Zelf een rij jasje naaien

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Kaula

Berichten: 2482
Geregistreerd: 22-09-09
Woonplaats: Aan het einde van de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 20:01

Wat betreft pasproblemen, als het goed is staan er op het patroon zwarte streepjes langs de randen.
De zogenaamde knipjes op heup, taille, en bustelijn en het puntje op het bustepunt.
Als je een echt goed jasje wilt maken kun je het patroon overtrekken en deze lijnen erin tekenen.
Vervolgens zet je deze lijnen op de patroondelen van stof en zo zet je het jasje in elkaar.
Zo kun je precies zien of het bustepunt niet klopt, of dat bijvoorbeeld je taille verkeerd zit.
Dit kun je dan weer verwerken in het patroon en zo kun je deze naar je eigen lichaam aanpassen.

Het is even een werkje, maar dan heb je uiteindelijk wel een patroon dat echt goed op je lichaam past.

Wat betreft het passen op jezelf, ik denk juist dat dat moeilijker is. Bij jezelf kun veel moeilijker spelden,
omdat je dan vaak scheef gaat staan. Dan speld je al gauw verkeerd.

Mij lijkt een roze met donkerbruin jasje wel gaaf, als ik ooit weer eens tijd heb denk ik dat ik zoiets ga maken.
Rood jasje klinkt voor mij ook wel goed, ik houd wel van kleurtjes geloof ik :D.


Aight
Berichten: 3183
Geregistreerd: 01-11-08

Re: Zelf een rij jasje naaien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 21:35

rood jasje is zo gaaf, ik houd echt van die jacht jasjes (dus ook donkergroen etc) echt mooi, een bordeux jasje vind ik dan weer niet zo..

Lieve_Duc

Berichten: 356
Geregistreerd: 04-01-10
Woonplaats: Utrecht

Re: Zelf een rij jasje naaien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 21:42

Jaaaa dat is vet! Donker groen! Oeee licht eraan welke stof ik als eerst vind,
Knal rood, donker groen, donkerblauw met krijtstreep of turkoois! Patroon kun je toch zovaak gebruiken als ik wil!
Wie heeft er een rood jasje???

Duc du la Mér | B+18 | L1+2https://www.galopperen.nl/blog/equilab/

Aight
Berichten: 3183
Geregistreerd: 01-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 21:50

donkergroen met een creme biesje ofzo of gewoon wit.. damn hoe mooi!
*\o/*

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: Zelf een rij jasje naaien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 22:05

Donkergroen is ook gaaf en dan met creme. Eigenlijk moet je er dan zo'n engels hoofdstel bij met hele platte neusriem, dan is het af :))

Lieve_Duc

Berichten: 356
Geregistreerd: 04-01-10
Woonplaats: Utrecht

Re: Zelf een rij jasje naaien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 22:10

Jaa en dan zn ouderwetse cap met zn strikje achterop!hahha

Duc du la Mér | B+18 | L1+2https://www.galopperen.nl/blog/equilab/

Aight
Berichten: 3183
Geregistreerd: 01-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 22:11

Nies_ schreef:
Donkergroen is ook gaaf en dan met creme. Eigenlijk moet je er dan zo'n engels hoofdstel bij met hele platte neusriem, dan is het af :))


zo'n hoge engelse bruine zonder sperriempje, plat bruin zadeltje zonder dekje en zo'n beagle look-a-like hond :D
:+

Lieve_Duc

Berichten: 356
Geregistreerd: 04-01-10
Woonplaats: Utrecht

Re: Zelf een rij jasje naaien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 22:15

Ik heb wel een jack russel! Dat is ook een jacht hondje! Maar ik ga vrijdag kijken voor stoffen en dan hoop ik dat er een mooie rode of groene kleur tussen zit! En dan zal k zo snel mogelijk een foto maken!
Wat past er goed bij rood en bij groen? Geen creme!!! Hahha xx

Duc du la Mér | B+18 | L1+2https://www.galopperen.nl/blog/equilab/

Aight
Berichten: 3183
Geregistreerd: 01-11-08

Re: Zelf een rij jasje naaien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 22:30

rood-bruin, (zwart), wit, champagne (het is geen creme :D ) donkerblauw

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 22:31

lieveislief schreef:
Jaa en dan zn ouderwetse cap met zn strikje achterop!hahha

Haha, precies :D

Amigo_

Berichten: 2125
Geregistreerd: 19-01-07
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 22:32

Jullie komen vast wel eens in stoffenwinkels. Zouden jullie je ogen eens voor mij open willen houden?

