The Weekend According To Ka

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

The Weekend According To Ka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-02 23:18

(titel vrij naar: 'The World According to Garp' van John Irving)

Soms heb je van die weekenden, die vragen er gewoon om geleefd te worden. Live life to the max, ben nu toch in de buurt dus ik kom ff langs, etc. etc. Ik ging mee naar Ameland en dat betekende dat ik daar mooi wat andere dates en meetings in Noord-Nederland aan vast kon plakken.

De oogst van afgelopen weekend: 600 km erbij op de teller, in 3 verschillende bedden geslapen, 4 verschillende paarden gereden, 2 blauwe plekken (op iedere bil één) vanwege het niet gebruiken van zadelbontje en/of gelzitting en het zeer fanatiek berijden van een tandem, 1 tas vol Divoza-spullen en een hele stapel natte rijkleding. Maar laat ik bij het begin beginnen.

Donderdagmiddag 5 uur: weekend!!! Thuis snel spullen ingepakt en met een hoop gedoe (sleutel naar buuf voor kat etc. etc.) kon ik om half 8 eindelijk richting Drachten vertrekken. Afgesproken bij Nienke op stal, daar Ironique nog ff geknuffeld en toen met Nienke mee naar haar paps en mams. Nog even een tijdje gezellig zitten kletsen met hen, vooral over het leuke fenomeen 'Bokt' Haha! en toen maar eens alles klaargezet voor de volgende dag (schijnt nog een foto van te zijn, toch Nienke? Haha!). Na een kort nachtje vertrokken we richting Holwerd (na eerst nog de eerste klant te zijn geweest bij de plaatselijke C1000). Ik heb me lekker laten rondrijden in mijn eigen autootje, Nienke heeft tenslotte haar rijbewijs dus die kans liet ik niet liggen Haha!. Mijn Amelandverslag staat hier, daar ga ik dus verder niet over uitweiden, 'alles is tenslotte al gezegd' Knipoog.

Na een heerlijk dagje Ameland zijn we doorgereden naar de stal van Ironique (en me weer lekker laten rijden door Nienke). Allebei nog even op Ironiqe gereden en de nodige foto's gemaakt, die staan hier, en toen na een pitstop bij Nienkes paps en mams meteen door naar Groningen om Nienkes eigen 'stalletje' te bewonderen (en ja, ook dat stuk mocht Nienke mij fijn vervoeren). Ondanks dat we erg moe waren, hebben we nog tot half 3 's nachts (!) zitten kletsen en foto's 'van vroeger' bekeken. De volgende dag weer belachelijk vroeg op, want Nienke moest werken (en juist ja, ze mocht zichzelf lekker naar haar werk rijden Haha!). Ik had verwacht dat ik de eerste klant van die dag zou zijn bij Divoza, maar helaas was iemand me al voor, dus die eer ging niet door Haha!. Wel even mijn oude ponyzadel ingeruild en het geld weer omgezet in een tas vol leuke dingen, o.a. een vliegendeken en een sjabrak voor Ret.

Om een uurtje of half 11 was het tijd om richting Assen te gaan. Via allerlei dorpjes (omdat de A28 open lag) kwam ik uit eindelijk in Assen aan. Reistijd Leek-Assen: exact 1 uur waarvan zeker 20 minuten binnen de gemeentegrenzen van Assen Haha!. Maar uiteindelijk vond ik toch nog het weiland van Sarah, waar Marije (Cody) en Maaike (van de Vis) me al opwachtten. Het verslag van onze rit vind je hier.

Na het rijden nog even naar Hippo Assen geweest (ondanks de uitleg van Marije presteerde ik het wéér om sigthseeing Assen te doen voordat ik het eindelijk vond) en na nog even wat eten voor die avond gescoord te hebben, ben ik naar Maartens huisje in Benneveld gereden (oftewel mijn vakantieadresje voor over een paar weekjes Lachen ). Daar nog even heerlijk in het zonnetje gezeten achter het huis en weze buurten bij de overburen (oftewel het vakantieadresje voor Ameretto over een paar weekjes Lachen ). Vervolgens eten, Bokken en slapen, want de volgende dag moesten we er weer vroeg uit. Nienke reed namelijk een wedstrijd bij Maarten om de hoek en daar wilden we natuurlijk bij zijn. Verslag staat hier, foto's staan hier.

En toen nog even langs Ameretto, want ik was nu nog maar een uurtje rijden van mijn ouderlijk huis vandaan. Lekker een buitenrit gemaakt, ik op Ameretto en Lautje op Beau, het paard van een stalgenootje. We vertrokken net na een flinke bui, dus we verwachtten dat het wel droog zou blijven. Fout ingeschat (of toch te lang weggebleven Haha!), want na ruim een uur en op een kilometer afstand van stal begon het ineens zwaar te plenzen. We zijn toen keihard naar stal gegaloppeerd, maar helaas waren we alle vier (ruiters en paarden dus) zeikie-en-zeikienat. Heerlijk is het dan om in een warme droge manege aan te komen. Vooral voor Lautje, want die had geen jas aan Haha!.

