Groot veewagendrama met manegepaard.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Groot veewagendrama met manegepaard.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-02 22:16

Vandaag moesten alle manege paarden en pony's naar de grote wei voor een maand rust. Ze moesten dus met de veewagen. Alle beetjen liepen er netjes in. Behalve Valerie...

Eerst probeerden ze het gewoon, hadden ze dat beest bijna zover erin te lopen komen ze met een bezem, dat beest render gelijk achteruit.

Toen geprobeert met een longeerlijn om haar buik en dan tussen haar benen naar het halster zodat ze niet kon gaan steigeren, dat beest rende weer als een gek achteruit.

Ok, longeerlijn erachter, steigeren en hij klapte achterover, gelukkig had ie niks.

Toen de veewagen naast een container gezet, lukte nog niet, aan de andere kant een traktor gezet, lukte nog niet. Toen maar met 5 man aan ze hoofd trekken en erachter stond nog iemand hem met volle geweld met een longeerzweep te slaan. Op de laadklep steigerde die nog een keer en sprong bijna over het schot heen. Toen nog een paar knallen en toen liep ze erin.

Ik vond t echt niet normaal, het was zo zielig en dat paard doodsbang, als ze niet met die beze, hadden begonnen was er niks aan de hand geweest en had ie er zo in gelopen. Vreselijk gezicht hoor...

scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-02 22:24

Zielig gezicht altijd he!!! Maar als je met bezems gaat proberen, krijgt zo'n paard volgens mij alleen maar meer trauma's van trailers, of ligt dat an mij?

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-02 23:50

Bezems zijn niet bedoeld om mee te slaan, maar om mee te prikken met de borstelharen, kan soms erg stimulerend werken! Of juist niet....

nicolietje

Berichten: 1331
Geregistreerd: 01-01-02
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-02 18:46

tja..
op zich wel zielig, maarja dat beestje moest kenlijk in die trailer..
maar sommige mensen hebben daar niet zo heel veel geduld mee...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-02 20:32

Tja Corinepgek..... Jij zegt nu dat het zonder bezem echt wel gelukt was, maar waarom kwam die bezem er dan bij te pas? Het lijkt me toch stug dat die mensen voor hun lol halsbrekende toeren uithalen om dat dier op de wagen te krijgen?

Zoals altijd staan de beste stuurlui weer aan wal.
Achteraf is het altijd makkelijk om met een beschuldigend vingertje naar een ander te wijzen. Mijn oude baas zei altijd " van achteren kijk je alleen een koe in de kont", en ik heb hem leren kennen als een wijs man...

Dus een volgende keer, meteen je mond opentrekken.
Of anders ook niet achteraf emmeren.

Als die manege echt zo slecht met z'n paarden omgaat, wat deed je daar dan?

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-02 20:46

Sonja schreef:
Tja Corinepgek..... Jij zegt nu dat het zonder bezem echt wel gelukt was, maar waarom kwam die bezem er dan bij te pas? Het lijkt me toch stug dat die mensen voor hun lol halsbrekende toeren uithalen om dat dier op de wagen te krijgen?

Zoals altijd staan de beste stuurlui weer aan wal.
Achteraf is het altijd makkelijk om met een beschuldigend vingertje naar een ander te wijzen. Mijn oude baas zei altijd " van achteren kijk je alleen een koe in de kont", en ik heb hem leren kennen als een wijs man...

Dus een volgende keer, meteen je mond opentrekken.
Of anders ook niet achteraf emmeren.

Als die manege echt zo slecht met z'n paarden omgaat, wat deed je daar dan?


helemaal mee eens.... Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 00:39

Ik had me iets anders voorgesteld na de titel: groot veewagendrama met manegepaard Lips are sealed

jen

Berichten: 3212
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Milheeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 00:41

zo hoeft het niet te gaan, wij hebben ook eens een keer zeker een half uur staan kl*ten met een paard op de trailer zetten.
toen kwma mijn zus op het idee om een doek ofiets over zijn hoofd te doen. het paard loopt zo achte je aan. je moet hem wel goed begeleiden zodat hij niet naast de klep stapt ofzo. maar gewoon heel simpel een doek over zn ogen doen zodat hij niks kan zien. dit zie je ook in films als ze paarden uit een brandende stal moeten redden (black beauty Knipoog).
jammer dat het soms zo moet gaan.

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 00:45

Ilindra schreef:
Ik had me iets anders voorgesteld na de titel: groot veewagendrama met manegepaard Lips are sealed


Idd, dat had ik dus ook. Ik dacht dat er een ongeluk of iets dergelijks gebeurd was.

En ik denk dat je zelf eens een keer een paard moet laden dat niet wil, dan praat je wel anders!
Van een paar bezemharen in de kont houden ze echt geen trauma over.

KellyH
Berichten: 541
Geregistreerd: 21-01-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 02:08

Ja je hebt mensen zonder geduld ja en ik heb het ook al heel vaak meegemaakt dat mensen geen geduld hebben en die beesten worden er dan zo opgeslagen. Vind niet gek dat ze bang wezen. Jij zelf zou ook niets gauw iets doen waar je bang vanbent

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-02 22:22

Sonja schreef:
Tja Corinepgek..... Jij zegt nu dat het zonder bezem echt wel gelukt was, maar waarom kwam die bezem er dan bij te pas? Het lijkt me toch stug dat die mensen voor hun lol halsbrekende toeren uithalen om dat dier op de wagen te krijgen?

Zoals altijd staan de beste stuurlui weer aan wal.
Achteraf is het altijd makkelijk om met een beschuldigend vingertje naar een ander te wijzen. Mijn oude baas zei altijd " van achteren kijk je alleen een koe in de kont", en ik heb hem leren kennen als een wijs man...

Dus een volgende keer, meteen je mond opentrekken.
Of anders ook niet achteraf emmeren.

Als die manege echt zo slecht met z'n paarden omgaat, wat deed je daar dan?


IK moest dat paard laden.
Ik had m bijna zover dat ie in de veewagen ging(na een paar minuutjes)
Slaat iemand opeens dat paard met een bezem dus ik zei doe nou niet want dan lukt t helemaal niet meer maar toen was t al te laat toen ging die achteruit lopen en kwamen er gelijk 5 mensen die wel even zouden helpen. En toen liep t dus een beetje uit de hand.

En die manege ging helemaal niet slecht met paarden om alleen dit vond ik gewoon klote, het is helemaal niet leuk om een paard voor je voeten op de grond te zien vallen en daarna uit angst bijna over de zijkant van de veewagen te zien springen. Toen ik dat paard uitlade was ie helemaal over de zeik, helemaal zeiknat en hij wou er zo snel mogelijk uit en ik denk niet dat ze die over 5 weken er weer in krijgen.

miseryfox

Berichten: 1681
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 22:45

bij mij op mn stage maak je nog wat mee...
wij zijn zowiezo tegen het gebruik van doeken etc over het hoofd... zo creer je aleen maar gevaarlijk situaties..
en een bezem kan heel goed werken hoor!!!!!!
(klassiek middel!!

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-02 22:49

bezem ok, maar als je ermee gaat slaan... heb ook weinig zin dan denk ik.