Havens slobber

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Havens slobber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-02 19:45

Hoeveel slobber van Havens geven jullie na een inspannende dag werken aan je paardje ?

Ik wil Rena na een flinke strandrit van meerdere uren iets meer geven dan haar dagelijkse voertje , en dan haar avondvoer vervangen door Havens slobber.

Ik heb dit al eens geprobeerd toen ik haar net had , maar daar werd ze erg zeikerig van.
Denk ook dat ik teveel ervan gaf Lachen

Meteen een halve emmer vol (met water erbij , dikke pap) terwijl ze
normaal 's avonds driekwart biks kreeg.

Als ik die driekwart basisbrok die ze normaal krijgt een keer wil vervangen door een slobber op een dag van flinke inspanning (veel harder / langer gewerkt dan normaal) hoeveel liter-scheppen zou ik dan kunnen geven , en zou ik het eventueel aan kunnen vullen met zemelen
om er een flinke hap van te maken waar ze echt even mee bezig is ?

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 09:45

wat ik doe is een brokkenschep zemelen en een paar handjes havens slobber. Echter, ik geef het op zijn vrije dag en als ik werk dan krijgt hij een kilo extra haven meusli.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 09:51

Ik heb alleen maar biks,
sinds we meer als drie paarden op stal hebben ben ik gestopt met al dat extra spul.
Of ik moet een mager paard op stal hebben gekregen, dan voer ik vaak zemelen en lijnmeel aangemaakt met water.

Als 1 van d epaarden wat harder heeft gewerkt als normaal krijgt hij gewoon een schep biks extra.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-02 10:40

Mijn voermanneke vertelde dat ik rustig 2 of 3 keer per week 1 schep slobber kan bijgeven naast zijn gewone rantsoen voer.
(zo'n plastic maatschep)