Mismaakt veulen hardhandig gedumpt

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Pegasus

Berichten: 1066
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Mijdrecht

Mismaakt veulen hardhandig gedumpt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-02 11:41

http://www.telefgraaf.nl
De Telegraaf

AMSTERDAM - ,,Noem het maar grove schande", aldus dierenarts Hoekstra uit Esch. "En onbegrijpelijk dat sommige mensen zo iets met een beest kunnen doen". Zaterdagochtend vroeg vond men bij een hockeyveld in Boxtel deze ongeveer drie weken oude shetland pony, waarvan de voorbenen half waren gespalkt. De politie noemt het een laffe dumping en is inmiddels een onderzoek gestart naar de eigenaar. "Er moeten mensen zijn die dit diertje eerder hebben gezien. Het is heel belangrijk dat we de eigenaren hierover gaan aanspreken. Met deze temperaturen laat men een beest niet achter zonder water en voer", aldus de politiewoordvoerder.

Afbeelding

Volgens Hoekstra heeft het dier waarschijnlijk in de baarmoeder in de knel gezeten, waardoor de voorbenen enigszins zijn misvormd. De eigenaar heeft de benen in een poging ze recht te krijgen, onvakkundig proberen te spalken met roerhoutjes voor verf, ijzerdraad en tape.

De politie vermoedt dat de eigenaar geen brood meer zag in het jonge dier en het daarom heeft gedumpt.


denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 12:00

Jezus wat vreselijk.
Het lijkt trouwens net half schaap half pony..hmmmm

Spikkel

Berichten: 4030
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 12:04

wat vreselijk , haalt dat veulen het wel ?goh ik vind het echt zielig !Is hij nu in goede handen o echt vreslijk die eigenaar Boos!:(:(:(:(:(:(

Corona

Berichten: 781
Geregistreerd: 01-08-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 12:06

Jeetje wat een klootzak zeg! Dat doe je toch niet. Ik vind het echt een poepie! Gelukkig leeft ie nog. En die beentjes trekken vanzelf weer recht.

Bon Jovi rules!

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 12:07

Wat verschrikkelijk zeg...
Het zal wel een kruising zijn, waardoor hij zo misvormt is. Misschien een veeeels te grote vader, zodat hij te groot werd voor de baarmoeder.

Hij ziet er niet echt gezond uit, ik las ergens anders dat het veulentje 3 weken oud is.

lourdes
Berichten: 2
Geregistreerd: 26-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 12:08

Dit kan toch niet waar zijn????
Hoe kun je in godsnaam dit over je hart verkrijgen om zo'n klein wezentje zo te dumpen. Huilen
ik hoop toch echt dat men de dader vind en hem een fikse bekeuring of nog erger geeft. Extreme duivel en hem/haar al zijn rechten tot het houden van dieren afneemt. Bloos
had gelijk de dierenarts gebeld, maar nee zelf effe improviseren met verfstokjes en IJZERdraad?????????????.............ik zou hem /haar graag eens met verfstokjes en ijzerdraad willen spalken, kijken of hij/zij het ook zo geweldig vind en dan ergens dumpen, helemaal alleen en hulpeloos. Frusty

SCHANDE SCHANDE SCHANDE

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 12:08

ow god wat vreselijk zielig voor dat veulentje! Zoiets doe je toch niet?!! Die vent moeten ze zelf zn poten breken en ergens dumpen! Boos! Misselijk

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 12:24

Las het vanmorgen in de krant ja!! Echt schandalig Boos! Zoiets doe je toch niet, ze mogen inderdaad z'n poten wel breken van mij ja! kan die ze zelf gaan spalken, want dat kon ie toch zo goed? Boos! Boos!

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 12:29

Ach god... het is idd een iewat vreemderig beestje, maar dat maakt hem ook wel weer lief Lachen !
`T is toch niet te geloven dat er van die koekebakkers rondlopen die zoiets doen Boos! !!! Echt triest voor dat kleine ding Huilen !

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/


Corine
Berichten: 525
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Willemstad, Curacao

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 12:36

Ik vind hem lief........
Jezus, maar wat ben je gestoord als je dit doet zeg!

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 12:49

Dat mensen dat kunnen ..... Huilen
Mensen, dit is diep triest, als je met een paardje fokt kan het altijd misgaan, maar neem dan de verantwoordelijkheid voor het beessie, jij bent degene die wilde fokken het paardje heeft er niet om gevraagd.
En dan gewoon dumpen! Dat kan toch niet! Verdrietig
Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos!

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 12:55

......hier heb ik geen woorden voor zeg gadverdamme wat een rotstreek.
Die vent verdient hetzelfde lot hij zal nooi meer dieren mogen hebben.
Wat bezield sommige mensen al was het veulen paars met 6 benen dan nog.....geen reden om te dumpen. Waarschijnlijk een ouderwetse man/vrouw die het zonde vind om de dierenarts erbij te halen...sjonge sjonge laat mij maar even 10 minuten alleen met die eigenaar dan leef ik me wel even uit Boos!

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

Jive

Berichten: 345
Geregistreerd: 06-01-02
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 12:55

jeez..dat doe je toch niet!?
hij ziet er wel heel schattig uit

Wie zijn ballen krabt met een riek eindigt snel in de kliniek Haha!

