Iemand blij gemaakt (lang)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
DubbelFun

Berichten: 88473
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Iemand blij gemaakt (lang)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-02 21:17

Naar aanleiding van alle items over zadels kreeg ik een paar dagen geleden een PB van Laurad waarin ze me vroeg hoe het nu precies zat met die Ortho-Flex zadels.
Zoals zo veel paardebezitters is zij ook in het bezit van een 'breedrug' en wilde een goed zadel zonder het risiko te lopen over een paar jaar weer aan een nieuwe te moeten Verdrietig
Nadat ik eea uitvoerig per PB heb behandeld is zelf uitproberen toch het beste. Maar omdat er geen trailer en bijpassende auto voorhanden waren bleef er maar één optie over...op mijn draakjes een OF uitproberen. *LOL*

Op zeer korte termijn hebben we dus afgesproken.
Ze stond 's ochtends rond 11 al voor de deur (helaas geen bakker tegengekomen onderweg Haha! ). Na de koffie hebben we eerst uitgebreid de OF's bekeken, het principe uitgelegd etc etc.
Hierna gepast op beide (zeer verschillende) paarden -zonder pad natuurlijk- en goed laten voelen wat de belangrijke paspunten zijn.
Toen gewoon gezadeld etc (wat krijgt Missy nu aan haar voeten, oh wat leuk échte schoenen Haha! ) en wij op pad.

Bij mij is het 2x een weg oversteken, hek door en je zit in het bos. Eerst lekker zitten kletsen natuurlijk Lachen . Even uitgelegd hoe Sugar (meestal) werkt en toen maar eens voorzichtig een drafje geprobeerd. De meiden hielden zich voor hun doen redelijk rustig.
Ik heb zelden iemand zichtbaar zou zien genieten, het leek wel of ze nog niet eerder in een bos geweest was *LOL* .
En dat hert heb ik van te voren stiekum daar neergezet....

Nadat ik gezien had dat Laurad wel aardig bleef zitten Knipoog hebben we op een breed en lang pad even lekker gegaloppeerd. Toen een heerlijk kriskras paadje en daarna even rustig stappen. Hier hebben we ook even van paard gewisseld. Ze moest tenslotte allebei de OF's uitproberen en omzadelen is ook weer zo iets Schijnheilig

Nadat ook Missy haar gebruiksaanwijzing duidelijk was Verward ging het weer verder. Na 1,5 uur vroeg ik of ze al terug wilde, maar dat was een domme vraag Lips are sealed , dus gingen we nog een leuk pad op.
Het beroemde 2 km pad (waar ik al eerder over gesproken heb). Ik met Sugar voorop en op 'veilige' afstand Laurad met Missy. Nou had Missy het blijkbaar goed naar de zin dus die galoppeerde lekker alle bochtjes, heuveltjes en kuiltjes door. En Laurad maar alle boomtakken en modderpoelen proberen te ontwijken Haha!
Met lof geslaagd overigens Knipoog

Hierna zijn we weer richting huis gelopen en na 2,5 á 3 uur konden de beesten aan hun middagmaal beginnen.

Om een lang verhaal kort te maken, ik geloof dat Nederland er nog een OF bij krijgt.


Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-02 21:37

pff wordt het niet eens tijd voor een OF dealer in nederland.
Tis op ebay ook al weer kwijlen geblazen Haha!

niemand een 2e handsje te koop? Schijnheilig

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

laurad
Berichten: 16
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: beemster

iemand blij gemaakt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-02 20:49

Er ging een wereld voor mij open:

Ik, die elke dag een beetje zit te prutten in een bakje van ±15x25meter,
ineens in de "vrije natuur" . Natuurlijk ben ik blij met mijn bakje, maar dit was heel iets anders Tong uitsteken .
Ineens was daar ook dat hertje, helemaal niet bang, dat bleef kijken naar ons toen we voorbij reden.

Eerst mocht ik op Sugar rijden, die had al snel in de gaten dat ik veel met andere dingen bezig was }>
en maakte daar ook dankbaar gebruik van: met grote happen probeerde ze langs de kanten te eten, wat natuurlijk goed lukte omdat er iemand haar rug zat die eigenlijk alleen maar een beetje in de rondte zat te kijken Clown . Maar verder ging het prima.

Toen mocht ik op Missy, een heeel ander paardje.
Volgens mij heeft SM op dat bewuste zig-zag paadje zitten schudden van het lachen omdat ze wist wat er achter haar gebeurde Haha! Haha!

