Zomereczeem,help astublieft!?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Eydis

Berichten: 4885
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Purmerend

Zomereczeem,help astublieft!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-02 14:42

Hoi allemaal

Ik verzorg een ijslandermerrie en ze heeft heel erge jeuk,ze schuurt zich helemaal open en daarom staat ze achter een schrikdraad.Maar ze gebruikt gewoon de grond om zich open te schuren en haar hoeven.De eigenaren zijn nu 3 weken op vakantie en wij moeten op de paarden letten,maar ik vind het zo zielig voor haar!Op stal kunnen we haar niet zetten want dan gaat ze nog erger schuren.Wie weet er een middel wat snel tegen de jeuk helpt?We hebben al vanalles geprobeerd,ze heeft allemaal open wonden en die behandelen we telkens op nieuw.We willen zo een speciale deken voor haar kopen,maar volgens mij schuurt ze zich daar gewoon doorheen,net zolang tot hij kapot gaat.Ik ging hier is zoeken op bokt en toen zag ik een middel staan:Zwitsal baby olie,wie heeft hier ervaring mee?En hoe smeer je het erop,hoeveel en is het niet gevaarlijk?Verminderd het de jeuk?Ik hoop dat iemand mij kan helpen,ik vind het zo zielig voor het paardje,nu de eigenaren weg zijn kunnen we ook niks duurs voor haar kopen of langs de dierenarts.Wie heeft hier ervaring mee?Help me aub!? Huilen Heel erg bedankt!

Nadia

Schoentje!


zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 15:04

zie mail staart schuren en buikwonden. Daar heb ik wat tips over zomerexceem vermeld.

Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 15:26

Zoek even in andere topics, hier is de afgelopen tijd erg al erg veel over geschreven.

Eydis

Berichten: 4885
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-02 15:28

heb ik al gedaan:S

Schoentje!

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 18:41

ja veel mensen die ik ken met paarden die zomerexceem hebben kopen een ijslander pyama
doe dat alsjeblieft het helpt super!!! Beter een deken dan een open paard, het helpt zelfs bij een tinker

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 19:04

ik heb een tijdje geleden een topic neegezet over manene eczeem
het heplt als je babaylotion van zwitsal erop doet
dat moet je dan elke dag dik inzmeren staart en manen
dit helpt heel goed
en wat ik heb gedaan
omdat lasagna het helemaal kapotschuurde heb ik haar manene gekortwiekt en de bovenkant van haar staart kaal geknipt zodat het kan luchten en de wondjes sneller helen
ik hoop dat ik je heb kunnen heplen
groetjes haffielover

Eydis

Berichten: 4885
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-02 20:07

ik ga het morgen gelijk kopen.de manen heb ik al gekortwiekt.

nadia

Schoentje!

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 20:11

pyama is een preventieve oplossing bij babieolie heeft het paard nog steeds pijn en jeuk


zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 08:27

Nadeel van korte manen is dat de vliegen waar je pony juist zo'n last van heeft alle kans heeft om te prikken in de manenkam. Liever niet de manen kort knippen en zeker niet trekken!

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 20:59

BABY OLIE helpt echt!!! Ik had het hier gelezen en geprobeerd, mijn shetlander had zijn hele kont opengehaald deel van zijn staart eraf geschuurd en was bij de manen ook lekker bezig. Ik heb er babyolie opgesmeerd en de wonden zijn nu een week dicht en het lijkt alsof hij niet meer schuurt! Ik weet niet meer van wie deze tip kwam maar HEEEEL ER BEDANKT!!!!
XxxxXjes essie

The future is nothing more than another today. It's just that when you get there, you have more yesterday's behind you and a fewer tomorrows to look forward to.

hanneke

Berichten: 59
Geregistreerd: 12-07-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 21:14

op mijn stage adres gebruikten ze Dermaped. dit helpt tegen de jeuk en zorgt ervoor dat de wondjes sneller herstellen. daarna kun je er iedere dag Fenonolf op sprayen. dit zorgt er voor dat je pony geen jeuk meer krijgt. beide zijn verkrijgbaar bij de dierenarts

Djeda
Berichten: 61
Geregistreerd: 16-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 08:44

Wat ook goed helpt is Culivetsem en Allergitum van VSM. Dit zijn homeopatische druppels die je elke dag door het eten moet geven, het liefst vroeg in het jaar mee beginnen. Ik ken meerdere paarden die het daar goed op doen. Aangezien de jeuk van binnenuit komt kan je er wel het e.e.a. op smeren maar de hoofdzaak komt van binnenuit. Doordat de huid die kapot geschuurd is ook gaat jeuken krijg je een cirkel waar je paard inzit. Wat er eventueel ook op kan smeren is Calendula zalf. Dat is genezend en verzachtend. Baby olie heb ik geen ervaring mee, wel met Calandula zalf.

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 21:40

deze tip kwam van mij
ik heb de manen zelf ook afgeknipt omdat de wondjes dan beter kunnen helen
het helpt echt en als je me niet geloofd jammer dan
want er zijn meerdere mensen die het hebben geprobeert en bij die pony's hielp het

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 21:49

djeda ik heb die dingen ook willen proberen maar ik vind babylotion goedkoper en het werkt evengoed (denk ik heb het nooit geprobeert)

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-02 19:47

bij mij merkt babylotion ook redelijk goed, ze jeukt dan nog wel eens, maar niet tot bloedens toen meer. haar manen groeien ook weer. laatst had ik het een paar dagen niet gebruitm en ik kon het verschil echt merken

SuperQuinta

Berichten: 1484
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-02 20:12

mijn tinker heeft het ook, na heel veel middeltjes (die allemaal niet hielpen maar wel steeds duurder werden.....) kwam ik bij de ruiterzaak (alweer) en toen hadden ze iets nieuws: TKC 97 ze zeiden dat dat 'het' middel was en het zou zeker werken zoniet dat moest je de maker van dat spulletje bellen want die zou het niet geloven, dat hebben we natuurlijk gekocht en...... het helpt!!!!! echt waar!! de eerste paar dagen smeren en daarna kan je haar gewoon weer binnen zetten, onze tinker mag nu alleen nog maar overdag buiten en de rest staat ze binnen en om de paar dagen smeren we haar nog een keer in, en het gaat echt stukken beter ze schuurt niet meer, dus misschien ook iets voor jullie??
groetjes maike

.....

