Alleen buitenrijden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Alleen buitenrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-02 11:28

Gister reed ik met Sarah op Kampsheide, een natuurgebied waar je af en toe eens een fietster tegenkomt en waar hier en daar langs het water eens een visser zit, maar verder is het vooral erg rustig en stil. Heerlijk dus, vind ik.
Op een gegeven moment kwam ik een man tegen die met zijn kleinzoon in kinderzitje aan het fietsen was. Ze stonden een eenzaam paardje wat wortelen te voeren en zo kwamen we aan de praat.
Opeens stelde hij de vraag: "Rij jij vaker helemaal alleen buiten?"
Dus ik "ja" en dacht dat hij doelde op eventuele ongelukjes met paard. Toen ik vroeg of hij dat bedoelde bleek dat hij bedoelde dat hij het eigenlijk niet vertrouwd vond voor mij om als meisje alleen door zo'n natuurgebied te rijden 'want je hoort zulke rare verhalen tegenwoordig'.
Hij bedoelde dus het risico van mannen met verkeerde bedoelingen ofzo.
Ik moest eerlijk toegeven dat ik daar nog nooit over nagedacht had.
Nou moet ik zeggen dat mijn moeder me wel eens te laks vindt, ik ben niet snel bang en vermijd zulke situaties dus ook niet snel.
Maar alleen paardrijden in het bos of ergens anders...ja dat moet toch kunnen?? Het was nog nooit in me opgekomen dat dat tegenwoordig niet meer zou kunnen. Maar die man heeft me wel een beetje aan het denken gezet. Ik heb wel altijd een zweep bij me en ben ook wel in voor een galopje mocht er wat zijn. Haha! Telefoon heb ik vaak ook wel mee.
Ik ben er zelf niet zo bang voor eigenlijk.
Naief?
Hoe zit dat bij jullie?


ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 11:30

Ik heb daar wel eens bij stil gestaan, maar zal er niet minder om buiten gaan rijden.
Ik rijd ook gerust in het pikke donker door het bos heen.

Knappe kerel die mij van mijn paard krijgt, trouwens, hij hoeft ook maar een blaadje te doen ritselen en ik ben al weg...
Nou ja... Ozep is weg en ik lift mee Haha!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 11:30

Nee ik ook niet... nu weet ik vrijwel zeker dat als er een engerd uit de bosjes komt mijn paard wel snel weg is Knipoog

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 11:34

Mij ook een keertje gevraagd. ook nooit bij stil gestaan. Hoorde een verhaal van een meisje dat in de bossen woont en tot 2 maal toe was lastig gevallen door een vent op een crossbrommer.
Kennelijk gebeurt er soms wel eens wat.

Goed om over na te denken wat je in zo een geval zou doen.

Ikke, denk met mijn zweep hem een gigantische ros in zijn postzegel geven en hopen dat mijn paardje niet op zijn achterbenen gaat staan. In de versnelling en er vandoor gaan. Er ook op bedacht zijn dat ze je van je paard kunnen trekken.

DominiqueDG
Berichten: 1563
Geregistreerd: 11-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 11:34

Ja daar denk ik de laatste tijd ook wel wat vaker bij na.Als ik bijvoorbeeld door de duinen ga rijden,een rondje van 2 uur,dan vind ik het af en toe ook wel een beetje 'eng'.Want bij ons heb je zo'n stuk dat heel dicht begroeid is(aan de zijkanten),daar draaf/galoppeer ik meestal dan ook doorheen Haha!
Voor de rest,er zijn hier veel wandelaars,fietsers enz en ik heb altijd een telefoon bij me.Ik denk altijd van als er iemand komt,galoppeer ik heel hard weg,misschien wel heel makkelijk gedacht,maar dat is dan wel het 1e wat in mij opkomt denk ik.Ik rijd eigenlijk altijd alleen,vind het heerlijk,alleen op sommige stukken ook wel weer 'eng' .Ik denk er dan gewoon niet aan.(meestal ga ik dan zingen ofzo,hahaha Haha! , niet hardop natuurlijk,hihi)

liefs layla d

Ninaka

Berichten: 1417
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: In de buurt van Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 11:40

Ik heb er eigenlijk ook nog niet eerder over nagedacht, maar ik heb ook altijd wel m'n zweep bij me. En te paard ben je als het goed is nog altijd sneller dan te voet.