Een kennis van mij rijdt bij een vereniging waar de clubkleur groen is. Nu hebben ze allemaal oudbollige jasjes, kleur niet meer mooi, niet mooi passend en ga zo maar door. Ze willen dus eigenlijk een nieuw jasje laten maken. Maar helaas kunnen we nergens een mooie groen vinden. Standaart groen vind je genoeg. Maar ik ben eigenlijk op zoek naar groen met een krijtstreepje, visgraatje, blokje oftewel niet effe groen.

Wie o Wie kan mij helpen? Tijdje geleden zijn we op de stoffenbeurs in Zwolle geweest maar hier hebben we niets kunnen vinden. Ook hebben we bij jan Sikkes gekeken, hier wel stof gevonden. Maar helaas konden ze dit niet meer na bestellen en het is net genoeg voor 1 jasje (en er moeten er 3 of 4 gemaakt worden)

Aight
Berichten: 3183
Geregistreerd: 01-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 22:32

Nies_ schreef:
lieveislief schreef:
Jaa en dan zn ouderwetse cap met zn strikje achterop!hahha

Haha, precies :D


die hebben wij nog een, met zon elastiek onder je kin ipv normaal bandje :D

Lieve_Duc

Berichten: 356
Geregistreerd: 04-01-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 23:14

Nies_ schreef:
lieveislief schreef:
Jaa en dan zn ouderwetse cap met zn strikje achterop!hahha

Haha, precies :D


die hebben wij nog een, met zon elastiek onder je kin ipv normaal bandje :D[/quote]

Haha jaa die hebben kei veel kinderen bij ons op de manege! Als k zn jasje heb in het rood of groen ga k zeker 1 keer in mn jacht outfit! Haha met zn zadel zonder dekje, mn jackrussel erbij en zn fluwelen cap! Hahah geniaal.. dan komt hij zeker te weten hier terecht!

Duc du la Mér | B+18 | L1+2https://www.galopperen.nl/blog/equilab/

Lieve_Duc

Berichten: 356
Geregistreerd: 04-01-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 23:23

Afbeelding

Duc du la Mér | B+18 | L1+2https://www.galopperen.nl/blog/equilab/

Kaula

Berichten: 2482
Geregistreerd: 22-09-09
Woonplaats: Aan het einde van de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 05:40

Amigo_ schreef:
Jullie komen vast wel eens in stoffenwinkels. Zouden jullie je ogen eens voor mij open willen houden?

Een kennis van mij rijdt bij een vereniging waar de clubkleur groen is. Nu hebben ze allemaal oudbollige jasjes, kleur niet meer mooi, niet mooi passend en ga zo maar door. Ze willen dus eigenlijk een nieuw jasje laten maken. Maar helaas kunnen we nergens een mooie groen vinden. Standaart groen vind je genoeg. Maar ik ben eigenlijk op zoek naar groen met een krijtstreepje, visgraatje, blokje oftewel niet effe groen.

Wie o Wie kan mij helpen? Tijdje geleden zijn we op de stoffenbeurs in Zwolle geweest maar hier hebben we niets kunnen vinden. Ook hebben we bij jan Sikkes gekeken, hier wel stof gevonden. Maar helaas konden ze dit niet meer na bestellen en het is net genoeg voor 1 jasje (en er moeten er 3 of 4 gemaakt worden)


Ik heb thuis een groen met soort blokje. Het is donkergroen, licht glanzend met iets meer glans in de blokjes.
Het zit er ingeweven, niet geprint en is gewoon dezelfde kleur.
Gekocht op de alberty cuyp.