Tattie

Berichten: 45
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-02 08:11

mijn paardje heeft elke zomer eczeem en ik smeer in lente ( net voor de zomer voor het begint te jeuken enz ) smeer ik er ECZEMABALM op dat helpt ook aardig goed dat kan je in zowat elke paardenzaak kopen bij ons kan je het ook krijgen op de manege !! en die druppelsvan Culivetsem en Allergitum van VSM dat helpt ook heeel goed bij mijn paardje nou xxxxx Tatjana

~*Custers,weslie*~*Kiss-kid*~*Serena*~
are the most sweetest horses in the world!:~:+:

Spikkel

Berichten: 4030
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-02 09:33

Een vriendin van mij haar paard heeft ook zomereczeem , zij doet er dan een speciaal product op dat in een heel klein potje zit en 25€ kost , dit is wel heel duur maar het helpt ontzettend goed , meer info over zomereczeem en de middelen vind je op :
http://www.tekstotaal.com/cboett-n.html

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-02 09:44

TKC werkt 100%. Ik had daar nog het recept van liggen (dat bestond al langer) waardoor je het zelf kan laten maken, veel goedkoper.

Eilandje

Berichten: 2825
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-02 14:05

SuperQuinta schreef:
mijn tinker heeft het ook, na heel veel middeltjes (die allemaal niet hielpen maar wel steeds duurder werden.....) kwam ik bij de ruiterzaak (alweer) en toen hadden ze iets nieuws: TKC 97 ze zeiden dat dat 'het' middel was en het zou zeker werken zoniet dat moest je de maker van dat spulletje bellen want die zou het niet geloven, dat hebben we natuurlijk gekocht en...... het helpt!!!!! echt waar!! de eerste paar dagen smeren en daarna kan je haar gewoon weer binnen zetten, onze tinker mag nu alleen nog maar overdag buiten en de rest staat ze binnen en om de paar dagen smeren we haar nog een keer in, en het gaat echt stukken beter ze schuurt niet meer, dus misschien ook iets voor jullie??
groetjes maike


TCK 97 is niet nieuw, althans in België is het al lang verkrijgbaar. Ik heb het ook een tijdje gebruikt (& het hielp helemaal niet beter dan andere smeerseltjes), tot mijn DA me waarschuwde dat ik daar heel voorzichtig mee moest zijn, omdat er al een heel aantal paarden brandwonden aan het gebruik van dat product hadden overgehouden... Dus als je het wil gebruiken, doe het met mate!!

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-02 17:50

SuperQuinta schreef:
TKC 97 ze zeiden dat dat 'het' middel was en het zou zeker werken zoniet dat moest je de maker van dat spulletje bellen want die zou het niet geloven, dat hebben we natuurlijk gekocht en...... het helpt!!!!!


Nou... een vriendin van mij gebruikte dit spul ook voor haar paard en het hielp echt totaal niet, hij schuurde net zo erg als zonder TKC 97. In belgië wordt het idd al langer verkocht, daar hebben wij het ook gehaald namelijk Knipoog

SuperQuinta

Berichten: 1484
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-02 20:05

ja, dat had ik al gehoord dat ze het in belgie al langer op de markt hadden, over brandwonden had ik niets gehoord maar ik zal het in de gaten houden, ik ben iniedergeval blij dat het bij de mijne wel helpt, en zolang ze niet schuurt gebruik ik het niet.

groetjes maike

.....

nath

Berichten: 18
Geregistreerd: 31-03-02
Woonplaats: baarn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 19:48

Mijn paard heeft ook zomerecceem en wij geven hem alergitum en culivetsem dat helpt echter niet genoeg!! Nu hebben we wat nieuws geprobeerd het heet horsol. Je moet gewoon druppellen over manen en staart staat op het flesje. Het helpt echt super!! Eerst moesten wij hem opstallen maar dat hoeft zelfs niet meer!! Tegen de jeuk zelf hebben wij het volgende gedaan: we hebben een fles itch-cur gekocht (bij de da kun je dat krijgen) en daar zijn manen en staartwortel mee ingesmeerd goed inwrijven en na een paar minuten is de jeuk weg!!
succes ermee groetjes nath
ps. jeuk kan soms erger zijn dan pijn!!! Frusty

Nina

Berichten: 1683
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: Vlissingen, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 20:01

Babyolie helpt goed, Een shetje die hier pension staat, is er zo vanaf gekomen.
Het advies kam van de DA die we toen hebben gebeld, en hij kwam langs en gaf ons eerst spul tegen mogelijke luizen (mijn Tinker kreeg het ook omdat er en risco was)
Maar luizen had hij dus kennelijk niet. Toen babyolie geprobeert en het werkte super!

Zwabbertje

Berichten: 106
Geregistreerd: 16-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-02 12:08

Wees voorzichtig met (baby)olie smeren als je paard de hele dag in de felle zon staat. De olie kan heet worden en in de huid branden.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anoukjuuuhh, Pallatin, Prins85, sunny43 en 73 bezoekers