Fébrèze op je hond spuiten...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Fébrèze op je hond spuiten...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-02 17:16

Ik was vanochtend wezen wandelen met hond en toen heeft de sukkel in een dooie vis liggen rollen. Ik zag het dus te laat dat hij dat gedaan had, maar hij had de schubben op zijn rug zitten dus toen wist ik al hoe laat het was Schijnheilig

Hij heeft nog even mogen "soppen" in de ringvaart, maar de lucht bleef. Thuis aangekomen bleek het in huis zo'n ranzige lucht dat ik bijna over mijn nek ging. Hond wassen leek me ook niet echt een optie. Misselijk Toen heb ik -tot ergernis van hem- maar een halve fles Fébrèze op hem leeggespoten. Hond boos, bekijkt me nu niet meer. En ik schaam me eigenlijk diep dat ik dat gedaan heb, moet vreselijk voor hem zijn geweest ... maar die lucht was ook niet te harden. Schaam Bloos

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 17:22

hahahaha lachen!!

Maar waarom heb je je hond niet gewassen?? Of is het misschien
een langharige....??

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 17:39

Das wel het stomste wat je kunt doen. Er zijn gevallen bekend dat huisdieren dood gingen van febreze. Wassen was wel een optie geweest, maar het heeft zelfs in de kranten gestaan dat Febreze ongeschikt is voor huisdieren. Ik hoop dat je hond het overleeft

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 17:41

Typ maar eens in in een zoekmachine: Febreze/huisdier, dan krijg je dit verhaal:

Febreze is gevaarlijk voor huisdieren


Dit bericht is bij ons binnengekomen vertaald uit het Engels door EN Sales Heijligenberg. Hierin waarschuwt men voor het gebruik van het door de televisiereclame bekende product “FEBREZE” dat geurtjes moet verwijderen uit stoffen.



De tekst was als volgt:



Er zijn meerdere voorvallen bekend van honden en vogels die overleden of ernstig ziek geworden zijn na het blootstellen aan Febreze, een middel om vieze luchtjes uit stoffen te verwijderen zonder deze te wassen.

Febreze bevat zinkchloride, hetgeen erg gevaarlijk is voor dieren. Gebruik alstublieft geen Febreze in de omgeving van uw huisdieren. Als u het in hun omgeving gebruikt heeft maak het dan heel goed schoon en verwijder alle resten van Febreze en houdt uw huisdier weg van deze omgeving.

Er zit een sterke geur aan Febreze, maar erger nog, het bevat zinkchloride. Veel vogels zijn al overleden en honden zijn al erg ziek geworden door dit middel: de fabrikant zegt in de tv-reclame dat het product veilig is voor mens en dier, en gebruikt kan worden om o.a. de hondenmand fris te laten ruiken. Later werd ontdekt dat honden er doodziek van worden.



Er is een hond die bijna zijn hele vacht verloor, doordat op zijn vacht dit middel gesprayd werd.

Laika

Berichten: 3208
Geregistreerd: 05-02-02
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 17:46

Dan mag je je hond wel goed in de gaten houden. Febreze is namelijk niet zo diervriendelijk alsdat het product vermeldt. Ik persoonlijk zou toch wel voor de wasbeurt gegaan zijn.

Op Internet gevonden:

Er zijn meerdere voorvallen bekend van honden en vogels die overleden of ernstig ziek geworden zijn na het blootstellen aan Febreze, een middel om vieze luchtjes uit stoffen te verwijderen zonder deze te wassen.

Febreze bevat zinkchloride, hetgeen erg gevaarlijk is voor dieren. Gebruik alstublieft geen Febreze in de omgeving van uw huisdieren. Als u het in hun omgeving gebruikt heeft maak het dan heel goed schoon en verwijder alle resten van Febreze en houdt uw huisdier weg van deze omgeving.

Er zit een sterke geur aan Febreze, maar erger nog, het bevat zinkchloride. Veel vogels zijn al overleden en honden zijn al erg ziek geworden door dit middel: de fabrikant zegt in de tv-reclame dat het product veilig is voor mens en dier, en gebruikt kan worden om o.a. de hondenmand fris te laten ruiken. Later werd ontdekt dat honden er doodziek van worden.



Er is een hond die bijna zijn hele vacht verloor, doordat op zijn vacht dit middel gesprayd werd.

Hopelijk is dit verhaal niet op jouw hond van toepassing.

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 17:50

ieks, ik zou hem onmiddellijk onder de douche zetten als ik jou was

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 17:56

nou het zal wel wat meevallen... onze hond kreeg toen ze kleiner was en zichzelf met uitwerpselen had besmeurd ook wel eens een klein beetje febreze over dr heen...