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 10:08

lieveislief schreef:
Jaa en dan zn ouderwetse cap met zn strikje achterop!hahha


Of gewoon een charles owen, die hebben ook een strikje, en zijn met de leren band ook zeer geschikt! Ik vind ze trouwens ook gewoon onwijs mooi. :D

Leuke ideetjes komen hier weer langs!!!

Lieve_Duc

Berichten: 356
Geregistreerd: 04-01-10
Woonplaats: Utrecht

Re: Zelf een rij jasje naaien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 10:10

Ja helaas vind ik die te duur! haha als ik dan in stijl ga dan pak ik wel zn goedkopere! haha

Duc du la Mér | B+18 | L1+2https://www.galopperen.nl/blog/equilab/

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 13:57

lieveislief schreef:
Afbeelding

:))

Lieve_Duc

Berichten: 356
Geregistreerd: 04-01-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 16:23

Afbeelding

kon het niet laten! haha

Duc du la Mér | B+18 | L1+2https://www.galopperen.nl/blog/equilab/

Calvin07
Berichten: 60
Geregistreerd: 04-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 23:06

hallo allemaal,
ik heb dit topic doorgespit maar heb zoveel letters voorbij zien komen dat ze inmiddels dansen voor mijn gezicht.

ik heb een vraag.
ik start knhs en nu zijn de kleuren tegenwoordig vrij gegeven.nu is mijn vraag: mag ik met een knalgeel dekje rijden,een geell truitje,gele handschoenen en een zwarte rijbroek en zwart jasje? ik heb al in de regelementen gezocht maar kan het niet echt vinden.daar staan de regelementen van 2010 en daarin word een lichte blouse gemeld,mag wel geel zijn maar ja ik heb echt geel,ok truitje is iets minder maar nog steeds aanwezig.
wie o wie kan mij helpen voor dat ik daalijk de ring word uitgezet hihi.

mijn paard is zwart en het staat zooooo waanzinnig!!

groetjes nathalie

Lieve_Duc

Berichten: 356
Geregistreerd: 04-01-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 23:12

Gele rijbroek mag, alles is vrijgegeven behalve broek, blouse en plastron! Dus zwarte rijbroek niet.

Duc du la Mér | B+18 | L1+2https://www.galopperen.nl/blog/equilab/


olanis
Berichten: 299
Geregistreerd: 11-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 11:14

Vraagje,

Weet iemand ook waar je losse biesjes kunt krijgen voor in de kraag van je rijjasje, en dan het liefst zilverkleurig.
Want er zit nu goud ik, maar ik rij in zilver. Vind het niet zo mooi lijken.

Hoop dat iemand wat weet!!!

CoronaLime

Berichten: 5631
Geregistreerd: 13-10-07

Re: Zelf een rij jasje naaien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 13:58

stoffenwinkel, biesband :j Staat hier ook al wel eerder dus als je even topic had doorgelezen... O:)

Sterre <3

Kaula

Berichten: 2482
Geregistreerd: 22-09-09
Woonplaats: Aan het einde van de wereld

Re: Zelf een rij jasje naaien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 14:01

Wil je een biesje of piping? Persoonlijk vind ik piping vaak wat mooier, dat kun je vinden onder pipingband of paspelband.

flugeltje
Berichten: 960
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: ZH

Re: Zelf een rij jasje naaien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 09:16

Na maanden is eindelijk mijn patroon ook helemaal aangepast op mij, ik zit nu 1x per week op naailes (jaja lekker oudbollig). Het proefjasje is bijna klaar, maar wil toch een andere stof en kan helaas geen mooie vinden |( . Ik wil antraciet met een paarse ribcord kraag en ook iets paars met de zakken, maar kan niet echt een mooie combi vinden qua kleur. Ik heb wel de paarse stof (echt paars) maar vind het persoonlijk iets te knallend tegenover dat grijs denk ik.
Afbeelding
Ik heb nu ook weer zwarte laklaarzen gezien en is het misschien ook wel weer leuk om een glimmend zwart jasje met paars te maken, of word dat te kits...ik weet het even niet meer


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 bezoekers