maden in zijn voet!!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Andrea_
Berichten: 1614
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: LA Terras Del Sol in het altijd zonnige Belgische San Lanaco

maden in zijn voet!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-02 19:49

het was zover vandaag , de veearts was gekomen om het rotstraal uit punk zijn voeten te snijden.
punk kreeg eerst een kalmeringsspuit waarvan hij behoorlijk stond te wankelen, daarna werdt een infuus aangelegd om de narcose toe de dienen.
ze hadden een halve fles nodig om punk in slaap te krijgen, uiteindelijk viel hij ook om en lag te slapen.
hij begon aan zijn linkervoeet te snijden en gelukkig was het daar niet zo erg van de rotstraal, hij heeft het eruit gesneden tot aan het bloedens toe.
daarna begon hij met zijn andere voet, hij kijkt naar die voet en zegt:"dit kan wel eens een voet zijn waar de maden in zitten". ik denk bij me eigen van "het zal toch niet waar zijn hé?".
en hij begint te snijden, en ja hoor, zit in zijn hoef MADEN, mijn god nog!!!
wat was dit voor een ellende om te zien!!!
maar goed, alles er uit gesneden, antibiotica er op gedaan en omwikkeld met watten en zelf plakkende verband.
nu loopt hij net als of hij klompvoetjes heeft, zo ziet het eruit!!!, met 2 verschillende kleuren verband!!!!

het is erg om je paard zo te zien liggen, 1 ieman dzit op het hoofd van het paard om te voorkomen dat hij opstaat.
het is nl mogelijk tot ze wakker schrikken en gaan opstaan, maar als ze nu kunnen blijven liggen dan slaapt hij gewoon verder.
dit gebeurde dus ook tot hij wakker schrok en wilde gaan staan, met het gevolg tot diegene wat op zijn hoofd"zat"in zijn nek lag, we hebben hem met veel kracht weer neergelegd en hij slaapde verder.
we hebben dus voor de duidelijkheid nog eens gevraagd waar dit aan ligt!
het ligt dus duidelijk aan een natte, vieze stal!!!!
punk stond gestalt in prive stallingen, wij betaalden die vent om uittemesten enz.
jullie hebben gelijk als jullie zeggen van "je had eerder naar een andere stalling kunnen zoeken", maar ik hoef mijn eigen niet te verdedigen.
ik heb iemand betaalt om de stalling te verzorgen, dan moet je ook je afspraken naar komen en niet het paard in de nattigheid te laten staan.
dit is nu het resultaat van alles en geloof mij, dit is zeker geen pretje!!!!
vooral niet als het je eigen paard is, als het een paard van iemand anders was dan had ik ook zo gereageerd als jullie!

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 19:58

ah bah wat erg zeg!
maar hoe kunnen er nu maden in een hoef komen?
dat zijn toch ik zou maar zeggen van die witte wormpjes?
maar wel veel beterschap!
oja,maar dat zul je toch zelf hebben gezien als je daar bent op stal of de stal vies is of niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 20:24

Nooit eerder gemerkt dat die stallen zo vies waren dan? Dan moet je toch soppen als je naast hem staat? Die maden zullen wel uit zijn eigen stal komen.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 20:27

als die maden uit zijn eegen stal komen kruipen die dan zo in zijn hoef?of heet die die mischien perongeluk op als hij iets eet of zo?

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 20:29

Ja, ik snap ook niet hoe die maden daar kunnen komen... Verward Maar ik snap zowiezo niets van die *piep*beesten, ze maken gewoon alles kapot. Veel succes iig.

p.s. Zijn zn achterbenen wel "made-vrij"?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 20:37

Ooit wel eens rottend vlees gezien? Daar kruipen de maden uit. Vliegen misschien?

Wat dacht je van ontwormen?

In extreem vieze stallen krioelen de maden. Ja, helaas ik ken paarden die in zo'n stal staan, walgelijk. Het hooi wordt op die vieze natte drek gegooid en ja ik kan mij voorstellen dat die maden met het hooi binnen komen.

Het paard heeft rotstraal, het woord zegt het al...

