Wie heeft er ervaring met MountainHorse rijlaarzen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
JoT

Berichten: 4007
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Wie heeft er ervaring met MountainHorse rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-02 14:44

Na een paar jaar gerommeld te hebben met diverse rubberen rijlaarzen en laarsjes met chaps, wil ik me nu eens aan leren laarzen wagen. De laarzen van Mountain Horse lijken me wel wat, zien er stevig uit en die rits aan de achterkant lijkt me ook erg handig.

Wie heeft er ervaring met deze laarzen? Hoe rijdt het met die dikke zool bijvoorbeeld, kan je je hak dan nog wel uitdrukken? Alle informatie is welkom!

7 augustus 2012: Rust zacht lieve Macho. Je hebt me zoveel gegeven, ik zal je nooit vergeten.


marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 14:51

ik heb een vriendin die deze laarzen heeft en heb er zelf ook wel eens mee gereden.
rijd best lekker en het zijn echt stoere laarzen
Nu hebben ze de dressuur laars er ook van, hele mooi laarzen
zijn gewoon iets fijner en minder grof dan die standard laars

germie

Berichten: 25908
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 15:01

Rectiligne heeft ook mooie laarzen met rits.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 15:10

Ben er helemaal weg mee... de waarschuwing die ik kreeg; 'als je die koopt dan wil je geen andere meer' was dus 'negatief' bedoelt Knipoog
Klopt ook als een bus, je stapt erin, ritst ze dicht en je loopt en rijdt ermee weg... ik loop ermee door de blub, sta mijn paard ermee te wassen... en spuit ze ook rustig af voor ik in de auto stap.
De sportievere vind ik ook heel mooi, daar vallen ze echter wel weer anders en paste net niet mooi genoeg voor het beeld.
Rectiligne vind ik de voet wat raar zonder veter, met veter wel mooi.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 15:41

Mijn moeder heeft schoenen van Mountainhorse, zij heeft ook hele zwakker enkels en niet zulke goede voeten. En deze schoenen ondanks dat ze onder haar enkel zitten, zijn heel erg stevig en ze loopt er goed op. In alle mountainhorse schoenen en laarzen zit een heel goed voetbed en veel steun!

gillian

Berichten: 4403
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 16:36

ik heb ze ook, bij mij waren ze al snel kapot.
de jodphurs waren ook zo lek van onder, zijn nog teruggestuurd naar de fabriek en na 1 week waren ze weer kapot.
ik vind ze superfijn lopen,rijden maar stevig vind ik ze niet.
zelf begin ik er niet meer aan.
toedeledoki
gillian

Superblij met m'n nieuwe Remedio zadel!!
Kijk hier voor een foto!!

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 16:51

En die Rimfrost Paddock-schoenen (zwart met een soort 'spacey' glans erop), is dat wat? Ik wil ze voor de winter maar ben er nog niet helemaal zeker van.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

gamble
Berichten: 759
Geregistreerd: 31-01-02
Woonplaats: ledeacker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 16:58

Ik heb ze ook en bevallen erg goed, zitten stevig en lekker stoer uiterlijk. ik heb nog geen problemen ermee gehad alleen piepten ze in het begin maar dat is nu ( wel een half jaar later) over. Toch wil ik de volgende keer gewone leren laarzen, wel zo handig als je wedstrijden wil gaan rijden.
Groetjes en een hoefje van Gamble

rhijnauwen

Berichten: 5043
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 20:12

zijn al meer topics over geweest! SUPER fijne laarzen!!
alleen helaas op dressuurwedstrijden NIET toegestaan
maar om dagelijks mee te rijden echt heel fijn, ik heb zelf de bruine

facebook: https://www.facebook.com/StalRhijnauwen
pensionstal sinds 1981 met veel buiten (hele jaar-hele dag)voor de paarden en overdekte bak nabij de Uithof/Science Park

Margreet

Berichten: 18324
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 21:37

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik heb wel eens verhalen gehoord over dat de rits van mindere kwaliteit zou zijn en een zwak punt is. Nu is een rits natuurlijk altijd een zwak punt...

Nulla tenaci invia est via

Liselot

Berichten: 32186
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 21:44

de laarzen heb ik geen ervaring mee... ik heb zelf wel schoenen van mountainhorse en die zitten heerlijk.. ik kan er echt de hele dag op lopen, lekker stevig en het voetbed is lekker zacht.

