Haarscheurtje in bot

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Scott

Berichten: 192
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Hillegom

Haarscheurtje in bot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-02 08:12

Verward Haarscheurtje in bot.

Mijn pony van 4 is zaterdag terug gekomen v.d. kliniek hij liep al 2 weken kreupel (dit is na 25 minuten goed rijden gebeurt hoe weet ik dus niet) da gebeld en er is geconstateerd dat hij er even voorbij zijn sprong een scheurtje in zijn bot heeft en dat zijn pezen licht beschagdig zijn. (dit was pas te zien nadat hij gescand is) wie heeft dit ook wel eens meegemaakt met zijn paardje, hij heeft dus nu 2 maanden absolute boxrust en de da heeft gezegd dat het herstel helemaal aan mijn pony ligt (hoe rustig hij zich op stal houdt). Ik heb mijn pony nu al 1 jaar waarvan ik 7 maanden echt lekker gereden heb, voor de rest alleeeeen maar narigheid maar hij is wel ontzettend lief (en ik vind het voor hem alleen maar erg en niet voor mij zelf) Wie ervaring heeft met botbreuken of scheurtjes in het bot hoor ik graag reactie.

Larissa

gillian

Berichten: 4418
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 11:43

mijn vorige paard heeft toen ie 3 was zn elleboog gebroken.
dit is na 2 operaties helemaal goedgekomen gelukkig.
na de 1e operatie(toen hebben ze er een plaatje met 12 schroeven ingezet) heeft ie bijna een jaar op stal gestaan waarvan zo'n 3 maanden vastgebonden zodat ie niet kon gaan liggen.
de laatste maand mocht ie 2x per dag ff stappen aan de hand.
onder verdoving want anders was het levensgevaarlijk.
de 2e operatie was wat fijner voor hem.
10 dagen opgeknoopt, maar wel iedere dag een paar keer stappen aan de hand.
precies een maand na die 2e operatie zat ik voor het eerst op mijn paard.

het grootste probleem bij een paar maanden stalrust is het voeren Knipoog
je kunt eventueel muesli zonder haver geven(havens), maar een klein handje brok en heel veel hooi kan natuurlijk ook.
afvallen doen ze toch in zo'n periode.
lekker verwennen met appels en wortels ed(gewoon een fruitmand bestellen voor de zieke Haha! )
zorg voor een dik strobed ivm uitglijden!!!
of als onderlaag houtkrullen, anders zit je met koliek Knipoog
iig veel succes, het komt wel goed!!
toedeledoki
gillian