Wie gaat er nog wel eens naar een discotheek?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 

Wie gaat er nog naar een discotheek

Ik ga vaak naar een discotheek
9 (14%)
Ik ga soms naar een discotheek
15 (23%)
Ik ga nooit naar een discotheek
9 (14%)
Ik doe iets anders, bv naar een kroeg
14 (22%)
Ik ga nooit uit
16 (25%)

Totaal aantal stemmen: 63


mika11

Berichten: 11103
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Wie gaat er nog wel eens naar een discotheek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-11 14:59

Laatst was dat op het nieuws:

STEEDS MINDER DISCOTHEKEN OVER
Voor de Nederlandse discotheken lijkt de laatste ronde in zicht. De afgelopen 2 jaar sloten maar liefst 60 danspaleizen voorgoed de deuren, waardoor Nederland momenteel nog 243 discotheken telt. Dat blijkt uit cijfers van brancheorganisatie Koninklijke Horeca Nederland. In de afgelopen 10 jaar is het aantal discotheken gedaald met ruim 150. 'Als we de trendlijn doortrekken, is de discotheek over 10 jaar uitgestorven', stelde het adviesbureau. 'Natuurlijk hebben de crisis en het rookverbod impact op de branche', aldus KHN. 'Ook het feit dat de jeugd steeds meer thuis of in zuipketen indrinkt is hier debet aan'.

Ik moet zeggen dat toen ik rond de 18 jaar was, wel vaak naar de discotheek ging.
Nu ben ik die leeftijd te boven om daar nog heen te gaan :+
Maar toen vond ik het wel altijd erg leuk.

Nu ga ik eigenlijk 's avonds helemaal niet meer uit, ook omdat ik het zo duur vind.

Maar als de discotheken zo leeglopen, hoe ga je dan uit?
Laatst bijgewerkt door mika11 op 27-11-11 15:14, in het totaal 1 keer bewerkt


Donkerblauw

Berichten: 8521
Geregistreerd: 11-09-11
Woonplaats: Gotham City

Re: Wie gaat er nog wel eens naar een discotheek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 15:07

Ik ga heel af en toe nog wel eens naar een grote discotheek (Zak, in Duitsland).
Tja, tegenwoordig ga je (nou ja, mijn vriendengroep en ik) naar een club (kleinschaliger dan een discotheek), of je gaat naar een kroeg, of bij vrienden thuis zitten. :)


كن سالما ولا تنكسر

linnnh

Berichten: 4180
Geregistreerd: 30-05-07
Woonplaats: Achterhoek

Re: Wie gaat er nog wel eens naar een discotheek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 15:10

Ik ga regelmatig hoor! Alleen soms lastig met vervoer voor ons, woon in een uithoek. maar als het kan gaan we meteen!

Hee nieuwsgierig aagje!

Marit

Berichten: 8830
Geregistreerd: 10-04-09
Woonplaats: Velserbroek

Re: Wie gaat er nog wel eens naar een discotheek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 15:13

Ik ga wel eens, maar vind het volk dat in de kroeg te vinden is toch leuker dan in de discotheek. In discotheek vind je vaak de macho's en er zijn vaker opstootjes.



Ann_Pam

Berichten: 2169
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Nederland

Re: Wie gaat er nog wel eens naar een discotheek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 15:15

Nou de dichstbijzijnde discotheek hier is zo'n 20 minuten rijden met de auto, en aangezien ik die nog niet heb, schiet dat weinig op. Maar ben zelf meer een kroegentijger, vind ik stukken gezelliger! :D

mika11

Berichten: 11103
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Re: Wie gaat er nog wel eens naar een discotheek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-11 15:16

Nou, hier is geen discotheek waar ik woon, maar wel kroegjes.
Maar daar zijn ook wel eens opstootjes, vooral 1 of 2 van die beruchte cafeetjes.

Nathaliefje

Berichten: 1258
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: Ja

Re: Wie gaat er nog wel eens naar een discotheek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 15:20

Ik ga wel vaak naar een discotheek :) Minstens 1x per week, vorige week 3 keer. Wel in Belgie overigens, dus ik weet niet in hoeverre die trend ook voor Belgie geldt.

