*HELP* liefdesprobleem + update

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
assie

Berichten: 9476
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

*HELP* liefdesprobleem + update

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-02 22:20

Ik heb een probleem, vind het doodeng, en moet het even van mij afschrijven, goede raad is ook erg welkom

Een man van achterin de 20, die ook op de boerderij werkt, ik noem hem P. schijnt gek op mij te zijn. Nou, dat kan dus niet, die kan toch niet gek zijn op mij, nou, dat kan misschien wel, maar dan kan het zeker never nooit iets worden. Echt niet! Punt 1 omdat ik (nog stééds) gek ben op Bas (een (jammer genoeg Knipoog ) gewone vriend) en punt 2 omdat hij veel te oud is, dat scheelt gewoon meer dan 10 jaar.
En dan maakt ie allemaal opmerkingen: “ik zie haar liever in korte dan lange broek” (was een iets te korte broek, die ik op dat moment aan had maar niet veel te kort). En meer van die opmerkingen en gewoon acties, heel voorzichtig iets van mijn wang strijken, terwijl er zeker weten niks zat. Maar was al gebeurd voordat ik er erg in had. Water over mijn rug heen mikken *jakkes* en dat deed ie bij de rest niet, alleen bij mij. Bovendien waren Dennis (Dennis v M op bokt) en Roy, een andere jongen, ook aan het zeuren, dat ik nog steeds een keertje de eendenvijver in moest en de brandslang op mij richten en blablabla, uiteindelijk was ik niet nat, ja, een paar druppels. Alleen door een beker water die P. over mijn rug gooide, was mijn rug nat, gelukkig gaf ik niet de reactie die hij verwachtte, (gillen) dat deed ik niet, ik gaf hem gewoon een schop, net niet in z’n edele delen. Dat had ik dus eigenlijk wél moeten doen. En een tijdje later streek ie met zijn vinger over mijn rug: “goh, je hebt hier een vlek zitten” Ik dacht alleen: Rot op!!
En verder leek het of ie ineens vaker toevallig aan me zat, niet op ‘foute’ plekken, maar gewoon, raar.
Ik moest een stel hele goede vrienden gaan uitzwaaien, die 2 weken op vakantie gingen en daar was ik niet echt vrolijk over, dat zij weggingen, dus ik liep niet met het allervrolijkste gezicht rond en ben heel erg snel weggegaan toen het vijf uur was. Ik stond bij de fietsen komt P. naar me toe: “Ben je boos??” nou, zoiets doet ie normaal dus NOOIT, dus ik dacht vooral heel erg “help!”. En ik zei op een redelijk kwaaie toon: “NEE, voel me gewoon blergh!” Ik vond dat dat wel genoeg verklaarde. Ben toen weggefietst eerst wat rondgefietst, gedachtes op een rijtje pleuren en daarna naar het station.

Ik vind het doodeng. Wat moet ik er nou mee? Wat als ie wat probeert, al gebeurt dat volgens Tammy(een vriendin, die hem al langer kent) niet? Voel me echt bedreigd in mijn leuke-boerderij-leventje.
Ik denk dat ik het gewoon lekker ga negeren. Als ie er morgen weer is, of als ik hem weer zie… Dan ga ik hem ontlopen en dan zien we wel weer verder.

Iemand nog tips? Want ik vind dit echt doodeng!!
Laatst bijgewerkt door assie op 29-07-02 20:35, in het totaal 2 keer bewerkt

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.


Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-02 22:26

Je kan het toch gewoon beter zeggen denk ik.
Vragen of het waar en dan afwijzen. Is even hard, maar wel beter.

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

ikke

Berichten: 37459
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-02 22:31

Leeftijdsverschil is geen reden hoor, ik ken wel enkele stellen met een nog groter leeftijdsverschil. Maar als je niks voor hem voelt, tja, dan houdt het toch echt op. Zolang ie niet vervelend handtastelijk wordt, laat 'm doen, vaak wordt afwijzen gezien als dat je eigenlijk wel wil, nee=ja idee.
Als je echt grof geschut in stelling wilt brengen, spreek dan iets af met een andere jongen en laat voorkomen alsof jullie een stevige relatie hebben.
Succes, laat je niet kisten.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

assie

Berichten: 9476
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-02 22:54

ikke"]
Leeftijdsverschil is geen reden hoor, ik ken wel enkele stellen met een nog groter leeftijdsverschil.
[/quote]
Ik vind meer dan 10 jaar een extreem groot verschil, voor mij veel te groot, hij is bijna het dubbele van mij Scheve mond Frusty

[quote="Romkabouter schreef:
Je kan het toch gewoon beter zeggen denk ik.
Vragen of het waar en dan afwijzen. Is even hard, maar wel beter.