Het valt allemaal wel mee met de zwaartekracht.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 11:40

Het is mij al eens gebeurd. maar ik was ook snel genoeg weg (was samen met doree)een man met de broek op de knie-en loopt niet zo snel.
eng werd het toen hij in de auto sprong.
met het paard ben je echter zoveel wendbaarder en sneller.
schiet maar de bosjes in daar volgt een auto je echt niet

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Kitty

Berichten: 7694
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 12:21

Daar heb ik wel eens over nagedacht, maar mijn paard is snel, kan goed springen en vind enge dingen in de bosjes al een reden om te gaan panieken.
Te paard ben ik absoluut niet bang. Ik ga ook liever te paard over Kampsheide dan lopend of op de fiets.
Net als het bos in: geen probleem te paard.

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 12:25

Ik heb het idee (ik weet niet of het ook echt zo is) dat een kwaadwillend persoon iemand op een paard niet zo snel iets zal doen. Niet-paardenmensen vinden een paard nogal snel afschrikwekkend. Op een fiets of lopend ben je volgens mij een stuk minder veilig.

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 12:55

die zweep... bedenk dat als jij wilt slaan en hij (of zij Haha! ) sneller is en de zweep weet te pakken niet alleen de rollen omgekeerd zijn, maar ook dat jij gegarandeerd uit balans bent en misschien zelfs van je paard ligt.
Ik rijd niet vaak alleen, maar als ik ga, zeg ik hoe ik door het park achter de manege heen ga rijden en neem ik mijn telefoon mee. Ik denk dat als ik in zo'n situatie kom ik ervoor zou kiezen om of er heel hard vandoor te galopperen (als ik Meagan meekrijg, want die vindt mensen juist heel interessant, zeker als ze op gekke plekken opduiken: 'wat doe jij daar, heb je iets lekkers??') of dat ik juist op ze inrijdt, an dan niet achterwaarts.

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 13:15

Met Wenga reed ik erg veel buiten en ik heb er eigenlijk nooit aan gedacht. Ik maakte me meer zorgen over dat Wenga op hol sloeg, of struikelde dan dat er misschien vervelende mensen op mijn pad zouden komen. Misschien ook omdat Wenga vreselijk groot en fors was en er niet veel mensen bij haar in de buurt durfden te komen ( terwijl ze geen vlieg kwaad deed). Nee, ik voelde me erg veilig op haar!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 13:15

Daar sta ik totaal niet bij stil. Te paard niet, maar ook op de fiets of te voet niet. Ik loop rustig in mijn eentje langs een donker paadje.
Ook toen ik in Groningen op kamers zat, ging ik rustig na het stappen op de fiets naar huis.
Naief?? Denk het wel Haha!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 13:52

Oh ik kan me er absoluut niet druk om maken. Ik rijd er niet minder buiten om iig, kom maar op gnagna.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 14:26

mij hebben ze ook een keer lastig gevallen, van die stomme vragen stellen en dan steeds dichter bij komen, heb er eentje gewoon een pak rammel met mijn dressuurzweep verkocht Haha! Haha! zwiept lekker hard! En ben er toen vandoor geraced }> mij zullen ze niet snel iets doen als ik in de bossen ben heb ik meestal onze rottweiler bij Boos! (zijn sommige mensen banger voor dan van een paard) of ik zit op een paard.
En als m'n paard ook maar iets 'engs' ziet is ie al weg! Haha! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 15:17