Ik kan niets anders zeggen dan dat ik een fantastische dag gehad heb
en inderdaad alleen maar heb zitten genieten.

Nog steeds heb ik pijn aan mijn billen Boos! (maar ja wat wil je na een rit van 3 uur!!!)

Oh ja, bijna vergeten ik kwam natuurlijk voor de OFen.
Ik, totale leek op het gebied van zadels, inmiddels wel veel gelezen,
heb wel gezien dat 1 zadel goed past op 2 verschillende ruggen.
Het past zich echt aan. Mooi om te zien trouwens.

Ja, dit is wel wat voor mij.
En SM als ik weer kom neem ik zadel en paardje mee Knipoog


jesdepes
Berichten: 246
Geregistreerd: 17-01-02
Woonplaats: wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 08:00

Cowgirl schreef:
pff wordt het niet eens tijd voor een OF dealer in nederland.
Tis op ebay ook al weer kwijlen geblazen Haha!

niemand een 2e handsje te koop? Schijnheilig


je kunt nu wel op ebay kopen want de Euro en de Dollar zijn gelijk in waarde, de Euro is zelfs iets meer waard. Koers= 1 euro = 1,091 dollar, bijna 1 dollar en 10 dollar cent dus...
heb zelf ook een heel mooi zadel gezien Kwijl
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAP.d11?Vie ... 1845369460

DubbelFun

Berichten: 88473
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-02 10:08


jesdepes
Berichten: 246
Geregistreerd: 17-01-02
Woonplaats: wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 12:16

dat denk ik ook wel, maar het is een 15" en dat is nu niet de meest gangbare maat. wat vindt je er eigenlijk van???

DubbelFun

Berichten: 88473
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-02 15:50

Waarom is 15" geen gangbare maat Verward Als je zelf rond de kledingmaat 38 zit kun je makkelijk in een 15". Of je moet er van houden om in een te groot zadel te zitten.
Geef mij maar een zadel waar ik goed in pas. Knipoog

jesdepes
Berichten: 246
Geregistreerd: 17-01-02
Woonplaats: wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 18:25

ik heb anders altijd te horen gekregen dat 15" western zadel gelijk staat aan een 16,5/17" engels zadel en 16" aan 17,5/18" engels zadel... Verward
als dat zo is wat jij zegt dan zou ik dus eigenlijk een 14" zadel moeten hebben... Verward

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 21:09

okay de dollar mag nu gelijk zijn ik zit ook nog met de verzend kosten en invoer kosten.
Als ik mijn paardje weer goed krijg ga ik er weer eens over nadenken en vooral heel hard sparen

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

jesdepes
Berichten: 246
Geregistreerd: 17-01-02
Woonplaats: wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 08:57

invoer kosten weet ik zo niet, dit zijn de verzendkosten van UPS. express 1 week $165,- air 1-2 weken $ 140,- boot 4-8 weken $ 60,-

Paintje

Berichten: 988
Geregistreerd: 13-08-01
Woonplaats: Saencity ;o)

Re: iemand blij gemaakt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 11:41

laurad schreef:
Ik kan niets anders zeggen dan dat ik een fantastische dag gehad heb en inderdaad alleen maar heb zitten genieten.


Gisteren Laurad haar verhaal persoonlijk aangehoord. Ze loopt nog steeds te glunderen Haha! !

Freeform classic te koop
Wijsheid is: alleen praten als je de stilte kunt verbeteren.

DubbelFun

Berichten: 88473
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-02 14:10

Dat hoor ik graag, nu de billen nog Lachen

Paintje

Berichten: 988
Geregistreerd: 13-08-01
Woonplaats: Saencity ;o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 14:25

Sugarmiss schreef:
Dat hoor ik graag, nu de billen nog Lachen

Die gloeiden geloof ik nog Haha! Lips are sealed Schijnheilig

Freeform classic te koop
Wijsheid is: alleen praten als je de stilte kunt verbeteren.

laurad
Berichten: 16
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: beemster

iemand blij gemaakt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-02 22:19

De billen zijn inmiddels redelijk afgekoeld Haha! .
Gisteravond nog even gereden op mijn "opblaaszadeltje".
Zat gelukkig erg zacht Vingers aflikken

Het viel me wel ineens op zelfs de "lange" zijde erg kort was voor een galopje.
Maar ging wel een stuk rustiger dan in de "vrije natuur" Clown


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 bezoekers