Paard wassen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
lein

Berichten: 1577
Geregistreerd: 02-07-01
Woonplaats: Apeldoorn

Paard wassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-02 14:43

Ik ga straks naar mijn paard toe. En nou vroeg ik me af of het kwaad kan om je paard met dit weer met koud water te wassen???

Nou ik hoop het te horen. Haha!

Liefs Marjolein en Killian

Het is zo fijn om klein te zijn!!


denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-02 14:44

Ik heb toevallig gister michelle ook met koudwater gewassen,ik denk dat ze het met dit weer(zeker vandaag) best lekker vinden.

lein

Berichten: 1577
Geregistreerd: 02-07-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-02 14:46

Ja dat dacht ik op zich ook wel, maar is het niet een klap op die spieren ofzoiets voor ze?

Het is zo fijn om klein te zijn!!

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-02 14:53

Ik zou langzaam van onder naar boven werken,je kan het ook eerst voordoen met een spons,michelle houd in het begin altijd ff d'r buik in als ze de spuit erop voelt,maar das maar eventjes,je moet het gewoon langzaam opbouwen zeg maar.Ik denk dat het met een spons wel fijner is,maar dan duurt het zolang voor ze echt nat zijn zeg maar.

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-02 15:03

Sommige paarden vinden het heerlijk en kunnen er goed tegen.
Helaas heeft mijn paard de volgende dag een snotneus als ik hem gewassen heb. Ook met 25+ graden en nadat ik hem goed drooggestapt heb. Huilen
Gewoon een kwestie van uitproberen.

Mahatma Gandhi: "De wereld biedt genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebzucht."


denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-02 15:05

Jah ik deed het samen met iemand anders,haar paard bleef rustig staan en stond helemaal te genieten,maar michelle die bleef maar heen en weer lopen.

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-02 15:09

die van mij heb ik gisteren lekker gewassen met koud water en hij heeft vooral heel veel uit de tuinslang gedronken/ met het water in z'n mond gespeeld. Hij vind het heerlijk stromend water in z'n mond. En lekker koud water over z'n rug en tussen z'n benen ook lekker daar is het altijd extra warm.

Wodan en ik onderweg in de M2

lein

Berichten: 1577
Geregistreerd: 02-07-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-02 15:21

Ok heel erg bedankt voor alle reacties. Ik denk dat ik hem dan maar eens lekker ga wassen. Maar misschien ook niet ik zie wel Lachen

Het is zo fijn om klein te zijn!!

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-02 15:27

Ik zou het doen hoor,ik denk dat ie er lekker van opknapt met dit weer!

Bij ons staan 2 shetjes ,een veulen+ moeder en die lagen plat in de wei van de hitte.
Nou even spons erover heen en ze stonden weer lekker te grazen Lachen

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-02 15:36

Toevallig heb ik vanmiddag met Melissa ook 3 paardjes gewassen, vonden ze echt heerlijk hoor!
(Toen Flanagan in stal stond ging ie gelijk liggen/rollen in zn eigen stront Haha!)

Als Nico morgen normaal blijft staan (gaat heel vaak hangen als je met water aankomt) doe ik Nico morgen ook lekker wassen!!

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-02 17:56

Mijne vandaag ook gewassen, hij vind het heerlijk als hijdaarna ook nog ff lekker in het zand mag rollen.
Okay ze worden dan wel weer vies maar wat geeft dat.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-02 17:59

Cowgirl schreef:
Mijne vandaag ook gewassen, hij vind het heerlijk als hijdaarna ook nog ff lekker in het zand mag rollen.
Okay ze worden dan wel weer vies maar wat geeft dat.


Ik was mijn paard meestal met koud water, als het niet zo warm is dan spons ik hem alleen af.

Rollen... ja zoveel en zo vaak mogelijk als hij gewassen is...

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-02 18:12

ze is m nu dus uitgebreid aan t wassen en hij vind het toch wle errug lekker Haha!
zelfs ailin vond het vandaag wel lekker (tot het telang duurde Haha!)

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-02 18:35

hoi
wassne met dit weer kan gemakkelijk... doe het alleen liever niet na de arbeid... de spieren (vooral in de achterhand) koelen dan te snel af en hij kan dan erge last van zijn spieren krijgen

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-02 18:57

ik wilde vandaag ook gaan wassen, maar had niet zo'n zin in dat schrobben (ik heb een schimmel, die eerder beige dan wit is)
ik heb haar gewoon afgesponsd na het rijden, is uiteindelijk toch op een wasbeurt uitgedraaid, maar dan zonder shampoo
ik gebruik wel nooit koud water
ze vindt de tuinslang toch sowieso supereng, dus als ik dan toch met emmertjes moet gaan zeulen, is het geen moeite om er even een plens warm water bij te doen
met koud water wassen is niet alleen slecht voor de spieren als ze gelopen hebben, maar altijd al niet goed voor de nieren enzo ook

Best friends are the ones that can see the hurt in your eyes, when everyone else is fooled by your smile.

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-02 19:03

We hebben sinds 2 maanden een thermokraan aangesloten. Nu kan ik dus elke keer na het rijden heerlijk afspuiten met water van ongeveer 30 graden Celsius. En reken er maar op dat de paarden het lekker vinden Haha! .
Laatst bijgewerkt door HHD_Foto op 28-07-02 19:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Digitale tekeningen van je huisdier of paard: www.HHD-Foto.eu

pmarena

Berichten: 48065
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-02 19:43

Ik heb Rena gisteren ook helemaal in een soppie gezet , met koud water ja.
Ze had er geen last van.

De ene kant heb ik gewoon met m'n vingers het schuim erin gewreven , en de andere kant met een massageborsteltje.

