eenmaal in de wei...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-01 14:41

Gisteren werd ik door de staleigenaar aangesproken dat hij zo'n moeite had gehad om Lab weer uit de wei te krijgen. Eigenlijk moest ik er wel om grinniken. Als Lab een groene waas voor zijn ogen krijgt, tja dan.... Gelukkig was een vriendinnetje op stal en zij kon hem wel in een keer pakken.
Had Labje toch even leuk gespeeld toch??

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-01 14:43

Was bij ons ook zo, totdat we ze alleen nog maar buiten de wei gingen voeren.
Ze lieten het gras dan voor wat het was en kwamen aangestormd. Ze stonden gewoon hun neus in de halsters te duwen zo van "haal me er nou uit!"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-01 14:50

Labje had een speelkameraadje gevonden en liep gewoon lekker te dollen. Hij wordt alleen op stal gevoerd, maar het was nog geen etenstijd.

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-01 15:40

Marillie kan eindelijk hele dagen in het land, en wat denk je....hij vindt het erin gaan zo leuk, dat ie meteen weer terug wil!!! Loopt ie te dollen en te springen, hoor ik.
Gelukkig heeft ie alweer een vriendje waar ie klef mee is: Just Jones. Ik was echt bang dat ie zou wegkwijnen zonder Makepeace. Denk dat ie het nog wel heel raar vindt, zo zonder hem...

Groetjes Suzanne

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-01 15:58

Hihi Lachen

Mijn paardjes zijn zo makkelijk! Zelfs al staan ze er net een uurtje in, als ik aan kom lopen komen ze altijd meteen naar me toe om te kletsen. Zo lief! Lovers

En ze lopen gewoon los mee naar de stal, ik wist echt niet dat ik dat ooit achter ze had kunnen zoeken!! Het worden echte boerderij paarden! *LOL*

Vroeger moesten ze met een ketting mee naar het land, nu lopen ze gewoon los hahaha *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-01 16:05

Als ik er zelf ben, komt ie ook gelijk. Met naar de wei brengen is ie heel zoet. Maar hij had zo'n pret dat ie nog niet naar binnen wou, geef m eens ongelijk.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-01 16:09

Mijn pony Lotje was vroeger ontzettend stout. Ik was een jaar of 12 en ze wist donders goed dat ik nog niet zoveel te vertellen had. Er was een groot weiland bij de manege en dan stond ze achterin, en kon ik haar pakken. Dan liep ze braaf mee naar het hek en net als ik er was draaide ze zich vliegensvlug om en zetten het op een lopen. En dan rende ze weer naar achteren! *LOL*

Nou zijn pony's daar toch veel slimmer in dan paarden, heb ik gemerkt.

ylva

Berichten: 1745
Geregistreerd: 08-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-01 23:14

ponies zijn niet direkt slimmer, maar ze maken meer gebruik van de situatie, of misbruik eigenlijk. Ik kon mijn paardje ook altijd los meenemen, maar toen liet ik haar een x door een meisje halen, pony in galop naar stal meisje wapperend aan het uiteinde van het halstertouw, en mn knol stond daar echt zo van, ik ben er goed he van mij Schijnheilig Oh, wacht, er hing nog iets aan mn halstertouw Verward en inderdaad meekomen en op het laatste moment wegsjeezen, daarom zijn ponies veel leuker, je maakt nog een wat met ze mee en ze hebben "karakter" Lovers

horseofthemoon
Berichten: 257
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-01 07:17

Hihi, ja af en toe hebben die paarden inderdaad een groene waas voor hun ogen.(Ik vindt die uitdrukking wel sterk gevonden eigenlijk, Lov!)
Bij ons staan ze al weer een paar weken buiten. Warda gaat met de hele kudde manegepaarden mee, +/- 25 paarden.
Maar toen het 2 weken terug ineens zo warm en zonnig werd, besloot die hele kudde dat ze maar niet op stal wilden die dag.
De mensen die ze binnen haalden waren niet echt blij hiermee, en (schaam) mijn paard als leidende merrie voerde de boventoon.
Warda zal eigenlijk nooit lelijk doen tegen mensen, maar die dag heeft ze uitgehaald naar de staleigenaar, gelukkig gemist!
Hij heeft haar (terecht) een mep met de zweep gegeven, die hij in zijn handen had.
Uiteindelijk hebben ze de paarden toch uit het land gekregen, maar het scheen erg lachwekkend geweest te zijn om te zien!
Bij ons gaan ze in de avond na de laatste les naar buiten, en in de loop van de volgende morgen worden ze weer binnengehaald en gevoerd. Maar het is een goeddoorvoedt stelletje! :})

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-01 17:40

Vandaag hoorde ik het ware verhaal.

Er waren een paar mensen die geprobeerd hebben mijn paard en nog een andere te vangen door met hun armen wijd de wei in te gaan. De 2 paarden gingen van links naar rechts en van voren naar achteren. Ze kwamen niet naar het hek. NEE, raar he.

Een vriendin van mij -tevens groom- heeft de paarden verlost van deze slimmerds en riep hem, rammelde met een emmer. De heren kwamen in een stevig drafje naar haar toe.

De twee types wie het niet gelukt was, doen er veel aan NH, hoe je een paard naar het hek haalt (kan ook zonder biks) leer je daar blijkbaar niet. Ga toch eens vragen waar het voor nodig is om mijn paard door de wei te jagen.

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-01 17:53

Tis lekker slim zeg... (NOT!!)

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-01 20:40

Die groene waas...die ken ik! Mijn merritjes wordt hier weleens 'de grasleeuw' genoemd..als die gras ziet.....moet ze er gewoon naartoe. Ik heb haar nu behoorlijk gedisciplineerd, maar bij anderen.....
it de wei is geen probleem, ze komt altijd naar je toe, best dom eigenlijk als je het vanuit het paard bekijkt.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-01 21:23

wat een slimmerikken allemaal. Ik heb nooit problemem met Lois uit de wei halen. Je moet alleen nooit in een rechte lijn met een stevige pas naar hem toe lopen en hem daarbij recht in de ogen kijken.
Beetje zwalken en hoofd naar beneden, schouders laag en armen op de rug, dan laat ie zich zo pakken. [Volgens mij is dat ook NH Haha! *LOL* Haha! ]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-01 23:32

Tja, je snapt paarden of je snapt ze niet he. Als vogelverschrikker de wei in lopen is niet de manier he.
Als ik bij het hek mijn paard roep, komt ie aankakken hoor, maar ik was er zelf niet.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-01 23:55

Pling Pling Pling Zou het kunnen dat ik die 2 "slimmerds" ken...ben errug nieuwsgierig...hihihi... Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-01 00:01

Nee, die staan links en rechts van mij en hebben errug veel verstand van paarden.

Jamie en Rox hebben het uiteindelijk opgelost. Kees stond ook nog bij het hek te hopen dat ze zouden komen. Niet met twee van die idioten in het land he.

Ze staan op het land op de hoek bij het bos, schuin achter de roundpenn. Als de paarden van verberkt ook rennen is het helemaal feest.