zadelpresentatie en herkansing kwpn-hengsten najaar 2011

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 21:39

Rinske schreef:
Waarom vergelijk je een uitgestrekte draf met een piaffe/passage, volstrekt doelloos :') .
Salinero heeft het inderdaad echt HEEL slecht gedaan als paard ja, vreselijk onverdienstelijk, en staat al jáááááren kreupel op stal.

WTF :') .

Ik vergelijk geen verschillende oefeningen van de GP. Evenmin doe ik een uitspraak over wat Anky wel of niet gewonnen heeft. Het gaat hier, los van de graad van africhting en wat ze bereikt hebben, om de belasting op de dragende benen. Als je dat niet begrepen hebt, is dat jammer en snijdt je commentaar weinig hout.

uryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 21:44

arie53 schreef:
Ik vergelijk geen verschillende oefeningen van de GP. Evenmin doe ik een uitspraak over wat Anky wel of niet gewonnen heeft. Het gaat hier, los van de graad van africhting en wat ze bereikt hebben, om de belasting op de dragende benen. Als je dat niet begrepen hebt, is dat jammer en snijdt je commentaar weinig hout.

Zou je eens willen reageren op mijn quote?
Serieus geinteresseerd. :j

BloemBloem

Re: zadelpresentatie en herkansing kwpn-hengsten najaar 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 21:48

Is er toevallig al een filmpje van Jack Sparrow, of heb ik daar over heen gelezen :o ?

uryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 22:57

@arie53, ik bedoel eigenlijk, wat is nu het daadwerkelijke probleem wanneer paarden prima grand prix kunnen lopen terwijl ze volgens jou niet goed zijn?

Kortgezegt; wordt er van een mug geen olifant gemaakt mbt de ongelijke hoeven/ verkeerde koten?

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 09:30

Moderatoropmerking:
Off topic berichten verwijderd. Graag terug over naar de hengsten uit het verrichtingsonderzoek. De rest kunnen jullie in een aparte discussie houden.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 11:43

Maar de foto van de zwarte is toch ook meer van de voorkant genomen? Vanaf de zijkant zou de hoek van het achterbeen al anders zijn/schuiner dat je nu tekent.

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 12:06

uryanne schreef:
@arie53, ik bedoel eigenlijk, wat is nu het daadwerkelijke probleem wanneer paarden prima grand prix kunnen lopen terwijl ze volgens jou niet goed zijn?

Kortgezegt; wordt er van een mug geen olifant gemaakt mbt de ongelijke hoeven/ verkeerde koten?

Een ongelijke belasting kan nooit een gebalanceerde beweging geven en levert altijd een hoge slijtage op.

Ik wacht hier overigens nog steeds op de definitie van een in balansgaand paard.

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 12:41

Maar als die hoge slijtage niet in de weg staat om zonder gezondheidsproblemen tot een verdienstelijke leeftijd op het hoogste niveau te presteren, waar hebben we het dan over?

Dan fok ik er liever zo een dan een volgens jouw uitgebalanceerde met minimale slijtage die ik aan de straatstenen die kwijt kom.

uryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 13:37

Rhea schreef:
Maar als die hoge slijtage niet in de weg staat om zonder gezondheidsproblemen tot een verdienstelijke leeftijd op het hoogste niveau te presteren, waar hebben we het dan over?

Dan fok ik er liever zo een dan een volgens jouw uitgebalanceerde met minimale slijtage die ik aan de straatstenen die kwijt kom.

Precies! _/-\o_

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 14:31

Rhea schreef:

Als jou dit voldoening geeft en balans en slijtage niet van belang zijn, zal niemand je daarvan weerhouden.

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 15:31

En dan nu terug naar:
zadelpresentatie en herkansing kwpn-hengsten najaar 2011!

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 21:24

.
Laatst bijgewerkt door janna op 01-09-24 09:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 22:33

Hihi grappig is dat toch eigenlijk, of niet dan Janna?

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 22:48

.
Laatst bijgewerkt door janna op 01-09-24 09:53, in het totaal 1 keer bewerkt

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 22:49

janna schreef:
Eigenlijk vind ik het maar raar. Wel uitzoeken dat er diverse paarden goed hebben gepresteerd, maar niet de prest achter de merrie zetten. Die Kilucienne bijvoorbeeld is nu gewoon prestatie met 2x een goedgekeurde hengst en een LT paard.

Dat moet door de fokker of eigenaar aangevraagd worden

Joan van Gorkum heeft indertijd een hele hoop merries gevonden die prestatie waren en dat ook doorgegeven

Het KWPN doet dat, vreemd genoeg, niet uit zichzelf

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 13:50

NatasjavE schreef:
arie53 schreef:
Uit het juryrapport zal wel blijken dat de jury zich niet laat misleiden.

Het jury rapport over Desperado:

Exterieur:
Goed ontwikkelde hengst die goed in het dressuurpaardenmodel is gebouwd. Het hoofd is voldoende sprekend.
De nek is ruim voldoende van lengte. De keeluitsnijding is zwaar. De hals is goed van lengte, ruim voldoende
van vorm en komt diep uit de borst. De schouder is steil en goed van lengte. De schoft is zeer goed van
ontwikkeling en goed van lengte. De rug is ruim voldoende van lengte en goed van bespiering. De lendenen zijn
goed aangesloten en ruim voldoende van bespiering. De croupe is goed van lengte, ligging en bespiering. Het
voorbeen is goed van lengte en correct gesteld. Het achterbeen is een fractie sabelbenig. Het fundament is
goed van ontwikkeling en voldoende van kwaliteit. De voeten zijn goed ontwikkeld.

http://cms.kwpn.nl/mediafile/0003/8433/ ... vidoff.pdf

Ik lees niets over ongelijke voeten.

Citaat:
Als men ongelijke voeten als goed kwalificeert, houdt het op.

Bij Durango werd het wel in het rapport bij vermeld.

Citaat:
De voeten zijn voldoende ontwikkeld met linksvoor iets hogere verzenen.