Zolang het niet bij klieren en luchtwegen in de buurt komt, zal het wel wat meevallen allemaal...
Maar lekker wassen is natuurlijk ook altijd leuk... }>

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 18:20

mhhhhh was door de wasstraat gaan geen optie?

maare houd je 'm wel een beetje in de gaten als het waar is dat het niet echt hond vriendelijk is?

pmarena

Berichten: 48110
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 18:38

Je kunt een hond best wassen hoor , waarom doe je dat niet gewoon ?

Onze hond gaat elke 6 weken onder de douche , lekker inzepen met paardeshampoo , afspoelen , uit laten schudden ......

Hond is weer fris !

Na 6 weken begint ze weer naar hond te meuren en is het weer tijd.

Cissi_D

Berichten: 1549
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 19:53

Je hebt ook hondendeodorant, misschien dat dat iets is voor de volgende keer. Maar ik ben bang dat dat niet help tegen visgeur

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 20:45

Oei Fébrèze...hou je hondje maar goed in de gaten.
Wij stoppen de hond in zulke gevallen altijd in bad en spuiten er daarna wat Beau Beau op, speciaal geurtje voor honden.

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-02 20:46

Billy schreef:
Das wel het stomste wat je kunt doen.


Hé bedankt Knipoog

Mijn hond is een echte die-hard wat overleven betreft, in zijn jonge jaren heeft hij ooit eens de kerstverlichting uit de boom gevreten (met lampjes en al) en zelfs dat heeft hij -tot stomme verbazing van de DA- overleeft.
Ik zal het niet meer doen Haha! (maar het hielp wel!)

pmarena bij deze nodig ik u uit om hond-die-ruikt-naar-rotte-vis te komen wassen Haha! Wat is er trouwens mis met een hond die naar "hond" ruikt?

pmarena

Berichten: 48110
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 12:20

Hihi , het zal ook geen pretje zijn om daarmee onder de douche te staan Knipoog

Hond STINKT !!

Onze honden (bij m'n ouders thuis) worden dus altijd om de 6 weken gewassen . Als ik nu bij iemand anders kom die een hond heeft en die heeft echt zo'n lucht bij 'm , dan stinkt dat .....!

Zo'n vunzige lucht die nog erger is als die beesten nat zijn.
Vaak heb je dan ook als je ze aait van die vettige handen , jek !

Ik ben gewoon van huis uit schone honden gewend , niet van die vettige ,
muffe dieren Lachen

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 12:25

Hondenlucht is echt goor!
Moet je eens in een auto gaan zitten waar honden in hebben gezeten.... Misselijk

Ik moet vooral de kleinste hond regelmatig wassen, die rolt in dooie beesten, vogelstront (dat stinkt!!!), koeienvlaaien en al wat ranzig is.

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-02 12:25

pmarena schreef:
Ik ben gewoon van huis uit schone honden gewend , niet van die vettige ,
muffe dieren Lachen


Heb je gelijk in, vandaar dat ik met de fébrèze in de aanslag ging Haha!
Nu nog iets zoeken wat ik erop kan spuiten tegen die vettige vacht Tong uitsteken

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 12:38

Mijn honden, 2 Labs, ruiken gewoon naar hond. Als ze in iets erg vies hebben liggen rollen gaan ze onder de douche, maar tot nu toe is dat met Festa (4) 1x en met Balou (1 jaar) nog nooit voorgekomen.
Maar als een hond niet naar hond mag ruiken, zich niet honds mag gedragen en ook niet als een hond mag aanvoelen, waarom heb je er dan een?
Mij honden stinken ook wel, vooral als ze nat zijn, maar ja, dat neem ik op de koop toe.
Even uit nieuwsgierigheid, om wat voor merk gaat het hier?
Trouwens, dat een hond kerstboomlampjesproof is betekent niet dat iets anders ook altijd goed gaat helaas. Als ik het goed begrijp, is dit goed afgelopen, maar voor hetzelfde ben je je hond kwijt
Afbeelding
Dit zijn trouwens mijn dames en stinken dat ze kunnen Haha!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 12:45

Je hebt verschillende gradaties in hondenlucht.

En echt, die lucht die je ruikt bij vieze vette honden Misselijk

Hier een gewassen hondje Extreme duivel
Afbeelding

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-02 12:55

Sjuimpje schreef:
Je hebt verschillende gradaties in hondenlucht.