Die kant met het borsteltje is echt schoon geworden !!

Zo doe ik het dus voortaan.
Ook haar staart gewassen met zilvershampoo.....

Bleh wat was dat dier vies zeg !

Is ook misschien nog nooit gewassen ?

Nu is ze heerlijk zacht en fris , lekker glad luchtig velletje , perfect !

Jammer genoeg stond ze daarnet alweer flink te zweten in de wei ,
maar als ik haar niet had gewassen had dat waarschijnlijk nog wel erger geweest...
Met zulk weer kan het best met koud water iig !

lein

Berichten: 1577
Geregistreerd: 02-07-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-02 21:12

Marjolein schreef:
ze is m nu dus uitgebreid aan t wassen en hij vind het toch wle errug lekker Haha!
zelfs ailin vond het vandaag wel lekker (tot het telang duurde Haha!)


Hij vond het inderdaad erg lekker en is nu weer redelijk wit ik heb zijn manen, staart en sokken ingezeept en de rest afgespoeld. Toen zij staart en manen uitgepluist en het resultaat was verbluffend *LOL* Hij heeft namelijk een hele dikke staart (die helaas nog niet helemaal gelijk is,omdat die was aangevreten door veulens)
En toen ik hem in de wei zette ging hij niet eens meteen rollen haha.
Hoelang zal hij wit blijven? Lovers

Het is zo fijn om klein te zijn!!

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-02 21:23

ach daar moet je je niet druk om maken hij is nu al waarschijnlijk zwart. enneh wees blij met die staart vindt het een super model. alleen lin zou t niet staan dus knip ik die van haar maar niet zo modieus

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131994
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-02 21:39

Met zulk warm weer gaat mijn paardje ook lekker onder de douche hoor !
En hij vindt het geweldig, gaat er ook echt voor staan, zo van "kom maar op" Haha!
Leuk gevolg is dat m'n schimmeltje er dan weer super uitziet.
Voor heeeel eventjes dan, want na de douchebeurt rent hij altijd meteen naar de zandbak om te rollen.
Morgen weer een warme dag, dus dan mag ie weer Haha!

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-02 21:50

Die van mij zijn net ook lekker onder de koude douche gegaan (ik dus ook Haha! ). Geen problemen, die van mij hebben er tot nu toe nog niets aan over gehouden. Saphy vindt het trouwens nooit zo'n probleem om onder de douche te gaan, die lurkt lekker mee uit de slang en eet tussendoor een hapje kuil.

Zio vindt het meestal al verschrikkelijk als haar benen afgespoten moeten worden. Tenzij het zo warm is als nu, dan gaat ze er helemaal voor staan. Dan vindt ze het echt lekker om helemaal afgespoeld te worden, ze vindt het nog leuker als ze de kans ziet om mij dan ook nat te krijgen Haha! . Ze staat echt te genieten van het water met dit weer. Vroeger gingen we altijd samen zwemmen bij ons in de Bernisse, dan was het net een speedbootje. Echt geweldig vond ze dat, helaas gaat dat niet met een veulentje van 1 maand aan de voet.

Morgen gaan ze weer en dan mag Malle ook een keertje, die is ook niet zo weg van water, maar misschien dat ie morgen wel een keertje onder de douche wil.


Save the Earth, it's the only planet with chocolate!
"Very funny, Scotty! Now beam down my clothes!!!"

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-02 21:53

Je kan paarden beter niet met shampoo helemaal wassen, want dat gaat het laagje vet van hun huid. Als dat er af is stoot het een water meer af. Als het dan (later) gaat regenen zijn ze erg snel verkouden. 1x valt wel mee, maar ik zou het niet elke week doen.

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-02 21:54

Ik doe het ook. aLleen nooit de achterhand. Ondanks dat het bij Maaraak makkelijk kan spaar ik liever zijn acherhand.

'Paint' it 'Black'

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-02 22:02

pmarena schreef:
Ik heb Rena gisteren ook helemaal in een soppie gezet , met koud water ja.
Ze had er geen last van.

De ene kant heb ik gewoon met m'n vingers het schuim erin gewreven , en de andere kant met een massageborsteltje.

Die kant met het borsteltje is echt schoon geworden !!

Zo doe ik het dus voortaan.
Ook haar staart gewassen met zilvershampoo.....

Bleh wat was dat dier vies zeg !

Is ook misschien nog nooit gewassen ?

Nu is ze heerlijk zacht en fris , lekker glad luchtig velletje , perfect !

Jammer genoeg stond ze daarnet alweer flink te zweten in de wei ,
maar als ik haar niet had gewassen had dat waarschijnlijk nog wel erger geweest...
Met zulk weer kan het best met koud water iig !



Kwam je er toen achter dat ze eigenlijk wit is??? *LOL*

pmarena

Berichten: 48065
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-02 22:09

Nou het scheelde nietveel ! Lachen

Ik heb haar zelfs een paar keer helemaal ingezeept want het schuim was binnen no-time helemaal zwart....

Ik gebruik trouwens gewoon goeie paardeshampoo van de paardedrogist , en wellicht is Rena nog nooit gewassen dus mocht het onderhand wel eens een keertje.

Ik denk niet dat ik elke week m'n pony van top tot teen in de shampoo zet hoor Rom Knipoog

Net even een rondje gereden met een dekje dat ik vanmiddag schoon uit de wasautomaat heb geplukt , pfff gewoon nog steeds van die zwarte zweetplekken erop ....

Ze moet binnenkort nog maar eens een keertje voordat het weer kouder wordt...... wat zweet dat dier goor zeg.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: StonedRomy en 92 bezoekers