Subli Mueslie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Subli Mueslie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-02 20:15

Ik heb vandaag een zak Mueslie van Subli gekocht. Ik ging om een zak slobber te kopen maar die hadden ze alleen van 7 kg. En toen heb ik eens een zak mueslie gekocht. Lachen
Nu vroeg ik me af of hier iemand is die ook Mueslie bij voert van het merk Subli en wat de ervaringen ermee zijn.
Verward


Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-02 21:07

Ik voer Mika de structuur muesli van subli samen met de ponybrok...
Dat bevalt me hartstikke goed, het ziet er goed uit en ze vindt het lekker...

Ze doet het er ook hartstikke goed op!

Kijk op mijn website om meer te weten te komen over mijn paarden!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-02 21:27

Ik heb niet de structuur Mueslie gepakt maar de ander.. Euhm, Kruiden mueslie heet ie geloof ik. Er zitten iig veel vitamines in.
Laatst bijgewerkt door Nathalie op 02-04-02 22:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-02 21:58

iki heb de kruidenmuslie van sublie ruikt zo lekker zou het bijna zelf eten *LOL*

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-02 21:58

Ik heb ook de structuur mueslie van Sublie. Pinky krijgt 0,5 kg basisbrok en 2 grove handen mueslie. Geef net iets extra. Geen negatieve ervaringen Lachen Ook de slobber van sublie vind Punk erg lekker Vork

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-02 22:03

Camilla vind de slobber ook heeerlijk. Kwijl

En idd Kim (Nimber dus haha niet die ander!) hij ruikt lekkerrrr! Cool

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-02 22:19

is ook de enige die lodewijk eet het is nogal een zeurpiet met het eten en van wie hij het heeft geen idee?
Knipoog

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

guidolover

Berichten: 1642
Geregistreerd: 26-09-01
Woonplaats: St. Maartensdijk (zeeland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-02 22:56

guido krijgt ook sportbrok en musli van subli.
de ene keer neem ik die structuur en de andere keer die met kruiden Haha!
hij vind het allebei heeerlijk Vork Kwijl

Guido is mijn Black Beauty...!!

**ik heb weer foto's in mn profiel**

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-02 02:42

Allebei mijn meiden krijgen de structuur muesli van Subli en eten alles zonder problemen op. Nu las ik alleen laatst dat ze van muesli dikker worden?????

Is dat echt zo?

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-02 07:45

Nee hoor, dat hoeft niet, als je er geen kilo's van voert Haha!

IJsco heeft een tijdje op kruidenmuesli van Subli gestaan, ging prima tot ze wat overtollige kilo's kwijtraakte en buiten een beetje al te vrolijk en fris werd met Pliva.
Toen zijn we overgestapt naar Muesli zonder Haver van Havens.
We hebben nu een ton waarin we een zak Muesli zonder Haver van Havens en een Structuurmuesli van Subli mengen.

En idd Nimber, bakje yoghurt mee voor de kruidenmuesli en je kunt op stal ontbijten Vork

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-02 08:22

Op Indoor Brabant heb ik gesproken met een vertegenwoordiger van Havens. Hij vertelde dat de muesli's die wij zo graag voeren, niets anders is dan ongehakselde brok. Met andere woorden: Brok is precies hetzelfde als muesli, alleen is brok door de blender en dan door de pers gegaan. Het maakt qua voedingswaarde niets uit, behalve dat het er aantrekkelijker uit ziet.... En het kost alleen maar meer!!

Toos paardloos

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-02 09:13

imker schreef:
Met andere woorden: Brok is precies hetzelfde als muesli, alleen is brok door de blender en dan door de pers gegaan. Het maakt qua voedingswaarde niets uit, behalve dat het er aantrekkelijker uit ziet.... En het kost alleen maar meer!!


Zitten er echt niet meer voedingsstoffen in? En vergeleken met welke brok? Basis- sport, etc

Ik neem aan dat er toch wel meer (of dat nou voedingswaarde heeft of niet) verschillende dingen e.d. inzitten?
OF is een paard eigenlijk net als een kat, die geeft ook niet om varieteit...

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-02 09:41

Buitenzorg, een antwoord op je vraag. In de reform-kruidenmuesli van Havens zit hetzelfde als in Derby-compact of Draversbrok, welke was het nou?
Het enige verschil was volgens mij het gehalte aan vitamine E, maar dat heb je niet extra nodig, als je je paard niet super-intensief laat werken (bijv. samengesteld rijden.) dan heeft een paard meer Vitamine E nodig om afvalstoffen af te voeren, maar dan kun je een voedingssuplement voeren.