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 12:57

Wat bezielt die mensen om zo'n hulpeloos veulentje te dumpen??? Boos! Boos! Boos! Die zouden ze al hun dieren moeten afnemen en die bij mensen plaatsen die WEL dierenvrienden zijn!! Boos!
Ik vind het trouwens wel een schattig veulentje, en er zijn er zoveel die eerst wat kromme beentjes hebben maar dat komt toch wel goed?? En daarbij, als het dier er later zelf geen last van heeft, waarom moeten ze dat dan "spalken" (op een niet normale manier dan nog) en dan dumpen??? Boos! dat zouden ze ook eens met de eigenaars en dierenarts moeten doen!!!
xxx

Don't let anyone tell you not to dream... Take your passion and make it happen

axeltje

Berichten: 2755
Geregistreerd: 16-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 12:59

WALGELIJK!
Echt belachelijk, ik zat dit met mijn bek open te lezen! Oh bah, wat nou ik heb er gewoon ff geen woorden voor. (dan word het heel grof)
Zei het net tegen mijn moeder, maar die had het al in de krant gelezen.
Ze maakte zich er ook heel boos over.
Dat doe je toch gewoon niet........zielugge mensen, en dat ponytje nog zieliger!

Maar ff een opmerking, die politie wil de eigenaar zoeken en er wat van zeggen ofzo, maar doen ze dat bij vastgebonden honden of katten ofzo da nook?? Verward

Nou ja, ik vind het echt heel raar (dat ze zo'n lieverd dumpen!)

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 13:05

wat een haar! maare ze mogen 'm hier wel heen brengen mits de beetjes er niet zo erg aan toe zijn dat het misschien beter is om naar de eeuwige groene weides te gaan!

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 13:08

vreselijk zeg, krijg er kippenvel van.
dat mensen dat hun beest aan kunnen doen, vreselijk.
Ik hoop dat dit diertje geen pijn meer lijd

germie

Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 13:08

Ze mogen mij dat poepie wel geven, ziet er echt lief uit. Maar is het werkelijk gedumpt? Ik kan er namelijk niet bij dat iemand die wel de moeite neemt om te spalken dan toch het veulen dumpt.
De veearts erbij roepen was beter geweest, dan was het misschien beter gespalkt (of niet omdat het niet nodig was) en gezonder geweest. Maar toch............ Ik kan er gewoon niet bij dat iemand zo'n veulen zomaar ergens dropt alsof het vuilnis is. Hoe komt men op het idee? Slecht spalken kan ik nog inkomen, maar dumpen dus NIET!!!!! Zeker zonder water vind ik echt erg!!!
Ze zouden de eigenaar ook even 2 dagen zonder water moeten laten leven.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 13:32

Ongelooflijk dat mensen zoiets doen...
Ik zou er niet aan denken om een dier zoiets aan te doen, júist als ie 'mismaakt' is zou ik er voor willen zorgen.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

axeltje

Berichten: 2755
Geregistreerd: 16-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 13:44

germie schreef:
Ze zouden de eigenaar ook even 2 dagen zonder water moeten laten leven.


2 DAGEN???? Zo, twee jaar is nog te weinig. (oepsie ff een uitval Haha! )

Niet lullig bedoeld tegenover jou hoor maar ik vind het gewoon niet kunnen wat zo iemand doet!

Ik wil het beesie ook wel opvangen, maar ik heb geen ruimte voor em. Snik snik Verdrietig

Chatelaine

Berichten: 9151
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 13:59

ach gossie ,dat doe je toch niet djees he echt erg Boos! Boos!
wat sneu voor dat beestje ik hoop dat ze de gene snel vinde

Your my world, my heart, my soul
If you ever leave..
Baby you would take away everything good in my life

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 14:36

wat vreselijk zeg..
Dat doe je toch niet, wat een verschrikkelijke mensen lopen er rond zeg Boos!

Wie steeds achter de kudde aanloopt, sjouwt altijd door de stront

snoocky

Berichten: 987
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: leiden

reactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 14:59

hier kan ik dus echt niet tegen, daar kan ik om janken, die vuile gore... die dit gedaan heeft moesten ze ook maar eens zo behandelen.
ik wordt hier dus echt niet goed van en ben erg Boos! boos. dit lijkt wel een kruising van een schaap en een shetje Verward vandaar misschien die misvorming, ik hoop dat er nu wel goed voor het dier gezorgd wordt. Boos! Boos! Boos! Boos!

«·´`·.(*·.¸(`·.¸ ¸.·´)«·´¨*·.¸.(Snoocky).¸.·*¨`·»(¸.·* *·.¸)`·.¸).·´`·»

KellyH
Berichten: 541
Geregistreerd: 21-01-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 15:23

Het is toch niet normaal dat er nog zo'n mensen op deze wereld rond lopen. Ze moeten hetzelfde met die mensen doen wat ze bij dat arme dier gedaan hebben. Ik vind hem wel schattig wil hem wel hebben.

Een dag niet gelachen is een dag niet geleeft.
Geniet van het leven want je leeft maar een keer.

Pegasus

Berichten: 1066
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Mijdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-02 15:27

De dierenarts in Esch staat in het telefoonboek.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: akishino, joyce83, LiannePuthzy, Stybba en 26 bezoekers