Dat vind ik verschrikkelijk eng, weet niet of ik dat durf, maar ik ga het iig proberen.
Dank jullie wel voor de tips Lachen

[edit]leeftijd weggehaald, ivm meer privacy, misschien overdreven, maar bedacht me net eigenlijk pas dat dit tóch wel het INTERNET is[/edit]
Laatst bijgewerkt door assie op 29-07-02 20:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-02 23:40

Misschien naar de beheersters/ders stappen, dan kunnen hun eens met hem gaan praten!

Succes iig!
Mannen......

Sometimes I pretend to be normal. But it get's boring. So I go back to being me!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-02 23:54

Inderdaad gewoon een keer duidelijk zijn. En zeker je leuke tijden op de kinderboerderij niet laten verpesten door hem!

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 00:35

Het lüllige is, dat hij geen rechtstreekse toenaderings pogingen doet Scheve mond . Aan de ene kant "voel" je dat er wat gaande is, maar aan de andere kant, kan je er niet je vinger op leggen wat dat nou precies is!
Als hij bepaalde opmerkingen maakt, probeer dan aan de ene kant "naief" te reageren (zoals met je korte broek: "Ja.. ik zie mezelf ook graag met korte broek, maar blijkbaar kom JIJ daardoor op verkeerde gedachten") maar laat aan de andere kant merken, dat je zijn "avances" niet zo´n strak plan vindt!
Als ´ie over je gezicht strijkt: "Hé, ik ben al oud genoeg om mezelf schoon te maken hoor".
Aanraken: "Uhhh... ga je lekker, ik ben geen geitje/schaapje/konijntje wat de hele tijd aangeraakt kan worden!!!"
Als dit nog niet helpt en hij directer in z´n toenaderingspogingen wordt, kan jij ook directer worden! ("Hé... ik heb geen honing aan m´n kont, ga je moeder lastig vallen Boos! !!!") .
Ik zou iig andere mensen (vriendinnen, desnoods de eigenaar van de -kinder-boederij) hiervan op de hoogte stellen; mocht het steeds verder gaan, kan iemand je eventueel te hulp schieten!
Sterkte!!!

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

pmarena

Berichten: 47935
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 08:54

Ik heb dit ook wel eens gehad , precies zoals jij het vertelt , en ook precies jouw reactie erop Lachen

Negeren helpt echt niet , dan worden ze alleen maar brutaler omdat ze denken dat je het wel fijn vindt.

Hij moet sowieso van je afblijven , jeeegh dat gewriemel ! Boos!

Als hij aan je zit zeg je gwoon iets zoals Laui! al zegt , ik zei altijd "Hallo , dat hoeft niet hoor ! Kan ik zelf ook !
Of Joh , laat me is lekker met rust !

Of als het weer gebeurt en je voelt dat je kwaad wordt , je met een boze blik omdraaien en zeggen Hou nou 'ns op met dat gezeik elke keer !!! Boos!

Zoiets Haha!

Iig duidelijk laten merken dat je het echt niet op prijs stelt dat hij aan je zit en je speciale aandacht geeft.

Afstraffen dat gedrag , net als bij een paard Knipoog


Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 08:59

pmarena: It wasn't me! Haha!

Dit soort 'engerds' moeten idd met hun tengels van je afblijven. Ik wordt daar altijd helemaal gek van... yuk! Ik had er eentje die vroeg of ik maagd was, dus ik heel serieus geantwoord: nee, ik ben weegschaal. Toen wist hij niet hoe hard hij met zijn rooie kop weg moest rennen... hehe

BTW: ik dacht dat het een eenmalig geintje was, niet recyclebaar, maar ik vertelde het mijn zus, dus ik was net bij nee, dus zij zo: nee? Ik heel droog: nee ik ben een weegschaal... Ze is overigens al 5 jr uit huis dus voor haar was ht nogal een shock! Maar goed, ik deed het niet om mijn zus af te schrikken, hoewel we errug gelachen hebben!

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

pmarena

Berichten: 47935
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 09:15

O , verrek ! Het was Sterre ! Lachen
Goh ik wist zeker dat jij het was Laui ...?
Ik is vaag....zal de warmte wel zijn.....Knipoog

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 10:24

jeetje ik vind dat leeftijdsverschil in jou geval zeker niet gezond. Al zat er 10 jaar tussen (kan je het je al voorstellen dat wij iets zouden hebben?! Lachen ) Evengoed, als hij dit blijft volhouden, moet je hem gewoon vertellen dat je niet zit te wachten op zijn aandacht. Probeer ehm een beetje te negeren. Kan ook niet gezond zijn dat een kerel van 29 op een meisje van 16 valt.

