met deze hitte en je paardje?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

met deze hitte en je paardje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-02 08:29

Wat doen jullie met dit weer met je paardje?
Gisteren hem een keer lekker lang afgespoten en hem verder met rust gelaten,
Maar geven jullie je paardje met dit weer ook beweging en hoe?

Tos kan maar op korte momenten van de dag in de schaduw (wat hij trouwens niet doet, eten is belangrijker) Dan is het toch slim, hem af en toe een uurtje op stal te zetten met alle deuren tegen elkaar open?

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 08:32

ik had zeterdag van 10 tot helf les !daarna helemaal onder de kraan gedaan en zweet eraf gespoten.
helemaal in de vliegenspray gezet en terug naar het land
zondag avond nog even gelongeerd

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 08:32

VAnavond gewoon rijden, waarom niet? Gisteren heeft ze rust gehad, maar om 8 uur is het best mogelijk om wat te rijden (is het 27 graden i.p.v. 30, en ik sport ook met dit weer, dus waarom een paard niet?). Na afloop de tuinslang met koud water erover en klaar.
M'n verzorgpaarden staan in de volle zon zonder enige schaduw buiten, degene waar ik op rij is nog zwart ook. Ik heb gewoon les vanavond en als dat niet doorgaat vanwege de warmte, dan rij ik zelf wel wat. Maar niet overdag, dat is echt te heet. En 's avonds is de bak in de schaduw, dus dna vallt alles wel mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 08:33

Mijn paardje wordt gewoon gewerkt. Wel zorg ik dat dat vroeg op de ochtend of laat op de avond gebeurt.

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 08:42

ik heb ook les vanavond, en daarna gaat die ook onder de douche en dan naar buiten...

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 08:46

Gister heb ik midden op de dag gereden. gewoon heel rustig aan was best te doen met een briesje nu ga ik vanavond rijden

Nijntje

Berichten: 186
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 08:58

Die van mij staat lekker de hele dag in de wei... in de volle zon.... 's avonds spuit ik hem soms even helemaal af.. en dan lekker de wei weer in.. (hij is ook nog maar 2 natuurlijk...)

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 08:59

Ik heb Camilla gister rust gegeven. Ze maakt zich sowieso nog druk als ze zonder make is en dan nog met die hitte vindt ik het toch te veel. Vandaag ga ik haar wel aan het werk zetten want ze heeft al 6 dagen stil gestaan. Mag nu wel weer eens werken. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 09:00

Ik heb zowel vrijdag als zaterdag als zondag midden op de dag gereden. Wel buiten, maar serieus geoefend. Wel werk ik meer in stap en minder in galop, en bouw ik wat vaker even stap aan de lange teugel in, zodat het wel leuk blijft.
Halverwege het rijden gaan we dan even lekker pootje baden in het meer, zodat we allebei drijfnat worden (Mileen kan een soort van spontane Spaanse pas in het water, met een errrrrreg nat resultaat).
Lekker lang uitstappen (2 kilometer terug naar stal) en daarna de spuit erop en de benen in de coolinggel.

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 09:21

Zondagochtend heb ik om 9 uur gereden. Toen was het nog wel te doen. Ik ben wel het bos ingegaan en heb niet zo lang gerede, zo'n 3 kwartier.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 09:21

's Avonds of 's ochtends rijden. Gisteren pas om 21.30 gereden en dat was goed te doen, jammer dat het alweer sneller donker is.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 09:23

Normaal gesproken rijd ik gewoon met dit weer. Liefst 's avonds, maar als het niet uitkomt ook midden op de dag. Lekker een rustig stukje strand, beetje oefenen aan de vloedlijn en daarna pootje baden.
Alleen als er echt geen briesje te bekennen is, dan gaan we snel weer naar huis. Dat komt hier niet veel voor!

Valentino
Berichten: 82
Geregistreerd: 08-05-02
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 09:24

Hoi
Mijn paard was van de week kreupel (trap van een ander paard tegen zijn voorbeentje aangekregen) dus heeft de hele week in de wei gelopen...ik ben vrijdag begonnen met 15 minuten aan de longe rustig stappen en draven onmdat hij toen weer helemaal goed liep. Ik ga vanavond na 9 uur naar hem toe en dan even rijden (20 minuten maar) zodat ik het langzaam aan weer kan opbouwen. Overdag staat hij met zijn vriendinnetje in een hele grote wei, met een aantal bomen voor de schaduw, en een hele grote ton met vers water om te drinken. Liefs nathalie

marielle231

Berichten: 3220
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 09:37

Ik ga vanavond lekker Seriena wassen maar daarvoor ff longeren

pmarena

Berichten: 48090
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 09:41

Ik heb Rena vrijdag gewoon gereden (dacht ik ?) , zaterdag helemaal gewassen en in een soppie gezet , op die kans zat ik al lang te azen Haha! .
Gisteravond even een rondje gereden maar ze sprong zowat weer onder m'n reet vandaan vanwege het zaterdagje niet werken Boos!
Dus vanavond gaat er echt wel wat gebeuren.
Verdorie je verwacht toch niet dat ze met dit weer gaan lopen miepen ?
Dus WERKEN vanavond...helaas.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 09:42

