mijn paard heeft heel veel moeite met rechtlopen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tallie

Berichten: 2207
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Ede

mijn paard heeft heel veel moeite met rechtlopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-02 22:41

Ik had toevallig vandaag weer les.
En nu heb ik een beetje het probleem dat pablo moeite heeft met rechtlopen.
Vooral wendingen op de rechterhand. Dit is duidelijk te zien in de rechtergalop. HIj gooit dan zijn achterhand naar links.. zodat ik hem niet meer recht op de hoefslag krijg.

Vandaag had ik het idee dat ik hem totaal niet recht kreeg. Hij bleef maar met zijn kont draaien.

Iemand een kleine tip hoe ik dit een beetje kan oplossen?

haike
Berichten: 13519
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 08:25

veel buitenbeen eraan. En opvangen met de buitenteugel, binnenteugel ontspannen zodat je stelling kan rijden.
Succes, Tess

blieb01

Berichten: 1526
Geregistreerd: 05-04-02
Woonplaats: De Weere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 09:34

Probeer eens heel kort en snel stelling naar buiten en gelijk stelling naar binnen te vragen als je op de lange zijde rijdt.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 11:02

Nou daar heb je toch les voor lijkt me?! Verward
Probeer de voorhand voor de achterhand te plaatsen, niet proberen die achterhand er met je been recht achter te drukken, dat lukt je toch niet. Voorhand voor de achterhand plaatsen, desnoods zet je 'm op de binnenhoefslag, kun je 'm ook beter opsluiten tussen hand, been en zit omdat hij niet aan het schot plakt.

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 13:26

ja, veel op de binnehoefslag rijden. Dan heeft hij geen houvast aan het schot. maar als je dat doet, zorg dan wel dat jij hem opvangt.
sorry, ik val in de herhaling. Ben het nl met Margreet eens.....

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 14:00

Als ik het goed begrijp loopt hij rechtsom dus met zijn achterhand naar buiten Verward Meestal is het andersom. In dat geval zou ik om te beginnen op de hoefslag proberen hem recht te krijgen, dan kan zijn kont ook niet tever naar links...dan krijg je een botsing met het schot *LOL* Als dat goed gaat op de binnenhoefslag hetzelfde doen en inderdaad altijd de voorhand voor de achterhand plaatsen. Als hij zijn kont naar binnengooit zet je dus gewoon(met je buitenteugel) de voorhand ervoor en rijd op de binnenhoefslag verder Haha!

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 14:43

Hier hebben we al heel wat over geschreven, denk dat je wel de zoekfunctie kunt gebruiken.

tallie

Berichten: 2207
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-02 14:44

ik ahd op de zoekfunctie gekeken maar kon niets vinden watmij aan ging
Dus vandaar mijn topic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 14:59

Tallie, als je in het bovenste vakje 'rechtrichten' 'scheef' intypt, dan zoekt bokt naar berichten waar dat in staat. Je kunt er ook nog AND tussen zetten, dan wordt de opdracht nog specifieker.

Caira
Berichten: 26061
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 21:42

uhm fout kopje ook, jij kunt je paard niet recht laten lopen, paard is recht van zichzelf

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 22:48

Een paard is zeker niet recht van zichzelf Irish_lady. Ieder paard is in principe scheef en moet door training recht worden gemaakt...

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 22:51

gomir schreef:
Een paard is zeker niet recht van zichzelf Irish_lady. Ieder paard is in principe scheef en moet door training recht worden gemaakt...


Toevoeging: Vergelijkbaar met links- en rechtshandig bij mensen...