Welke Provider is het beste?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Wat is een goede provider?

Ben
4 (9%)
Dutchtone
5 (11%)
Vodafone
21 (47%)
KPN (Hi)
12 (27%)
O2 (was Telfort)
2 (4%)

Totaal aantal stemmen: 44


Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Welke Provider is het beste?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-02 11:10

Ik heb waarschijnlijk een 6210 gekocht, maar nu zoek ik een providererbij?
Wat is een goede provider?
Stem !

Marsje
Berichten: 8089
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 11:17

Ik heb Vodafone gestemd. Die heb ik zelf en bevalt heel goed. Ik heb nooit last van dat ik geen bereik heb ofzo. Uiteraard is het op de ene plek beter dan op de andere, maar dat heb je met alle providers.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 11:20

KPN, ik heb eerst kpn gehad, toen dutchtone, maar nu toch weer kpn. Tja wat moet je er van zeggen. Het is HET telecom bedrijf he, maar Vodafone volgt wel op de hielen hoor

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 11:20

Ik heb al jaren een kpn hi prepay...
voorlopig kan ik nog overal bellen, al is er precies 1 plek waar ik langskom met de trein dat het bereik even weg zakt...

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-02 11:25

Ik wil ook graag een prepaysim hebben ik bel soms heel veel en soms ook haast helemaal niet, zitten er nog verschil tussen de prijsen??

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 12:00

vodanvone de enige waarmee je bereik hebt op onze stal en midden in het bos

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 12:50

Worldcom is de beste!! het voormailge uunet is dat.

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-02 13:37

Nimber schreef:
vodanvone de enige waarmee je bereik hebt op onze stal en midden in het bos

Dan moet ik wel een Vodafone nemen ja: Tong uitsteken anders kan ik niet bellen Haha!

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 13:43

Dutchtone ofcourse!! Lachen
Helemaal nu we binnenkort Orange worden. Orange is een van de beste providers ter wereld waar de service absoluut gegarandeerd wordt.
Daarom duurde het ook zolang voor dutchtone mocht rebranden naar orange: eerst moest de klantenservice veel en veel beter. Dat is het nu, en het zal ook niet lang meer duren!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 13:50

Ik heb vodafone en mijn vriend kpn.
Maar ik heb altijd bereik en hij niet Haha!

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 14:21

Grappig overigens dat van alle namen alleen de KPN nog overblijft straks!
Libertel--> Vodafone
Telfort --> O2
Ben --> T-Mobile (binnenkort waarschijnlijk)
En dan natuurlijk Dutchtone--> Orange.
Laatst bijgewerkt door kaj op 03-08-02 11:45, in het totaal 2 keer bewerkt

Marsje
Berichten: 8089
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 15:03

kaj schreef:
Telfort --> O2
Ben --> T2 (binnenkort waarschijnlijk)


Lekker verwarrend weer Verward

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 16:00

Vodafone en KPN zitten mekaar op de hielen, al neem ik zelf KPN omdat je hier dan het beste bereik hebt. Vodafone is het bereik hier een stuk minder om over de andere providers maar te zwijgen....

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 16:05

Al jaren Libertel/Vodafone. Geen klachten.

snoocky

Berichten: 987
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: leiden

provider

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 17:07

planet.nl Party!!

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Re: provider

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-02 17:08

snoocky schreef:
planet.nl Party!!

Euh daar kan ik niet mee bellen!!! Cool

r0b1n

Berichten: 974
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 17:33

Heb het zelf niet zo op KPN. Ze komen altijd met die monopolie dingen aanzetten. Zoals nu met dat i-mode, krijg je strax weer andere vormen van i-mode per provider wat de consument helemaal niet ten goede komt. Wat heeft de GSM zo populair gemaakt is bijv SMS'en. Daarmee hoefde je geen rekening te houden naar welke andere mobiel je het verstuurde, je wist dat het goed zou aankomen. Nu met alle andere vormen van netwerken ben je daar totaal niet meer zeker van straks.

