Grr mensen die alles beter weten,

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-02-01 12:35

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: #Ymke# op 2001-11-06 18:17 ]</font>


jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-01 12:39

jeetje nog an toe......waar bemoeien die mensen zich mee zeg!!!!
Mijn zwager die heeft een fjord van 25 jaar waar zelfs nog af en toe op word gereden en volgens mij vind dat dier het nog fijn ook.....maar die rent ook nog door het weiland heen........heeft nog eruug veel energie.
Niks van aan trekken hoor!!!!

jacqueline

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-01 12:42

paarden zijn vaak veel gelukiger als ze in beweging blijven. Dat zie je bij ons op de manege ook. We hebben een oudere pony en die vind het heerlijk om in de lessen mee te lopen. Hij hoeft maar 1 max 2 uurtjes te lopen. en wordt heel vaak geknuffeld...

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-01 12:47

dat zie je ook bij oude mensen .....mensen die van alles doen op oudere leeftijd zijn veel vitaler dan oude mensen die maar achter de geraniums zitten.......na ja slaat nergens op hihihi

jacqueline

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-01 13:05

Ja inderdaad, hoe langer hij beweging krijgt hoe langer hij waarschijnlijk meegaat. Die vrouw is ook nogal tegenstrijdig bezig als ze eerst zelf denkt dat het een jong paard is en als ze dan hoort dan het een wat ouder paard is zo'n reactie geven. Vaag hoor...

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-01 13:13

ymke, nu begrijp je hoe ik me heel vaak voel.
Is dat niet zielig, ben je niet te groot, ben je niet te zwaar?
Of:
Dierenbeul, kan je wel op zo'n ukkie.
Koop toch een echt paard, etc etc..

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-01 13:20

Onzin! Mijn paard is 24 en wordt nog dagelijks gereden op M/Z niveau (heeft Z gelopen). Dat houdt hem soepel en vrolijk. Als hij de wei op zou gaan en niet meer gereden ou worden, verstijft hij en bovendien kan hij niet zonder alle aandacht die hij krijgt. Negeren, je weet zelf toch waar je goed aan doet!

Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-01 15:29

achja, veel mensen denken het altijd beter te weten. niets van aantrekken gewoon neus in de lucht en doorrijden. Wij hebben op de manege nog stuk of 5 ponies van de boven de 20, misschien nog wel meer maar dat valt dan niet op. lopen nog met gemak 2 uur per dag. en als ze er geen zin meer in hebben gaan ze gewoon naar de broer van thea toe. daar staan nu 3 oudjes, eentje nog super gezond (halve ijslander volgens mij) eentje broodmager en waarbij ze al een paar keer gedacht hebben die krijgt een spuitje, maar hij heeft nog super levendige oogjes en oortjes altijd naar voren dus alleen lichamelijk oud. en nog een oudje waar je het eigenlijk niet aan afziet. Zij blijven daar net zolang rond lopen tot ze zelf aangevenm dat t niet meer gaat. en jou brammetje ziet eruit alsof hij de hele wereld nog rond kan lopen dus lekker mee over de weg gaan. rondjes rijden in de bak is nog minder leuk voor het paard.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Kitty

Berichten: 7684
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-01 16:42

En wat dacht je van onze Olympische kampioen? Olympic Bonfire is achttien! Een paard van 18 jaar dat nog op olympisch niveau loopt. En dan zou jij met je paardje niet een fijne buitenrit kunnen maken?
Laat die mensen zich bezig houden met dingen waar ze wel verstand van hebben en laten ze jou en je paardje gewoon met rust!

Ik kreeg trouwens laatst de opmerking dat ik de mest die Muus achter zich liet op moest ruimen. Sorry, maar ik was een aantal kilometers van huis en ik ga toch echt niet met een schep ofzo op mijn paard een buitenrit maken.

Stelletje zeikerds!

Ineke2

Berichten: 33031
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-01 18:39

Ach jo dat zijn echt van die mensen die alles denken te weten, maar weten eigenlijk helemaal niets. Niks van aantrekken!!! Bij ons lopen ook een aantal pony's die ouder zijn dan 20 (eentje zelfs 30!!) en die mogen zo met pensioen, maar als je die op stal laat staan dan breken ze de stal af!!! Zo leuk vinden ze het om mee te doen, dus 1 of 2 uur lekker laten lopen...zijn zij ook weer tevree Lachen

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-01 19:09

het enige wat je erom kan doen is keihard lachen!! leeftijd zegt niets, het ene paard is nog super in conditie als ie oud is en het andere paard is gewoon "op" op misschien die zelfde leeftijd. Niets van aan trekken, lekker rijden met brammie!! jij weet toch t beste wattie wel en niet kan??

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:


jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-01 21:01

He, die mensen die zou je toch he?
En dan nog het allerergste, die mensen hebben er gewoon geen verstand van.
(Ik heb vooral een uitgesproken **** aan toeristen. Maar goed, das dus bij ons.
Die zeiken echt overal over en als ze niets kunnen opmerken dan beginnen ze over de stront!!!

Nouuuu!!! Ze kunnen me een *** krijgen!

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-01 21:19

oooh pas maar op ik ga ook errug de toerist uithangen!!!

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-01 13:04

Jajaja, maar jij bent gewend aan stront!!
Ten minste dat neem ik maar aan. *LOL*

Ik mag ook niet iedereen over 1 kam scheren. Er zijn ook veel die het heel leuk vinden, z'on paard langs het strand. Maar goed, de slechten onthoud je vaak. En de goede vergeet je.....

