Gisteren premiekeuring Dordrecht gehad..: verslag.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Gisteren premiekeuring Dordrecht gehad..: verslag.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-02 22:54

Ik was gegaan met Wayorna, de jaarling van mijn merrie Leorna.
En ik moet zeggen: het ging niet slecht!
Het verslag:

Er waren oorspronkelijk maar 2 jaarlingen, maar er waren een aantal bijschrijvingen en ze deden de 2-jarigen ook maar meteen in dezelfde ring, waren er maar 3 of 4 ofzo ( wel apart gekeurd natuurlijk).

Nadat iedereen individueel opgesteld en gelopen had, moesten we na ff wachten op het jury-beraad, lopen op ( voorlopige) plaatsingsvolgorde.
En..
Wayorna mocht voorop!
Ik durfde er nog niet aan te denken dat we ook voorop zouden blijven, maar dat was dus wel zo!
Ze was eerste geplaatst bij de jaarlingen, wow!

Toen het bekend maken van de premie en de punten ( want daar gaat het vooral om..)
Ze had een eerste premie met 38 punten.. da's erg hoog bij de fjorden.
( Ter illustratie: er zijn vrijwel geen fjorden die echt 40 punten of meer krijgen, er zijn totaal 5 onderdelen).

Normaal gesproken mogen de koplopers van elke rubriek later terugkomen voor de kampioenschappen. Maar nu deden ze die meteen na de rubrieken, dus voor de jeugd ( jaarlingen+twenters) werd meteen na onze rubriek gedaan, dat werd meteen verteld, zonder dat we nog hoefden te lopen..

WAYORNA WERD JEUGDKAMPIOEN!

OOOh, ik ben nu echt zoo blij en trots ( voor zover ik dat nog niet was..)
Gisteren ging het allemaal zo snel dat het maar half leek door te dringen..
10 voor 9 waren we er, 5 over 9 moest ze al lopen en nog geen half uur later stond ik met een jeugdkamp. incl. een paar bekers en linten in mijn handen.

Ze vond het wel spannend, al die drukte en herrie, maar eenmaal vast aan het hek stond ze gewoon heerlijk te eten en vooral slapen steeds. Ze was best Gaaaap
Maar zodra ik haar meenam het terrein op werd ze goed wakker.. *LOL*
Ze is weer een grote ervaring rijker, heeft echt haar ogen uitgekeken.

btw, v Bon ( stamboekinspecteur) noemde haar bij het langslopen bij de uitreiking een "schitterende twee-jarige".. hmm.. Lachen)

De jeugdkampioen van vorig jaar liep nu mee bij de 2-jarigen, net als de veulenkamp. van vorig jaar.. Die liet ze dus beiden achter zich..
mede daarom ben ik 'extra' trots op de resultaten, want die paarden vond ik ook erg goed en dacht dat die 2- jarige wel weer het kampioenschap zou winnen..
Voruig jaar is ze nooit aangekomen op de keuring, maar dat hebben we dit jaar ruimschoots gecompenseerd Cool Pling

OOh, ik vind dit zoo ontzettend Cool en Bloos .. ik kon gisteren daar
Huilen ( van blijdschap en de spanning die er dan uitkomt waarschijnlijk), maar heb me keurig ingehouden, al viel dat niet mee Haha!
Vooral na vorig jaar.

Heb ook nog leuk gemeet met "Marijkestommy", hier van bokt, en haar man. Zij zagen mij en wistan via-via wie ik was, ik kenden hen nog niet en kon ze dus ook niet opzoeken o.i.d. raar gevoel hoor Scheve mond
Zij heeft ook heel aardig voor fotograaf gespeeld.
Ben heel benieuwd!

Later misschien nog meer details, moet nu zo weer naar bed, morgen weer gewoon werken..

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-02 23:15

OOOOOOOOOoh wat onwijs gaaf voor je ben je niet onwijs trots haha vast wel Hinke liep ook voorop en won de rubriek merrie veulens helaas moest ze het tegen de veulenkampioen afleggen.

Het is zo onwijs gaaf dat jouw meis daar loopt! hebben de Fjorden ook een nationale keuring van heel het land.?
24 augustus mag Hinke weer op Lachen

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-02 23:26

ja, het is gewoon alles bij elkaar..
die punten.., de eerste plaats.. en vervolgens het kampioenschap, boven de kampioenen van voorgaande jaren.. Party!!

en oh ja, vergeten, bij de rubriek " best getoiletteerde" was ze 4-de van de 10 ofzo Haha!.

