Inschrijven voor het bokt weekend

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-01 22:21

Hier kun je je inschrijven voor het bokt weekend de inschrijfdatum sluit volgende week donderdag 1 maart al ivm reseveren
Meer info over het betalen etc. volgt na sluitingsdatum
http://www.bokt.nl/forums/inschrijf.php

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-01 23:30

Ik kan dus niet en daar baal ik ontzettend van! GRRRRR!!!!

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-01 23:31

Ooh, ook niet voor een dagje?

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-01 23:34

leg mij eens even uit wat precies de bedoeling is en welke datum?

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-01 00:44

Kijk ff op die pagina Lachen Daar staat het allemaal uitgelegd. Verder zijn er wat topics over in Algemeen Knipoog

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-01 00:59

zoals gezegd; 'k wil me graag inschrijven, maar kan nu echt niet zeggen of dat dan handig uitkomt ivm studiewerkzaamheden. Alleen de huifkartocht moet qua tijd wel kunnen lijkt me, wil alleen dan graag een prijsindicatie voordat ik inschrijf ipv omgekeerd..
begrijp ook wel dat dat afhanklijk is v'h aantal deelnemers ( inclusief degenen die t hele weekend gaan neem ik aan?) , maar iemand zal wellicht weten wat het totaal kost ( bijv. 6-persoons huifkar per uur), en dan kan ik zelf mijn conclusies trekken over wat dat me zou gaan kosten, ook al is dus nog niet bekend hoeveel er daadwerkelijk meegaan.
Mocht tegen die tijd ( bijv 1 of 2 weken van te voren) nou blijken dat ik best dat weekend kan missen, kan ik dan nog gewoon bijschrijven ( afgezien van de evt. kleine ongemakken die dat met zich meebrengt) ?
graag ff iets meer info hierover.
doei!

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-01 01:19

Vraagje: 1e uur 27,50, 2e uur 20,-.
Ik neem aan dat dit dus voor allebei de ritten geldt, dus 2x 27,50 en 2x 20,-?

Heb ik het zo goed begrepen?

Pling Knuf Mayo Pling

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-01 01:33

Oh ja, jullie gaan me toch niet uitlachen als ik blunders maak hè? Hahaha! Ik ben namelijk geen giga-held met rijden. De basis kan ik redelijk, maar voor de rest??? Haha, nee ik ben geen ramp gelukkig, maar ik krijg de kriebels van sommige hier, winstpunten, ehh, ik heb 1x ooit een B-proefje gereden op kamp, had wel 156 pnt. Maarre verwacht er dus niet heel veel van. Hahaha, oempff, ik zit mezelf weer lekker de hemel in te prijzen, ahum. Hahaha!

Pling Knuf Mayo Pling

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-01 01:40

Ha die is leuk, ik had m'n vriend net aan de telefoon. Zegt hij doodleuk: oh, da's leuk, misschien ga ik ook wel mee.

Hij heeft vroeger ooit een eigen paard gehad, maar dat was jaren terug in Marokko. Kortom hij kan volgens mij niet goed rijden, vooral omdat hij op zijn paard altijd zonder zadel reed. Dat word echt leuk. Ik ga hem echt proberen over te halen.

Bart, dan heb je gelijk een soul-mate! Lachen

Pling Knuf Mayo Pling

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-01 09:19

Je bent niet de enige man hoor Bart, Dick komt ook mee! Enne Mayo, ik ben ook geen westrijdruiter hoor! Het gaat er niet om hoe goed je rijdt, als het maar gezellig is (en je erop blijft zitten Lachen ) Seeya!

