Van manege- naar sportpony

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 11:31

En hoe is het gegaan de afgelopen dagen? :)

xBontfire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-11 18:54

Wat erg zeg dat ik de laatste tijd nergens meer tijd voor heb behalve lekker paardrijden en mijn verplichten nakomen.. tsss.. Nja dan ik vandaag maar weer voor beide dagen.

4 November 2011.
Ik ben uit school meteen naar stal gegaan en heb lekker buitengereden met een vriendin, het ging - op de galop na - heel goed! Ik was zo tevreden over hoe het ging! Maar mijn vriendin ging eerder weg. Dus de bak ging open, mevrouwtje gaf goed aan dat ze "naar huis" wilde en liep er meteen uit. Na wat gevecht en tips gekregen te hebben, zat ik zodanig te shacken dat ik wel af móést stappen. Ben aan de hand terug de bak in gelopen en heb nog even gestapt met de bak open. Ik wilde daarna graag naar achter stappen, maarja, had ik ook niet moeten doen. Want ik wist dat het niet zou gaan lukken en al helemaal niet in mijn uppie.. Dus ben ik maar aan de hand naar achter gelopen, dan had ik tenminste nog een beetje gewonnen.

Over deze dag wil ik even kwijt dat ik heel bang ben het zo vaak van mijn paard te gaan verliezen en dan heb ik een groot probleem..

5 November 2011.
Ik ging vandaag met een vriendin naar stad dus ben pas om 6 uur naar stal geweest. Man wat spooky daar zeg! Alle lichten uit, pikke donker.. Helemaal niemand was er. Maar ik had die dag ervoor gevraagd en je mocht best rijden! Dus ik alle lichten in de rij hal aangemaakt naar de stal gelopen. Alle stalpoezen (1 moeder poes, 3 kittens :=) eruit. Ik schrok mezelf kapot, snel die poezen gevangen en er terug ingedaan. Via de achteringang de stal in gegaan. Konden het licht niet vinden, toen kwam er iemand aan van stal die heeft uitgelegd hoe het licht aankon en dat het geen ramp was als de poezen niet binnen bleven.. Maar moest zoieso proberen de binnen te houden. (Dat is allemaal gelukt, ze waren nog compleet toen ik weer wegging. :) ) Dus ik mooi poetsen opeens valt mijn oog op de zadelkamer, NATUURLIJK DE ZADELKAMER OPSLOT! -:(- Nja, ligt er dan een lijntje? Ja die ligt er.. Dus heb er 20 minuten gelongeerd daarna weer lekker nagepoetst en maar weer op stal gezet, want het was ook niet echt leuk.. Er hing een hele enge stilte daarbinnen, in de rijhal. In stal hoor je paardjes *nom nom nom* :Y) Maar in die rijhal niet *rilt*

Nja dat was dus vandaag, ben er niet blij mee maarja we kunnen er niks aan doen he? :)

xx.

Racheel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 19:29

Leuk om alle verslagen zo terug te lezen! :)
Ik denk dat het allemaal goed gaat komen hoor tussen jullie twee! Je hebt haar nu nog niet zo heel lang, paardje moet nog aan alles wennen, jij moet ook nog aan haar wennen, dan is ze ook niet de makkelijkste zoals ik lees, met goede hulp en doorzettingsvermogen kom je er wel met haar hoor! :j
Als je alle verhalen terug lees, vind ik er wel al vorderingen in zitten! :)

xBontfire

Re: Van manege- naar sportpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-11 19:32

@Rachel_Chap
Dankjewel :)

xBontfire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-11 17:26

Wow dit topic is niet zo druk bezocht meer, ach het was voornamelijk ook voor mezelf :')

Vandaag dus met Vera (Bokker: VERAx) en haar pony, Pampero. Buiten wezen rijden, haar ouders gingen ook mee. Het verliep allemaal heel goed, ze zijn 2x vooruit gesprongen. Maar dat was makkelijk op te vangen. Daarna begon ze te vervelen met teruglopen dus heb d'r aan de hand genomen. Later heeft de vader van Vera haar overgenomen. Op hetzelfde moment als dat ze de eerste keer schrokken, schrok ze nu weer.. En die vader kon haar niet houden, wat best logisch is. Hij viel en Bontfire kwam los. Ik meteen helemaal in tranen, want de Wylerbaan is echt een vreselijk drukke weg! Ik dacht, zal me toch niet gebeuren dat ik haar nu meteen kwijt ben? Godzijdank dat ze heel huids die weg overgekomen. Daar ging ze de velden in, waar ze veilig zou zijn. Een man heeft haar opgevangen. En ik heb haar kunnen overnemen.

Ik wil de vrouw die het verkeer heeft tegengehouden met heel mijn hart bedanken en de man die haar heeft opgevangen ook..
Maar natuurlijk ook de ouders van Vera en Vera zelf :)
Zonder jullie was ik namelijk helemaal niet naar buiten gegaan.

Bah ik krijg er nog steeds kippenvel van..

