Mijn eigen paard!!!! LENTE!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
R_MW
Berichten: 1821
Geregistreerd: 12-01-01

Mijn eigen paard!!!! LENTE!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-02 14:25

Hoi bokkers!!!!

anderhalve week geleden, heb ik hier een berichtje geplaatst, waarin stond dat ik mijn eigen paard ging kopen.

Ik heb bij verschillende pony's/ paarden gekeken om uit te zoeken wat ik nou echt wilde, wat de prijzen zijn enz. Het liefst wilde ik een lekkere stevige pony. Een fjord leek me erg leuk aangezien Kanjer Lovers een fjord is. Mijn moeder had liever een haflinger. Dus ben ik samen met mijn opa (die veel van paarden weet en vroeger ook heeft gereden en paarden heeft gehad) op verschillende stallen gaan kijken.

Op een gegeven moment kwamen we via via bij Henk de Brouwer terecht, die een haflinger hengsten houderij heeft. Hij vertelde ons wat over het ras en liet een paar haffies zien, waaronder zijn 3 hengsten(Maestro, Willem en Star). Star vond ik echt een super mooie en stoere hengst Cool . De Brouwer vertelde ons dat hij een adresje had van mensen die hun haflingers gingen verkopen. De man/ vader van het gezin was overleden en moeder reed geen paard, dochter wel, maar kon het in haar eentje niet aan. Ze hadden gemiddeld zo'n 20 haflingers staan waar ze o.a. aangespannen mee reden. Er waren er al een aantal verkocht. Ze hadden namelijk een stel 3-jarigen staan en die dochter kon ze niet allemaal in haar eentje inrijden. Ze besloten de haflingers die ze al heel lang hadden te houden en de jonge haffies te verkopen.

De Brouwer regelde dat we de volgende dag konden komen kijken bij die mensen. Dus mijn opa en ik de volgende dag daarheen. We kwamen aanrijden en ik zag meteen een hele leuke haf in het land staan. Ik hoopte dat ze te koop zou staan, want ik vond haar prachtig! We reden het erf op (wow wat hadden die mensen een mooi huis met mooie stallen!)

Het waren hele aardige mensen. De dochter vroeg waar ik naar op zoek was. Ik vertelde mijn wensen en toen zei ze: oh dan weet ik wel een leuke voor je! We liepen naar het land en ze zei: die achterste is het. En ja hoor dat was ze! De merrie die ik al had zien staan. ik was meteen verliefd! Zo mooi, zo lief Lovers !!!!

Ik heb met haar gewandeld en Heike's tips opgevolgd (die p welshcob.nl staan) Meteen mijn moeder gebeld, want die moest haar natuurlijk ook leuk vinden. De volgende dag zijn we weer gaan kijken. Mijn vader, moeder, opa en ik. Mijn moeder (zelfs mijn vader!) was meteen verkocht. Lente hoort bij ons, dit moet het zijn! Lovers

Lente is een 3-jarige haflingermerrie. Er is nog niets met haar gedaan, dus we gaan haar zelf inrijden met hulp van een hele goeie vriendin van mij die er veel ervaring mee heeft. Haar vader is Star, de mooiste haflingerhengst (naar mijn mening) en haar moeder is Lotte van de Weideweg. Ik heb allebei de eigenaren van haar ouders gesproken, erg leuk! Ze is ongeveer 1.45 maar zal nog wel wat groeien. Ze is zooooo lief! Lovers !!!! Ze is heel licht van kleur, beetje palomino, vonden mensen bij mij op stal.

We spraken af haar dinsdagavond te komen halen. Spannend! Afgelopen dinsdag hebben we haar gehaald. We hadden haar voor de veiligheid transportbeschermers omgedaan. Vond ze wel wat raar, maar ze deed niet moeilijk. Ze liep zo de trailer in en heeft de rest van de reis (ongeveer een uur rijden naar Eemnes) keurig stilgestaan. Eenmaal op stal duurde het wel ff voor ze uit de trailer kwam, want ze vond het achteruit, naar beneden lopen nog een beetje eng.

De volgende dag (gister dus) kwam de dierenarts om haar te keuren. ze is helemaal goedgekeurd!!!! De dierenarts was verbaasd over haar mooie gangen (want die heeft ze!!!) en vond het een lieve, erg op mensen gerichte pony. Toen was ze dus echt voor mij!!!! Party!!

Vandaag hebben we even met haar gewandeld en het ging goed! Ze is zo nieuwsgierig en leergierig! helemaal niet bangvoor dingen. Er kwamen wel wat grote machines langs, maar ze vond het allemaal wel leuk. Ze is gewoon zooooo lief!!! Lovers Zaterdag komt een goeie vriendin van mij en die komt me dan helpen met inrijden. Zij heeft hier veel ervaring mee dus dat is wel heel fijn. Ik hou jullie wel op de hoogte. Op ITP fourm zet ik wel even foto's neer.

