Dazen.... Please help

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Talanta
Berichten: 161
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: ede / lunteren

Dazen.... Please help

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-02 19:04

Ik wist niet zo goed waar ik dit bericht neer moest zetten, dus doe ik het maar hier. Sinds vandaag staan lady jane en miss daisy thuis, wat natuurlijk super leuk is. Lady jane en het veulen ( miss daisy) zijn heel erg aan het rennen, vanwege de dazen, daardoor krijgt het veulen niet zo veel rust om te drinken ( ze is een maand oud ). Ik denk dat ze snachts wel tijd krijgt om te drinken maar roch is het niet erg goed, weten jullie daarom nog een middeltje tegen dazen? En is dit geren heel erg voor het veulen? Ze staat er wel de ereste dag dus het kan ook opwinding zijn maar dan nog... de dazen zijn vervelend... Alvast bedankt

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-02 19:11

Hier zijn al een aantal topics over geweest, als je de zoekfunctie gebruikt kom je vast een aantal topics hierover tegen. Misschien dat je daar wat ideeën door krijgt Knipoog

chanickyo

Berichten: 2050
Geregistreerd: 11-02-02
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-02 21:09

Tinne schreef:
Hier zijn al een aantal topics over geweest, als je de zoekfunctie gebruikt kom je vast een aantal topics hierover tegen. Misschien dat je daar wat ideeën door krijgt Knipoog

wou ik net zeggen

Kendra

Berichten: 8730
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 11:00

Mijn merrie begon vrolijk naar de muggen te slaan en zo kreeg het veulen af en toe een klap en geen tijd om te drinken. Doodsangsten heb ik uitgestaan! Wat wij deden: merrie en veulen 's morgens en 's avonds/ 's nachts in de wei, 's middags op stal. Verder goed spuiten tegen de vliegen (ik gebruik gewoon azijn, liters), merrie vliegendek op (let er wel op dat het zo zit dat je veulen nergens in verstrikt kan raken en genoeg ruimte heeft om te drinken). Succes.