eindelijk update Landwindje: verslag van de maand

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Noukie
Berichten: 10943
Geregistreerd: 27-12-01

eindelijk update Landwindje: verslag van de maand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-02 13:57

sinds we verhuisd zijn heb ik thuis geen internet meer en zit ik soms in de bieb te internetten. Meestal weinig tijd maar nu komt er toch "even" een update:


Ik heb mn Landwindje afgelopen maand voor het eerst mee gehad naar clubles. Ik was de dag ervoor ingeent tegen meningokokken en kon eigenlijk mn arm niet bewegen, dus mn moeder vond het geen goed idee dat ik met mijn 3 jarige paardje weg zou gaan. Lekker toch gedaan natuurlijk Knipoog Hij liep netjes de trailer in, zowel heen als terug en met rijden zelf was hij ook weer superlief. Na een paar rondjes aan de longe ben ik er maar opgeklommen (dat is echt klimmen, hij meet nu 1.76) en na nog 2 rondjes longe maar metten los gaan rijden. Het was voor het eerst van zn leven in de binnenbak en hij heeft echt geen stap verkeerd gezet! Hij keek een beetje naar de andere paarden, maar verder is hij braver dan elk paard dat ik ooit gereden heb.

Helaas stond hij de dag erna met een dikke sprong en wat wondjes, waarschijnlijk vastgelegen. Hij was niet onregelmatig, dus ik heb rustig door gewerkt met hem, maar een week later lag hij weer vast. Nog meer wondjes, nog dikkere benen (toen dus aan 2 kanten) en een beetje stijf. Veel afspuiten dus en veel in de wei, af en toe stappen aan de hand en mn paardje maar eventjes rust gegeven. (dat was niet erg, mn moeder was op vakantie en ik had ineens 3 paarden te doen, naast het feit dat ik af en toe op stal hielp alles beweging te geven).

Na ongeveer een week waren de plekjes dicht, benen weer dun en heb ik hem rustig opgepakt. Dat ging allemaal redelijk, tot hij na 3 dagen erg vast ging houden en sloom werd. Landwindje was moe en niet een beetje ook. Daarnaast was hij druk aan het wisselen, wat het voor hem ook niet echt prettiger maakte. Weer rustig aan dus. Na weer bijna een week zijn alle losse tanden eruit en heb ik er gister voor het eerst op gezeten. Ik heb in de weken dat het wat minder ging zo mn twijfels gehad over dit paard. Ik vond hem te simpel (hij wordt pas mooi onder het zadel) en lomp en wilde hem eigenlijk gewoon kwijt. Maar hij liep dus weer super, helemaal los, helemaal geweldig en dan is het zo'n fijn en super nuchter paard!

Wel is het duidelijk dat hij aan vakantie toe is en die gaat hij krijgen. Dinsdag gaat hij voor 3 maanden de wei in. Dat heeft hij verdiend, hij is zo leergierig en zo makkelijk, maar ook zo groot en soms zit hij echt in de knoop met zn lichaam. Ik ga die 3 maanden werken op een stal in Canada en daarna ga ik weer verder zien hoe ales loopt. Als ik hem nog heb hoop ik wel de bokkers uit Noord-Holland binnenkort tegen te komen op wedstrijd, want per januari is het de bedoeling dat ik "vosje" mee ga nemen.

tot zover de update, wie weet dat ik af en toe nieuws vanuit canada kan melden en anders tot over 3 maanden ofzo!