Kleur van jullie interieur??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Kleur van jullie interieur??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-02 18:46

Ik ben nu bijnaaaaa zo ver dat ik mijn woonkamer in kan gaan richten. Nou ja, bijna, duurt nog wel even, maar ik moet wel nagaan denken over vloeren en meubels.

Ik heb een vrij donkere woonkamer, (bomen) dus ik dacht zelf aan een lichte houten vloer (planken) Dan iets donkere houtsoort voor de meubelen.
Maar ohjeee! Weten jullie wel hoeveel soorten en kleuren hout er zijn? Ik wist het niet, maar raak nu toch lichtelijk van de kaart!
Onbehandel teak, oud teak, recycle teak, koloniaal tyk, kersenhout met verschillende benamingen!!! DAn begin ik nog niet eens over het eiken en het grenen Lips are sealed

Dus gewoon even nieuwsgierig:
Wat voor kleur meubels hebben jullie in je huis??

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 18:47

Zwarte leren bank, voor de rest eigenlijk, Teak, Kersenhout....
van alles eigenlijk.
In between gordijnen, wit, met doorzichtige uitsnede met zwarte bloem.
Laatst bijgewerkt door orri op 22-07-02 20:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 18:55

grenen antiekkleur tafels voor en achter, antieke mahonie houten kasten, terra cotta vloer, donker bruin lederen fauteuilles, zandkleur stoffen bank en lichte berber (zithoek). Behang: onder oud roze streep en boven wat gemarmerd donkerder geel. Voor creme gordijnen, achter donker roze. Licht huis, voor raam en achter over hele breedte schuifpui....

Meys

Berichten: 1372
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 20:20

Lichte vloer(beuken) lichte muren donkerbruine bank....wengee(hoe schrijf je dat????) kastje 2 wengee tafeltjes..verder zijn mijn meubeltjes donkerbruin.
Creme kleurige gordijnen en 2 knalrode stoeltjes...eigenlijk best wel rustig maar dit verveelt ook niet zo snel...en als het het wel doet kan ik zo de hoezen van de stoeltjes een ander kleurtje geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 20:40

Afbeelding

Groen
Misschien niet al te duidelijk op de foto, maar de bank, gordijnen en vloer zijn groen.
De meubels zijn grenen

pmarena

Berichten: 48081
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 20:56

Kersen is mooi ! Party!!
En gepatineerd eiken en geolied grenen .... Lovers

Tja eigenlijk vind ik zoveel mooi.

Ik ga ipv een huisje kopen er 1 huren voorlopig , en ben van plan dat in te gaan richten met waarschijnlijk een kersen of licht eikel laminaatvloer
(visgraatmotief zou ik het allerliefst willen Vingers aflikken ) en dan een beetje de kleuren zalm , zachtgeel , wat blauws en groens , pastel-achtig.

Kamer muren lichtgeel denk ik , of dat Mediterrane oud-aandoend opsmeer-spul , dat is ook erg mooi.

En slaapkamer wit/zalm/hout denk ik.

Zijn wel fijne rustgevende kleurtjes , lekker fris enzo zonder tuttig te zijn Knipoog

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 21:27

Mijn 1e woonkamer: bordeaux rode vloerbedekking, gebroken witte leren bank, blank houten meubelen (en totdat ik ruimer bij kas zit nog wat oud in de kleur donkergrijs)

Mijn 2e woonkamer (jaja!): gele vloerbedekking, donkerblauwe accenten op de schouw en bedsteedeurtjes (met gebroken wit), koningsblauwe rolgordijnen, met blank houten meubelen (en totdat ik meer geld heb een spierwitte eettafel)

Mijn slaapkamer: geel met blank hout, heerlijk zonnig, ook als het regent, ik word er heel happy in wakker...

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 21:30

Eiken vloer en verder een mengelmoes van antiek en modern. Lederen banken ivm de poezen Haha!

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 21:50

Afbeelding
Mijn huis is ook een mengelmoes, ik heb een mahonie vloer en alle kozijnen zijn ook die kleur gebeitst, muren etc. zijn wit evenals (rol)gordijnen. Her en der wat kleurige accesoires.... niet teveel poespas, daar wordt het zo druk van Haha!

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 22:27

Ik heb gekeken naar teak voor op de vloer, maar dat is te riskant en niet te betalen. Evengoed als kersenhout. Wat wel ontzettend mooi is als je het op de vloer hebt.

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 22:28

En we hebben een zeer mooie eiken vloer in huis!

miseryfox

Berichten: 1681
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 22:40

wij hebben een rgindvloer met aluminum steentjes en blauw en aubergine en de rest van de woonkamer is met veel zilver en alle tafels (eertafel en salon tafel en bijzet tafel) zijn met zangestraald glas.. inbetween gordijnen met blauw en aubergine en nog wat wit het geheel heel strak en modern

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 23:00

Bij ons is bijna alles blauw, zelfs de badkamer is in die tint Haha!

