Pony inrijden die mennen al kent?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Pony inrijden die mennen al kent?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-02 13:47

Sinds gisteren heb ik nieuwe verzorgpaarden. 1 daarvan is een 3-jarige haflinger genaamd Chica. Die mag ik inrijden. Ze kent mennen al en wordt regelmatig voor de kar gezet.
Nu vraag ik me af of jullie tips voor me hebben hoe ik haar het beste kan inrijden. Maar wees gerust: ik heb er ervaren begeleiding bij! ( volwassen man die al jaren in de paarden zit) Ik wil alleen een beetje voorbereid zijn.
Dus hebben jullie tips/opmerkingen/ervaringen? Ik zou ze graag willen weten. Alvast bedankt!


Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 14:07

Veeeeeeeeeeeeel blijven praten tegen dr, dus als je been geeft om aan te draven of weg te stappen gewoon erbij zeggen: drrrrraf of stap Haha!
Als ze iets goed doet gewoon belonen met de stem, dit allemaal word op de kar ook gedaan e is dus heel normaal voor dr, dus ga lekker veel tegen dr praten Lachen
succes ermee Lachen

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3


jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 18:15

Gewoon inrijden zoals iedere andere pony. Voordeel dat ze al een aantal stemhulpen kent, die kan je mooi gebruiken bij het aanleren van tempowisselingen.
Isolda hebben we ook eerst aangespannen en vervolgens ingereden. Ik heb weinig verschil gemerkt eigelijk!

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 20:15

Idd gewoon op dezelfde manier inrijden en de hulpen die hij kent van voor de kar kun je gewoon gebruiken, deze kun je later dan afbouwen zodat ie op jouw benen, zit etc gaat reageren. Mijn paard is zowel voor de kar als onder het zadel beleed en ze zijn er gelijktijdig mee begonnen! In ieder geval heel veel succes er mee!!!

The future is nothing more than another today. It's just that when you get there, you have more yesterday's behind you and a fewer tomorrows to look forward to.

horsewhisper
Berichten: 6
Geregistreerd: 27-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-02 22:37

ik ben het met anna jelly eens.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-02 07:32

Ik heb Jurga ook pas onder het zadel gekregen nadat ze beleerd was in het tuig. Nou ja, ze liep al een jaar of vijf in het tuig en kwam toen pas onder het zadel, maar ff voor het idee. Grappig detail was dat ze altijd vierkant stond stond bij halthouden. (voor de kar verdelen ze gewicht gelijk over vier benen)

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

sjefke
Berichten: 134
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-02 09:01

in het begin voorzichtig zijn met het aanleggen van je benen, dat kennen ze namelijk niet. Heel veel stem gebruiken en dan langzaam maar zeker voorzichtig je been gebruiken!

officieel stender van het beukenpoortje!

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-02 19:01

Dank jullie wel voor de reacties! Het gaat al best goed met het rijden!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 bezoekers