bokken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
marielle231

Berichten: 3220
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: zwolle

bokken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-02 10:47

Een vriendin van mij heeft een pony en die bokt alleen maar onder het rijden ze wil hem nu alleen als weide maatje gebruiken voor haar andere pony

maar dat bokken kan toch af geleerd worden? wie weet er een antwoord voor mij ik wil het namelijk graag proberen de pony is nog maar 5 jaar oud


Cleo
Berichten: 436
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-02 11:43

Quote:/Ik zag net een advertentie dat een pony weg moet voor de slachtprijs maar wat is de slachtprijs van deze pony?

Op dit moment staat er een Arabisch volbloed van 4 jaar te koop. Het is een ruin, kleur is schimmel. Dit paard is geen makkelijk dier. Dit paard loopt als een kip, ziet er niet uit als een Arabier en heeft een vervelend karakter. Het enige waar hij goed voor zou kunnen zijn is als gezelschapspaardje voor een ander paard. Hij is te koop voor een slachtprijs./ einde Quote

Heeft bovenstaande vraag van jou op VMR hier iets mee te maken ?

blieb01

Berichten: 1526
Geregistreerd: 05-04-02
Woonplaats: De Weere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-02 12:11

Ik heb bij Golin het bokken afgeleerd door hem eerst een tijdje te longeren en daarna aan de longe er iemand op gezet. Hij werd de hemel ingeprezen als hij braaf was. Hij loopt nu heel netjes en geeft heel soms nog wel een bokje maar die is dan best beheerst.


marielle231

Berichten: 3220
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-02 12:16

nee maar die pony doet het ook deze vraag is echt voor mijn vriendin

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-02 20:38

WAAROM bokt de pony? Als je daarop het antwoord niet weet, is het onmogelijk een oplossing te vinden.

Snapt hij het werk niet, of heeft hij pijn, of .....

jessy
Berichten: 1041
Geregistreerd: 15-07-02
Woonplaats: Michigan, VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-02 22:18

Het is inderdaad, zoals Simone zegt, belangrijk om erachter te komen waarom de pony bokt. Het kan liggen aan een moeilijk karakter of het niet begrijpen van het werk, maar de pony kan ook pijn hebben. Het lijkt me in ieder geval verstandig om de pony eerst door de VA te laten onderzoeken. Als dan blijkt dat er geen reden is om aan te nemen dat de pony pijn heeft, kun je het probleem met training gaan oplossen.

jessy
Berichten: 1041
Geregistreerd: 15-07-02
Woonplaats: Michigan, VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-02 22:20

Oeps...
Sonja
Sorry... Haha! Haha!

Cleo
Berichten: 436
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-02 22:31

Sorry dat ik je verhaal op VMR met je vraag hier in veband bracht. Ik ben het eens met jessy en Sonja;Weet je waarom de pony zo bokt ?

marielle231

Berichten: 3220
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-02 23:21

nee dat weten we dus niet ik denk dus net zoals die arabisch volbloed verkeerd ingereden is hij is nog niet lang onder het zadel misschien een half jaar. of dus pijn heeft ik zal morgen direct tegen haar zeggen dat de veearts moet komen kijken je weet maar nooit

Cleo
Berichten: 436
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 00:06

Liijk t mij het beste wat je kan doen nu. Sterkte ermee !!

blieb01

Berichten: 1526
Geregistreerd: 05-04-02
Woonplaats: De Weere

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 10:21

Ik denk dat het eerder met de balans heeft te maken. Op deze manier hoeft de pony niet zo snel moeite te doen om zijn balans te zoeken omdat je zelf sneller zal stoppen met een poging om te galoperen. Laat hem /haar zijn balans eerst vinden aan de longe dan heeft de pony steun aan het lijntje en zet er na een tijd een ruiter op aan die longe.

mate
Berichten: 188
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 22:06

misschien een slecht passend zadel???

vertrouwen komt te voet en gaat te paard.

Nina

Berichten: 1683
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: Vlissingen, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 17:19

Je rijdt niet juis, het zadel past niet, heeft iets aan de rug of benen kijk dat eerst na, en laat sommige dingen dus ook door de VA nakijken. áls het ongewilligeih is, of koppigheid dan kun je dit misschien proberen:

Als ze bokt gelijk vooruitdrijven, elke keer maar weer. Gewoon eens laten schrikken dat ze meteen hard moet doorlopen. Dit hielp bij een manege paard waar ik het lang geleden bij moest doen.

hobbel

Berichten: 142
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: friesland

heb ik ook gehad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 19:51

dat heb ik ook met een pony gehad hij bokte heel gemeen ik gaf hem telkens een tik ik lag r vaak af maar als die ouder word kapt die er wel meete minste dat deed mijne en als je er af ligt er gewoon weer op stappen ibo

rijden met tantieme gaat het super


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense en 9 bezoekers