hoofdstel van zadelmarkt.nl?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

hoofdstel van zadelmarkt.nl?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-02 10:42

Heeft al iemand zo'n hoofdstel van zadelmarkt.nl?
En hoe is de kwaliteit? Er staan geen foto's bij, alleen dat ze leverbaar zijn vanaf half juli.
Ik hoop ooit nog eens een leuk westernhoofdstelletje (liefst met borsttuig) tegen te komen voor niet te veel geld. En hier zijn ze niet echt duur.

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 10:46

Je kent het gezegde: 'alle waar naar zijn geld'?
Natuurlijk kun je geluk hebben met een goedkoop hoofdstel, maar meestal valt de kwaliteit in het gebruik tegen.
Vraag is ook wat je er mee wilt: een leuk simpel hoofdstelletje 'voor af en toe' of een degelijke hoofdstel om te trainen??

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 10:56


germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-02 10:58

Gezein mijn 100% engelse manier van rijden hoef ik dus geen hoofdstel om te trainen. Alleen om een buitenritje mee te maken in combi met m'n stockzadel. Beetje bijpassend zeg maar, gewoon met een watertrens erin)
Goedkope Engelse hoofdstelletjes (van beneden de 40 gulden) gaan bij intensief gebruik ook 8 jaar mee (en zijn dan nog niet af, wel roest op de gespen). Dus 'alle waar naar zijn geld' gaat met hoofdstellen niet op.
Een hoofdstel van 200 gulden is mooier, maar gaat net zolang mee.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 12:02

Haal de neusriem van een Engels hoofdstel af en voilà, je hebt een bijpassend hoofdstel. Zorg ervoor dat je geen echt engelse frontriem hebt met glittersteentjes o.i.d. en het kan er echt mee door. Haal nog een extra riempje door de bitringen heen, en je bent klaar.

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 15:30

Ik ben er ook erg nieuwsgierig naar , sommige klinken in de omschrijving heel aantrekkelijk !

Ik heb Leen van zadelmarkt gemaild met de vraag of hij al foto's had , en ik heb er 2 gemaild gekregen.
Stuur me anders even een PB met je mailadres , dan stuur ik je ze toe Lachen

Zien er erg goed uit zo op de foto hoor !

Het probleem was echter dat ze binnen een week al allemaal uitverkocht waren volgens Leen , en hij wachtte dus weer op een nieuwe levering.
Dat schijnt vaak het geval te zijn , daarom staan er vaak geen foto's , de spullen zijn alweer verkocht voordat hij daaraan toekomt....

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-02 15:15

Ben er vorige week geweest, maar toen waren ze al helemaal door de westernhoofdstellen heen. Dat schiet dus niet echt op....
Ik rij mometeel ook met een engels hoofdstel zonder neusriem. Het beest heeft een hekel aan de neusriem, ze doet onder het rijden nauwlijks haar mond open (alleen af en toe gapen, humhum). Grote voordeel van een westernhoofdstel lijken mij de lange teugels. Als ik Des nu wil laten eten terwijl ik in het zadel zit dan moet ik helemaal over de hals heen hangen, omdat zij anders niet bij de grond kan komen....

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-02 15:18

Ja de lange teugels,die hebik nu dus ook,op zich erg handig,ik rij toch altijd met lange teugels,maar als ik ze dan snel moet inhalen om te stoppen of om 'd'r in te houden,zijn ze toch aardig lang,ze hangen haast op de grond Boos!