slachtprijs

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marielle231

Berichten: 3220
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: zwolle

slachtprijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-02 10:53

Ik zag net een advertentie dat een pony weg moet voor de slachtprijs maar wat is de slachtprijs van deze pony?

Op dit moment staat er een Arabisch volbloed van 4 jaar te koop. Het is een ruin, kleur is schimmel. Dit paard is geen makkelijk dier. Dit paard loopt als een kip, ziet er niet uit als een Arabier en heeft een vervelend karakter. Het enige waar hij goed voor zou kunnen zijn is als gezelschapspaardje voor een ander paard. Hij is te koop voor een slachtprijs.

xXIreenXx

Berichten: 1067
Geregistreerd: 19-07-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-02 11:13

tjah, dan zou je moeten informeren bij die mensen.
btw ik ben nieuwschierig geworden Knipoog
waar staat die advertentie ??

marielle231

Berichten: 3220
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-02 11:41

heb net geinformeerd en het was zo'n 700 euro.
Ben aan het denken om hem te kopen.

Ineke2

Berichten: 33111
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-02 11:47

700 euro??? nou dat is niet de slacht prijs hoor...dat zou ongeveer 400 euro zijn als ze geluk hebben...

marielle231

Berichten: 3220
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-02 11:55

Ineke2 schreef:
700 euro??? nou dat is niet de slacht prijs hoor...dat zou ongeveer 400 euro zijn als ze geluk hebben...


Oh?? nou ze zeiden zelf 700 euro maar dat vind ik nog niet echt veel voor een pony.
Ookal kon je er dus niet op rijden omdat hij heel erg moeilijk is met rijden heel veel bokken onder het rijden. daarom moet hij weg ze kunnen hem bijna niet kwijt
en ik zoek zoiezo een weidemaatje
en dit lijkt me een leuke pony.

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-02 12:25

ja 700 euro is erg veel.denk aan 300-400 euro maximum

marielle231

Berichten: 3220
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-02 12:34

ahaaa nou daar kan ik het dan altijd nog over hebben.
Het enige wat ik dus niet gevraagt heb hoe groot hij is dom dom dom
Weet iemand hier hoe groot ongeveer een Arabisch volbloed is?

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-02 12:39

1.45 tot 1.55 volgens mij.....

chanickyo

Berichten: 2050
Geregistreerd: 11-02-02
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-02 17:51

misschien hebben hun een verkeerd zadel en is het een heel lief paard om mee te rijden
ik hoop het voor je

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-02 18:13

chanickyo schreef:
misschien hebben hun een verkeerd zadel en is het een heel lief paard om mee te rijden
ik hoop het voor je




Verward Verward Verward een verkeerd zadel daarom is dat paard zo, slaat werkelijk nergens op maarja wie ben ik Verward

maar slachtprijs van 700 euro kan wel kloppen, bij ons op de manege toen die ging sluiten waren er paarden voor de slachtprijs 1500 gulden, maar daar kon je nog op rijden. eerder denk ik rond de 400 a 500 euro omdat je er niet op kan rijden

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-02 18:33

samantha5"]
[quote="chanickyo schreef:
misschien hebben hun een verkeerd zadel en is het een heel lief paard om mee te rijden
ik hoop het voor je




Verward Verward Verward een verkeerd zadel daarom is dat paard zo, slaat werkelijk nergens op maarja wie ben ik Verward
[/quote]

door een verkeerd zadel kan een paard dus echt wel zwaar verveled worden met rijden
als een zadel verkeerd ligt en het drukt dan doet het pijn... vooral als er iemand opzit, dan is een logische reactie bokken om het gewicht van zijn rug te krijgen wat hem zo pijn doet


marielle... als je hem koopt zal ik zijn rug even goed nakijken als ik jou was, het kan dus best aan zijn rug liggen dat hij zo vervelend is. met een fysiotherapeut en een goed passend zadel denk ik dat hij al een stuk braver zal zijn.

jessy
Berichten: 1041
Geregistreerd: 15-07-02
Woonplaats: Michigan, VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-02 23:28

Volgens mij moet je je die slachtprijs niet al te rooskleurig voorstellen, hoor... 700 euro is errug veel, en 1500 euro??? Was dat paard een Shire met overgewicht ofzo? Ik dacht toch echt dat je per kilo niet zoveel kreeg...

marielle231

Berichten: 3220
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-02 00:17

Ik ben goed aan het nadenken of ik het wel ga doen
Ik wil straks wel een paardje waar ik nog op kan rijden
En ook zit ik al te denken dat hem misschien verkeerd ingereden hebben of hij heeft ergens pijn ofzo.
Hij was verder wel lief behalve dus met rijden.

Misschien als ik helemaal opnieuw met hem begin met een ervaren persoon erbij natuurlijk kan het misschien wel je weet het gewoon niet.
Tijd heb ik er wel voor ik zal eerst een jaarling krijgen alleen dat gaat dus niet door, daar kon ik ook niet gelijk op rijden ja over 2 jaar ofzo.

moeilijk moeilijk

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 00:35

Kan ie niet iig voor de kar? Da's toch ook leuk?