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-01 13:11

Grrr gister ook weer zo'n muts Ik was aan het galoperen middengalop en weer terug toen vanhand veranderd in de contra verder staat er zo'n muts die dus tegen een ander zegt op een ontzettend domme manier van wta dom van haar en net zo hard dat ik het hoor moet je kijken die rijd al een heel rondje in de verkeerde galop...
pffffffffffff denk na en hou anders je bek...

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-01 15:17

Jaaaaaah..DAT is zo dom!!!
Bij ons ook joh! Ben ik met Marillion bezig: contra aanspringen, paar passen galop, overgang terug, galop aanspringen, of misschien weer contra...maar om hem alert te houden dus..dat ie niet uit zichzelf op de linkerhand maar links aan gaat springen altijd. Maak overgangen naar contra vanuit halthouden/stap/draf. Maar spring je dus contra aan, neemt weer terug en dan weer contra aanspringen is er ook wel weer zo'n doos die zegt:" Weer verkeerde galop hoor!" En met een beetje pech (of lol, hahaha):" Iets meer binnenstelling!" Whahahahaha!!! Alsof je aan het oefenen bent om hem in de juiste galop te krijgen. Eerst kijken, dan nog eens goed kijken en nadenken wat iemand misschien doet, dan misschien eens vragen wat ie doet en DAN misschien pas wat zeggen, want je zet jezelf voor banketstaaf!
Groetjes Suzanne

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-01 17:59

precies en het ergste is nog: ze rijd zelf amer een jaar en echt niet goed. Nou loopt er nog zo'n muts rond en die gaat dan bij de bak staan als ik aan het rijden ben en dan ook commentaar leveren op alles waar anderen bij staan zie je dat teveel stelling ooh nu komt ie te diep en zo hard dat ik het hoor en dan ineens hey Kim hij zwaait uit hoor... jezus denk je dat ik dat zelf niet door heb als alles perfect ging zou ik allang niet meer oefenen hoor! en het ergste is nog alles weet ze beter na m'n proeven ook ze gaat altijd mee met een ander van onze stal waar ik bijna altijd tegen rijd nou hij kan veel meer in de middendraf en je wijken was wat slordig *grom* ik hoef echt niet te horen dat ik zo perfect ben hoor dat is ook helemaal niet zo maar van haar kan ik het helemaal niet hebben een 3 jarige ingereden gekocht beest is nu 10 en eindelijk gaat ze van de zomer L1 met 'm starten want ze heeft nu 12 wp in de B sorry maar ik ben met mijn 4 jarige zelf ingereden binnen het jaar naar de M1 niet dat dat nou zoveel is maar gewoon dat zij zich zoveel beter voelt dan mij grrrrr

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-01 18:20

Jaja...nou ik vind het juist wel goed hoor, binnen het jaar M1.
Bij ons ook..lopen mekkeren in het begin dat Maril niet klaar was voor de L. Ik kon wel blijven verantwoorden dat dat niet de reden was van -geen winstpunt rijden-, maar dat de outdoorwedstrijdervaring hem opbrak en dat ik thuis heus wel punten zou rijden, maar er de hele zomer thuis geen wedstrijden zijn. Ben ik maar mee gekapt op een gegeven moment. Van de week wel terug gepakt door in het algemeen (in een gesprek) te vermelden dat 'toendertijd mensen zeiden dat ie niet L klaar was, maar dat we toch bewezen hebben thuis makkelijk de punten te rijden'. Bovendien was ik 9 vd 10 x 2e in L proeven. Nah ja, ze zoeken het maar uit, zeker zolang ze nog niet eens kunnen vertellen of een paard de achterhand erbij heeft of niet.
Bovendien ben ik toch al eeuwig tevreden: ook binnen het jaar M (waarschijnlijk dus..), waarvan Marillion nog eens 3 maanden heeft stilgestaan met een blessure en een paar wedstrijden afgezegd zijn wegens koliek! Hij had nog nooit een wedstrijd gereden en ik ook niet.
Wat ik wel leuk vindt is dat zowat iedereen van onze stal nu M, of hoger is!!!! M/Z is op zaterdagavond, B/L op zondag overdag....het wordt nu veel te druk op die zaterdagavond, hahahaha!!! Past niet meer in het tijdschema!
Groetjes Suzanne

gillian

Berichten: 4390
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-01 19:31

bij ons op de manege staat een ponietje van ja echt waar!! 40!!! jaar oud.Verward
zij loopt dagelijks nog 1 beginnerslesje mee met altijd een klein kind erop.
als ze los komt met de andere manegeponies rent en bokt ze als een debiel(lijkt wel een 3jarige hihi)
als ze een tijdje niet heeft gelopen wordt ze erg stijf dus loopt ze braaf ieder dag (behalve zondags(rustdag))
je zou niet zeggen dat ze al zo oud is!!
dus trek jezelf niks aan van die betweters die er eigenlijk de ballen verstand van hebben en blijf gewoon rijden zolang het paard het aankan.
paarden geven vanzelf wel aan als je tever gaat.
toedeledoki
gillian

Superblij met m'n nieuwe Remedio zadel!!
Kijk hier voor een foto!!

Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-01 23:34

ach meestal hebben juist die oude ponietjes die beweging nodig. zodra ze stil staan worden ze stijf en die stijfheid krijgen zze der niet meer uit. en de ponie geeft zelf wel aan wanneer hij t echt niet meer trekt.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bretsa, Dartel, Ilonaa1994, IngeK en 38 bezoekers