Update 'claustrofobisch paard'

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Update 'claustrofobisch paard'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-02 01:00

[VvdD] Claustrofobisch paard...gemiste afspraak

Gisteren is hij uit eigen beweging paar keer de trailer opgegaan zonder tussenschot, heeft al zijn eten opgegeten...
Ik ging even testen of hij mee wilde lopen aan het touw, dat wilde hij wel maar absoluut zonder druk, dus appel in mijn hand en hij liep er met een los hangend touwtje in.

Dus hebben we vandaag het tussenschot erin gezet terwijl meneer erbij stond te kijken.
Dat vond ie zo interessant, schot stond opzij, dat ie maar de trailer even inliep omdat van dichtbij te bekijken.

Toen we het schot recht in het midden hadden gezet, leek hij even wat meer moeite te hebben...mijn man had hem links open gelaten.
Toen hij echter rechts open deed en zelf de trailer uit ging aan de voorkant, stond mijn paard er aan de rechterkant op.
Daarna heb ik hem nog erin laten lopen en er weer uit aan het touw.

Daarna hebben we de trailer uit de paddock gehaald,
aan de rand van de paddock geplaatst.
Eten in een emmer gedaan, hooinet gevuld, vriendje aan de linkerkant erop gezet, die zich direct te goed deed aan het kuilgras.

Daarna zonder druk laden, veel stappen vooruit en achteruit, belonen bij voorwaarts, niet straffen met achteruit lopen... (zodra er enige druk op het halster staat loopt ie de trailer uit, dus het leek me verstandig om dat te doorbreken). Het duurde even, maar ging zonder verder enig hulpmiddel behalve halstertouw en kuilgras Haha! en zonder dwang behalve dan, dat ik hem duidelijk probeerde te maken dat hoelang het ook zou gaan duren hij eigenlijk alleen de keuze maar had om erop te gaan.
Dmv volhouden, afwachten, belonen. Na ruim een uur stond hij op de trailer, zonder problemen de stang erachter en klep dicht.
Door de voorkant wat extra voeren omdat hij zo braaf was.
Daarna dicht en 15 minuten op de trailer laten staan, 1x een meter naar voren verplaatst met de auto.

Daarna paarden 1 voor 1 rustig uit geladen, hij ging er ook heel rustig weer vanaf. Dit gaan we elk weekend doen, trailerladen.
Hij was nu ook niet gestressed op de trailer, in het begin was hij altijd zo gestressed dat hij niet eens wilde eten. Nu at hij echt wel Haha!

Dus zeer geslaagd, grappige is dat ondanks we nu toch vrij lang bezig waren het kort leek, terwijl een kwartier 'vechten' een eeuwigheid lijkt te duren. Hij heeft overigens gisteren de trailer van binnen en buiten goed geinspecteerd... krassen over de sticker, rubberen rand stukje los gemaakt... grappige was ook dat toen we de trailer uit de paddock hadden hij daarachter het hek stond en met zijn koppie in de dichte trailer stond te kijken Haha!

Braaf paard.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 08:18

Goed zeg! Lekker rustig aan oefenen is het beste op de ange duur! Geef e knorrebeest maar een knuffel van me!

Alicia

Berichten: 525
Geregistreerd: 01-02-02

update 'claustrofobisch' paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 08:20

hoi,

echt heel erg goed mij paard durft er ook niet op hoor.(links op het fototje)toen ik haar kocht viavia was ze zo lief en toen ik haar de trailer in wou zetten ging ze er niet in Frusty maar ja na een uur erin gekregen Verward blij he we konden weg Gaaaap en toen we op de boerderij waren kwam ze er als een speer uit echt maar nu willen we elke week oefenen haar der rustig in te zetten. *LOL*

groetjes van mij alicia en me paard nikki



nikki is de allerliefste van de hele wereld............ Lovers

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-02 09:17

Het vage is eigenlijk dat het leek of hij er juist meer moeite mee had toen er een ander paard naast stond?

Maar goed, die knuffel krijgt ie Haha!

En laten we hopen dat ie steeds sneller erin gaat lopen, het verschil van zaterdagochtend en zondagmiddag was iig gigantisch.

Volgend weekend, laten we de trailer nogmaals staan in de paddock, vooral omdat we dan wel een uur onderweg zijn naar die afspraak.
Dat zal hij wel niet zo fijn vinden, dan mag hij daarna weer vriendjes worden met de trailer Knipoog

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 21:23

Geweldig!!Ik weet hoe het kan zijn..trailerstress.

Leuk dat het nu hartstikke goed gaat.Gefeliciteerd!!


groetjes
janneke

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

assie

Berichten: 9475
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 21:39

Echt goed van orri! Binnenkort is het misschien gewoon een trailer-laad-crack

Jij schrijft trouwens ontzettend leuk Lachen Vooral dat laatste zinnetje: Braaf paard *LOL* Echt leuk Lachen

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 07:05

Geduld is een schone zaak dat zie je toch maar weer. Knipoog

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-02 08:00

assie schreef:
Echt goed van orri! Binnenkort is het misschien gewoon een trailer-laad-crack

Jij schrijft trouwens ontzettend leuk Lachen Vooral dat laatste zinnetje: Braaf paard *LOL* Echt leuk Lachen


Hahahaha thnx Haha!

En Greetje.... ik denk niet dat ik hem in de nabije toekomst op een kleinere trailer kan zetten, helpt echt dat het een 2-paards is... we gaan overigens komende woensdag weer verder met oefenen, trailer weer de paddock in... nu met schot ertussen latend.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!


Belker

Berichten: 15254
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 08:05

Netjes hoor. Inderdaad laden zonder druk op het touw gaat sneller dan emt druk. ik heb dat gemerkt bij een aantal paarden. Belonen bij naar voren en negeren bij naar achteren. Straks mag ik het ook gaan doen met mijn monster. eerst erop en dan de trailer erbij.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Angie91, Condor, Goldwynn, kiko, kimmetje26, Lottehorse27, Macs, MairiMacBran, Pellelilly, Yavanna en 40 bezoekers