Jet

Berichten: 11981
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-01 10:39

Jammer, net het enige weekend dat ik echt niet kan, maar als de meesten juist dit weekend wel kunnen wel logisch dus. Dan maar op voor volgend jaar en voor de miniboktrit in Den Helder. Linda, Horsesofthemoon, "moeder" van Toon ( ben effe je naam kwijt), kunnen wij zelf een rit(je) regelen??? Lijkt me errug leuk....
Groetjes van Jet.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-01 15:57

Hoi Mayo

Dat klopt ja, 2 x 27,50 en 2 x 50 gulden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-01 16:18

ja, als je er niet op blijft zitten, moeten wij steeds stoppen. Marokkaanse dressuur?? interessant.

Ik zal wel heeeeeel sloom zijn, maar waar is het?? en wie rijdt er langs amsterdam met eentrialer??

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-01 16:31

Ik rij wel langs Amsterdam, maar mijn auto mag eigenlijk geen 2 paarden trekken. Hoe zwaar is jouw paard? Lachen

Ik heb deze auto:

[img]../upload/63/camrykl.jpg[/img]

Hij mag 1500 kilo trekken.

Waar het is? Bij de Paalhoeve in Kootwijk. Verdere informatie krijgen jullie allemaal nog, zoals route beschrijving etc. Ik verwacht ook vandaag of morgen een folder binnen te krijgen, die komt hier dan ook te staan.

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-01 16:57

maar het gaat toch om wat in je trailer MAG ( max. laadvermogen) en niet wat je erin doet?
wat je auto mag trekken slaat -dacht ik..- op de trailer incl. laadvermogen, en t vermogen is het maximum wat erin mag/kan.
Dus als jij een zware 2 paardstrailer hebt ( bijv.) dan maakt het niet uit of je daar nu een leeg doosje in legt, of 2 paarden, want het gaat om het ma' gewicht wat er dus in mag. En in een beetje trailer mag al gauw 800 kilo ofzo. + daarbij natuurlijk het kale gewicht van de kar zelf.
Zo heb ik het begrepen.. Verward Verward
maar dit blijft een heel vraagstuk voor iedereen volgens mij.
Onze auto mocht ook 1500 trekken ( mazda xedos), dat kan dus wel met een 1.5 paard ( meestal 1300 totaal ), een 2 paard wordt teveel.
Nog afgezien van het rijbewijs dilemma van de chauffeur haha..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-01 17:03

Knap karretje hoor!!! Maar daar kan inderdaad geen 2-paards achter.
Lab is 1.60 en weegt ruim 500.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-01 17:09

Hoi Madelein,
maar dat is mijn geval toch precies hetzelfde als het jouwe?? Mijn auto mag 1500, Ik heb een 2paards trailer (Bockmann) (DAT MAG ZEKER WETEN WEL, ALS JE ER MAAR GEEN 2 PAARDEN IN STOPT!!!) met 1 paard erin dus dan zit je al bijna aan die 1500 kilo.
Ik heb wel mijn E rijbewijs, dus ik zou meer mogen trekken, maar als de auto het niet mag, is het toch wel gevaarlijk denk ik.

Sorry Lovely...als ik nou een grote jeep had.. Een 2 paards trailer heb ik er wel achter en dat mag ook (weet ik 100% zeker), maar 2 paarden lukt dus niet. Ik ken zat mensen die het wel doen, met een soortgelijke auto. Maar ik vind dat soort dingen altijd een beetje link. Of het moet echt voor een heel klein stukje zijn...

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-01 19:42

Citaat:
Op 2001-02-21 15:18, schreef Lovely:
ja, als je er niet op blijft zitten, moeten wij steeds stoppen. Marokkaanse dressuur?? interessant.


Nou het was niet mijn bedoeling om eraf te vallen. Zo vaak ben ik er in m'n leven niet afgevallen. Ik ben volgens de manege een gevorderde ruiter. Maar dat zegt in de eigen-paarden-wereld niet zoveel geloof ik.

En ik wil inderdaad m'n vriend wel eens zien rijden. Volgens mij lig ik dan constant in een deuk. Ik ga wel een keer met hem oefenen, mocht hij mee gaan. Dan kan hij de basis tenminste. Die kan ik hem wel leren.