Andrea_
Berichten: 1614
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: LA Terras Del Sol in het altijd zonnige Belgische San Lanaco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-02 20:43

de maden komen erin via de vliegen!!!!!!!!
deze komen dus niet van zijn stal!!!!!
we hebben idd gezien hoe zijn stal er bij lag en ook iedere keer er wat van gezegt zoals: gooi wat meer stro erin we betalen je dat wel.
nooit antwoord op gehad.
en we hebben vaak genoeg aangeboden/gevraagd of we de stal zelf mochten uit mesten, maar ook dat mocht niet eens want dat vondt hij maar erg lastig.
maar ff over de maden, die komen erin via de vliegen, en vliegen zie je altijd op paarden zitten!
vliegen leggen eitjes of larven, en omdat het broeit in zo'n hoef ,wat rostraal heeft ,onstaan er dus maden.
en dat zie je dus echt niet, alleen als ze de hoef open snijden.
en rotstraal gaat dus broeien als hij in een vieze natte stal moet staan, want dat gaat dus broeien.
ik hoor jullie dus denken van had je dit niet eerder gezien, Jawel, dat hadden wij.
maar omdat punk nogal een grote afmeting heeft qua bouw, is het voor ons moeilijk om op korte duur een stal te vinden waar hij in past.
punk is te groot voor een standaard maat stal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 20:54

Lijkt me tijd om een andere stal te gaan zoeken. Hij zal de veearts kosten ook niet gaan betalen? Ik heb ook de ervaring dat mijn paard altijd een vieze stal had. Ik ging als hij er niet was de stal zelf uit doen. Een flienterlaagje stro kreeg hij. Ook aangeboden zelf de stal te doen en meer te betalen voor extra stro.

Conclusie een luie viezerik. Zijn paarden hadden geen stro maar stonden op hun eigen compost hoop.

Ik vele ergenissen en zorgen om mijn paard, dus van stal veranderd.

Nu heb ik een selfservice stal en dat bevalt mij prima. Altijd schone stal, trouwens niet of nauwelijks (een of twee verdwaalde) vliegen op stal. Krijgt elke dag met regelmaat het zelfde gevoerd en een heerlijk relaxed paard.

Iemand die zo slordig is met de stallen is heus wel makkelijk ook met andere dingen. Dingen (wel of niet voeren, schimmel in kuilgras, niet uitmesten en soms voor het oog wat stro boven op de composthoop strooien) die je niet ziet, maar waar je na een tijdje wel achter komt.

Zonde van je geld. Ga lekker bij Anneke staan!!!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 21:04

Wat vervelend zeg, ik heb even in je profiel naar Punk gekeken.
Ik hoop dat hij er bovenop komt... brrrr maden...

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 21:20

Sorry hoor maar ik vind het ronduit schandalig!!!!Ik weet dat je hier niet op zit te wachten, maar ik vind dit toch heel erg en ook vooral heel erg stom!!

Beterschap voor je paardje!

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 21:34

sorry dat ik zo reageer ,maar op jou leeftijd zul je toch beter moeten weten.

je hebt nu gelukkig verstandig gedaan maar dat had inderdaad veel eerder moeten gebeuren.
Veel beterschap met je paard nu. en schroom je niet om volgende keer goed je mond open te trekken.

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 22:22

goed voorbeeld van 'Dom Wicht', zoals we dat hier zeggen.
Asjeblieft zeg, bij zo iemand zet je toch geen paard neer?? Je bent toch niet achterlijk? Misselijk Misselijk Frusty
En iedere sufferd kan nog zien wanneer een paard rotstraal heeft. tenzij je de hoeven niet uitkrabt, en dus je paard slecht verzorgd.
En dat is 29? sorry, maar naar mijn mening heb je het verstand van een 6-jarige als je het zo ver laat komen. Misselijk

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 23:29

Tsja, wat zal ik zeggen. Als je het zover laat komen ben je wel heel verkeerd bezig Frusty
De ruiter blundert en het paard is de pineut (variant op je onderschrift)

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 23:53

Volgens mij is ht niet zo heel erg als er maden in zitten...

Madxn vreten alleen rottende zooi weg en geen goed/onaangetast weefsel.
Zou dus best kunnen dat die hoef uiteindelijk veel sneller geneest omdat de maden de grootste troep al netjes hebben weggevreten.

