SCHIEFELS

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

SCHIEFELS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-02 10:11

Mijn paard heeft sinds een paar maanden een paar lelijke grote schiefels aan biede voorbenen aan de binnenkant gekregen. Op dit moment zijn ze nog actief (warm). Hij is al met ontstekingsremmers ingespoten en ben nu ook volop bezig met de alternatieve kant.

Wat zijn jullie ervaringen met schiefels. Heeft iemand van jullie wel eens een paard gehad, gekend die is geopereerd aan schiefels. Wat deden jullie aan schiefels en hoe lang is hij uit de 'running' geweest?

Veel vragen, maar ik hoop van jullie veel info over schiefels te krijgen.

Alvast bedankt.
Eleonoor


Nathalie w

Berichten: 750
Geregistreerd: 05-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-02 11:38

Niks aan gedaan als ze geen kreupelheid geven. Op het pijpbeen geeft meestal geen problemen.

prakkie

Berichten: 3386
Geregistreerd: 10-07-01
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-02 11:52

Bij Lethal hebben we het erover gehad om ze mert ultrageluid weg te halen, dan worden ze vergruisd.

Wat gebruik je van de alternatieve kant?? en wie heeft je ingelicht??? Ben gewoon nieuwsgierig, omdat mijn paarden ook door iemand behandeld worden (zowieso prefentief en om in een vroeg stadium ziektes te ontedekken).

http://www.bokt.nl/markt/ad/224075/easculap-econom-ii-gt474-scheerapparaat easculap econom II scheerapparaat te koop

http://www.bakeencake.com voor op maat gemaakte taarten

Fitzroy

Berichten: 25040
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-02 12:16

Die van mij heeft ook een schiefel op het achterbeen na een klap tegen het hek van de buitenbak opgelopen. Ik heb geprobeerd te smeren met Hebsof maar het is er niet minder van geworden.
Ach, hij heeft er geen last van dus ik doe er niets aan.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-02 13:58

Bij de pony van een vriendin van mij is de schieffel recht door de pees gegaan, heeft geloof ik een half jaar op stal gestaan, als het niet langer was. Ze wou hem namelijk niet kwijt, dus deed ze er alles aan, maar hij heeft in totaal 2jaar stilgestaan, en toen was ze 18 en kon ze er eigenlijk niks meer mee, maar hij loopt nu trouwens weer helemaal toppie, alle schieffels zijn weg (had er dus meedere) en heeft superdroge benen!
Meestal betekent het het einde van je paard hoor, als ze er doorheen gaan, als ze inderdaad op het bot zitten is er niet zo veel aan de hand!!
Succes ermee!!

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-02 18:11

Een Fries bij ons op stal had een schieffel aan het achterbeen, boven het spronggewricht en dat werd iedere dag 10 min gekooeld en voor de rest: zoveel mogelijk beweging geven hielp ook goed. Gewoon de wei op en gewoon iedere dag erop gezeten en gestapt en rustige jog.

marouska

Berichten: 595
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-02 21:06

champion heeft ook iets van drie schiefels op zn pezen. ik doe er niets aan, behalve uitkijken met de peesbeschermers enzo. dat die niet gaan schuren enzo.maar als hij er geen last van heeft hoef je er toch ook niets aan te doen of wel???en wat doen ze bij zon operatie dan??

youngster schreef:
Bij de pony van een vriendin van mij is de schieffel recht door de pees gegaan, heeft geloof ik een half jaar op stal gestaan, als het niet langer was. Ze wou hem namelijk niet kwijt, dus deed ze er alles aan, maar hij heeft in totaal 2jaar stilgestaan, en toen was ze 18 en kon ze er eigenlijk niks meer mee, maar hij loopt nu trouwens weer helemaal toppie, alle schieffels zijn weg (had er dus meedere) en heeft superdroge benen!
Meestal betekent het het einde van je paard hoor, als ze er doorheen gaan, als ze inderdaad op het bot zitten is er niet zo veel aan de hand!!
Succes ermee!!


maar ging dat gewoon helemaal vanzelf weer weg?? want champion heeft t wel op de pezen maar niet er doorheen, want hij loopt niet kreupel????


youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 07:49

ja, was echt heel vaag, de dierenartsen staan ook nog steeds voor een raadsel!! Ze noemen hem een medisch wonder, want normaal als ze zoiets krijgen, kan je het vergeten!!
Dus kijk uit met die schieffels op de benen.