Ik rij altijd alleen, ik ben ook absoluut niet bang, ik woon in de polder op een boerderij. En als ik ga rijden, dan rij ik alleen maar langs mensen die ik ken, heel veel ken ik goed, en de rest ken ik vaag. Als er iets gebeurt, weet ik zo naar wie ik kan gaan (iedereen, behalve 1, die niet geheel in orde is), en om hulp vragen. Verder omdat ik iedereen hier ken, en zij kennen mij (logisch he), zijn ze juist beleefd en gaan de kant uit. Ik was eens op de dijk aan het rijden, want ik wou richting het graszaadland om te gaan racen. Toen ik ineens een gigantisch straaljagergebrul van een motor hoorde. Dat was dus ... die graag met zijn crosmotor of brommer in de polder scheurt. Wat doet die man, hij zet hem stil, (wat een stilte) en laat mij langs, wacht totdat ik redelijk ver weg ben (100 meter ofzo), en start de brommer en gaat verder. Zulke mensen zijn dat hier haast allemaal.
Natuurlijk heb ik ook wel es last van die toeristen die niet uit de kant gaan, of bellen toeteren enz. maar van die mensen heb je maar een paar maanden last.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 16:12

Met een paard ben je toch 10 x sneller weg dan als je loopt of op de fiets bent? Ik hoef mijn been er maar aan te leggen of ik spuit in volle galop weg, knappe man die mij bijhoudt!


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 16:17

Tsja, als je dat als vrouw zijnde OOK al af laat nemen door dat zieke manvolk kun je voortaan beter thuis voor de buis blijven. Gelukkig zijn paarden sterk en snel en hebben ze een uitstekende conditie. JE kunt dus gemakkelijk ontkomen. Ik ben wel waakzaam maar niet bang.

De hond is de betere mens

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 16:24

Vanmorgen bedacht ik me dat ik 17 jaar geleden al in m'n eentje buiten reed, ik was toen 11. Mijn ouders vonden dat prima, mijn pony was betrouwbaar en zij redeneerden ook (en nog steeds): op een paard ben je sneller weg dan met de fiets of te voet. Zo lang ik maar een zweep bij me had. Heb 'm gelukkig nooit nodig gehad, de enige keer dat ik een 'enge man' tegenkwam, toen was ik op de fiets. Ben hard weggefietst, maar gelukkig kwam hij me niet achterna.

Tegenwoordig rijd ik zonder zweep, dat ding zit maar in de weg. En ik rijd meestal op paarden die flink hard gaan, zo'n engerd krijgt mij niet te pakken. En ach ja, die man laatst met z'n broek op z'n knieƫn (net zo eentje als waar Kim het over heeft): die kon niet eens rennen op die manier... Haha!

Ben het overigens geheel met Desiree eens: dan zouden WIJ als vrouwen niet meer in ons eentje buiten mogen komen omdat ZIJ als mannen zich niet kunnen inhouden? Tja, helaas is het zo dat vrouwen moeten oppassen als ze alleen zijn, maar ik laat me mijn eigen pleziertjes niet ontnemen door van die idioten. Waakzaam, maar niet bang idd.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Deetje
Berichten: 246
Geregistreerd: 10-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 16:32

En wat als die kerel je teugels beetpakt?
Niet iedereen is als de doods voor paarden ;-(

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 16:40

Deetje schreef:
En wat als die kerel je teugels beetpakt?
Niet iedereen is als de doods voor paarden ;-(


Net zoals ik al zei Deetje, thuis blijven en nergens meer naartoe gaan. Wat als je er af valt, wat als dit, wat als dat. Leven is wel eens risico nemen om te kunnen genieten van iets.