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 23:59

ik denk dat op zich inderdaad de maden het probleem niet zijn, alhoewel het schoonvreten van de wond erg pijnlijk kan zijn voor het paard.
Wat mij zwaar irriteert is dat deze mensen het zo uit de hand hebben laten lopen. Steeds maar vragen bij de stalhouder en zien dat er niks mee gedaan wordt, maar toch je paard daar laten staan. Dat snap ik dus niet, die van mij was allang verhuisd

@smousje

Berichten: 517
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 00:07

Nou wat zijn we weer vriendelijk!(jenna,concorde)
Jullie zijn zeker weer perfect!

Ik weet niet of het jullie bekend is maar er is een soort vlieg(de zogenaamde miasesvlieg)die eitjes legt in vieze,vochtige plekken op een dier.
Deze eitjes komen bij warm en vochtig weer zeer snel uit en binnen 24 uur kan er al flinke schade zijn aangericht!

Konijnen die vieze kontjes hebben,schapen met hun warme broederige vacht,langharige honden,alles kan getroffen worden door deze blauw/groene middelmatige vlieg.

Deze vlieg kan de eitjes zelfs laten vallen op de gastheer vanaf de lucht!
Bij een konijn is het zeer snel dodelijk als men er geen erg in heeft.
Dus als iemand zijn konijn wel eens dood in het hok heeft gevonden en niet verder heeft gekeken wat de oorzaak zou kunnen zijn,is de kans groot dat als het in de zomer is gebeurd het konijn is opgegeten door de maden van binnen uit!
Dit kan binnen enkele dagen gebeurd zijn!!(hoe schoon je hok ook is)

Hoe groter het dier,hoe langer het duurt,hoe meer kans op ontdekking en redding.
Zeer vies werkje,geloof mij!!!!!!!!! Misselijk Misselijk

Het is nooit goed als je paard hoefrot krijg en dit is inderdaad aan de eigenaar om op tijd in te grijpen,zeker als je ziet dat waar je voor betaald niet goed wordt gedaan.

Een droge,schone stal is zeer belangrijk en dagelijkse hoefverzorging hoort daar ook zeker bij.
Echter dit is al een goede leerschool geweest en nog kostbaar ook,dus zal ze niet zitten te wachten op banketstaaf opmerkingen.

Wat leeftijd betreft:je bent nooit te oud om te leren!!

Sterkte voor je paardje,leuk dier trouwens.
Groetjes Smousje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 09:35

smousje, goede info.

Katten heeft natuurlijk geen zin. Maar het wordt echt wel tijd voor een andere stal hoor, geloof me maar. Dit is heus niet de laatste keer. De staleigenaar zal heus niet ineens flink zijn best gaan doen. En dan van die vlieg van smousje is een optie, kan ook van wekenlange vervuiling zijn.

Mijn ervaring. Schone stallen, goede consequente verzorging = altijd, een keer niet is ongelukje met goede reden.

Vieze stallen, verzorging zoals de wind waait = ALTIJD, veranderd nooit, eigenaar bang om te veel te moeten doen! Paarden zijn dieren voor hem en worden over een kam geschoren met koeien en varkens. Stront is puur natuur, stal met duizenden (!) vliegen is toch normaal?? Nee!

Natte stal lekker koud in de winter met een zeiknatte zij, amoniakdampen lekker goed voor zijn longen!

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 09:57

Mensen, van fouten leer je!!!

Punky is fout geweest, nadat het 10 keer verteld is weet zij het ook wel. Het paard is er de dupe van geweest, maar 1 ding is zeker dit zal haar nooit meer gebeuren. En wat die maden betreft, volgens mij is dat niet zo`n ramp. Ze gebruiken in het ziekenhuis niet voor niets maden om diepe vieze wonden schoon te maken.