Zaterdag is-ie een paar uurtjes de wei op geweest met een stalmaatje. Om 4 uur stonden ze bij het hek: 'We willen naar binnen, we hebben last van de vliegen en de hitte'. Dus heeft de stalhouder ze binnen gezet. Van 7 tot half 10 gereden, een flinke trainingsrit gemaakt, lekker gezweet en daarna van top tot teen onder de tuinslang.

Zondagochtend om 10 uur lekker een uur gaan stappen samen met datzelfde stalmaatje. Het was al flink heet maar we hebben het rustig aan gedaan. Daarna weer onder de slang en lekker binnen gehouden, in de wei was het echt geen weer voor een paard. Vandaag een paar uurtjes naar buiten en voor de rest lekker suffen op stal. Daar is het veel koeler en er zijn minder dazen.

Conclusie: overdag niet te lang in de volle zon, vroeg of laat op de dag rijden en lekker afspuiten. Went allemaal vanzelf. Lachen

Ninaka

Berichten: 1417
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: In de buurt van Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 09:47

Ik heb zaterdag nog wel gereden, maar toen viel het nog wel mee qua warmte. Maar rustig aan gedaan en daarna lekker afgespoeld en weer de wei op. Als het morgen nog zo warm is, die kans lijkt me wel groot, dan ga ik haar ook maar eens een grote wasbeurt geven.

Belker

Berichten: 15302
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 09:49

zaterdag door het bos naar mijn instructrice gewandeld. Die had hem nog niet gezien. zondag in de paddock, helaas voor hem in de volle zon. 1 uur en daarna op stal met stro en hooi om de dag door te komen. Vanavond mogelijk weer longeren. Afhankelijk van het wer, mezelf, min vriend en of hij soms extra op het land kan.

BBL

Berichten: 288
Geregistreerd: 22-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 09:55

Zaterdag gewoon lekker aan 't werk geweest en toen nog even lekker met zijn maatje losgegooid in de bak. Zondag heel even hard gewerkt en daarna lekker gewassen met babyshampoo...meneertje stond echt helemaal te genieten onder de douche Lovers .
Vandaag ga ik 'm weer lekker rijden!

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 10:04

Ik heb ook gewoon gereden gister avond,maar m'n pony vond het niet zo fijn,ze stond na het afspoelen nog te hijgen van de hitte,en ikzelf ook! Ik vond het totaal niet lekker om te rijden,ik voelde de hitte door het zadel heen,bah Boos! ,maar vanavond ga ik een uurtje later rijden ( 9 uur/half 10) dan is het alweer een stuk beter.

Tattie

Berichten: 45
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 10:14

met mijn pony's ben ik naar buiten geweest ( ff erop stappen) en daarna goed en lekker lang afgespoten en toen lekker vast gezet buiten met wat te eten en daarna op stal gezet

Kendra

Berichten: 8729
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 10:46

Hebben jullie geen last van de vliegen? Ik kan nog wel rijden ('s morgens om 8 uur of 's avonds om 9 uur) maar in de wei kan echt maar een paar uurtjes hier. Vanaf ongeveer 1 uur 's middags is het vergeven van de blinde muggen! De paarden bginnen te rennen, gaan zweten....njammie, denken de vliegen. Ik heb ze gisteren gewoon op stal gezet 's middags en ze vonden het echt niet erg.

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 10:52

Ik denk dat het bij ons op stal erger is met de vliegen dan buiten,maar met rijden begint het idd steeds lastiger te worden met die krengen.
Ik moet even wat stinkspul kopen,ik heb nu veerust,maar dat stinkt haast niet en het helpt dus ook voor geen meter Boos!

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30619
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 10:52

Ik heb zondag om 7 uur mijn verzorgpony gereden en vandaag om 5 uur mijn pony omdat ik naar de paardenmarkt wilde. Ik vind het te heet eigenlijk om overdag te rijden. Maar misschien ga ik het wel een x doen.

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 10:56

Gewoon lekker naar buiten en alleen maar stappen buiten. Gisteren lukte dat plan niet helemaal want meneer was het zat en schoot niet op. (liep bijna te slaapwandelen) dus toen zijn we maar teruggegaan en wat was meneer toen opeens snel !!!

Eenmaal op stal lekker uitgebreid afgespoten en daarna weer op stal gezet. (was redelijk koel in de stal)

Vanavond weer flink aan de slag want hij heeft een ontzettend slechte conditie gekregen...