handig zadeltasje: tips?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

handig zadeltasje: tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-02 11:49

Ik ben op zoek naar een handig tasje om wat spullen voor onderweg in te stoppen als je een lange rit gaat maken met je paard. Vroeger nam ik dan een rugzakje mee, maar erg prettig zit dat niet. De zadeltassen die in de Divoza-gids staan vind ik er niet echt handig uitzien. Bij Horselover heb ik dekjes gezien met een zakje erop, maar daar kun je niet zo heel veel in stoppen. Ik heb zelf wel zo'n heuptasje waar ook een bidon (waterfles dus) in kan, maar die is weer niet fijn met rijden.

Met endurance heb ik nooit iets bij me: voor het water heb ik een groom Haha! en mijn telefoon en vetkaart passen ook wel in m'n broekzak. Maar als ik straks in m'n vakantie urenlange ritten ga maken, dan wil ik wel het een en ander mee kunnen nemen (handige hoevenkrabber, iets te eten).

Wie weet de ideale tas voor lange afstanden (liefst iets wat je achter of aan het zadel kunt bevestigen) en waar kan ik die kopen?

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


pmarena

Berichten: 48003
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 12:30

Snugpax zijn wel in veel verschillende modellen verkrijgbaar , in Nederland zou ik alleen niet weten waar.....

De zadeltassen die bij de Torsion horen zijn ook erg handig , kan veel in , veel zakjes...maar zijn wel best groot en vooral : duur !

Zoek voor snugpax even op Google of op http://www.gotreeless.com.

Daarop staan Torsions , de bijbehorende zadeltassen en een link naar Snugpax Lachen

Billy

Berichten: 20704
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 12:34

Ik heb een soort banaan, een halfronde zadeltas voor achter je zadel. Hij is ongeveer 10 cm in doorsnee en een halve meter lang. Hier bij StaRho kost hij rond de 40 gulden

Goedgekeurd onderschrift :)

Odi
Berichten: 1211
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Montferland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 13:09

Een rugzak van Deuter kan ik je aanraden. Kun je gewoon mee galoperen en draven zonder dat je er last van hebt. De rugzak kun je op twee plaatsen vastzetten, dan heb je een gaasgedeelte dat vast op je rug zit (voorkomt een zweetrug), daarna heb je een paar centemeter vrij dan komt de eigenlijke rugzak.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-02 13:40

Billy, zo'n banaan zoek ik! Ik heb er al eens eerder mee gereden, lang geleden, maar weet niet meer van wie die toen was dus ik kan het ook niet navragen. Vraag me trouwens wel af of dat geen kwaad kan voor de nieren, zo vlak achter het zadel.

Waar zit StaRho trouwens? Ik kan niets vinden op internet.
Laatst bijgewerkt door Karin op 23-07-02 13:40, in het totaal 1 keer bewerkt

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

jamylover

Berichten: 1462
Geregistreerd: 15-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 13:40

Op een oud shabrak kan je ook een zak naaien,met een knoopje erop.Aan beide kanten van het shabrak.Staat nog leuk ook.Op het zakje zou je eventueel ook je nummer kunnen prikken.

Succes!

[edit]sorry ik las net dat je die zakjes niet zo groot vind[/edit]

Billy

Berichten: 20704
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 13:42

StaRho zit in rhoon, vlakbij rotterdam. Maar ze zullen ze ergens anders ook wel hebben denk ik?
Anders wil ik hem evt wel kopen en naar je opsturen of zo. Kijk maar wat je wilt
Je kunt natuurlijk ook komen meeten bij mijn eigenwijze tuiger Haha!
Laatst bijgewerkt door Billy op 23-07-02 13:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Goedgekeurd onderschrift :)

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 13:42

Karin schreef:
Waar zit StaRho trouwens? Ik kan niets vinden op internet.

Die zit in Rhoon, vlakbij Rotterdam.
Klein zaakje met goede spullen en niet te duur.

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-02 13:49

Enig idee van welk merk die tasjes zijn? Want dan kan ik in de buurt zoeken. Kom jij er een dezer dagen nog, Billy? Want ik ga volgende week vrijdag al op vakantie. Mocht ik 'm nou zelf niet kunnen vinden, dan maak ik graag gebruik van je aanbod!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Billy

Berichten: 20704
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 13:54

Ik heb geen idee wat voor merk.
Mijn paard staat op een 2 km van StaRho af, dus het is absoluut geen moeite om er langs te gaan, ik kom er nl 2x per dag langs LOL

Goedgekeurd onderschrift :)

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-02 13:55

Ik PB je ff voor dit een slowchat wordt! Lachen

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 18:05

Nu ik op mijn zadel 11 ringen heb Haha! wil ik ook wat meerder kleinere tasjes aanschaffen. Zelf maken leek mij een optie, met een musketon. Maar bij mij hoeven ze juist niet groot te zijn, juist alleen voor de kleine dingetjes, vetkaart, telefoobn, hoevenkrabber, spiegeltje (ben lensdragend en in de bossen willen daar nog wel eens vliegjes hun dood onder vinden, of zandkorreltjes die zich daar nuttig maken door daar te schuren..).. Zo´n banaan zag ik ook op www.kraemerpferdesport.de .
Misschien dus dat deze wat zijn:

http://www.kraemerpferdesport.de/Webcas ... ++2832++++

of:

http://www.kraemerpferdesport.de/Webcas ... ++2833++++

Hoop dat de links het doen..

Groetjes

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

carola

Berichten: 8683
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 18:52

Mandy: dan moet jij toch eens naar je opticien voor andere lenzen hoor! Ik heb al 8 jaar lenzen, en nooit last van stofjes e.d. Mijn opticien zegt dat dat alleen kan als de lenzen niet goed passen.