De hond is de betere mens

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-02 16:42

Als hij de teugels beetpakt...ja dan doet ie dat maar. Maar ik zou proberen te sturen richting hem en dan het paard aansporen. Moet hij maar aan de kant gaan. Anders wordt hij omver gelopen. Paarden voelen ook donders goed aan wanneer er een abnormale situatie is, ik denk dat als ik gillend op Aldira in het bos zou staan met een enge kerel die haar bij de teugels pakt...dat hij zich 1 seconde later afvraagt of er nou echt 1 seconde geleden een meisje met paard voor zijn neus stond Verward Haha!
Tuurlijk, er zijn altijd situaties dat je niks begint.
Maar net als Desiree wil ik niet mijn buitenritjes, fietstochten, wandelingen of wat dan ook laten vergallen door kerels die zich niet kunnen inhouden. Dan kom je op het laatst je huis niet meer uit.
Zo fiets ik dus ook nog altijd soms 's nachts alleen naar huis na het stappen omdat ik het vertik om me aan die zieke lui aan te passen.
Ja en soms wordt je dan wel lastiggevallen ja, zoals laatst een paar keer bij ons voor de flat door waarschijnlijk dezelfde gozer. Maar dan ben ik niet iemand die de volgende keer thuisblijft omdat hij er wel weer eens zou kunnen staan. Nee, dan ga ik juist weer, op hetzelfde tijdstip, maar wel op mijn hoede, mobieltje met nummer al in display, iemand die me bij de trap opwacht enz. Kom maar op, denk ik dan. Ben niet snel bang te krijgen, wel boos.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 18:07

Desiree"]
[quote="Deetje schreef:
En wat als die kerel je teugels beetpakt?
Niet iedereen is als de doods voor paarden ;-(


Net zoals ik al zei Deetje, thuis blijven en nergens meer naartoe gaan. Wat als je er af valt, wat als dit, wat als dat. Leven is wel eens risico nemen om te kunnen genieten van iets.
[/quote]

Dan pak ik zo snel mogelijk de manen of mijn bokriempje want dan gaat mijn paard of omhoog is nogal gevoelig (gast knal tegen zijn kop van 2 paardenbenen) of keihard naar achteren....
Ik betwijfel echter of zo'n engerd als hij uit zou grijpen naar de teugel ze vast zou kunnen pakken.. dan is mijn paard al wel weg...
zodra die voelt dat ik mijn adem in hou.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 18:09

Altijd zweep bij je houden iig Haha!
Vorige week donderdag moest ik een stukje alleen naar huis fietsen vanaf de manege, 12 uur snachts Bloos
Niks aan de hand, tot ik mijn straat inrijdt, er stond een meneer tegen mij te blaten dat ik even moest stoppen en hij ging achter mij aan en wilde een kopje koffie met mij drinken etc, niet gereageerd, zweep stevig vastgehouden en voor aangebeld ipv achterom te gaan het donkere steegje in...
Hopen dat de scooter snel gemaakt is, want ook naar Mitrona moet ik over een eng afgelegen stukje met veel bosjes en met de fiets vind ik dat maar niets...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 18:19

FF of-topic, maar ik heb ook altijd mijn mobiel bij mij.

Hebben jullie wel bereik in de bossen.? Ik dus bijna nooit, staat kaartfout in display of gewoon helemaal dood. Heb ik wel bereik dan valt hij om de 20 sec. uit. Heb Telfort, misschien vandaar.

En als er wat is gebeurd, moet ik dan zeggen bij de volgende boom links?

Ik denk dat als de situatie eng gaat worden, dan voelt je paard de spanning en zal er ook op reageren. Een nerveus paard is niet fijn om vlak naast te staan, zeker niet als de bereider dat paard ook nog op je af stuurt... of lekker zijn kont naar hem toe draaien en roepen. Pas op hij slaat!!!

Charmotte

Berichten: 4245
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 19:19

Morgen ga ik kijken bij een pony die ik misschien ga verzorgen, en daar ga ik dan ook mee buiten rijden in het bos enz. Mijn moeder gelijk: ja ik heb dat liever niet hoor, dat je alleen in het bos rijdt...
Ik heb er ook wel aangedacht, maar ga er ook niet om stoppen hoor.

Charmotte 4-ever!!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DDDara, Muronia, Paardennamen, stal_HD, sterregoud en 126 bezoekers