Razinda heeft balkjes gelopen!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Razinda heeft balkjes gelopen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-02 10:32

Sinds het weekend ben ik in het bezit van 3 cavaletti, die Maarten heeft gemaakt! Gisteravond gingen Claudia en ik ze uitproberen. Razinda had nog nooit balkjes gelopen, alleen had ik een keer geprobeerd haar los te laten springen (dit werd een drama Haha!).

We hadden eerst 1 balk op de grond neergelegd. Razin durfde er eerst niet overheen. Frusty
Maar ik hield haar er rustig voor en Claudia liet Himeros eroverheen gaan en uiteindelijk durfde Razin ook. Dit een paar keer gedaan, daarna in draf en zelfs in galop. Ze deed het braaf. Jammer dat ze vanuit de galop niet sprong over het balkje, want Jur doet dit namelijk wel! Haha!

Toen hebben we er 3 achter elkaar gelegd. Weer vond Razin het wat eng, maar even later liep ze keurig in draf over de balkjes. Himeros en Razinda waren wel allebei wat lomp, ze tikten regelmatig de balken aan en deden niet heel veel moeite om hun benen hoger op te tillen. *LOL*
Jur is daar toch handiger in, ik geloof niet dat Razinda een springer is. Haha!

Claudia heeft nog even het laatste balkje omhoog gedaan zodat Himeros zijn benen extra moest optillen. Aangezien het al erg donker was, zijn we toen gestopt, en ik vond het ook genoeg voor Razin. Volgende keer maar eens een sprongetje wagen... Haha!

Razin was in ieder geval braver dan ik had verwacht! Lovers

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl


Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 10:37

Geweldig dat het zo ontzettend goed ging! Ook ik ga hier binnenkort mee bezig, maar eh... kom jij dan even langs met Razinda om het goede voorbeeld te geven? Knipoog

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 10:46

Leuk hoor, paarden dit soort dingen leren.
Echt altijd weer een verassing als je ziet hoe ze erop reageren, de ene anders dan het andere paard..

Dat ze lomp waren en de balkjes aantikten dat zegt nu nog weinig hoor.
Cerise deed dat in het begin ook.
Het leek een soort test:
"Wat doen die balkjes als ik geen respect voor ze toon?" Extreme duivel
"Na drie keer er overheen til ik mijn benen niet zo ver/hoog meer op hoor, ben het nu zat, dit wordt saai." Gaaaap

Als je ziet hoe Cerise springt, dan kan ze het heel goed hoor.
Wanneer ze maar wil natuurlijk. Haha!
Gelukkig begint ze door te krijgen dat we pas met springen stoppen als het vrouwtje dat wil, niet wanneer zij haar spieren iets begint te voelen... *LOL*

Reken maar dat Razin nog een hele goede springer kan worden, je weet maar nooit... }>


Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 10:53

Yeah!!! Party!! Heb ik die dingen niet voor niets gemaakt! Haha! 't zou toch wat wezen als ze er niet overheen wilde Frusty

Ach... en voor de eerste keer over cavaletti is het niet slecht. Ik hoop alleen niet dat Himeros er met zijn lompe poten op gaat staan Knipoog dan kan ik namelijk weer aan de slag met die dingen Haha!

Volgende keer als je met Razin erover heen gaat wil ik erbij zijn hoor! Lachen

voor ex-onderschrift, zie onderschrift Polly
Na vele jaren een keer een ander onderschrift

Spikkel

Berichten: 4030
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 11:00

hooooi , wat goed dat het zo goed ging , npg vreel geluk met je springcarriere met Razinda Tong uitsteken Knipoog
doeg

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 14:17

wat grappig zeg dat ze het zo eng vind, joy springt als een gek over alles heen gek genoeg:D
maar op mijn ruiterbewijs met een hindernis van nog geen 20cm verdomd ze het:( Frusty
kon en kan nog steeds wel janken erom, hierop ben ik dus gezakt!
ze vroegen mezelf of ze ooit eens eerder gesprongen had??
Laatst bijgewerkt door marloes-joy op 29-07-02 14:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 14:21

marloes-joy schreef:
maar op mijn ruiterbewijs met een hindernis van nog geen 200cm verdomt ze het:(


Vind je dat nou echt vreemd???? Verward Ikke niet .. Haha! *LOL*

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 14:24

oh echt weer een blonde actie ja!
ik heb er weer 20 CM van gemaakt *LOL*

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-02 14:38

Haha grappig! *LOL*

Nee Razin zal geen springer worden, en Jur was het ook alleen als het haar uitkwam (lees: als er geen 'enge' hindernissen stonden).
Alleen Cres vindt het echt leuk om te springen.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 15:01

Niet springers doen nooit moeite om over een hindernis heen te komen. Voltrack kijkt echt niet uit en walst er regelmatig gewoon dwars doorheen, vermoeiend! Joop is wel een springer en als het te makkelijk is zal hij het mij eens lekker meoilijk maken door heel idioot langzaam te gaan (ik kan echt doen wat ik wil, hij gaat geen streep harder), heel idioot hoog te springen of te stoppen en alsnog te gaan. Balkjes lopen is voor hem ook echt de kantjes eraf lopen, want 'ik kán toch allang over die dingen springen?' Pas vanaf een meter gaat hij een beetje zijn best doen, en dan wordt het ook leuk. In de cross is hij eerder enthousiast, gelukkig maar, want ik vind springen niet zo leuk, zeker hoog niet, als je dan valt val je hard!

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 20:14

Oh Jurga neemt ook elke drafbalk als hindernis. Liggen er drie cavaletti, springt ze er dus drie keer overheen....

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-02 09:20

Haha dat is veel leuker toch! *LOL*

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 11:15

Je boft maar met Maarten, waarom ken ik nou geen aardige knullen die cavaletti's voor mij maken?? Schijnheilig (hint hint) Nou ja ik ga zelf maar weer eens aan de slag.
Wel knap van Razinda, toch maar even over die doodenge balkjes heen! Dat ze hun benen soms nauwelijks optillen zegt niet altijd zoveel over het springtalent. Die van mij bijvoorbeeld, gaat pas een beetje springen vanaf 1.10 M. Lager vindt die oersaai en springt dan ook zeer lomp. Dus wie weet schuilt er wel een springertje in jouw Razinda! Knipoog
Laatst bijgewerkt door Mirte op 30-07-02 14:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Inzicht zonder handeling brengt geen verandering
*zucht*waarom begin ik steeds te laat om tentamens te leren...

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-02 11:51

Hihi zou kunnen maar ze is natuurlijk wel op en top dressuurgefokt, maar dat zegt inderdaad ook niet altijd alles. Haha!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 14:47

Hé wat gaaf Maartje! Leuke opsteker dat dit stukken beter gaat dan het sprongetje van een aantal maanden geleden Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: JeRekers, lletam, Plus_en_Min, tienus63 en 114 bezoekers