Zelf een rij jasje naaien

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kaula

Berichten: 2493
Geregistreerd: 22-09-09
Woonplaats: Aan het einde van de wereld

Re: Zelf een rij jasje naaien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 10:40

Je kunt ook een lak biesje of piping doen, dat is wat minder gewaagd dan een geheel jasje in lak.
Op de eerste pagina's van dit topic staat trouwens een jasje dat roze met grijs is (als ik het goed zeg),
en de TS heeft op dat jasje hele leuke stiksels op de zakken gemaakt, zoiets zou je ook nog kunnen doen,
dat is qua kleur ook minder lastig om uit te zoeken.

Kan je voor de stof niet lekker een stoffenmarkt afstruinen? Daar heb je tenminste lekker veel keus.

Lieve_Duc

Berichten: 356
Geregistreerd: 04-01-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 11:16

CoronaLime schreef:
stoffenwinkel, biesband :j Staat hier ook al wel eerder dus als je even topic had doorgelezen... O:)


op de markt hadden ze alleen wit rood en zwart :(

Maar ik heb stof gevonden vrijdag, (waar ik vanavond even een foto van zal maken)

Donker groen, beetje wol/vilt achtig lekker dik en hele goede kwaliteit met champagne kleurige voering van satijn (hiervan wil ik ook het kraagje maken) en ga ik van die pipingband maken zodat ik m'n zakjes enz mooi af kan werken!

En zwart met een grijze streep erin (zodat het niet zo effen is) deze stof is dunner en wil ik dus als zomer jasje maken. hierbij heb ik een rode voering (omdat ik helemaal weg ben van die rode jasjes) en dus ook rode afwerking!

op mn verlang lijstje staat nog turkoois, donkerblauw en ROOD!

(had gister wel een 8 voor verzorging en een compliment over z'n ingevlochten manen! :o )

En eerder las ik ook dat je verplicht met plastron moest rijden, nou ik was het gister dus mooi vergeten, maar had een koltruitje aan en er is NIKS over gezegd! :')
Laatst bijgewerkt door Lieve_Duc op 28-11-11 11:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Berichten: 43806
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Zelf een rij jasje naaien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 11:26

Wat ook mooi is, is zo'n glanzende stof. Volgens mij heeft dat meisje met die fries dat ook. Snoeppig, bedoel ik. Kijk eens in haar topics. Is echt een gaaf stofje, en niet te overdreven.

Men_Sven

Berichten: 2571
Geregistreerd: 02-09-03
Woonplaats: Texel!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 13:33

Thirza schreef:
Dit is een foto van mijn stof maar het vertekend wel heel erg.
Het is grijs met krijtstreep dus ;)
Afbeelding

En dan deze bloemen print op de zakken en kraag. Was bang dat het te druk zou worden maar wilde het zo graag allebei dat ik het toch maar doe. Ga er wel gewoon simpele zwarte knopen opzetten.
Afbeelding

zat er ook nog aan te denken om die bloemen band op een wit dekje te verwerken, schuin in de hoek. en dan rondom een grijze bies erop te zetten.
Dan komt dat terug.

Ik ga hierna nog een paars jasje (zwarte zakken en kraag) maken met deze strass ketting om de kraag en zakken.
Afbeelding

Mag ik vragen hoe je een strass ketting om je kraag heen bevestigd? zet je het er bovenop of doe je het langs de zijkant?

flugeltje
Berichten: 960
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 13:43

Janine1990 schreef:
Wat ook mooi is, is zo'n glanzende stof. Volgens mij heeft dat meisje met die fries dat ook. Snoeppig, bedoel ik. Kijk eens in haar topics. Is echt een gaaf stofje, en niet te overdreven.


Jaaaaaa... dat bedoelde ik ook en gewone zwarte stof met een glansje erover, heel mooi lijkt me dat en dan met kitsie lak laarzen :o

flugeltje
Berichten: 960
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 13:44

Kaula schreef:
Je kunt ook een lak biesje of piping doen, dat is wat minder gewaagd dan een geheel jasje in lak.
Op de eerste pagina's van dit topic staat trouwens een jasje dat roze met grijs is (als ik het goed zeg),
en de TS heeft op dat jasje hele leuke stiksels op de zakken gemaakt, zoiets zou je ook nog kunnen doen,
dat is qua kleur ook minder lastig om uit te zoeken.

Kan je voor de stof niet lekker een stoffenmarkt afstruinen? Daar heb je tenminste lekker veel keus.



Hier hebben we niet echt een stoffen markt ofzo helaas.