En echt, die lucht die je ruikt bij vieze vette honden Misselijk


Dan lijkt me de stank bij jouw hondje nog wel mee vallen, Sjuimpje. Die heeft niet zoveel vachtvolume.... *LOL*

Billy: Mijn hond mag best naar hond ruiken, mag zich ook honds gedragen (tot op een bepaald niveau) en mag ook als een hond aanvoelen, maar ik denk dat zelfs jij het niet lekker vind dat je huis naar rotte vis ruikt... douchen was voor mij geen optie aangezien ik geen hond van 30 kg naar boven kan zeulen.

Chica

Berichten: 12272
Geregistreerd: 04-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 13:15

Ik moet eerlijk bekennen dat ook ik onze hond ook weleens achterna gezeten heb met Fébrèze omdat het vod (lief koosnaampje he?! }> ) weer eens in iets ranzigs had liggen baggeren, maar hij is er niet minder van hoor!
Ik twijfel er gerust niet aan dat het schadelijk is voor een hond maar zolang je dit niet elke dag gebruikt kan het naar mijn mening echt geen kwaad!
Een tijdje terug waren we eens een hapje eten in een strandtent en toevallig was daar een grote club aangeland met alleen maar New Foundlanders.
Overal waar je keek lagen die stinkers! Wel een stuk of 50!
Als je het dan over gradaties van hondeluchtjes hebt... dan was dit echt het topniveau!! Blegh!!
Allemaal tot op het bot z**knat, vol zand en meuren... Scheve mond
Tja, zie dan maar je bord leeg te eten...
Ik wou dat ik toen zo'n waterpistool vol met Fébrèze mee had! Haha!

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 13:16

Wij wassen onze hond ook regelmatig, ik vind nix zo goor als honden die naar hond ruiken, dus vandaar gaat onze hond wel regelmatig in bad.

Iemand heeft me net uitgelegd wat Febreze was.. maar om dat nou op je hond te spuiten....

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 13:23

Hier is het idem dito het geval.... en dan heb ik ook nog zo'n mooie witte hond... Haha! Maar.. speciale shampoo voor witte honden doet wonderen Lachen

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 14:38

werkt niet, die vieze prut zit nu onder die febreze. Ik zou hem in bad zetten en hem VET insmeren met hondenshampo. Geloof me , het is de enige manier om van die vieze lucht af te komen.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 15:04

Febreze is ook best vies eigenlijk. Als ik t op mijn kleren spuit trek ik ze niet meer aan, ik spuit t alleen in mijn pantoffels, die willen nog wel eens gaan stinken ( Haha! ).
Verder vind ik hondenlucht ook helemaal niets, lieve beesten ,maar die lucht... Schijnt alleen maar te komen omdat t vleeseters zijn, als je vlees gegeten hebt (als mens dan, geld kennelijk ook voor beesten) stink je meer. Paarden zijn gelukkig planteneters, hoewel ze natuurlijk gigantisch kunnen stinken!
Als ik een hond zou hebben zou hij/zij ook regelmatig gewassen worden, is goed voor ze. Je paard was je toch ook regelmatig, zéker als hij stinkt, want dat poets je er echt niet snel uit (3 weken 3x per dag poetsen, doe ik nooit meer, liever een emmer sop erover).

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 15:39

Nou laui, het ligt ook aan het soort voer dat je een hond geeft. de ene hond ruikt, maar de andere ruikt helemaal niet. Ik geloof dat het wel een beetje aan het soort vacht ligt, maar ook dat gaat niet altijd op. Ik weet alleen dat mijn eigen honden niet ruiken, maar dat ik sommige honden van andere mensen wel kan ruiken. Ik dacht eerst dat alleen reuen roken, maar ook dat klopt niet, ik ken er een paar die helemaal geen geur bij zich dragen. Ik denk echt dat het aan het soort voer ligt of zo.

Laika

Berichten: 3208
Geregistreerd: 05-02-02
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 15:48

De geur van de hond verschilt uiteraard per hond. Net zo als dat met mensen ook is. De ene persoon ruikt terwijl de ander niet ruikt. Ook speelt het voer mee, geef je hond maar eens iedere dag knoflook daar gaat hij dan echt wel naar ruiken. Wat tevens enorm meespeelt is de vacht. De ene hond heeft een veel dikkere ondervacht dan de andere, waardoor die dus na nat geworden te zijn langer nat blijft, wat ook weer niet ten goede komt aan zijn geur. Onze York is dus het formaat handtasje, en een handtasje heb je dus vaak in handen. Iets wat veel in handen is word uiteraard vettig, daarom was ik haar ongeveer iedere 6 a 8 weken, niet zozeer omdat ze stinkt. Honden die op leeftijd zijn gaan ook meer ruiken. Als je de geur van een hond al vies vind moet je eens een fret bij je neus houden. }>