1 3/4 trailer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

1 3/4 trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-02 21:01

Heeft iemand daar ervaring mee? Is dat niet heel erg breed voor 1 paard? Kunnen ze dan nog wel goed stevig staan?

Ik ga aankomend weekend met een 1 3/4 trailer op pad, maar een heel klein stukje hoor, kan er eventueel ook te paard naar toe, maar ik maak me toch een klein beetje zorgen. In een 2 paards met schot staat ze niet zo heel fijn: kan ze niet wijdbeens staan en tegen de wanden leunen doet ze niet graag. In een 1,5 staat ze heel stabiel, lekker wijdbeens en gaan met die banaan, maar in een 1 3/4 moet ze dan bijna in de split Clown
Nou ja, rustig rijden etc., we komen wel op bestemming aan, maar het moet natuurlijk voor het paard ook een beetje comfortabel zijn.
Degene van wie de trailer is heeft zelf een erg groot paard, vandaar dat ze ook zo'n grote trailer heeft, maar Gipsy is wat bescheidener van formaat.

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 21:16

In een 1,5 paard trailer staan je paarden ook heus niet met de voeten wijd tegen de zijkanten aan hoor...die split zullen ze dus niet gaan maken in de 1 3/4....hihihi, hoe kom je op dat idee?

De 1 3/4 geeft jouw net even wat meer ruimte om het dier in op te zadelen, daarom zijn ze te koop, velen vinden dat juist prettig. Het paard maakt het niet veel uit..

Het zou niet best wezen als mijn paard in elke bocht de zijkant van mijn 1,5 paards trailer nodig had om overeind te blijven...dan was die echt al kapot nu.... Paard heeft genoeg aan wijdbeens te staan, die heeft daarbij niet ook nog steun van de zijkanten nodig....(anders zaten er ook wel dikke metalen buizen aan de zijkanten, lijkt mij zo...)

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 21:17

ik denk dat het niet heel veel verschil maakt met een 1.5 paards trailer... ik heb bij een handelaar gereden en toen gingen er 2 nrps pony's in een 1.3/4 en 1 kwpn paard die nog niet zo supergroot was, en het ging altijd goed naar en van concours, wat af en toe best grote stukken waren.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-02 21:26

Dees schreef:
In een 1,5 paard trailer staan je paarden ook heus niet met de voeten wijd tegen de zijkanten aan hoor...die split zullen ze dus niet gaan maken in de 1 3/4....hihihi, hoe kom je op dat idee?


Hoe ik op het idee kom? Nou heel simpel: ik heb het gezien! Zag er vrij belachelijk uit, maar ze doet het dus echt...

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 21:28

ik probeer me dat voor te stellen... gipsy in een split in de traler Haha!:D

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-02 21:31

Nou, dat kan ik me dus ook niet echt voorstellen... Haha!
Maar in de vrij smalle 1,5 die we anders altijd mee hebben zet ze dus echt haar hoeven tegen de wand aan (en op de bodem natuurlijk, het is geen vlieg Haha! ) en zo belachelijk wijdbeens staat ze dan niet hoor, maar deze is volgens mij wel een halve meter breder en dan gaat dat dus niet.... Nou ja, er ligt een goede stroeve vloer in, ze zoekt het maar uit hoe ze gaat staan.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 08:29

Ik heb een 1 3/4 trailer en heb paarden, ponies en merries met veulens in vervoerd. Zelfs een shetlander. Nog nooit problemen gehad dat mijn trailer te breed was. Wel heb ik rubber op de vloer, laadklep en aan de zijkant.

Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 11:11

Wij hebben een vrij oude tweepaards - voor de paarden van nu is dat een 1 3/4 (ik kan er geen twee volwassen wpn-ers in kwijt) en ik moet zeggen, onze paarden staan nergens rustiger dan juist op die trailer. Ik heb er een keer achteraan gereden en ik begrijp nu ook waarom: ze gaan nl. een beetje scheef staan en dat schijnt voor een paard de prettigste houding te zijn.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 11:21

Waarschijnlijk gaat ze gewoon schuin staan.

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 11:40

Spring staat ook altijd met haar benen wijd op de trailer... Niet tegen de buitenwand aan trouwens, maar wel een beetje wijd. Het maakt niet zoveel uit voor het paard, als ze steun willen gaan ze wel schuin staan.

Komt vast goed!


kuss

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-02 11:58

Oh ja, natuurlijk, schuin staan.... Had ik helemaal niet aan gedacht Clown
Ben toch wel een tikkie nerveus hoor Scheve mond

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 12:56

Ach, wel eens een Haflinger in een tweepaards zonder schot gehad, niks aan de hand. Hij had zich welliswaar omgedraaid, maar keek vrolijk de wereld in toen we de klep open deden.
Paardengedrag op de trailer ligt voor een belangrijk deel aan de chauffeur die ervoor hangt hoor.