Neeeeeeee joh geen lak jas bah... maar gewoon een lichte glans op je stof lijkt me wel mooi met lak laarzen

Lieve_Duc

Berichten: 356
Geregistreerd: 04-01-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 14:21

Men_Sven schreef:
Thirza schreef:
Dit is een foto van mijn stof maar het vertekend wel heel erg.
Het is grijs met krijtstreep dus ;)
Afbeelding

En dan deze bloemen print op de zakken en kraag. Was bang dat het te druk zou worden maar wilde het zo graag allebei dat ik het toch maar doe. Ga er wel gewoon simpele zwarte knopen opzetten.
Afbeelding

zat er ook nog aan te denken om die bloemen band op een wit dekje te verwerken, schuin in de hoek. en dan rondom een grijze bies erop te zetten.
Dan komt dat terug.

Ik ga hierna nog een paars jasje (zwarte zakken en kraag) maken met deze strass ketting om de kraag en zakken.
Afbeelding

Mag ik vragen hoe je een strass ketting om je kraag heen bevestigd? zet je het er bovenop of doe je het langs de zijkant?


Hoe ziet heel het jasje er ondertussen uit?

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 16:44

flugeltje schreef:
Na maanden is eindelijk mijn patroon ook helemaal aangepast op mij, ik zit nu 1x per week op naailes (jaja lekker oudbollig). Het proefjasje is bijna klaar, maar wil toch een andere stof en kan helaas geen mooie vinden |( . Ik wil antraciet met een paarse ribcord kraag en ook iets paars met de zakken, maar kan niet echt een mooie combi vinden qua kleur. Ik heb wel de paarse stof (echt paars) maar vind het persoonlijk iets te knallend tegenover dat grijs denk ik.
Afbeelding
Ik heb nu ook weer zwarte laklaarzen gezien en is het misschien ook wel weer leuk om een glimmend zwart jasje met paars te maken, of word dat te kits...ik weet het even niet meer

Ik denk dat wij zo ongeveer dezelfde smaak hebben :')

Lieve_Duc

Berichten: 356
Geregistreerd: 04-01-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 16:45

Nies_ schreef:
flugeltje schreef:
Na maanden is eindelijk mijn patroon ook helemaal aangepast op mij, ik zit nu 1x per week op naailes (jaja lekker oudbollig). Het proefjasje is bijna klaar, maar wil toch een andere stof en kan helaas geen mooie vinden |( . Ik wil antraciet met een paarse ribcord kraag en ook iets paars met de zakken, maar kan niet echt een mooie combi vinden qua kleur. Ik heb wel de paarse stof (echt paars) maar vind het persoonlijk iets te knallend tegenover dat grijs denk ik.
Afbeelding
Ik heb nu ook weer zwarte laklaarzen gezien en is het misschien ook wel weer leuk om een glimmend zwart jasje met paars te maken, of word dat te kits...ik weet het even niet meer

Ik denk dat wij zo ongeveer dezelfde smaak hebben :')


beetje maar :j

Amigo_

Berichten: 2125
Geregistreerd: 19-01-07
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 16:50

Men_Sven schreef:
Thirza schreef:
Ik ga hierna nog een paars jasje (zwarte zakken en kraag) maken met deze strass ketting om de kraag en zakken.
Afbeelding

Mag ik vragen hoe je een strass ketting om je kraag heen bevestigd? zet je het er bovenop of doe je het langs de zijkant?



Ik ben hier ook wel erg benieuwd naar!

Lieve_Duc

Berichten: 356
Geregistreerd: 04-01-10
Woonplaats: Utrecht

Re: Zelf een rij jasje naaien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 16:51

ik ga vanavond patroon over nemen dus ben benieuwd! wil wel een 2 splitten erin ipv 1 heeft iemand dat ook al gedaan bij dat patroon ?

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 19:01

Men_Sven schreef:
Thirza schreef:

Ik ga hierna nog een paars jasje (zwarte zakken en kraag) maken met deze strass ketting om de kraag en zakken.
http://www.kralen-studio.be/prodgfx/2043.jpg

Mag ik vragen hoe je een strass ketting om je kraag heen bevestigd? zet je het er bovenop of doe je het langs de zijkant?


Ik heb het nog niet gemaakt :o , maar wilde het er boven op zetten.


lieveislief schreef:
Hoe ziet heel het jasje er ondertussen uit?


