raampjes in trailer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

raampjes in trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-02 20:00

We gaan binnenkort dus onze trailer opknappen. Er komt volledig nieuw hout op, en nu willen we dus raampjes erin maken zodat het wat lichter is in de trailer.
Waar kunnen we die raampjes (gaat OF een haf OF een shet in, niet samen) het beste plaatsen? Wat is een gunstig materiaal, en wat voor vorm?

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 20:09

Zit het nut van raampjes in trailers niet meer tussen de oren van mensen dan dat een paard er echt behoefte aan heeft??
Mijn ervaring is dat als je 's nachts rijdt het paard alleen maar schrikt van de lampen die hij op zich af ziet komen, zeker als het groot licht is.
Als je wilt dat een trailer licht is van binnen kun je beter het binnenwerk wit schilderen (bovenkant).

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 21:39

ik weet niet of Jamaica en Honey gewend zijn aan een trailer, maar anders zou ikzelf zeker kiezen voor zo'n langwerpige op de voorkant, alhoewel je dat niet zo vaak ziet, maar zo heb ik een ongeluk kunnen voorkomen.

ikke

Berichten: 37542
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 21:53

Raampjes? Ik zie er eerlijk gezegt het nut er niet zo van in, anders dan dat ze vaak open kunnen en daarmee voorzien in de verplichte 400cm2 ventilatie-oppervlak. De open achterkant telt namelijk niet mee voor de ventilatie.
Denk eraan dat de RVV eisen stelt aan dit soort zaken, ook aan de dikte van de bodem, 24mm multiplex, het opstaande randje aan de achterzijde, 2cm, en aan de eventuele strippen op de laadklep, of de rubber mat die erop moet liggen.
Als je de eisen precies wilt weten, bel de plaatselijke RVV en ze faxen je zo de eisen toe. Doen ze moeilijk dan PB even, ik heb ze ook liggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 21:57

Ik ben niet zo´n fan van raampjes in de trailer, ik heb een keer een paard met z´n hoofd er door zien gaan.
Zelf heb ik een raampje voor in het midden en daar hang ik altijd het hooinet voor zodat ze er niet bij kunnen.
Bij shetten zul je daar trouwens toch geen last van hebben bedenk ik me net Haha!