ZOEF !!
M1 dressuur, L startgerechtigd springen, L SGW

RusselNuwell

Berichten: 3352
Geregistreerd: 23-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 15:24

Ik ga wel zo nu en dan naar een discotheek, ik voel me niet zo aangetrokken tot standaard kroegjes hier in de buurt, ik wil lekker kunnen losgaan zonder dat iemand er zich wat van aantrekt dat ik niet kan dansen.

Maar mijn vader merkt het bijvoorbeeld ook wel, in zijn jeugd gingen ze iedere week naar een discotheek waar ik gewoon niet meer kom, omdat de gemiddelde leeftijd er tegenwoordig zo ongeveer 16 is.

Friends are like snowflakes, when you pee on them, they disapear.

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 16:26

Ik ga bijna nooit naar discotheek, vind ik helemaal niks aan. Ik ga alleen als ik onverhoopt mee word gesleept (1x per 3 jaar ofzo :P ). Ik ga altijd naar kroegjes en af en toe naar een danscafe.

Mars

Berichten: 33257
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Wie gaat er nog wel eens naar een discotheek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 16:29

Een echte discotheek voor vanaf 18 hebben we hier niet eens :n
Ik ga met mijn vriendinnen naar de kroegen in het centrum of soms naar de nachtclub als we zin hebben. We hebben wel een soort van jeugd disco waar allemaal jongeren van 15/16 komen, dat is voor onze leeftijd echt niet leuk. Sowieso vind ik kroegen veel gezelliger en vaak ook minder volgestampt.

In het verleden gebeurd niets (meer)
In de toekomst gebeurd (nog) niets
Er is alleen maar nu


mika11

Berichten: 11103
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Re: Wie gaat er nog wel eens naar een discotheek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-11 21:45

Misschien was vroeger de muziek leuker in discotheken, toen had je echt van die leuke disconummers.
Die muziek bestaat eigenlijk ook niet meer.

RusselNuwell

Berichten: 3352
Geregistreerd: 23-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 22:08

mika11 schreef:
Misschien was vroeger de muziek leuker in discotheken, toen had je echt van die leuke disconummers.
Die muziek bestaat eigenlijk ook niet meer.

Dat is gewoon met de tijd meegaan, muziek verandert gewoon van tijd tot tijd, dus ik kan me niet voorstellen dat het daar mee te maken heeft. Daarbij zijn er volgens mij genoeg discotheken die nog veel classics draaien of er zelfs speciale zalen voor hebben.

Friends are like snowflakes, when you pee on them, they disapear.

Urielle

Berichten: 50068
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Wie gaat er nog wel eens naar een discotheek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 13:26

Ik ga nooit meer uit maar ik zou het nog best leuk vinden als er iets was voor dertigers (heb sowieso geen idee waar die naartoe gaan, de keren dat ik nog eens probeerde uit te gaan voelde ik me echt belegen := )

May the odds be ever in your favor.
Wrangler 22-04-2003 * 02-11-2015

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 15:35

Zo, dus 20% van de discotheken dicht in 2 jaar. Lijkt me niet zo heel vreemd, de jeugd loopt nu eenmaal terug, dus is er ook minder business voor de discotheek. Wat dat betreft heeft Nederland ook weinig voor het wat oudere publiek, ik ga echt niet meer tussen de twintigertjes staan.

Ik ben dit jaar één keer naar een discotheek geweest, in Afrika. Ben weer voor een heel tijdje genezen :D

Dat discotheken niet meer betaalbaar zijn, snap ik heel goed. Dat de jeugd daarom niet meer naar de disco gaat is nog begrijpelijker. Overigens draaide de gemiddelde disco in de jaren 80 en 90 echt rampzalige muziek, daar gingen we echt niet voor. Gruppo Sportivo verwoordde dat toen heel goed:


Volg de avonturen van Sumrin Saint Mary: Sumrin Saint Mary

fl0wer
Berichten: 1066
Geregistreerd: 26-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 16:31