Maar ontopic verder: die halve bananen zijn idd super. Die 'normale' zadeltassen zijn waardeloos. Het belangrijkste is dat je het gewicht goed verdeeld en dat overal evenveel druk staat.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 20:24

Ik gebruik zelf 2 legertasjes (van canvas, dus ook min of meer waterdicht), die ik met sjorbandjes (bij de kampeerzaak) aan mekaar en aan het zadel heb vastgemaakt. Het ligt dan dus ook achter het zadel. Op de 4daagse heb ik broodjes, drinken, biksjes, een ragenjasje, hoevenkrabber, longeerlijn, 2 halstertouwen en 2 halsters in vervoerd (extra halster van mijn vriendin). Toen zaten ze ook goed vol.

Mijn vriendin heeft zelf 2 zakjes op een oud sjabrak genaaid (is iets minder handig met de naaimachine, en heeft de zakkn van een oude jas geknipt, met rits en druksluiting). Die was groot genoeg om broodjes en drinken en wat lekkers voor haar paard mee te nemen.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-02 20:40

Bij Hippo Assen zag ik die sjabrakjes-met-tasjes liggen, ben alleen bang dat het toch gaat 'bonken' tijdens het draven en galopperen. En als ik een lange rit maak, dan rijd ik het liefst met een zadelvormig sjabrak, dat zweet niet zo. En helaas ben ik ook niet zo handig met de naaimachine dat ik zelf iets in elkaar fabriceer Haha!. Maar allemaal erg bedankt voor het meedenken en voor de tips!

Imiddels ben ik druk in onderhandeling met Billy over die 'banaan' bij StaRho. Ik denk dat het allemaal goed gaat komen en dat ik dus nog voor m'n vakantie in het bezit ben van een handige zadeltas! Lachen

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 08:21

Karin, ik heb zo'n heuptas gekocht. Ik neem hem mee op vakantie. Is een superhandig ding. Verder heb ik overal aan mijn zadels nu bidons hangen. Ik heb inmiddels gemerkt dat met een beetje creativiteit je meer kan vinden bij een outdoorsport zaak dan bij de ruitersportzaak.

Heb jij geen msn ofzo??????

'Paint' it 'Black'

kebie

Berichten: 1574
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluws dorp aan de rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 09:23

Ehhh, over zadeltassen, ik heb altijd begrepen dat je moet zorgen dat een tas niet direct op de huid ligt ivm schuren. Dus als je met zadeltassen rijd, zit je altijd aan een vierkant shabrak vast. Hoe doe je dat dan met zo'n banaan? Verlengd shabrak ofzo? Of gaat dat gewoon goed?

En off-topic: ik heb naast mijn harde lenzen, van die eendagslenzen. Lekker makkelijk bij een lange tocht en droog weer, want er komt geen rotzooi achter. Ook praktsich als je een weekend gaat logeren, of een feestje hebt in een rokerig hol Haha!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-02 10:04

Fasel: idd, ik wilde ook nog eens bij een outdoorzaak gaan kijken. Maar voorlopig lijkt die banaan me prima, ook omdat ik voor m'n vakantie niet meer echt in de gelegenheid ben om te gaan shoppen. Billy gaat 'm voor me regelen, dan kan ik iig in m'n vakantie vooruit! En helaas... ik heb geen msn, wel icq.

Kebie: dat is een goeie, wat jij daar aanhaalt. Denk dat ik dat zadelvormig sjabrak maar moet bewaren voor wedstrijden, en met gewone ritten een vierkant gebruik. Dan stap ik toch veel meer, dus dan is dat zweten ook niet zo erg. En dan ligt die zadeltas tenminste niet te schuren.

Ik heb zelf maandlenzen, krijg je ook vrijwel nooit wat achter. Heb ze al 10 jaar, echt een verademing na die eerste 3 jaar met harde lenzen!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 11:35

IK heb bij Hyporama een setje tasjes gekocht die voor je zadel hangen. Je zet ze vast aan de ringetjes onder de kamer en net als een schabrak aan de singelstoten. Het beweegt niet maar ik denk wel dat de manenkam er niet mooier van wordt. Er kan best wel wat in, maar niet zoveel als weat Riëtte vertelt.

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 12:48

Ik gebruik zelf bij lange buitenritten altijd een gewoon heuptasje. Het is wel vrij klein dus hoogstens voor een klein flesje drinken, broodje, telefoon en hoevenkrabber en wat snoepjes.
Het is makkelijk en niet duur ! Als je 'm strak genoeg doet gaat het ook niet meespringen in de galop / draf.

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 17:34

Even off-topic:
Carola, ik heb harde lensen, ik weet niet of jij ook harde hebt, of zachte? Mijn vader kan met zijn zachte bij wijze van spreken zandstormen doorlopen zonder irritatie, terwijl bij mij er al een risico is in een stoffige bak..

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 17:46

Heel erg offtopic:
je hebt ook van die zakmessen met een hoevenkrabber, scheelt je weer ruimte Clown

Dromen, denken, durven, doen, doorgaan

Barb

Berichten: 12079
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 17:49

En hoe bevestig je die banaan aan je zadel??
Daar ben ik dan weer nieuwsgierig naar Haha! En zou daar ook
een halster in passen Verward (aangezien er een heel leuk restaurantje
middenin de duinen staat Haha! )

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou L1+4

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

kebie

Berichten: 1574
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluws dorp aan de rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 10:03

Oftwel: Billy!! Heb je foto's van je banaan en tips voor bevestiging? Barb en ik zijn razend nieuwsgierig!!! Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: furioso, Groetje, Trendiction en 89 bezoekers