Ik ben blij Party!! !!!!

Liefs Roos

R_MW
Berichten: 1821
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-02 14:30

nou, die foto's lukken niet! Weet iemand hoe het moet? Ik ben het vergeten *schaam*. Ik zie die upload pagina niet meer, is die weg?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 14:31

He wat gaaf voor je! Cool joh, je eigen Haffiemeisje!!!! Heel veel geluk en plezier met haar gewenst! Ik ga gauw kijken of er al foto's op ITP staan!

Bodien

Berichten: 2023
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: friesland, dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 14:33

wat leuk voor je!
veel plezier met je paardje

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 14:36

Heel veel plezier en ik ga snel de foto's bekijken.

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 14:36

leuk joh!!
Ook leuk dat ze goedgekeurt is, ik ben zelf ook bezig met een paardje kopen en dat gaat daar juist steeds fout.
Veel plezier met je paardje!!!

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 14:38

Wat super zeg! Star is inderdaad hardstikke mooi! Ik zou die foto's wel graag willen zien hoor

Marja

Berichten: 1693
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 14:41

Gefeliciteerd!
Ik weet nog hoe blij ik was met m'n eerste eigen pony, ik lees hetzelfde gevoel in jouw verhaal. Jeetje, dat is alweer 16 jaar geleden, maar die eerste maanden heb ik een paar rijlaarzen versleten doordat ik alleen nog maar huppelde... Haha!
Vele jaren geluk met haar!

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 15:15

Gefeliciteerd!!
Ik herken het helemaal!
Heel erg veel plezier met Lente!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 15:17

hee wat goed zeg! Gaan we een keertje samen naar buiten als jullie een beetje aan elkaar gewend zijn?
Nu maar hopen dat ze haar naam niet waar maakt! (Lente betekent langzaam in het Latijn Haha! )

R_MW
Berichten: 1821
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-02 15:21

haha ja margreet je hebt gelijk!!! Daar had ik nog niet eens aan gedacht haha. Maar ze is niet langzaam hoor gelukkig. Ze is lekker voorwaarts (met wandelen iig) Haar ouders zijn ook vlot dus dat is wel fijn. Ze heeft ook een sterke achterhand.

Maare samen een keertje naar buiten als we er klaar voor zijn, lijkt me super leuk!

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 17:06

wat leuk voor je zeg! en wat een leuke naam ook lente!
veel succes met je mooie lentepaardje

Charmotte

Berichten: 4245
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 17:24

Gaaf joh!!! Party!! Heb de foto's ookal gezien in ITP en vind het echt een heel mooi paardje! Lovers Kwijl

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 17:51

Gefeliciteerd met je eigen haffie. Heel veel plezier in de toekomst en ik ga gelijk ff kijken bij de foto's

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 22:00

Gefeliciteerd!

minkieboy

Berichten: 1722
Geregistreerd: 19-10-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-02 16:32

leuk man weer een haffie eigenaar erbij Haha!
En ik heb de foto's ook al gezien,een poepie hoor.
Dus je hebt Maestro ook gezien? dat is de vader van mijn haf,wel grappig.
Veel plezier met Lente,maar dat zit wel goed denk ik Knipoog

Finnie

Berichten: 415
Geregistreerd: 06-04-02
Woonplaats: Eemnes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 07:28

Ha die Roos!

Na jouw verhaal gelezen te hebben weet ik eindelijk wat meer over dat
leuke bijna witte ding wat sinds vorige week bij mijn paard in de wei
staat! Haha! Knipoog
Alsnog van harte gefeliciteerd hoor! *LOL*

Groetjes Nancy

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 12:45

Hey, hartstikke gefeliciteerd! Wat iemand anders al zei over het gevoel wat ze in je bericht lees, dat hadden we denk ik allemaal toen we ons eerste paardje gingen kopen. Ik heb de mijne nog maar een maand of 4, en heb het gevoel nog steeds! Lachen

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 16:35

Gefeliciteerd meid en heel veel plezier met Lente, een erg leuke naam trouwens.

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 17:15

proficiteerd zeg !! heel veel plezier met Lente....
ik ga nu even de foto`s bewonderen.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 17:31

Gefeliciteerd! Party!!

Ja ik kan me heel goed voorstellen wat er allemaal door je heen is gegaan.
Heb Cerise ook nog maar sinds december dus... Knipoog

Lente is een leuke naam, en hoe je haar beschrijft lijkt ze me een superhaflinger!
Heel veel geluk met haar en ik ga snel kijken naar foto's! Party!!