In mijn hele leven ben ik nog maar 1 keer in een discotheek geweest, ik was toen 15 en ik vond er geen klap aan.
Ben daarna ook nooit meer naar een discotheek gegaan en heb niet het idee iets gemist te hebben.
Ga liever naar de bioscoop, gezellig uit eten, terrasje pakken, winkelen etc. maar disco's, bars, kroegen e.d. nee niet aan mij besteed :P

Nic

Berichten: 9472
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Ik ben kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 02:01

Urielle schreef:
Ik ga nooit meer uit maar ik zou het nog best leuk vinden als er iets was voor dertigers (heb sowieso geen idee waar die naartoe gaan, de keren dat ik nog eens probeerde uit te gaan voelde ik me echt belegen := )

Crazyland is een feest voor 30+ maar je moet er wel van houden :=

Wooferland (wel ook weer house) is ook een feest voor de wat oudere jongere.
Op een feest als Time Warp (wel 60 euro entree :oo ) val je als 30er ook niet op tussen de 25-jarigen denk ik, net als Mysteryland en Dance Valley.
Mijn leeftijdgenoten (bijna 40 := ) gaan er nog steeds naartoe hoor.

De traditionele disco is misschien niet meer populair; festivals zoals Lowlands, Pinkpop, Bevrijdingspop zijn des te populairder.
Ook dat is een plek waar je als dertiger (zestigers, heb ik zelfs gehoord) nog makkelijk kan komen vind ik. Misschien wel juist.
Hoewel er nu wel een overkill bestaat aan festivals, de ene na de andere sneuvelt. Maar dan nog is er elke week wel genoeg te doen ook als je ietsie ouder bent en niet tussen de 14-jarigen wilt staan. Alleen ja, waar jij als 14 jarige kwam, daar komen de 14 jarigen nu nog steeds, maar dan nieuwe :')

Voor de rockende medemens komen er steeds minder festivals helaas, maar ook dat is nog prima toeven als ouwetje in tempels als Paradiso.

Het cliche dat een 30-40 'er dan ook maar van jaren 80 muziek houdt is zooo :z maar op de 1 of andere manier hier in het dorp wel een succes met de 80's en 90's party's.
Ik hou juist niet zo van die muziek als ik uitga maar ik zie dus al mijn leeftijdgenoten (en ouder...) op die feestjes hélemaal uit hun dak gaan :=

Wijk aan Zee is in de zomer een hang-out voor de iets oudere jongeren in plaats van Bloemendaal ofzo.

Partir, c'est mourir un peu

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 09:38

Overigens, toen ik in Canada woonde hadden we eens een bedrijfsfeestje met als thema: "jaren 70". Iedereen ging als een of andere discofiguur, maar ik ging dus als punker.. Jaren 70 waren namelijk ook de hoogtijdagen van de punk (daar gaan vele mainstreamfiguren aan voorbij). Ik had ook een CD bij van "the Hurriganes", Finse rockband uit de jaren 70. De DJ wilde niks van mij aannemen, tot hij erachter kwam wie ik eigenlijk was, toen draaide hij om als een blad aan een boom ;) Voor degenen die the Hurriganes niet kennen:



Feit is dat we in de jaren 80 vooral naar live concerten gingen en naar allerlei jongerencentra. Uitstapjes naar de disco waren heel sporadisch, waarin we ons vooral dood ergerden aan de slechte muziek.

In de jaren 90 kwam de house op, disco was toen al een kleine 10 jaar dood. Was ook wel een leuke tijd, nog weinig gedoe met pillen en gewoon gezellig dansen.

Volg de avonturen van Sumrin Saint Mary: Sumrin Saint Mary

hoofdstel2

Berichten: 909
Geregistreerd: 21-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 09:44

Zo'n 1 keer in de twee maanden ga ik weer eens opstap. Moet zeggen dat ik erg niet meer zo heel veel aan vind... Ziet veel ruzie's, breezersl*tjes over straat lopen en het is zo godsgruwelijk duur geworden!

In de zomer gaan we wel weer naar festivals. Denk aan lakedance, housequake, extrema etc :) Kost ook een klap geld daar niet van maar daar is de sfeer toch altijd heel anders!

