Mijn 'claustrofoob' geladen ;)

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Mijn 'claustrofoob' geladen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-02 16:26

Vandaag was dus de dag, de afspraak was verzet naar vandaag en van de week hebben we het laden nog geoefend, met erin lopen etc.

[VvdD] Update 'claustrofobisch paard'

Vanochtend om 8.45 op stal en eerst de paarden buiten gezet,
trailer klaar gezet, emmertje met zijn ontbijt ...
Om 9 uur begonnen we met laden en om 9.10 stond hij erop, klep dicht en alles... gewoon met een vrij los touwtje geladen en zonder verdere hulpmiddelen, behalve zijn ontbijt dan Knipoog

Het rijden ging goed, na zo'n 45 minuten begon hij wat onrustig te worden, maar verder niks aan de hand. Hij is vooral wat angstig bij bruggen en veel water om ons heen. Ik ben 1x uitgestapt toen de brug omhoog stond en hij stond een beetje *bibber**bibber*, was uiteraard ook nat van het zweet (ook van de warmte). In totaal anderhalf uur onderweg naar Friesland.

Daar aangekomen en behandelt was hij nog wat verdooft en wilde eigenlijk liever niet de trailer op, dus kwam er al advies van doe het zo en zo.... wat dus eigenlijk een averechts effect heeft.
Wat wel hielp was om de trailer een beetje tussen een ruimte te plaatsen waar hij niet makkelijk links of rechts kan gaan.
Met een hand gras kwam hij dan wel op de trailer.... en konden we ook weer op weg naar huis.

Morgenochtend mag hij nog een keer ontbijten op de trailer en dan gaan we volgend weekend weer oefenen.
Nu met kortere stukjes, waarvandaan ik dan gewoon terug loop naar stal.
En dat zo uitbouw naar langer en verder. Het is natuurlijk de niet de bedoeling dat ik iedere keer een zeiknat paard uit de trailer haal (al was het nu ook van de warmte).

Qua laden een hele verbetering al, terugweg mag nog iets beter.... heenweg laden ging echt voorbeeldig!
Laatst bijgewerkt door orri op 28-07-02 08:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!


HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-02 19:16

Ik vind het heel erg tof van je dat je zo geduldig oefent met het trailerladen. Heb helaas andere dingen gezien in m'n omgeving Huilen Frusty . Ben dolblij dat m'n knolletje daar geen problemen mee heeft. Maar nogmaals petje af voor je geduld en begrip voor je paard Haha! Pling .

Digitale tekeningen van je huisdier of paard: www.HHD-Foto.eu

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-02 07:19

Joepie, hij is er netjes op gegaan, gefeliciteerd hoor! Idd met geduld kom je al heel ver. En ja, al die adviezen, ze werken nogal vaak averechts.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

lady353

Berichten: 550
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-02 09:54

gefeliciteerd met de vooruitgang.En ja geduld he,iets anders kan ik er niet op zeggen.Ik vind het wel leuk voor je.

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-02 10:00

Zoow, wat goed hee. Zeker als je bedenkt hoe moeilijk hij de vorige keer deed. Knap gedaan hoor!
Hoe was het verder bij Rodinde?
Ik heb je berichtje gehoord, toen ik om 00.00 thuiskwam....we zaten te BBQen bij de buren.....mjammie!
Knipoog
Groetjes Suzanne

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-02 10:08

heey moest je ook naar friesland? Ik vorig jaar ook ergens bij leeuwarden!

kan het misschien ook zijn dat er misschien toch nog wat te onrustig wordt gereden dat hij in de trailers zo nerveus is?

succes met oefenen!

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Belker

Berichten: 15249
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-02 13:26

Hoi, Komt Rodinde dan niet bij jou op stal? Bij ons wel. Ze was er van de week nog.
Knap met het laden. Goed gedaan. Het blijkt wel oefening baart kunst.


orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-02 16:56

Nimber schreef:
heey moest je ook naar friesland? Ik vorig jaar ook ergens bij leeuwarden!

kan het misschien ook zijn dat er misschien toch nog wat te onrustig wordt gereden dat hij in de trailers zo nerveus is?

succes met oefenen!


Hij was nu rustiger dan meestal, vorig jaar in de paardentaxi anderhalf uur onophoudelijk staan schrapen. Terwijl je mag aannemen dat die toch kunnen rijden.
Hij vind bruggen en open water erg griezelig.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, cam, DemDeempel, SusanH en 50 bezoekers