Andrea_
Berichten: 1614
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: LA Terras Del Sol in het altijd zonnige Belgische San Lanaco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-02 11:58

beste mensen, punk is ondertussen al verhuist naar een andere stal waar hijdus ook geholpen is.
ik wil smousje, russel en flair bedanken voor hun medeleven, ik zit nl niet te wachten op zo'n reacties wat concorde geeft, maar ik hoop voor haar tot haar dat nooi tgebeurt.
het gebeurt sneller dan jij in de gaten hebt, geloof mij nu maar!
en het zel mij zeker ook nooit meer gebeuren.
bedankt voor jullie medeleven!!!!!!

jamylover

Berichten: 1462
Geregistreerd: 15-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 12:11

Tja,je had erop kunnen letten... Frusty

Beterschap voor Punky

Andrea_
Berichten: 1614
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: LA Terras Del Sol in het altijd zonnige Belgische San Lanaco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-02 12:26

ja ja, ik weet het nu wel......

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 12:33

[quote="@smousje"]Nou wat zijn we weer vriendelijk!(jenna,concorde)
Jullie zijn zeker weer perfect!

Ik weet niet of het jullie bekend is maar er is een soort vlieg(de zogenaamde miasesvlieg)die eitjes legt in vieze,vochtige plekken op een dier.
Deze eitjes komen bij warm en vochtig weer zeer snel uit en binnen 24 uur kan er al flinke schade zijn aangericht!

Konijnen die vieze kontjes hebben,schapen met hun warme broederige vacht,langharige honden,alles kan getroffen worden door deze blauw/groene middelmatige vlieg.

Deze vlieg kan de eitjes zelfs laten vallen op de gastheer vanaf de lucht!
Bij een konijn is het zeer snel dodelijk als men er geen erg in heeft.
Dus als iemand zijn konijn wel eens dood in het hok heeft gevonden en niet verder heeft gekeken wat de oorzaak zou kunnen zijn,is de kans groot dat als het in de zomer is gebeurd het konijn is opgegeten door de maden van binnen uit!
Dit kan binnen enkele dagen gebeurd zijn!!(hoe schoon je hok ook is)

Hoe groter het dier,hoe langer het duurt,hoe meer kans op ontdekking en redding.
Zeer vies werkje,geloof mij!!!!!!!!! Misselijk Misselijk

Ja, klopt. Een van onze konijnen had het ook. Hij was al heel oud, en hij had een wond op zijn rug, daar zijn die vliegen dus eitjes in gaan leggen en toen kreeg ie dus maden. Meteen langs de DA, maar het was zondag en hij had nu even geen zin in dat werkje. Boos! (ja ik weet het, wij hebben een rot-DA) Nou, verder was er niemand thuis dus heb ik tegen beter weten de beestjes er zelf (met de hand) uitgehaald. Nou echt, ik ging zowat over mijn nek, wat een rotbeesten! Misselijk Achteraf had ik het dier beter gelijk in moeten laten slapen, hij was al oud en had echt pijn, hij zat te bibberen op mijn schoot. Hij heeft het dus niet overleefd. De dag erna hebben we hem in laten slapen. En toch ben ik blij dat ik alles voor hem gedaan heb wat ik kon doen.
Sorry, dit was een beetje off topic maarja.

Misschien moet je in 't vervolg gewoon zelf je stal schoonmaken? Dan kan je alles zelf goed in de gaten houden.

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 13:25

Ik vind het werkelijk een griezelverhaal.... ik wens punk heel veel beterschap!!!!

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 13:28

Ja komop zeg, Punky heeft zelf ook al wel bedacht dat ze wat te lang heeft gewacht met handelen dat hoeft er heus niet nog 20 keer ingewreven te worden hoor.
En die opmerking van dat ze geen 29 lijkt te zijn maar eerder denkt als een kind van 6 vindt ik ook belachelijk! Je bent nooit te oud om te leren en een oplossing is heus niet zo voor de hand liggend of makkelijk uit te voeren.

En op moeten letten..je kan wel van buiten af zien dat je paard rotstraal heeft maar denk nou niet dat je die maden van buitenaf kunt zien, die kunnen er net zo goed die dag zelf zijn ingekomen.


Enfin, ik wens je paardje beterschap en ga geen preken geven want je zult het zelf ook wel weten nu Knipoog

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 14:12

De haren staan bij mij rechtop mijn hoofd... brrrr... krijg ineens overal kriebel en jeuk...

Echt ontzettend vervelend. Overigens ken ik ook een paard met rotstraal die wél in een droge en schone stal staat. Dit hoeft dus niet altijd de oorzaak te zijn Knipoog
En voor Punk.. veel beterschap toegewenst.