Afbeelding

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 02:36

Ik woon nog bij mijn ouders dus ik heb nog geen eigen kleur Lachen. Wel houd ik erg van licht hout, of wat ik erg mooi vind: roomwit in combinatie met dieprood (niet van dat felle dus) Maar als je kamer al donker is zou ik het licht houden.
By the way, wat een geweldige badkamer heb jij zeg Barb!!!
Zo'n badkuipje wil ik ook wel!

pmarena

Berichten: 48081
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 06:35

Ik dacht dat het een aparte wastafel was ? Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 08:05

Maurice had dit huis al toen we elkaar leerden kennen. De meubels heeft hij dus uitgekozen maar ik ben het er mee eens ik heb alleen maar wat paardenelementen ingebracht Haha!) . Hier hou ik ook van: lekker licht en hout. We hebben een gebroken wit 2 en 3-zitsleren bank en een zwarte leren stoel. De eettafels stoelen hebben ook een gebroken wit bekleding. De gordijnen zijn ook gebroken wit.

Afbeelding

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 08:05

pmarena schreef:
Ik dacht dat het een aparte wastafel was ? Lachen


Dat is het ook, eentje waar je in kan zitten!

Spikkel

Berichten: 4030
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 09:20

Afbeelding
dat is de keuken vanachter en nog een stukje van de zetel enz... Haha!
Afbeelding
een stukje van de woonkamer...
Afbeelding
de vloer , het is vynil (of hoe je dat ook schrijft) en het lijkt net echt hout maar is goedkoper Tong uitsteken
Afbeelding
sorry de foto is wat slecht genomen maar de zetels vinden we afschuwelijk en in augustus komen er nieuwe zetels (blauwe lederen)
ik weet wel niet wat soort hout de kasten zijn....

Kusje

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 09:43

Beige marmer op de vloer, zwarte tafel en televisiekastje, blauwe bank, blauwe stoel, beige vloerkleed.
De gordijnen moeten nog en komend weekend gaan we een nieuwe bank uitzoeken.

franka

Berichten: 161
Geregistreerd: 15-04-02
Woonplaats: leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 10:07

wij hebben een laminaatvloer dat er uit ziet als hout ->kersen verder blauw,zwart,grijs en (steen)rood. in de keuken hebben we blank hout en heel zacht rood bijna roze achtige tegels en verf op de muur. de slaapkamer: blauwe vloerbedekking(hoogpolig) en verder licht geel en donker blauwe gordijnen. Veel blauw wel eigenlijk
was ook best moeilijk kleuren vinden die we allebei mooi vinden

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 10:27

In het huis van mijn ouders (wat ook echt mijn stijl is) hebben we een vrij lichte parketvloer, de meubels zijn allemaal in koliniaalse stijl. Eigenlijk is het hele huis in koloniaalse stijl. Maar dan wel dat contrast met licht/donker, dus de muren zijn ook allemaal wit (ivoorwit geloof ik) en de hal heeft wit marmer met weer donkere assecoires.

In mijn huis (die ik deel met een paar studenten) hebben we een middelbruine parketvloer met grenen meubels en een geruiten bank. Heel gezellig, beetje een boerderijstijl.

Je moet gewoon kijken naar je type woning, zo vind ik bij een heel modern huis een ouderwetse stijl niet passen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 11:14

Afbeelding
De voorkamer

Afbeelding

De achterkamer

Ik heb dus alles koloniaals met beige, bruin en donkerblauw.
De kleuren op de foto´s zijn niet helemaal goed maar je krijgt er zo wel een idee van.
Op de vloer heb ik decoliek, dat zijn een soort kunststofvlokken in een harslaag.
Hondbestendig en makkelijk schoon te houden Haha!
www.decoliek.nl

Delinda

Berichten: 1165
Geregistreerd: 28-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 11:18

Wij hebben een wit/grijze tegelvloer (ivm met de hond, type smeerpoets) maar echt mooi vind ik het persoonlijk niet.
De woonkamer is helemaal geverfd in een lichte terracotta kleur, de deuren zachtgeel, de deurstijlen en plinten allemaal blauw, blauw vloerkleed, blauwe gordijnen, blauwe accesoires...
we hebben op dit moment nog een bruin bankstel, maar zijn op zoek naar een (jawel) blauwe Haha! .
De meubels zijn allemaal lichteiken.
Laatst bijgewerkt door Delinda op 23-07-02 11:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 11:19

Gele vloer, donkerblauwe bank met een heel klein geel bloemetje erop, en verder hout en riet. Mijn slaapkamer is blauw (altijd al geweest, op 2 jaar in het studentenhuis na, toen had ik een gele kamer) en mijn keuken en badkamer zwart/wit met allerlei dingen in felle kleurtjes.

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 11:21

Mijn ouders houden van apart.
Haha!
We hebben een parket houten vloer, twee knal gele banken en een in een reuzeformaat in de kleur rood.
De gordijnen zijn van die stroken t/m de grond, in de kleuren, rood, geel, oranje, wit, en nog iets.
De wandmeubel waar de tv ed inzitten is tuquaise, de keuken is rood (hahaha) , alle tafels, dus de eettafel, bijzettafel enz. zijn allemaal helemaal van glas, we hebben een grote zwarte vleugel in de woonkamer, en eén steunpaal is ook turqoise.

Op de overloop zijn de deuren in de kleuren, vuurrood, zachtgroen, roze, blauw, geel en paars. Het kastje met 6 laden, heeft die kleuren ook.
Mijn eigen kamer is knalrood met wit. Supergaaf.

Klinkt allemaal vast heel gek, maar het staat allemaal supermooi.