Nog maar anderhalve week met Aldira

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Nog maar anderhalve week met Aldira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-02 19:19

Zaterdag heeft ze weer in de krant gestaan en zijn er wat reacties geweest. Er zijn ook al wat mensen wezen kijken en rijden, maar de ideale eigenaar zit er nog niet tussen *LOL*
Maargoed, ik heb zelf aangegeven tot maximaal 1 september Aldira te willen doen, maar nu stoppen we er per 1 augustus mee.
Madeleine is nog op vakantie dus die kan Aldira nog maar een paar dagen rijden, ik heb nu nog anderhalve week ongeveer. Ik had er zelf al rekening mee gehouden dus het komt niet als een verrassing. Ik heb zaterdag nog een ritje over het Balloërveld gemaakt met haar samen met Karin, ze was voor haar doen ontzettend braaf en rustig, dus ik heb ook een beetje het idee dat 'onze taak erop zit'. Het klinkt raar, maar qua dressuur heb ik niet het idee dat ik zoveel verder met haar kom. Het was voor mij meer een uitdaging om van dit 'bommetje' een lief rustig paard te maken. Samen met Madeleine hebben we heel veel gedaan om haar wat meer shockproof te krijgen. Madeleine heeft heel veel NH met haar gedaan, waardoor ze mensen meer als leider gaat zien die ze ook kan vertrouwen. Ik heb in het begin veel met haar buiten gewandeld en uiteindelijk op buiten op haar gereden, wat per keer eigenlijk beter ging.
De eerste keren nog stukjes lopen langs de weg en pas in het bos erop en dat uitbouwen tot steeds meer rijden onderweg.
Ja, en nu...ze is nog wel een stresskipje soms met tractoren of ander geluid achter haar, maar als ik haar laat kijken is het vaak goed.
Ook thuis is ze behoorlijk vooruit gegaan, ze was nog zo goed als groen maar kan nu toch leuk wat dressuren en galop is ook enorm verbeterd.
Dus ach ja, ik denk wel dat ze er klaar voor is, een nieuw baasje. Ze is wat dapperder geworden en ik hoop ook dat er binnenkort iemand komt waar ze lekker buiten kan staan en 's nachts op stal en fijne buitenritten mee kan maken.


Kitty

Berichten: 7694
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 09:24

Dat is op zich dan toch een goed gevoel? Je noemt zelf al wat je allemaal met haar bereikt hebt. Natuurlijk is het jammer afscheid van haar te nemen. Maar daar tegenover staat dat je Tinka straks mag gaan rijden en natuurlijk Sarah.

KellyH
Berichten: 541
Geregistreerd: 21-01-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 14:02

Geniet er nog maar van alle laatste minuten

Een dag niet gelachen is een dag niet geleeft.
Geniet van het leven want je leeft maar een keer.

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 14:07

inderdaad je hebt je best gaedaan en daar heeft de volgende eigenaar heel veel profeit van.
Toch jammer, maar jij vind volgens mij best snel weer een nieuwe leuke uitdaging, hopelijk voor jou een paardje waarmee je wat verder kan komen Haha!
succes

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 15:07

Wel jammer zeg. Maar wel fijn dat je haar alles hebt geleerd en een stuk vooruit is gegaan

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 18:06

Gelukkig wist je dat het er aan zat te komen. En zoals je zegt, jouw taak zit er op. Je hebt haar gewoon netjes verder gereden, dan is het nu de taak van het nieuwe baasje om dat zo te houden!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 18:06

Gelukkig wist je dat het er aan zat te komen. En zoals je zegt, jouw taak zit er op. Je hebt haar gewoon netjes verder gereden, dan is het nu de taak van het nieuwe baasje om dat zo te houden!


Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 19:00

Jouw taak zit erop. En daar heb je een goed gevoel over. Dat dit zou gebeuren is een deel van je beslissing geweest, maar ook nu staat je weer een nieuwe uitdaging te wachten. Het serieuze (als 't klikt natuurlijk) werk staat nu voor je klaar. Iets wat je toch al graag wou en dit was gewoon een goede afsluiter. Knipoog 'k Hoop dat ik mijn gedachten zo een beetje verwoord heb op de juiste manier

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 20:14

Je kunt er in elk geval prettig naar terugkijken. Je hebt het idee dat je wat het best hebt betekend (het staat nu wat steviger in z'n schoenen) en ook de nieuwe eigenaar heb je er een plezier mee kunnen doen. Op naarhet volgende paardje, en hopen dat je daar zelf meer van kunt leren!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Binau, Ghazella, MaanNaam, Pierus, Skye93 en 123 bezoekers