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Novelle
Berichten: 999
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 21:58

ik heb de thermo laarzen en ook schoenen van gehad,
maar na een half jaar waren ze al weer kapot,
ze zijn verder wel heel erg fijn dat wel, maar wel een beetje snel kapot

Kiekeboe

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 22:10

hoi, je moet wel uitkijken wat er zit best grof profiel onder, blijf je gauw hangen in je beugels en inderdaad op wedstrijden mag je er niet mee rijden.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 01:10

Karin schreef:
En die Rimfrost Paddock-schoenen (zwart met een soort 'spacey' glans erop), is dat wat? Ik wil ze voor de winter maar ben er nog niet helemaal zeker van.


Die heb ik ook... vind ze geweldig...met rijden even beugel gaatje langer maken... want die zool is best hoog!

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!


orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 01:12

rhijnauwen schreef:
zijn al meer topics over geweest! SUPER fijne laarzen!!
alleen helaas op dressuurwedstrijden NIET toegestaan
maar om dagelijks mee te rijden echt heel fijn, ik heb zelf de bruine


Niet mutsen Knipoog er staat zelfs vermeld in de catalogus zelf dat het WEL toegestaan is... ik heb het ook al eerder gevraagd aan een jury.
De rits is zeker een zwak punt, maar dat is altijd zo, als je niet te ijdel een te 'nauwe' maat neemt dan komt dat elastiek ook niet te strak staan.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 01:20

die rimfrost
schoenen zijn echt super
ik heb er 9 maanden mee gedaan meer dan deed ik er ook wel belachelijk veel mee hoor
we mestten namelijk 36 stallen in de week met twee man
en ik reed er elke dag mee en gaf er les op
en aangezien ik met schoenen niet zo zuinig ben en ik wat zwaarder ben kan ik absoluut zeggen dat ze zeer stevig zijn, ze lopen heerlijk en ze zijn lekker warm echt een aanrader

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

JoT

Berichten: 4007
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-02 10:00

Bedankt voor de tips! Ik heb ook van die zwakke enkels, vandaar dat ik naar die MountainHorse laarzen zat te kijken en niet naar gewone leren laarzen. Biedt denk ik net wat meer steun. Schoenen met chaps, daar ben ik een beetje vanaf. Ik vind laarzen toch lekkerder zitten. Wedstrijden hoef ik me geen zorgen over te maken, ik rijd alleen maar interne wedstrijden op mijn manege en meestal doen ze niet moeilijk over kleding, zolang het maar enigszins klopt. Maar het is toch goed om te weten dat die laarzen wel mogen bij wedstrijden. Ik zal die andere topics inderdaad ook eens bekijken. Wat curly2day schreef over die beugels, dat was dus ook een van mijn twijfelpunten. Nog meer mensen ervaring hiermee?

7 augustus 2012: Rust zacht lieve Macho. Je hebt me zoveel gegeven, ik zal je nooit vergeten.

rhijnauwen

Berichten: 5043
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 11:02

orri"]
[quote="rhijnauwen schreef:
zijn al meer topics over geweest! SUPER fijne laarzen!!
alleen helaas op dressuurwedstrijden NIET toegestaan
maar om dagelijks mee te rijden echt heel fijn, ik heb zelf de bruineNiet mutsen Knipoog er staat zelfs vermeld in de catalogus zelf dat het WEL toegestaan is... ik heb het ook al eerder gevraagd aan een jury.

Ik jureer zelf ook en heb een tijdje terug een brief gekregen waarin stond dat dit soort laarzen NIET zijn toegestaan!!

facebook: https://www.facebook.com/StalRhijnauwen
pensionstal sinds 1981 met veel buiten (hele jaar-hele dag)voor de paarden en overdekte bak nabij de Uithof/Science Park

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 11:02

Ik ben nog nooit blijven hangen/plakken met zowel de rimfrost of de mountain horse highrider... en ik heb ook nog eens een rvs metalen beugelinzet met anti slip... dus Haha!

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 13:59

Ik ben zelf helemaal wild van schoenen van Mauntain Horse, mijn 2e paar wordt er weer zo eentje. Die laarzen zijn toch van die grove dingen? Als dat ze zijn vind ik ze echt foeilelijk, daar ga ik op mijn begravenis nog niet mee lopen!

KellyH
Berichten: 541
Geregistreerd: 21-01-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 14:56

da kun je er ook niet meer op lopen tijdens je begravenis

Een dag niet gelachen is een dag niet geleeft.
Geniet van het leven want je leeft maar een keer.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: belindaap88, Katyatje, Lara_, maaaikkee, Noor17, rocky_1995, Solmyrkvi, WendyKtH en 76 bezoekers