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 10:31

Prima schreef:
jeetje ik vind dat leeftijdsverschil in jou geval zeker niet gezond. Al zat er 10 jaar tussen (kan je het je al voorstellen dat wij iets zouden hebben?! Lachen ) Evengoed, als hij dit blijft volhouden, moet je hem gewoon vertellen dat je niet zit te wachten op zijn aandacht. Probeer ehm een beetje te negeren. Kan ook niet gezond zijn dat een kerel van 29 op een meisje van 16 valt.


Helemaal mee eens Prima Haha! Knipoog

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

assie

Berichten: 9476
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-02 10:31

Die directere opmerkingen *bibber* dat durf ik helemaal niet hoor Scheve mond Doodeng.

Maar ik ga vandaag ook niet naar de boerderij toe denk ik, ik heb er nu helemaal GEEN zin in en bovendien worden er vandaag natuurlijk ook verschrikkelijk veel watergevechten gehouden met dat warme weer en daar heb ik ook niet zo'n zin in. Ik moet even mijn gedachtes op een rijtje zetten, want gister was een dag waarop verschrikkelijk veel dingen zijn gebeurd die niet echt leuk waren (niet alleen dat P-gebeuren, maar echt een-"ongeluk"-komt-nooit-alleen-dag). Dus vandaag ga ik gewoon de hele dag bokken/relaxen en dingen doen die ik LEUK vind. En ik ga nadenken over hoe ik tegen P ga zeggen dat ie moet oprotten en verschrikkelijk veel moed verzamelen.

Tegen andere mensen zeggen helpt niet echt, want iedereen die er gister was had het door (we waren met z'n 5'en en dan nog P) maar ze deden allemaal niks, waarschijnlijk omdat ze niet echt doorhadden dat ik het doodeng vond, of omdat "ie dat bij ieder nieuw meisje op de boerderij doet". Nou ben ik niet echt nieuw, werk er al 4 jaar, maar gedurende die 4 jaar, had hij steeds een vriendin, het is nu uit en nu is de jacht weer geopend Scheve mond

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 10:36

Gewoon meteen de volgende keer als hij je weer "onschuldig" aanraakt zeer duidelijk vertellen dat je alleen bent om naar te kijken, maar zeker niet om aan te raken.
Vermeld er vooral bij dat je echt wel weet dat hij er niks mee bedoelt, maar dat jij het gewoon niet prettig vindt.
Op die manier voelt hij zich niet aangevallen, en word jij voortaan met rust gelaten.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 10:44

het gewoon zeggen Assie, is misschien moeilijk, maar je zal in je leven wel vaker dingen moeten doen en zeggen die je niet leuk of eng vindt. Gewoon doen en elke volgende keer wordt het makkelijker.

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 10:47

En anders gewoon Roy en Dennis erover inlichten. Dan kunnen ze je helpen als hij weer begint.

pmarena

Berichten: 47935
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 12:19

Vertel het dan beter eerst tegen de anderen , er zitten er vast wel een paar bij die 'm een grote mond geven dan als hij weer zit te eikelen...
en dan kun jij ook makkelijker zeggen dat hij ermee op moet houden.

"Die directere opmerkingen *bibber* dat durf ik helemaal niet hoor Doodeng. "

dat moet je toch echt doen , als je het eng vind dan laat je 'm z'n gang gaan en gaat hij steeds verder ben ik bang......

Gewoon zeggen dat je het niet fijn vind wat hij doet.
Hij kan hooguit boos worden...
Praat erover met de anderen , die helpen je vast wel Knipoog

Nu ga je al niet meer met plezier , daar moet snel een eind aan komen hoor Lachen

Charmotte

Berichten: 4245
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 12:30

Bah wat stom dat hij nu eigenlijk jouw plezier op de boerderij verziekt... Het is misschien moeilijk maar je kunt het toch het best gewoon duidelijk zeggen, want zolang je dat niet doet denkt hij misschien wel dat je het allemaal goed en leuk vindt...
Ik heb het zelf ook meegemaakt en het is idd geen pretje Scheve mond Ik heb diegene ontlopen en gezegt dat ik een vriend had....

Charmotte 4-ever!!!

assie

Berichten: 9476
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-02 15:00

Ik hoop dat het probleem zichzelf al een beetje aan het oplossen is. Zie maar het verslagje hieronder Lachen

Verslagje van vandaag: ben gewoon toch naar de boerderij gegaan, wel wat later, want ik durfde toch echt niet in het begin, maar ik had op het einde vooral zoiets van: SCHIJT! Ik laat me toch niet weghouden door die eikel?
Dus gewoon gegaan, op de boerderij aangekomen was ie er (gelukkig) niet, ik had anders niet geweten wat ik moest zeggen, maar er was wel een andere sukkel, iemand die ik al tijden achterlijk vind, dus toen heb ik mijn woede maar op hem bekoeld Extreme duivel Beetje zielig voor hem, maar goed.