Pling Knuf Mayo Pling

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-01 20:01

Houd er rekening mee dat het 2 keer een 2 uur durende rit is.
Voor gevorderde manegeruiters al vaak vermoeiend laat staan voor iemand die het niet is gewend en dat we dus wel stappen draven en galoperen een sprongetje of een rengalop zal er niet bijzitten maar toch weet niet hoe hij rijd maar een staprit van 2 uur....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-01 21:33

das vragen om zadelpijn!! (stappen)

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-01 21:39

Het gewicht dat een auto maximaal mag trekken moet hoger of gelijk zijn aan het maximale laadvermogen van de trailer. Het is dus inderdaad zo dat het er niet om gaat wat je in de trailer hebt, maar wat het max. laadvermogen is. Dat staat op de papieren.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-01 12:48

O, lijkt me erruuug leuk, maar balen: heb geen trailer, geen auto die er een kan trekken en geen E-rijbewijs...

Op zo'n korte termijn kan ik dus niet zeggen of ik meekan, laat mij er dus voor deze keer maar buiten, snik...

De miniboktrit in Noordholland lijkt me ook leuk, alleen hebben we dan hetzelfde probleem.

Groetjes Mieke (moeder van Toon, hihi)

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-01 13:27

Misschien raar idee, Jura e.a. maar als je wel 2-paards trailer hebt en geen auto die 2 paarden in die trailer kan trekken?????
Waarom huur je dan niet een wagen die dat wel kan trekken voor het weekend en deelt de kosten met de persoon die meerijdt?????
Ideetje maar hoor Tong uitsteken

Groetjes,
Manon

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-01 13:45

Ik rij altijd met mijn auto en dezelfde trailer dus dat is geen probleem hoor. Maar je bedoelt dus dat er nu geen 2 paarden in mogen. Tja, het zou kunnen maar ik weet niet waar dat kan, een auto huren. Een ander nadeel vind ik dat je je best wel moet aanpassen aan een andere auto, je krijgt dan meestal een busje mee dat echt niet comfortabel rijdt, terwijl ik nu mijn eigen auto heb waar ik aan gewend ben en die gewoon heerlijk rijdt, is nog automaat ook. Ik heb nog nooit met een schakelauto een trailer getrokken. En dan zijn er nog 2 dingen, bedenk ik me net: die trailer leen ik altijd van een kennis. Ik heb geen idee of hij dat wel wil, een vreemd paard erbij!
En het ergste is: mijn paard is ontzettend agressief tegen vreemde paarden. Ik heb geen idee of dat goed gaat! Ik wil ook geen ongelukken, want ze heeft al eens eerder haar achterbenen helemaal kapot getrapt toen ze bij een ander paard in de trailer stond. Snap je dat er best wat nadelen aan zitten? Als er nou echt geen andere oplossing is, kunnen we het natuurlijk overwegen...

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-01 16:10

Citaat:
Op 2001-02-21 19:01, schreef Nimber:
Houd er rekening mee dat het 2 keer een 2 uur durende rit is.
Voor gevorderde manegeruiters al vaak vermoeiend laat staan voor iemand die het niet is gewend en dat we dus wel stappen draven en galoperen een sprongetje of een rengalop zal er niet bijzitten maar toch weet niet hoe hij rijd maar een staprit van 2 uur....



Ik heb al een keer ruiterkamp gehad en daarbij ook lange buitenritten gemaakt en ik maak ook soms buitenritten hier in de buurt, dus over mezelf maak ik me niet zo'n zorgen. Maar is het ook mogelijk voor m'n vriend om bijvoorbeeld wel mee te gaan het hele weekend, maar verder alleen met de huifkartocht mee te doen? Lijkt me wat slimmer voor z'n 'bips', haha. Ik denk zelf ook niet dat hij 2x 2uur buitenrijden vol kan houden namelijk.

Pling Knuf Mayo Pling