Ik kan er nu echt niet meer onderuit...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Ik kan er nu echt niet meer onderuit...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-02 23:11

Aankomende zondag maken Gipsy en ik ons debuut! Nu ik m'n starttijden weet komt het ineens wel heel erg dichtbij... *bibber*
Gelukkig niet zo achterlijk vroeg, aan het eind van de middag, dus mooi tijd om voor te bereiden.
Iemand nog gouden tips voor beginners?
En de juryleden meneer ter Weeme en mevrouw Middendorp, zegt iemand dat iets?

Spandoeken langs de ring worden niet gewaardeerd... *LOL*

Nulla tenaci invia est via


Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 23:20

ik ken helaas geen gouden tips want moet zelf nog starten, maar als je een deze dagen zelf nog goede tips tegen komt, laat ze me weten Haha!
Heeeeeel veel succes en dat je een mooie puntenlijst krijgt!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 23:22

Mw Middendorp ken ik wel, alleen persoonlijk, niet hoe ze jureert. Ze stond met een ponietje op de eerste stal waar ik gestaan heb met Bill.

Goedgekeurd onderschrift :)

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 23:28

1 TIP.... blijf ademhalen Haha! dan komt alles goed... hihihi....
anders lig je op X groeten naast je paard Knipoog

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Anoniem

Re: Ik kan er nu echt niet meer onderuit...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 23:37

Margreet schreef:
En de juryleden meneer ter Weeme en mevrouw Middendorp, zegt iemand dat iets?


Jazeker, allebei de juryleden die je hier noemt, ken ik wel. Bij de een heb ik wel eens gestart geloof ik.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-02 23:45

Kun je ook iets over die juryleden vertellen? Toch leuk om iets te weten over de persoon die naar je zit te loeren.

Nulla tenaci invia est via

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 23:52

Margreet schreef:
Kun je ook iets over die juryleden vertellen? Toch leuk om iets te weten over de persoon die naar je zit te loeren.


Het beste advies wat ik je mee kan geven, is om zo goed mogelijk te rijden. Wie er precies in het juryhok zit, zou de manier waarop je je paard rijdt eigenlijk niet mogen beinvloeden. Gewoon laten zien wat je kunt en daar krijg je je punten voor. Doe je het netjes, dan krijg je goeie punten, gaat alles mis, dan krijg je slechte punten; meer is het niet.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 23:55

wat mij altijd erg heeft geholpen in het begin, is aan de jury vragen of ze uitgebreid op willen schrijven. Je rijdt natuurlijk zo goed mogelijk, maar uitgebreid commentaar helpt bij de volgende keer. Als je de jury daarom vraagt doen ze dat allemaal! Veel succes!. Anya

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-02 00:03

Ja, Lovely, zover was ik ook al wel.... Rijden voor wat je waard bent (bij de een is dat meer dan bij de ander) en vooral eraan blijven rijden in de wedstrijd, niet dichtklappen omdat je een proef rijd op vreemd terrein en je paard minder ontspannen is en er ook nog eens iemand zit te kijken.
Maar ik vroeg of je iets over die juryleden kon vertellen, mag je ook gewoon zeggen als je dat niet kan hoor! Niet zo moeilijk doen joh!

