Verslag Keuring (1A premie)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MariekeR

Berichten: 1233
Geregistreerd: 09-09-01
Woonplaats: Haarlem

Verslag Keuring (1A premie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-02 19:17

Kort samengevat: Wietze had een 1A premie *LOL* (Voor wie niet het hele verhaal wil lezen)

Vanochtend er al vroeg uit (kwart voor zes), weinig geslapen *LOL* Tong uitsteken Nadat ik wakker was geworden, en dat duurde even, Wietze gevoerd en uit de stal gehaald. Hij was niet verschrikkelijk vies, had wel in de stront gelegen, maar het was voornamelijk gewoon opgedroogd water. Om 7 uur stond Gomir (Carina) op de stoep. Wiets nog even gepoetst enz en om kwart voor 8 weg. 10 over 9 waren we er.
Daar bleek dus dat we nog heeeeel lang moesten wachten, tot iets van half 1. Nou, dat werd dus later 3 uur Verdrietig Wiets maar op de trailer gelaten in de tussentijd (even er uit voor een rondje, voor de rest was het een stuk koeler op de trailer. Bij nummer 65 gingen we beginnen met Wietze klaarmaken (hij had nr. 94). Wiets was het al helemaal zat toen, maar gedroeg zich nog redelijk braaf Schijnheilig We waren zo klaar met hem, en toen we klaar waren glimden z'n manen toch verschrikkelijk *LOL* Echt niet normaal meer, hij werd gelijk omgedoopt tot barbiepaard (ik speel niet meer met Barbies, ik heb nu een haflinger Haha! ).
Me snel omgekleed en met hem naar het terrein gebracht. Ondertussen was ik al niet meer wit maar dat maakt niet uit *LOL* Hij was echt verschrikkelijk opgefokt, sprong de hele tijd op en neer, heen en weer. Maar geprobeerd rustig met hem te stappen. Spoedcursus voorbrengen gehad van Carina (thanx he Tong uitsteken ), en nadat zij een tijdje met hem gelopen had was hij al een stuk rustiger. Nog steeds erg patserig maar dat mag wel Tong uitsteken
Toen waren we aan de beurt (na het kampioenschap), eerst nog wat andere hafs. Toen moest Wiets erin, dat ging nog redelijk, hij stopte zelfs *LOL* En bleef staan (beetje erg soepig, maar ach). Wegstappen, dat ging een beetje erg slingerend (en die drollen op de grond waren toch interessant Tong uitsteken ), echt tempo zat er in niet in. Toen een driehoekje draven (nou ja, driehoek Knipoog ), dat ging al een stuk beter. Heb geen flauw idee hoe hij liep, ging behoorlijk hard *LOL* Daarna na een noodstop nog even opstellen (maar even een voltetje gedraaid). De jury was aan het discusseren, en dat was toch eng, Wiets sprong steeds een stukje verder van ze weg. We mochten gelijk doorstappen, we waren namelijk de laatste in de rubriek. Nou, ik ging rustig stappen, hoor ik achter me dat degene achter me voorop moest (dat dacht ik tenminste). Ik liep gewoon rustig door, ik denk ze halen me wel in Haha! Maar dat gebeurde dus niet. *LOL* Wiets was eerste, een 1a premie.
Nog een ererondje, dat ging hard joh *LOL* En hij wou dwars door het lint heen dus liep mij ook nog eens bijna omver (hij had al keihard op m'n teen gestaan). Achter de jury door was ook erg eng, dat ging dus scheef *LOL*

Ben zo trots op m'n jochie Haha!

Terwijl we moesten wachten stond er ook op eens een man te kijken naar Wiets, heel grondig. Ik echt zo van: Huh? Hij kijk eens goed (heel ernstig), kijk eens in z'n boekje, en kwam toen naar ons toe. Bleek dat Wietze bij hem in de opfok heeft gestaan tot hij 2.5 was, samen met een andere hengst. Het paardenwereldje is klein he Carina Tong uitsteken Hij vond hem er erg goed uitzien, volgens mij herkende Wiets hem ook wel, je had hem naar hem moeten zien kijken *LOL* Hij herkende hem aan z'n koppie, en zijn kleur (die vond hij zo mooi Schijnheilig )

Foto's komen nog, en professioneel commentaar van Gomir volgt Tong uitsteken

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-02 19:23

Zoals ik al eerder zei Gefeliciteerd

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-02 19:33

Gefeliciteerd!