:o ben eigenlijk nog niets verder. Maar wilde het na de kerst weer op gaan pakken :j

heb wel een nieuwe paarse stof gekocht op de stoffen beurs laatst.

flugeltje
Berichten: 960
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 22:27

Nies_ schreef:
flugeltje schreef:
Na maanden is eindelijk mijn patroon ook helemaal aangepast op mij, ik zit nu 1x per week op naailes (jaja lekker oudbollig). Het proefjasje is bijna klaar, maar wil toch een andere stof en kan helaas geen mooie vinden |( . Ik wil antraciet met een paarse ribcord kraag en ook iets paars met de zakken, maar kan niet echt een mooie combi vinden qua kleur. Ik heb wel de paarse stof (echt paars) maar vind het persoonlijk iets te knallend tegenover dat grijs denk ik.
Afbeelding
Ik heb nu ook weer zwarte laklaarzen gezien en is het misschien ook wel weer leuk om een glimmend zwart jasje met paars te maken, of word dat te kits...ik weet het even niet meer

Ik denk dat wij zo ongeveer dezelfde smaak hebben :')


Dat had ik idd ook al gezien ja... paars is mooi _/-\o_

Lieve_Duc

Berichten: 356
Geregistreerd: 04-01-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 10:19

Afbeelding Afbeelding

Even van internet van geplukt want was gister te laat thuis om fotos te maken! ook nog hele mooie knopen en natuurlijk nog die zwarte met rode voering.
hopelijk kan ik er deze week aan beginnen! :D

zonnetje1903

Berichten: 470
Geregistreerd: 11-07-10
Woonplaats: Amersfoort

Re: Zelf een rij jasje naaien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 11:27

even n vraagje tussendoor; ik wil graag mijn rijjasje wat oppimpen en ben op zoek naar een mooi sierkoortje voor langs het kraagje en een sierkoort om langs mijn dekje te zetten. Heeft iemand een goede site waar veel verschillende soorten/kleuren te vinden zijn? (al gegoogeld maar nog niets gevonden)

Lieve_Duc

Berichten: 356
Geregistreerd: 04-01-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 11:29


zonnetje1903

Berichten: 470
Geregistreerd: 11-07-10
Woonplaats: Amersfoort

Re: Zelf een rij jasje naaien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 11:30

Top! thanks :)

YvonneV
Berichten: 8784
Geregistreerd: 25-07-08
Woonplaats: kop van Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 12:45

zonnetje1903 schreef:
even n vraagje tussendoor; ik wil graag mijn rijjasje wat oppimpen en ben op zoek naar een mooi sierkoortje voor langs het kraagje en een sierkoort om langs mijn dekje te zetten. Heeft iemand een goede site waar veel verschillende soorten/kleuren te vinden zijn? (al gegoogeld maar nog niets gevonden)



heb je ook op afbeeldingen gezocht?

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: Zelf een rij jasje naaien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 12:49

ebayyyy

M_Vainqueur

Berichten: 2127
Geregistreerd: 10-07-07
Woonplaats: Ede

Re: Zelf een rij jasje naaien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 13:09

Hoi allemaal,

even een vraag.

Weet iemand waar je van dat softshell kan kopen? niet die hele dikke versie maar de wat dunnere van bijvoorbeeld de animo jasjes? Of weet iemand hoe het in de stoffen wereld heet? want bij de stoffenwinkels hier in de buurt kijken ze me nogal raar aan als ik vraag of ze die stof hebben.
Jullie zouden mij er geweldig mee helpen!

YvonneV
Berichten: 8784
Geregistreerd: 25-07-08
Woonplaats: kop van Overijssel

Re: Zelf een rij jasje naaien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 13:25


M_Vainqueur

Berichten: 2127
Geregistreerd: 10-07-07
Woonplaats: Ede

Re: Zelf een rij jasje naaien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 14:05

super! Dankjewel yvonnedv!
Nu ga ik mij maar eens verdiepen in alle verschillen. Een hele studie aan;)

flugeltje
Berichten: 960
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: ZH

Re: Zelf een rij jasje naaien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 16:55

Ook nog goede adressen voor mooie stoffen, behalve de stoffenkraam dan?

eempiej
Berichten: 3987
Geregistreerd: 16-07-05

Re: Zelf een rij jasje naaien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 00:56

Laat ik me dan ook weer eens melden. 1,5 jaar geleden stof gekocht. Knoopjes in Londen gekocht en vervolgens niet aan begonnen. Nu wil m'n tante graag oefenen met het tekenen van patronen en het maken van jasjes (heeft met het maken gelukkig al veel ervaring en de apparatuur) dus nu eindelijk gaat het jasje er toch komen. Ben nu opzoek naar jasjes die mijn aanspreken.

Vraag aan jullie, ik heb een dikke gat, 2 splitten lijkt me dan handiger/mooier. Wat is jullie mening daarover?

XLeandrosX
Berichten: 3200
Geregistreerd: 01-09-06

Re: Zelf een rij jasje naaien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 09:27

yep 2 splitten met een dik gat....spreek uit ervaring..... :D