zonnebrand

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Rena
Berichten: 203
Geregistreerd: 12-02-01
Woonplaats: loosdrecht

zonnebrand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-02 18:36

Heeft er iemand ervaring met de verbrande neus van zijn / haar paard. Bij ons staan er nl. 4 in het land hiermee.

mijn dieren zijn me heilig, mijn dieren zijn me alles!


daan
Berichten: 661
Geregistreerd: 16-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 18:38

Ja! We hebben er vorig jaar erg veel last van gehad. Als ze het eenmaal hebben is het lastig ervan af te komen. Dit jaar zijn we al vroeg begonnen met sunblock smeren op de meest witte neusjes en toto nu toe lijkt dat te helpen, we hebben er nog geen een met een verbrabde neus.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 19:08

Als Piet Paulusma Haha! een zonnige dag voorspelt, gewoon de neuzen insmeren met anti-zonnebrand creme. Het liefst een zo hoog mogelijke beschermingsfactor.

AniqueN

Berichten: 2041
Geregistreerd: 28-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 09:39

hoi,
De neus van mijn pony is roze en berbrand dus bij het leven Boos! Ik smeer er dus (als het zonig is/wordt) 's ochtends en als ik later nog kom, baby-zonnebrand op factor 30 van zwitzal (of hoe je het ook schrijft) Het werkt erg goed!

Als de neus al verbrand is doe ik er vaseline op.

Ninaka

Berichten: 1417
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: In de buurt van Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 10:47

Wij smeren ook regelmatig haar neus in met factor 20. Vorig jaar hingen de vellen er af en toe bij (toen was ze nog van iemand anders), maar nu heeft ze nergens last van. Al ontbreekt de zon nu ook wel vaker als vorig jaar. Maar zonnebrand met een hoge factor werkt goed.

Het valt allemaal wel mee met de zwaartekracht.

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 13:52

Tiko heeft een roze neus, ook zeer erg last van zonnebrand. Nu ben ik er meestal optijd bij. het allerbest is zonblock, factor 40 ofzo. Let ook op als het gras nat is, kan het door het vocht, al met een klein beetje zon verbranden.

Zorg wel dat je er op tijd bij bent, want het is behoorlijk pijnlijk als het verbrand is, en daardoor ook moeilijk te behandelen.

Tiko is BOKTTINKER 2003!!

lein

Berichten: 1577
Geregistreerd: 02-07-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 14:05

Ik smeer Killian zijn neus altijd in met factor 20 en als het al verbrand is met vaseline en dan zijn de velletjes er binnen een dag af.

Het is zo fijn om klein te zijn!!

Chatelaine

Berichten: 9151
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 14:14

ja wat iedereen al zegt gewoon zo hoog mogelijke factor zonne brand er op smeren helpt vaak erg goed

Your my world, my heart, my soul
If you ever leave..
Baby you would take away everything good in my life


Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 14:33

geen mensen zonnebrand hoor!!!!!!!! Is het zelfde als met shampoo voor mensen paarden hebben een andere pH als mensen vooral op zo een gevoelig plekje als de neus kan het meer kwaad dan goed om er zonnebrand voor mensen op te smeren neem liever zonnebrand voor paarden of uierzalf!!!!!!

Letizia

Berichten: 12145
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 16:18

bij ons op stal hebben ook een paar paarden last van zonnebrand, bij deze paarden wordt er een lapje aan het halster gebonden dat voor de neus hangt de paarden hebben hier geen hinder van alleen staan ze dan heel de dag met het halster aan

een nadeel van zonnebrand is dat het niet een heledag blijft zitten, met drinken gaat het er af, ook water proof

we hebben ook een paard op stal staan dat zonne alergie heeft op de plekken waar ze witte haren heeft, deze had van de week een hoofd als een meloen, echt zielig (het werd ook wat laat ondekt want de eigenaar komt zelden op stal Lips are sealed Boos! ) dierenarts er bij, paard loopt nu met ingezwachtelde benen en met een hoofd kap op

AniqueN

Berichten: 2041
Geregistreerd: 28-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 16:20

Geen uierzalf erop doen, dat helpt helemaal nie tegen het verbranden, alleen als het al verbrand is en je je paard dus niet meer in de zon doet!

pmarena

Berichten: 47935
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 16:27

Ik smeer af en toe bay-zonnebrandcreme met een hoge beschermingsfactor erop.

Vind het wel vies hoor , ze likt eraan , en hangt haar nues in de wateremmer , in haar voer , in het gras..dus ze krijgt er wel wat van binnen .