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-02 20:02

Gefeliciteerd.

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-02 20:30

leuk man!
tja kon ook niet anders, Wietze is zo mooi Kwijl
gefeliciteerd met de 1a premie!

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-02 20:52

Jeeeej Wietze is de winner!!!

Ik had niet anders verwacht van jouw slanke superhaf Haha!

Dit was tenminste een keuring met kenners, dat kon je van die in Hoorn niet zeggen te zien aan wat voor iets er 1e was Haha!

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-02 21:06

Gefeliciteerd.

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-02 08:56

gefeliciteerd!!

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-02 13:08

Gefeliciteerd! Was jij trouwens dat meisje wat naast mij zat op het dijkje, samen met nog een meisje met een rood t-shirt??

MariekeR

Berichten: 1233
Geregistreerd: 09-09-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-02 13:19

Alice schreef:
Gefeliciteerd! Was jij trouwens dat meisje wat naast mij zat op het dijkje, samen met nog een meisje met een rood t-shirt??


Ja, dat was ik en Carina (in het rode shirt). Wie was jij van de twee?
Toevallig zeg! *LOL*

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-02 13:30

Haha, ik dacht het al te zien aan de foto's in je profiel.
Ik was degene die het dichts bij jullie zat, met het groene shirt Haha!

Judibo

Berichten: 1411
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-02 14:32

Gefeliciteerd met je toppertje hoor!
Dus niet voor niets lid geworden van de vereniging!

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-02 20:17

Ik wist helemaal niet dat jij ook op bokt zat Verward *LOL* Jij rijdt dan toch western Alice Verward

En Wietze ging echt super gister, alleen in het begin had hij er nogal zin in *LOL* Maar hij draafde super, stap was wat traag(maar dat kwam door de drollen Tong uitsteken ). Één van de weinige Hafjes die zijn passen een beetje afmaakte, ik vond de meeste zo over hun tempo gejaagd worden. Wietze was misschien minder gefokt omdat ze geen 'aanjager' had. (ik ben van Cheeka gevallen en was niet van plan een heel rondje te rennen, al heb ik dat toch wel gedaan met het losstappen en even draven...) De meeste mensen deden zoveel met de zweep dat de paarden zo ontzettend heet werden...zonde van de draf Huilen
Ik heb goed naar mijn eigen voorbrenger geluisterd, kan het voortaan zelf *LOL*

MariekeR

Berichten: 1233
Geregistreerd: 09-09-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-02 20:24

gomir schreef:
En Wietze ging echt super gister, alleen in het begin had hij er nogal zin in *LOL* Maar hij draafde super, stap was wat traag(maar dat kwam door de drollen Tong uitsteken ). Één van de weinige Hafjes die zijn passen een beetje afmaakte, ik vond de meeste zo over hun tempo gejaagd worden. Wietze was misschien minder gefokt omdat ze geen 'aanjager' had. (ik ben van Cheeka gevallen en was niet van plan een heel rondje te rennen, al heb ik dat toch wel gedaan met het losstappen en even draven...) De meeste mensen deden zoveel met de zweep dat de paarden zo ontzettend heet werden...zonde van de draf Huilen
Ik heb goed naar mijn eigen voorbrenger geluisterd, kan het voortaan zelf *LOL*


Jaah, drollen zijn zo interessant Tong uitsteken , al slingerend eromheen (want o wee, anders krijg je hele vieze voetjes Haha! ).
Je bent een engel! Met je zere nek dat vage beest toch nog in bedwang houden Tong uitsteken

haflingertje

Berichten: 5355
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Nuth

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 12:14

echt leuk joh!