Als ze die providers nou even hun koppen bij elkaar steken, een protocol ontwikkelen/kiezen en dat de fabrikanten van mobiele telefoons zich daar op spitsen zoals met de GSM dan zijn ze slim bezig. Maar ja.. wie ben ik om dat te zeggen :/

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 17:44

ik heb al sinds 3 jaar libertel/vodavone en dat bevalt me super goed. Altijd bereik, goede service als je vragen hebt en wil je wat wijzigen of is je telefoon niet goed helpen ze je zo. Perfect voor mij niets anders meer dan vodavone.

Vivian
Berichten: 2827
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Ijsselmonde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 18:09

Ik hem op vodafon gestemt omdat ik die zelf ook heb!Ik heb bijna overal berijk en ook in het bos enzo.

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 18:17

Er is een onderzoek van de consumentenbond geweest naar de netwerken en klantenservice enzo. Netwerken zat weinig verschil in en van het personeel in de winkels was de dutchtoneshop het beste.

Ik weet niet meer zeker welke provider het was (zal ik van de week eens nakijken) maar sommige rekenen achterlijk veel geld voor bepaalde services. Zo berekend kpn 17 euro voor een barring (bijv. als je 0906 nummers wilt blokkeren) en er was zelfs een provider die 112,50 rekent voor een nieuw nummer!!!
Voor een nieuw nummer betaal je bij dutchtone 5 euro en een barring is gewoon gratis. Heel veel mensen kijken alleen naar de aanschafkosten en de tarieven en dergelijke maar kijken niet naar wat de eventuele service kost. Zo kun je bijv. als je toestel gestolen is bij ons meteen een nieuw toestel krijgen als je je contract daarbij voor een jaar verlengd. Bij de meeste providers kun je wel verlengen maar dan pas na als je contract binnen twee maanden afloopt. Bij ons kun je al vanaf dag 1 verlengen in geval van een gestolen toestel. Anders zit je straks met een 1 of zelfs tweejarig contract en heb je niet eens een toestel.
Dit vinden de meeste mensen logisch maar het kan dus eigenlijk nooit. Volgens mij is dutchtone hierin de enige, in ieder geval waren wij de eerste.

Ik zal van de week eens de tarieven van de services van de verschillende providers hier neer zetten (heb ze nu niet bij de hand)

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 21:40

Ik heb Vodafone gestemd. Ik heb het al een aantal jaar en ik heb er nooit problemen mee gehad. Behalve met de klantenservice, niet voor mezelf, maar voor m'n werk. Ik moest bellen over een kaart en dat kon niet met een vaste telefoon maar dat moest met je (vodafone!) mobiel. Dat is niet echt netjes vind ik....Maar verder ben ikzelf tevreden!:)

Druif_01

Berichten: 8835
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 22:11

ik heb ook op vodafone gestemd, ik heb zelf namelijk ook vodafone en nog nooit klachten gehad

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 23:24

Het kan wel zo wezen dat er weinig verschil zit in de netwerken maar ik heb hier toch echt een ontzettend poedersuiker bereik hoor met Ben, Telfort kan er mee door en Dutchtone is gewoon enorm slecht. Ik zit wel in the middle of nowhere.

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 23:46

Tja de middle of nowhere is ook wel moeilijk Lachen
Nee grapje: tuurlijk zijn er altijd plaatsen waar je slecht bereik hebt met een provider, ik heb weleens met mijn kpn super bereik gehad waar ik met mijn dutchtone niet eens kon bellen en andersom. Maar ja aangezien er elke dag 3 masten bijgeplaatst worden en er al honderden zijn bijgeplaatst sinds afgelopen jaar is het bijna overal goed.

Was dat lang geleden dan dat je dutchtone daar geprobeerd hebt?
Is wel handig om te weten want als het nu nog steeds slecht is kan dat mooi worden doorgegeven. Tja als niemand klaagt dan gebeurd er ook nooit wat. Want in theorie kan een mast wel een bereik hebben tot daar en daar maar als het in de praktijk anders ligt moet iemand dat toch aangeven. Daarom zijn er een tijd terug ook brieven verstuurd waarin mensen werden verzocht plaatsen door te geven waar het bereik slecht was. Werd zeer positief op gereageerd overigens!

marouska

Berichten: 595
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 09:26

ik heb vodafoon en dat bevalt me hartstikke goed!!!heb altijd bereik e.d.