Ook een roze neusje , toen ik haar kocht vorig jaar was het ook helemaal
aan het vervellen .

daan
Berichten: 661
Geregistreerd: 16-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 18:59

irish_lady schreef:
geen mensen zonnebrand hoor!!!!!!!! Is het zelfde als met shampoo voor mensen paarden hebben een andere pH als mensen vooral op zo een gevoelig plekje als de neus kan het meer kwaad dan goed om er zonnebrand voor mensen op te smeren neem liever zonnebrand voor paarden of uierzalf!!!!!!


Het zal best dat mensenzonnebrand niet bedoeld is voor paarden vanwege een andere ph, maar onze sunblock helpt prima en heeft voor zover wij weten in ieder geval geen andere bijwerkingen. Uierzalf zou ik al helemaal niet doen, verbrand ie levend mee als je hem dan in de zon laat staan. En waar koop jij die paardenzonnebrand en wat zijn daarmee je ervaringen (en wat is de prijs?).

Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 19:09

is te koop bij de paardendrogist, bedoel uierzalf 's avonds wat ook goed helpt is een lapje aan het halster maken

Rena
Berichten: 203
Geregistreerd: 12-02-01
Woonplaats: loosdrecht

zonnebrand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-02 20:20

Iedereen heeeeeeel erg bedankt voor jullie reacties. Het is dus bij mijn schatje behoorlijk erg. Ze is bont en heeft een roze neus. Vorig jaar geen last van gehad en nu met die paar zonnige dagen is het dus echt erg raak. Vandaag de DA maar even gebeld en die gaf het advies, paard naar binnnen. En insmeren met hydrocortiderm en daarna als het beter gaat uierzalf erop. Dus ook met de regen haar maar naar binnen gehaald. Als het weer over is dan zet ik haar gewoon alleen 's nachts buiten. Ze is wel erg zielig. En ik kan nu dus ook niet rijden want het zit tot in haar mond hoek, nou dan gaan we gewoon lekker wandelen. Dank jullie wel voor de tips.

mijn dieren zijn me heilig, mijn dieren zijn me alles!

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 21:12

die van mij verbrand ook vanwege dat heerlijke roze mondje. en hetgene wat bij die van mij helpt is wat later naar buiten. ze verbranden nl helemaal erg als het gras nog nat is. en verder wat iedereen zegt zonnebrandcreme.

doe er idd geen vaseline op daar verbranden ze echt van als je ze ermee in de zon zet.

kun je haar trouwens niet rijden met een bosal of hackamore???? dat zit ja hoger dan de mondhoek.

Te koop: Air One Inhalator. Voor meer info PB.

lin_

Berichten: 1357
Geregistreerd: 02-06-01
Woonplaats: haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 09:10

ik was natuurlijk weer is te laat Boos!
ik kwam op stal paard had 2 dagen op land gestaan en nu al helemaal verbrande ogen (helemaal rood en nat, lijkt op huilende ogen) en neus.
ik heb zijn neus lekker ingesmeerd met uierzalf ('s nachts dus, dus als aftersun zeg maar gebruikt) en voor zijn hoofd heb ik zo'n vliegennet van br gekocht.
het is er 1 die je helemaal over zijn hoofd doet behalve zijn neus.
Het is een witte dus als het goed is weerkaatst het zonlicht.

Die neus vind ik nooit zo heel erg, dat het rond zijn ogen verbrand vind ik veel zieleger.
Er is ook niks aan te doen, daar kan je geen zonnebrand opsmerer Boos!
dus als iemand nog goede ideeen heeft voor het tegen gaan van verbranding rondom zijn oog. graag
Laatst bijgewerkt door lin_ op 24-07-02 09:36, in het totaal 2 keer bewerkt

AniqueN

Berichten: 2041
Geregistreerd: 28-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 09:16

tussen 12 en 3 zoiezo binnen zetten, ook 's ochtends als het gras nog nat is gaat het hard.

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 09:31

irish_lady schreef:
geen mensen zonnebrand hoor!!!!!!!! Is het zelfde als met shampoo voor mensen paarden hebben een andere pH als mensen vooral op zo een gevoelig plekje als de neus kan het meer kwaad dan goed om er zonnebrand voor mensen op te smeren neem liever zonnebrand voor paarden of uierzalf!!!!!!


Ik gebruik gewoon zonnebrand voor mensen, heb daar nooit problemen mee gehad.

Uierzalf niet doen!!!!
Daar zit vocht in, en dat bevordert alleen maar de verbranding!
Je kan wel, als het al verbrand is, nachts op stal uierzalf er op doen, want dat wertk helend en vekoelend.

Tiko is BOKTTINKER 2003!!

Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 10:56

dat bedoel ik ook, maar ik heb gevallen gezien waar de blaren alleen maar groter werden door de zonnebrand, lapje aan het halster maken is het beste


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, Joanne_, Karma_k, Lightninggg en 41 bezoekers