Rust zacht lieve Sensation 05/10/2011

26/05/2011 (L)
Vanaf 17/12/2011 wonen wij samen!

oOoKellyoOo

Berichten: 3830
Geregistreerd: 25-11-05
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Wie gaat er nog wel eens naar een discotheek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 09:45

ga vaak heb ik aangevinkt, ik werk ieder weekend in een discotheek in limburg Peppermill heerlen

★★★★★★★★★
Na meer als een jaar weer eens op Bokt
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34595
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 09:58

Vroeger ging ik wel eens naar de disco met een groep vrienden, bijvoorbeeld de Klaveet, of als ik op vakantie op Vlieland was naar discotheek de Stoep. Maar ik ben zelf meer een kroegtype, ik hing liever aan de bar. Momenteel ga ik helemaal niet meer uit trekt me totaal niet meer en een disco al helemaal niet ik wil een goed gesprek kunnen voeren. Dus ik heb "nooit" aangevinkt.

Achterom
Berichten: 23024
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 10:22

Ik ga al jaren niet meer, ook niet gek gezien mijn leeftijd (32). Vroeger wel... eerst iedere week naar de Woage (bestaat allang niet meer) en daarna naar de Radstake die veel groter was (die bestaat nog wel).
Overigens ben ik niet van de generatie van de discomuziek. Ik heb een tijdje house heel leuk gevonden, maar daarna definitief overgestapt op de hardere rock genres (metal en punk vooral). Daar hadden ze destijds in De Radstake zelfs een speciale zaal voor :j
Ook gingen we toen nog veel naar tentfeesten.

Nu ga ik vooral naar festivals (alhoewel het er afgelopen jaar weinig van gekomen is) en optredens van bandjes etc.

CCCCC

Berichten: 5152
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Den Bosch

Re: Wie gaat er nog wel eens naar een discotheek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 10:26

Ik ga vaker naar 'clubs'. Kleinschaliger, maar wel lekker dansen. Geloof dat minimum leeftijd wel 17 of 18 is. Dus écht jonge kinderen zijn er niet. Wil binnenkort ook wel eens naar Time out of Brothers willen gaan, dan moet ik alleen wel bobben, want bijna geen van mijn vriendinnen hebben nog een rijbewijs.. En met kerst natuurlijk naar Dieka.

Urielle

Berichten: 50068
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 14:52

Met die festivals heb ik zo het idee van een hele hoop modder en rotzooi, mensen die stinken van nachtje tent/bier/zweet en veel rockmuziek (of house maar dat is mijn stijl al helemaal niet), of ben ik daarin heel gedateerd en vooringenomen? := Ik ben nog nooit naar een festival geweest bedenk ik me :o misschien toch eens proberen.

Ik zou wel in zijn voor iets overdekts, muziekstijl commercieel, dansen, niet echt belachelijk groot, leeftijd 25-40 jaar ongeveer. :j Discotheek of danscafe, dat boeit me niet zo.

May the odds be ever in your favor.
Wrangler 22-04-2003 * 02-11-2015

Nic

Berichten: 9472
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Ik ben kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 16:26

Urielle schreef:
of ben ik daarin heel gedateerd en vooringenomen? :=

Ja best wel :')

Urielle schreef:
Ik zou wel in zijn voor iets overdekts, muziekstijl commercieel, dansen, niet echt belachelijk groot, leeftijd 25-40 jaar ongeveer. :j Discotheek of danscafe, dat boeit me niet zo.

Het Foute Muziekfeest van Q music?
http://www.q-music.nl/page/qparty

Partir, c'est mourir un peu

Karenx

Berichten: 1055
Geregistreerd: 21-02-09

Re: Wie gaat er nog wel eens naar een discotheek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 20:32

Ja wij hebben hier cafés waar dan s avonds alleen gedansd wordt weet niet of dat onder discotheek valt? Het is exact hetzelfde allleen heet het anders :+ En als er tentfeesten zijn ga ik ook, maar dat is ook geen echte discotheek. En verder inderdaad kroegen of bij iemand thuis is veel goedkoper. Wij wisselen het daarom af.

Watch out for that girl.
One day she may change the world.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, lukka63 en 30 bezoekers