Toen bleek dat Roy (die jongen die erbij was, niet Sypheron hier van bokt, maar een andere jongen) het verhaal van gisteren had zitten doorkletsen in een totaal andere versie: "Ja, astrid en P hebben ruzie gehad gisteravond en ze scholden heel hard op elkaar". Ehm.. waar ie dat vandaan heeft... Verward Geen idee.
Ik vroeg het aan hem, zegt ie: "Ja, dat zei P. Dat jullie ruzie hadden gehad, terwijl jullie bij de poort stonden." Nou... als dat ruzie was, dan wil ik niet weten wat voor hem aardig zijn is Scheve mond
Ik hoop heel hard dat hij het toch wel als ruzie zag en nu niks meer van me wil weten, dan heeft het probleem zichzelf gewoon opgelost, anders moet ik gewoon alsnog iets gaan bedenken

Ik hoop eigenlijk nog steeds dat het niks is en dat ik alle losse dingen op de foute manier aan elkaar gekoppelt heb... Al lijkt me dat erg sterk, als zelfs die 2 andere meiden het ook zien.

In ieder geval bedankt voor jullie tips, ze geven me meer moed om als het er weer van komt, er toch iets van te zeggen Lachen

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

Spikkel

Berichten: 4030
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 16:00

veel geluk , dat moet vast wel lukken om rotopmerkingen te maken zoals Sterre zei !

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 18:07

Wat is dat mens dom bezig zeg. Astrid wat kan jij overdrijven. Die man is van geen kwaad bewust en je doet net alsof hij je heel wat gedan heeft. O wat erg als iemand zegt dat hij je liever in een korte dan in een lange broek ziet maar dit is echt erg!

pebblientje
Berichten: 631
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 18:20

nou,ik zou me ook niet veilig meer voelen!!!kweet niet hoor,vin jij het fijn om zo constant aangeraakt te worden door een oudere man?

my horse,my horse,my kingdom for my horse!

assie

Berichten: 9476
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-02 18:29

Ach dennis, zout toch op man. Ik zeg toch niet dat hij mij verkracht heeft of aangerand?? Ik zeg alleen dat ie dingen zei en dingen deed, die ik absoluut niet leuk vond.
En dat P zich zowiezo anders gedroeg dan normaal. Als jouw vriendin dan ook nog gaat zeggen dat P om de zoveel tijd achter een meisje aangaat en dat meisje dan gaat versieren en dat ie dat nu bij mij aan het doen is, dan ga ik doordenken.
Oke, misschien overdrijf ik wel en komt het allemaal anders over op i-net, maar ik weet toch wel wat ik erover voel/denk en dat ik me er erg ongemakkelijk bij voel en er vannacht zelfs niet-leuk over heb gedroomd.

Sommige reacties hier waren ook nét iets te ver, alsof jullie dachten dat ie mij idd aanrandde ofzo, maar dat zal wel komen door het i-net door andere interpretaties en misschien ook door af en toe een verkeerde woordkeuze. En dan nog als laatste: dit stuk is geschreven door mij, op het punt dat ik er heel erg mee zat, dus vol emoties.
En als allerlaatste heb ik zijn naam ook niet genoemd en weten alleen degenen die erbij waren over wie ik het nu heb.

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

pmarena

Berichten: 47935
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 18:34

Als je het gevoel krijgt dat je een beetje "bedreigd" wordt , dan zegt mij dat genoeg.
Ook al heeft hij er geen verdere bedoelingen mee , iedereen heeft van je af te blijven als je dat niet wilt.

En van die dingen als : O hier heb je een vlekje of een pluk haar uit je gezicht strijken dat lijkt misschien niets bijzonders , maar is toch behoorlijk opdringerig.
Dat is excuses zoeken om iemand aan te raken.

Het is te wriemelig en dat heeft hij niet te doen. Klaar.

Andrea_
Berichten: 1614
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: LA Terras Del Sol in het altijd zonnige Belgische San Lanaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 19:07

zeker geen uitdagende kleding aan doen!!!!!!!!

"Het hoofd van een welsh Cob, de actie van een Hackney en het lange haar van een Shire"......Balou?
http://www.depaardenbazaar.be


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Madelon, amy495, angrywolf, Annienke, BingBot, Caboby, Dees, Froukje, GoogleAdsense, Laarvv, laurabe, ManonGrr, MuffinX, Niobe, s1993, Shari_B, Suliko, Tigress, Winged, winnetou4502, Xanthippe, Xyris en 63 bezoekers