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 00:42

samantha5 schreef:

maar slachtprijs van 700 euro kan wel kloppen, bij ons op de manege toen die ging sluiten waren er paarden voor de slachtprijs 1500 gulden, maar daar kon je nog op rijden. eerder denk ik rond de 400 a 500 euro omdat je er niet op kan rijden


Slachtprijs heeft er niets mee te maken of je erop kan rijden of niet! Het gaat er dan simpel om wat het dier weegt (hoeveel je ervan ken opeten, simpel gezegd).

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 03:01

Van de slachtprijs moet je je niet teveel voorstellen, al zou ik die ook wel eens precies willen weten per kilogram Knipoog

Met een vierjarig paard is met een beetje opvoeding nog zat te doen ervan uitgaande dat de gezondheid van het dier geen probleem oplevert.
Met een beetje tijd en opvoeding zal dat lastige er normaal gesproken wel vanaf gaan.
Lopen als een kip ?? OK.. als het voor recreatie maar gaat en daar is niet zo veel voor nodig.
Kortom, een laag en serieus bod doen (iets van 350-400 euro) tenminste wanneer het dier je op zich wel aanstaat en dat je denkt dat je er wel wat mee kan..
Ik denk dat je dan wel "spekkoper" bent.

Bertus.

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 08:09

slachtprijs rekenen ze het gewicht van het paard, en voor een paardje van 1.50 zul je zo'n 180 kilo aan bot hebben, en de rest is vlees maar ook niet allemaal bruikbaar...
paar honderd euro, moet je hem zeker hebben!

Wie weet, koop je een leuk paardje, maar wat gewoon misschien door een verkeerde ruiter, of met verkeerd zadel, ofzo gereden.
Zou hem zeker weten laten keuren voordat je hem koopt!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 09:49

Als ik jou was zou ik m kopen voor de slachtprijs, en dat is dus wel minder dan 700 euro!! denk idd iets van 400 ik geloof dat t 1,5 of 2 euro per kg was ofzo?
Maar ik zou m voor de slachtprijs kopen, als je er toch over twijfelt, en m dan eens goed na laten kijken wie weet kun je er dan gewoon weer op rijden.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 10:23

Ik heb net eventjes de slachterij in Nijkerk gebeld Haha!

Er van uitgaande dat die arabier zo'n 400/450 kg weegt, dan hou je aan vlees zo'n 200/250 kilo over.

Dan doet zo'n dier 300/400 eurootjes.

Kendra

Berichten: 8729
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 10:49

Als je een weidemaatje zoekt, waarom koop je dan niet gewoon een shet? Ben je voor 100 euro klaar en heb je geen problemen, wat je bij deze dus gewoon niet weet. Stel dat het niet past met jouw paard?

marielle231

Berichten: 3220
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-02 11:05

ik zoek een weidemaatje maar misschien zou je hier toch nog op kunnen rijden je weet maar nooit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 11:20

Neem eens iemand mee die echt verstand van paarden heeft, laat die persoon het gedrag van het paardje beoordelen. Je weet maar nooit, de hamvraag kan heel simpel zijn en zo opgelost worden. Als je dan ook nog genoeg hulp krijgt om het samen met die persoon op te lossen, kun je een heel leuk paardje kopen.

Als je de slachtprijs niet weet van een paard en het ook niet op eigen initiatief navraagt bij een slachterij, betwijfel ik of je wel weet waar je aan begint. Een paard opvoeden en verzorgen dat een slechte ervaring heeft, maar misschien nog heel goed kan gaan worden is een hele grote taak en daar moet je op berekend zijn. Je ouders zullen er niet mee gebaat zijn als je de eerste beste keer verongelukt met dit paard omdat je niet goed voorbereidt bent geweest met wat je doet.

Ik raad het je niet af, zoveel goede paarden die niet bij de juiste persoon terecht zijn gekomen, maar het is niet iets wat je zomaar ff doet.

Succes

marielle231

Berichten: 3220
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-02 17:41

Ik ga er ook niet zomaar opzitten en ik krijg hulp van ervaren persoon

marielle231

Berichten: 3220
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-02 17:43

Ik ga er ook niet zomaar opzitten en ik krijg hulp van ervaren persoon

pebblientje
Berichten: 631
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 17:57

wat dacht je van de mond nakijken?pijn in de rug willen veel paarden nog wel doorheen lopen,maar in de mond....ik ken veel paarden die deden bokken etc omdat ze een scheur in hun lip hadden of iets dergelijks(haken,wolfstanden,hengstentanden)tjah,aan de andere kant:zouden hun hem ook niet volledig door de molen hebben gehaald???
ik zou zeker gaan kijken!en als het dier je aanstaat,en het karakter etc.zou ik het zeker doen:wederzijdse liefde doet meer dan rijtechnisch goed of fout.