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 17:40

poeh TS 2 spannende dagen achter de rug dus ;)
heb je al een instructeur gevonden?

xBontfire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-11 17:51

Ik vond zaterdag niet zo'n ramp..
Maar vandaag toch wel, vrijdag heeft mijn vriendin mij geholpen.
Morgen heb ik les, helaas nog wel met de groep..

xBontfire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-11 18:11

natje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 19:02

leuk filmpje! nu hebben we ook echt een beeld bij jou en je paard.

xBontfire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-11 19:03

Haha dankje :)

Racheel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 19:22

Misschien zou je ook een keer stukjes van de groepsles kunnen filmen? :)

marijepagter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 19:55

of je kan filmen waar het fout gaat?? bv dat aangalloperen of naar buiten kijken. ik kan je niet helpen, ik ben niet erg ervaren, maar genoeg mensen hier wel...

xBontfire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-11 20:09

Eey goed idee, ik zal kijken. :)

VERAx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 21:41

Je hebt een hele leuke pony Liz. Je hebt het geluk een pony te hebben die heel erg spiegelt, viel me op. Als jij onrustig/zenuwachtig raakt, word Bontfire dat ook. Op het moment dat mijn vader hem overpakte toen ze vervelend was, merkte je al dat ze rustiger werd. Zo'n spiegelende pony is leuk, maar kan zo ook negatief uitpakken. Zo merkte je dat ze wat onrustiger werd op momenten dat jij dat ook word, zoals toen in de bosjes naast het pad. En ik snap dat je haar nog maar net hebt, en het vertrouwen nog niet hebt om haar door te pakken, maar het is respectloos van haar om zomaar te besluiten om te keren op buitenrit. Hoe cliché het ook klinkt, misschien zou je eens wat grondwerk met haar kunnen doen, zodat je zelf kan zien wat je eigen houding en gedrag voor invloed op je pony kan hebben!

Safaribaarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 22:03

Aan de hand heb je minder controle dan op je paard, ik snap dat je op je paard enger vind maar je moet uiteindelijk toch leren dat je in dit soort situaties op haar rug zit, als je wilt en ik tijd heb kan ik wel eens met een buitenrit mee gaan met ka-yela want die is vrij rustig op buitenritten en ik blijf vrij kalm als er iets gebeurd, als ik op de manege ben en niet te druk ben met mijn eigen paardjes zou ik je misschien ook kunnen helpen

Groetjes saar

Vosje25

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 22:04

leuke pony ! veel succes ermee gaat je vast wel lukken!

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 06:53

Ik snap eigenlijk niet waarom je met een pony waarover je in de bak nog geen controle hebt naar buiten gaat

xBontfire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-11 21:09

@VERAx
Toevallig ga ik dat woensdag doen :)

@Safaribaarie
Haha, ja is goed.. je weet zelf ook wel hoe geweldig ik Kayela altijd vond en vind dus dat zou ik zoieso wel een keer willen. :') Maar bedoel je dan jij op Safari? Of op Bontfire??

@yvonnedv
Ik snap niet waar jij uit opvat dat ik geen controle over mijn pony heb? :')
Laatst bijgewerkt door xBontfire op 07-11-11 21:13, in het totaal 1 keer bewerkt

xBontfire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-11 21:12

Nou vandaag was het dus af en toe een gevecht, maar voor de rest ging het heel goed :)

Btw, is trouwens vandaag ook de tandarts geweest, die zélf gezegt heeft dat ik er alweer op zou kunnen met de les.

Het ging opzich vrij goed, afgezien van de galop.. En dat ze soms heel erg gaat trekken & de andere kant oplopen. Maar dat heeft denk ik ook met uitproberen te maken :)

x

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 21:20

Ik heb niet alles gelezen.

maar geef haar de tijd, als je haar 2weken hebt hoeft het niet goed te gaan.
God je zou mijn paard eensmoeten zien lopen, leek nergens op terwil hij L2 liep.
Neem de tijd om elkaar te leren kennen, ga desnood wandelen ipv van rijden.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 21:28

xBontfire schreef:
@yvonnedv
Ik snap niet waar jij uit opvat dat ik geen controle over mijn pony heb? :')
xBontfire schreef:
En dat ze soms heel erg gaat trekken & de andere kant oplopen. Maar dat heeft denk ik ook met uitproberen te maken :)

Dat bedoel ik met geen controle hebben

xBontfire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-11 09:48

Ik wik niet veel zeggen maar dat kan ik zelf herstellen, ik zal niet ontkennen, het was dom om meteen op buitenrit te gaan..

Ik heb haar morgen een maand ze werd op 28 oktober pas officieel van mij..
Toch berdankt

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 10:38

Ik lees in het hele topic dingen waaraan ik zie dat je haar niet geheel onder controle hebt, neem als voorbeeld de bak uitlopen. Je kan het wel herstellen maar ze doet het wel en in mijn ogen moeten dat soort dingen er uit zijn voordat ik met een paard naar buiten ga.

Safaribaarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 12:06

Bedoel je ik op safari of op bontfire dat met controle?, zoja, ik heb eerlijk gezegd op elk paard beter controle als ik er op zit want aan de hand kun je ze moeilijk tegenhouden o.à of bedoelde je dat niet?:$ ,ik kan als het goed weer is misschien van het weekend wel even naar de manege komen, heb nu namelijk pww en rijd dan ff niet

Welk ras is bontfire eigenlijk?

xBontfire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-11 15:34

Bontfire heeft alles onbekend, ouders, ras, alles..
Ook de officiële geboorte datum is onbekend.
Weten alleen het jaar 2001

Ja is goed, ik zal er van het weekend zoieso wel zijn, maar kom je vanavond naar je les? Want ik ga namelijk na jullie les rijden ik heb echt geen zin om buiten te rijden vandaag :')

Ikweet, ik dacht achteraf ook, was ik er maar op blijven zitten dan had ik haar makkelijker kunnen stoppen maarja ben nu eenmaal een vreselijke schijterd,
Ik bedoel eigenlijk ga jij dan op Safari en ik op Kayela?