De Havens-meneer zei dat het alleen voor het oog is, het ziet er voor de mens aantrekkelijker uit.
Laatst bijgewerkt door Imker op 03-04-02 09:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Toos paardloos

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-02 09:41

Ik voerde eerst ook Subli muesli, maar van de ene op de andere dag besloten ze dat ze het niet meer lekker vonden. Nu krijgen ze slobber van Pavo en melange.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-02 09:47

Ja zo'n zak heb ik ook eens gehad, beviel wel goed! Heb nu die van havens, ook fijn spul.
Over dat lekker ruiken gesproken, slobber van Havens ruikt echt super!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-02 10:45

Ik kom geloof ik weer even roet in het eten gooien...
Ik lees dat er zelfs iemand de structuurmuesli en de kruidenmuesli afwisselt, maar hoe doe je dat dan met je de hoeveelheden?

Subli Kruidenmuesli is nl. een aanvullend voer, oftewel voornamelijk voor de lekker. Voor paarden die weinig biks krijgen als maagvulling of het idee dat ze toch wat krijgen, of voor moeilijke eters, omdat het over het algemeen erg graag gegeten wordt. Ik voer het Leonardo bv omdat hij anders z'n vitaminekorrels en knoflooksnippers laat liggen, en aan de muesli kleeft het vast en omdat het zoet is door de melasse eet hij het graag.

Structuurmuesli is vergelijkbaar met de sportbrok van Subli, en wordt bijvoorbeeld op concours gegeven. Door de andere structuur dan biks is het wat lichter verteerbaar, en verder ziet het er alleen maar lekkerder uit voor het baasje van het paard.
Structuurmuesli is dus niet iets dat je er zomaar bij geeft, maart 'serieus voer'.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-02 10:51

Dan wil ik nog even toevoegen, dat het voor de spijsvertering van het paard niet goediis om continue van voer te wisselen.
Een paard is een gewoontedier en zijn spijsverteringsstelsel kan in de problemen komen door plotselinge veranderingen in voersoort en voerschema. Ben daar dus voorzichtig mee.

Toos paardloos

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-02 10:58

Cody schreef:
IJsco heeft een tijdje op kruidenmuesli van Subli gestaan, ging prima tot ze wat overtollige kilo's kwijtraakte en buiten een beetje al te vrolijk en fris werd met Pliva.
Toen zijn we overgestapt naar Muesli zonder Haver van Havens.

We hebben nu een ton waarin we een zak Muesli zonder Haver van Havens en een Structuurmuesli van Subli mengen.

Sonja, als je mijn tekst bedoelt: IJsco stond op kruidenmuesli omdat ik haar gewoon wat lekkers wilde geven omdat ze anders de enige was die niet bijgevoerd werd en ze wel een oppepper kon gebruiken omdat ze in een slechte conditie was. Wat vitamientjes omdat ze anders alleen maar hooi kreeg. Wel was ze ontzettend dik zodat ik haar geen structuurmuesli of biks wilde geven. Toen ze zich beter ging voelen en een beetje te hyper werd heb ik haar daarom overgezet naar muesli zonder haver.

Die ton met muesli zonder haver en structuurmuesli gebruik ik voor Aldira, die veel intensiever gereden wordt dan bij IJsco het geval was, maar snel de neiging heeft zenuwachtig te worden, vandaar een zak zonder haver er doorheen.

Met de hoeveelheden doen we ook niet zo ingewikkeld: IJsco kreeg 2x een halve schep muesli per dag.
Aldira krijgt 2x driekwart schep muesli per dag, wat dus neerkomt op 3/4 schep structuurmuesli en 3/4 schep muesli zonder haver.

Als we merken dat het te weinig is krijgen ze meer en als we merken dat ze teveel krijgen krijgen ze minder Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-02 11:09

Nope, ik doelde op Guidolover. Die neemt de ene keer kruidenmuesli, en de andere keer structuurmuesli.
Da's dus ongeveer het verschil tussen een lolly en een warme maaltijd om het even naar een mens te vertalen.
Dus vandaar dat ik me afvraag hoe hij of zij dat dan met de hoeveelheden doet? Ik denk nl. dat een schep structuurmuesli evenveel energie ed. geeft als tien scheppen kruidenmuesli ofzo.... Verward

pmarena

Berichten: 48033
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 19:26

Even dit onderwerp naar boven halen , omdat ik dan ook een aanvullende vraag heb :

Hoe vergelijk je de Subli Structuurmuesli en de Havens muesli-zonder-haver dan met elkaar , is dat een beetje te vergelijken of is er toch wel een verschil in voedingsstoffen en energiewaarde ?

Waarom 2 verschillende , wat heeft de een wat de ander niet heeft ?


SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 20:37

Kijk mijn pony krijgt alleen maar kuil is wat aan de dikke kant maar ik wil haar graag wat extra's geven omdat ze anders het knoflook of foenegriek niet op eet is het dan een optie om er wat kruidenmuesli te voeren?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense en 78 bezoekers