Nulla tenaci invia est via

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 00:58

Margreet schreef:
Ja, Lovely, zover was ik ook al wel.... Rijden voor wat je waard bent (bij de een is dat meer dan bij de ander) en vooral eraan blijven rijden in de wedstrijd, niet dichtklappen omdat je een proef rijd op vreemd terrein en je paard minder ontspannen is en er ook nog eens iemand zit te kijken.
Maar ik vroeg of je iets over die juryleden kon vertellen, mag je ook gewoon zeggen als je dat niet kan hoor! Niet zo moeilijk doen joh!
Het gaat er niet om of ik het wel kan, dat weet ik zelf wel. Sommige jury's zijn best wel bekend en als het niet van jezelf is dan is het via anderen of op een andere manier.
Maar stel dat ik nou zeg dat de ene een superkritische kijker is en de andere redelijk easy tevreden is, stel. En jij rijdt daar die dag (op een voor mij onbekend paard, waarvan ik nauwelijks weet hoe ze eruit ziet of loopt )en de ene heeft toevallig een vuiltje in zijn oog en de andere net vieze koffie... en mijn 'voorspellingen' komen niet uit, dan zit je mooi te kijken. Als ik zou weten hoe je paard loopt en wat jij allemaal goed beheerst, dan kan ik je nog wel een tipje geven wellicht. Maar ik weet niet hoe je rijdt, ik weet niet hoe je je zondag zult voelen of hoe je paard gaat reageren. Het kan regenen, de zon kan schijnen, noem maar op. Het is erg moeilijk om voorspellingen te doen, zeker omdat het je eerste keer is. Volgens mij heb je er niks aan om te 'weten' hoe bepaalde jury's werken, je kunt het allerbeste nog gewoon goed rijden.

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 08:42

Ik had ook meneer ter Weeme bij mijn eerste 2 proefjes, ik was toen net zo superzenuwachtig als jij Haha!
Hij heeft mij mooie punten gegeven, 162 en 163.
Je doet je best en meer kan je niet doen, als ik het kan kan jij het ook!!

Veel succes he Haha!

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou L1+4

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

claudia

Berichten: 681
Geregistreerd: 24-01-01
Woonplaats: Baarle Hertog

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 09:06

Als je bij meneer Ter Weene maar een klein paard heb. Hij is niet echt dol op grote paarden.

Think you can, think you can't; either way, you'll be right.

Henry Ford

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 11:10

claudia schreef:
Als je bij meneer Ter Weene maar een klein paard heb. Hij is niet echt dol op grote paarden.


Nou dan ben ik blij dat ik niet bij hem hoef te rijden. Wel achterlijk van de jury dan dat ie zulke vooroordelen heeft. HOe weet je dat trouwens? Het lijkt me eigenlijk sterk maar goed...

Enne margreet. Veel succes en wat maakt t uit wat lov weet over die jury's. Je moet gewoon je best doen en er voor 100 % voor gaan. Als jij bijvoorbeeld van te voren weet dat ie van voorwaartse proeven houd dan ga je mischien te voorwaarts rijden en daar heb je niks aan!
Gewoon gaan met die banaan!
Laatst bijgewerkt door obsession op 23-07-02 11:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 11:13

ach, het is meestal andersom; ze houden niet van kleine paarden. Ik vind dat belachelijk. Wat maakt de maat van een paard nou uit? Als hij maar goed en fijn kan bewegen en goed op de ruiter reageert.

De hond is de betere mens

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 11:20

Desiree schreef:
ach, het is meestal andersom; ze houden niet van kleine paarden. Ik vind dat belachelijk. Wat maakt de maat van een paard nou uit? Als hij maar goed en fijn kan bewegen en goed op de ruiter reageert.


Mee eens!

Aurora

Berichten: 523
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 11:23

als mede-beginner Haha! kan ik je helaas geen tips geven.
rest mij alleen je veel succes te wensen!
je mag mij tips geven als het achter de rug is, ik hoop ook over niet al te lange tijd te kunnen starten...(najaar Verward )
mijn startkaart etc. heb ik nu binnen...dat is alvast iets Haha!

Ik weet alleen dat ik niets weet.
Socrates


Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-02 11:52

Nou ik heb een 'middenmaat' paard dus met het formaat van het paard speel ik gewoon op safe Haha!
Vandaag les gehad, proefjes doorgereden en dat ging echt super fijn! Als ze er zondag ook zo aan trekt dan mag ik m'n handen dichtknijpen! Geeft in ieder geval wel vertrouwen, verder zie ik wel hoe het gaat. Als ze zich gedraagt, een beetje braaf is en ik de ring rond kom dan is mijn dag geslaagd, punten kunnen me niet zoveel schelen.