Paardjes verzorgd, lekker naar huis waar onze andere zus al heerlijk voor ons had gekookt (paps & mams zijn op vakantie) en toen moe maar voldaan terug naar Utrecht. Ik hoor nu eigenlijk al lang in bed te liggen, morgen moet er tenslotte weer gewerkt worden, maar juist daarom heb ik nu nog ff een verslag geschreven en niet morgen. Want Bokken onder werktijd, dat kan toch echt niet hoor... Schijnheilig

Een druk weekend dus, maar erg gezellig en ik ben nu weer helemaal opgeladen voor die laatste paar weekjes werken tot aan mijn vakantie! Cool
Laatst bijgewerkt door Karin op 21-07-02 23:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-02 23:21

Klinkt als een goed weekend! Werk ze morgen...

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-02 23:33

Net als ik ook behoorlijk wat uurtjes in het zadel doorgebracht *LOL*
Vond het supergezellig vrijdag en zaterdag, moeten we eens vaker doen!
Enneuh...ik zag al dat ik een oproep van je had gemist, ik dacht al: "die is weeeeeeeer verkeerd gereden' *LOL* waar was je beland? Stiekem bij de Mac zeker }>

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 00:00

hee, dan had je hier ook zo even kunnen langskomen....Beilen is toch op een steenworp afstand van Assen vanuit jouw globaleske oogpunt (ohkee, ik snap het best als je het nu niet meer helemaal volgt).....
En? Fijn gewerkt?

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-02 00:11

Marije: klopt idd... Ik was helemaal doorgereden tot dat kantorenpark c.q. industrieterrein aan de snelweg, maar kon daar geen Hippo vinden. Toen maar ff een aardbeienshake gescoord bij de Mac idd, en gelukkig wist het meisje bij de kassa me te vertellen dat ik op dat andere bedrijventerrein moest zijn, bij de Kwantum enzo... Haha!

Rieja: ik ben idd langs Beilen gekomen, heb volgens mij zelfs afslag Beilen genomen om naar Benneveld te rijden. Maar ik had al tegen 6 uur met Maarten afgesproken en ik had geen nummers en adres van je, dus dat schoot niet zo op. Of ik had (net als Sandra en Cody destijds toen ze op zoek waren naar Maarten) wat willekeurige voorbijgangers kunnen vragen of ze Rieja en Amiga kenden? Knipoog

Maar ik ga het binnenkort helemaal goedmaken, in augustus zit ik tenslotte twee hele weken in Drenthe, dus nog volop tijd om te meeten! En als we het helemaal goed regelen, dan krijgen we vast Amiga en Ameretto (hee, allebei Am- trouwens) wel samen op de foto en dan kunnen anderen ook de gelijkenis zien die Marije, Lau en ik al zagen. Lachen

Lotje: thanks, 't is weer flink later geworden dan ik had gepland, zie ik op het klokje rechtsonder in beeld... Gaaaap Dromen

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 00:31

Aflag Beilen om naar Benneveld te komen? Ik moet toch die grote Bosatlas er eens bij pakken, hoe dichtbij moet Benneveld dan wel niet zijn.....( en ja, dan kijk ik wel even in de index - ik herinner me het onderschrift van Maarten)

Ik wordt nu toch ook wel steeds benieuwder naar deze blijkbaar opvallende gelijkenis.....dus Ka, je zit aan die meeting vast! Knipoog Wanneer in Augustus ben je in Benneveld?

Fitzroy

Berichten: 25104
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 00:36

Klinkt als een leuk en gezellig weekend, Karin.
Gelukkig heb ik dit weekend 'slechts' 450 km gemaakt. Valt best mee Haha!

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 11:20

Ja zeg, ik woon om de hoek van Hippo's en je komt niet eens even langs? Oh ja, ik was zelf ook niet thuis... Haha!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-02 11:31

Rieja: m'n PB heb je inmiddels gehad, het gaat dus om de eerste twee weken van augustus!

Fitz: wat heb jij dan allemaal voor spannende dingen gedaan?

Kitty: kan ook geregeld worden hoor, ben je de eerste helft van augustus een keertje thuis? Lachen

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 11:59

je hebt m'n pb terug toch ook gehad, of niet? (het schijnt nl. dat mijn berichten niet altijd aankomen ofzo). gaat lekker zo.....

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-02 12:03

Klopt, is wel aangekomen, ik keek er overheen met 'n slaperige hoofd en heb 'm net gelezen! Lachen

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 12:07

Citaat:
Kitty: kan ook geregeld worden hoor, ben je de eerste helft van augustus een keertje thuis?

In het weekend in elk geval. Door de week is er ook best wat te regelen...

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 23:43

Jaaa t weekend was super gezellie!
Ka en ik raken geloof ik echt niet uitgepraat, beeeeeetje dubieuze onderwerpen, maar dat terzijde Knipoog *LOL*

Bedoelde je btw deze foto Ka??
Afbeelding
Tong uitsteken

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-02 23:47

Tsk, en bedankt hè! Haha! Tong uitsteken