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Mer1980

Berichten: 18735
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 10:27

Mijn paard heeft ook een flinke schiefel aan haar rechtervoorbeen. Ik ben er 3 maanden zoet mee geweest. Het zat net tegen de knie aan en drukte op zenuwen. Na 10 dagen Bute en een soort zalf (duits, weet ff de naam niet groene tube) ging het ietsje beter. Na nog een maand wachten is ze naar de hensgt gegaan, omdat het nog wel even ging duren. Daar heft ze 1 week dag en nacht op stal gestaan. ik haalde haar op en ze is niet meer kreupel. Ik rij haar sinds 1 1/2 week weer.

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 08:10

Zouden jullie een paard kopen met schieffels of zouden jullie die laten staan?ik kan me voorstellen dat je alles probeert met je paard omdat je gek bent met zo'n beestje maar als je er 1 kan kopen zou je het doen?

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 09:39

Een schiefel kan er zomaar zitten, gisteren nog niks en vandaag een flinke harde bult. Mijn ervaring is dat ze na een aantal jaren wel vaak een stuk kleiner zijn geworden, maar helemaal weg gaan ze niet. Kan geen kwaad als ze tenminste niet tegen een pees of zenuw aan zitten. Mooi is het niet natuurlijk...

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-02 09:57

Of ik een paard met schiefel zou kopen hangt af van de schiefel groote en plaats.
Pablo had de schiefels gekregen door verkeerd belasten van zijn voorbenen door verkeerd ruggebruik. Dus als je een paard ziet met twee schiefels aan de binnenkant van de voorbenen zou ik het paard laten staan, omdat deze schiefels ontstaan zijn door bouwfout van het paard. (al doende leert men......). Een schiefel ontstaan door een klap b.v. op land hoeft geen probleem te geven, mits het niet een pees of zenuw belemerd. Dat moet je dus laten nakijken door de veearts.
Zaak is dus om zo'n paard absoluut geheel te laten keuren, incl. foto's om andere problemen uit te sluiten.

Fleda

Berichten: 5700
Geregistreerd: 03-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 10:02

Fleur heeft een schiefel op het linkervoorbeen, ten gevolge van een trap. Ze heeft er nooit lst van gehad. Er werdt mij toen gezegt dat je swoerd van spek erom heem moest doen, dan zou het slinken! Heb ik toen een tijdje geprobeert en het ging wel goed. Maar daarna dacht ik, laat maar, ze heeft er geen last van en hij is al een heel stuk minder geworden. Eerst zag je echt onder haar knie een extra knie zitten en nu voel je nog een kleine harde bult. Ik zal wel eens een foto maken van d`r schiefel.

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 10:48

Ze wordt klinisch en rongerologisch gekeurd dus dan zal het er wel uitkomen als ze er last van heeft. Hopelijk heeft ze er geen last van dan kan ik haar kopen!

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 14:04

mijn schimmel heeft een schiefel.
nooit geen aandacht aan geschonken, want hij heeft er geen last van, en ook niet gehad... hij zit er al zeker 6 jaar....

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 15:31

Iones heeft ook een schieffel, n.a.v. een operatie aan zijn bot. Zit ook aan de binnenkant van de pijp, net als bij jouw paard. Op die plaats schijnen geen pezen te lopen. Dus kan het geen kwaad. Overigens weet ik wel dat ze een heel eind slinken hoor, maar dat duurt lang, daar kan wel een jaar overheen gaan.

De hond is de betere mens

Roselie

Berichten: 10764
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Voorhout City

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 21:10

mijn fjord heb ik nu 5 jaar(heis 13) heeft schiefels maar er geen last van, doe er dus nix aan.

Jasmijn 29-04-2011
<3 Jasmijn <3 Mampina
Brusje op komst!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 07:08

Tjo heeft ook 2 schieffels aan de binnenkant van dr voorbenen, net onder de knie. heeft er nooit last van gehad en nog niet. Ze waren toen we ze ontdekten (zaten er echt binnen een dag) al niet meer behandelbaar. Ben nog in de weer geweest met groene leem, maar ook dat hielp niet meer.
Heb nu beenbeschermers die er net overheen vallen.
Volgens de veearts zijn/waren het ontstoken griffelbeentjes omdat ze in die tijd heel erg snel groeide. Niet te voorkomen en niks aan te doen dus.
Tis niet mooi maarja, ze loopt er geen stap minder om.
Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Belker

Berichten: 15249
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 07:17

Inderdaad, de ene dag niks, de volgende dag een schieffel, net boven de peesbeschermer. Mijn vorige paard had er geen last. Grappa heeft er ook geen last van. Ik merk wel of het nog wat wegtrekt. Ik maak me er niet druk om. Het zou voor mij ook niet echt meewegen bij de koop. Mits ze neit op beide benen op dezelfde plaats zitten.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 bezoekers