Nulla tenaci invia est via

pebblientje
Berichten: 631
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 11:57

dan heb je iig geluk bij mw.middendorp:die heeft er een pesthekel aan om pony's te jureren.in het M was de 1ste:138 ofzo(toen reed ik ook bij haar)verder:gewoon rijden en SUCCES!!!!!we krijgen wel een uitgebreid verslag heh?

my horse,my horse,my kingdom for my horse!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 13:05

Ter Weeme ken ik ja, de een heeft een hekel aan hem en de ander vindt hem wel een fijne jury. Ik was zelf 2x 1e bij hem in de M2, ik mag hem dus wel! Haha!
Hij is doofstom trouwens.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Fitzroy

Berichten: 25094
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 13:15

claudia schreef:
Als je bij meneer Ter Weene maar een klein paard heb. Hij is niet echt dol op grote paarden.


Vind je Fitz een klein paard dan met zijn 1.74 m Haha! ?
Meneer Ter Weeme is altijd erg gecharmeerd van ons. Ik scoorde altijd heel lekker bij hem Knipoog
Misschien houdt hij juist wel van donkere paarden, Jurita en Fitz hebben dezelfde kleur.

Maar ik waag me ook niet meer aan voorspellingen van juryleden want daar kun je idd ontzettend de mist mee ingaan.
Het is maar net waar ze op dat moment weer opletten.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 14:05

Een goede jury ziet geen maat en geen kleur. Paardensport mag niet zo zijn dat er sterk op het uiterlijk gelet moet worden. Straks wordt het nog een sport om het beste en duurste paard te KUNNEN kopen. Nou, dan val ik zowiezo al af hoor. En velen met mij waaronder dus goede ruiters.

De hond is de betere mens

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 14:46

dhr. ing. ter Weeme is inderdaad doofstom, misschien hebben jaike en ik wel indruk gemaakt met die zwarte kleur Haha!
alhoewel...er liepen nog 2 Friezen mee Pling

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou L1+4

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

eveline

Berichten: 99
Geregistreerd: 14-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 21:56

Hai, ik wil jullie heel veel suc6 wensen, gewoon denken dat alles goed gaat en je ziet het allemaal wel. Laat je het even weten hoe het gegaan is??

MAKEPEACE.... mijn trouwe vriend!!!

Pegasus

Berichten: 1066
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Mijdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 22:05

claudia schreef:
Als je bij meneer Ter Weene maar een klein paard heb. Hij is niet echt dol op grote paarden.

Dus volgens jou vond hij Himeros wat te groot Haha!

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 08:07

Tips van een doorgewinterde wedstrijdruiter Haha! :

Blijf lief lachen -als je zo zenuwachtig bent dat dat niet lukt stel je dan voor dat de jury naakt in de auto zit, iedere keer dat je dan op de auto afrijdt komt de glimlach vanzelf op je gezicht *LOL* (doe ik niet bij jou hoor Jasmijn Schijnheilig )

Rij onderdeel voor onderdeel, als 1 onderdeel wat minder gaat, even ademhalen en je concentreren op het volgende onderdeel

Probeer extra aandacht te geven aan je goede onderdelen. Juist op je goede onderdelen kan je extra punten halen door de afwerking, de meeste ruiters hebben de neiging om te denken dat kan mijn paard goed en raffelen dat dan af, en laten punten liggen, heel jammer.

Bij je laatste vrije stap heel netjes gaan zitten, het laatste wat de jury ziet blijft vaak hangen bij het punten van de laatste onderdelen.

En belangrijkste is denk ik je gewoon niet druk maken. Een beetje spanning hoort erbij maar zie de westrijd ook als oefening, niet als doel op zich. Probeer er van te genieten, van de sfeer, het beetje spanning, de mensen die je ontmoet, wat je allemaal ziet en zien hoe je paard reageert op zo'n wedstrijd. Het is leuk om af en toe een westrijd te rijden *LOL* Heel veel succes.

Het leven is als een restaurant.... je krijgt wat je besteld hebt
Het leven is als een pijpkaneel...ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 bezoekers