Ja, er is de Centrale Keuring, da's het NK bij de fjorden.. helaas is dat pas vanaf 2 jaar en zijn jaarlingen niet welkom. Maar dat ga ik wel nog ff checken haha. Want met deze punten moet ze ook nationaal goed mee kunnen komen!
Maar leorna kan zich nog wel kwalificeren daarvoor ( ze mocht voorheen vaker, maar we zijn tot nog toe nooit gegaan..), 23/8 gaat zij naar Beesd..

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 09:31

Jaaa!!! Ben je toch gegaan!! Had je een chauffeur of ben je stout geweest?

Spannend he? Met je kleintje naar de keuring! Fijn dat het zo leuk was en... nog veel gaver dat ze het zo goed deed! Had je toch stiekum al een beetje verwacht of niet?
Nou gefeliciteerd hoor! Wayorna wordt een grote topper!

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 09:37

Heeeeee, hartstikke goed joh, gefeliciteerd.
Weet je al in welke rubriek je in Beesd met Leorna zit??
Ik ben er de dag van de fjordenkeuring ook, ben wel benieuwd naar de moeder van een jeugdkampioene Haha!

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 10:52

Madelein wat onwijs goed van jou en Wayo.
Hartstikke gefeliciteerd.
Ik kan me goed voorstellen dat je zo trots bent als een pauw.....echt super gewoon.
Heel veel plezier op de volgende keuring met Leo, maar ik geloof vast dat dat allemaal ook wel goed zal komen......"ik bedoel, een mooi veulen komt van een mooie moeder" Knipoog
Ben heel benieuwd naar de foto's.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 14:38

Nee mado, ze mag echt pas als ze 2 jaar is. Helaas pindakaas. Ik moest met Tjo zelfs wachten tot ze 3 was, ivm het jubileum toen. Dan baal je ook goed zeg, hihi.
Leuk he kampioenen achter je laten? Kun je nagaan, misschien had ze vorig jaar dan ook wel goed gescoord, kan bijna niet anders.
Ik blijf het een heerlijk netjes opgevoed propje vinden, mijn zegen heeft ze!
Viv

Ineke2

Berichten: 33110
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 15:49

Gaaf onwijs gefeliciteerd hoor!!
Geef maar een knuf aan je 2 mooie dames Cool

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-02 19:57

Jantina, ik ben niet stout geweest Knipoog behalve het stuk van huis naar de stal waar de trailer vandaan komt..
Ik had dit wel gehoopt maar niet echt verwacht.. Ik heb haarde laatste tijd wel zo objectief mogelijk bekeken (..) en dacht dat ze wel een kans maakte op een eerste premie.. en aangezien er oorspronkelijk maar 2 jaarlingen aangemeld stonden, ben je al snel 2-de of eerste Haha!
En w.b. het kampioenschap.. dat zou wel gaan naar 1 van de 2 kamp. van vorig jaar ( nu een jaarling en 2-jarige).. En die paarden vond en vind ikzelf bepaald niet verkeerd!
Maar nee, echt onvoorstelbaar..
dat kampioenschap was, naast de punten, toch wel het allermooiste.
kan er eigenlijk nog steeds niet over uit, maar zal er nu ff over ophouden *LOL* Lips are sealed Lips are sealed ...

Irene, ik weet nog niet precies in welke rubriek leorna zal lopen.. houd dat nooit echt goed bij -ahum-, en vorig jaar is ze niet geweest, dus ben de tel kwijt Haha! ..
Maar ze loopt of bij de voorl. modelmerries, of bij de 8 jr. en oudere merries.
In ieder geval zal ze niet voor 10 uur aan de beurt zijn, da's wel prettig want het is een stukkie rijden met de trailer..
Doe jij zelf nog mee met je fjord/shetlander/...?
Lijkt me wel leuk weer een bokker te meeten!

Jacqueline, was idd erg gaaf Cool en nu nog ff kijken wat leorna gaat doen. heb nog 3 weken om haar in 'perfecte' conditie te brengen!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 08:39

Leo moet bij de 8 jaar en ouder, maar weer ene 1e premie zal gene probleem zijn, hihihi
Succes alvast!
Viv

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-02 20:15

ah, thanks. In dordt waren dat er trouwens veel, meestal zijn er maar 4 of 5.. ben benieuwd hoeveel er in Beesd zijn...

Ineke, je hebt 2 x een lebber terug Vingers aflikken

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132045
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 20:37

Gefeliciteerd met jullie overwinning !
Goed gedaan hoor, je zult vast supertrots zijn !

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-02 20:58

dank je!
idd, was (en is) zooo leuk...
maar laat ik mezelf nu maar ff inhouden *LOL*