Bestaan er 19, 20 of zelfs grotere maten zadels?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Bestaan er 19, 20 of zelfs grotere maten zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-02 20:13

Ik ben nogal ruim bedeeld van achteren (Ik lag een keer te zonnen aan het strand
,en een Greenpeace-activist wou mij al terug naar de zee gaan rollen.......) Haha!
en ik heb erg veel pijn bovenin mijn achterste na het rijden.Ik heb een Ainsly 18 " dressuur,maar volgens mij is het gewoon te klein voor mij,ik zit helemaal op de lepel en dan is het zadel aan de voorkant ook helemaal bedekt!! Schijnheilig
Weet iemand of je ook zadels in grotere inch maten kunt kopen/bestellen?Het liefst passend (gemaakt) voor mijn paard.

Bekijk Stal Doorstap bij De Hollandse nieuwe :
https://youtu.be/OD6m-gWbMvk


orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-02 20:15

Volgens mij bestaat er iig een 18,5 "
Bel eens met een zadelmaker! die weten het vast wel!!

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-02 20:22

Als ze zadels op maat kunnen maken voor alle paarden, kunnen ze het toch ook voor jou EN je paard? Zal een aardige smak Eurootjes kosten denk ik, maar zou niet onmogelijk moeten zijn....
Gewoon een goede zadelmaker bellen!
Succes!

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Re: Bestaan er 19, 20 of zelfs grotere maten zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-02 21:48

Natasha schreef:
Ik ben nogal ruim bedeeld van achteren (Ik lag een keer te zonnen aan het strand
,en een Greenpeace-activist wou mij al terug naar de zee gaan rollen.......) Haha!
Weet iemand of je ook zadels in grotere inch maten kunt kopen/bestellen?Het liefst passend (gemaakt) voor mijn paard.


Woehaaa, meid, hoe je dat zegt!!
Ik heb ook zo'n achterkant! en daarbij ook nog zo'n voorkant en een setje bijpassende benen erbij en het hele zaakje is compleet!
Ik heb wel eens iemand horen zeggen dat ze een 19" zadel had maar ik heb ze nog nooit gezien.
Laten maken is natuurlijk altijd mogelijk maar gaat idd een behoorlijke smak Euro's kosten.
Ik heb op mijn vorige paard ook een Ainsly 18" gehad en daar zat ik ook behoorlijk "vast" in (afstijgen met een schoenlepel Haha! ) mijn ervaring daarmee is dat de Ainsly een behoorlijke diepe zit heeft, wat ik persoonlijk als erg prettig ervaar maar ik moet natuurlijk niet vast komen te zitten.
Alle zadels met een diepe zit geven bij mij het zelfde probleem, nu heb ik een Stubben Colombo, die heeft een minder diepe zit en lijkt ook groter dan de Ainsly, dat zit voor mij een stuk beter! (mijn bijrijdsters verzuipen er alleen in maar ja, moeten ze maar niet zo "mager" zijn)
Misschien is dat de oplossing voor je? Hoef je ook geen zadel te laten maken (kleine hint, die van mij is te koop, ik ga een Torsion kopen)

Groetjes, Tanja.

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-02 22:01

ik weet dat er zadels van 19 inch zijn ik denk dat je het beste even contact op kunt nemen met een zadelmaker, ik denk trouwens ook dat de betere ruiterzaken de zadels ook wel hebben of willen bestellen
als ik een eigen paard koop heb ik er ook 1 nodig hoor, om mijn poezelige achterwerk de ruimte te geven

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-02 22:03

Een zadel op maat laten maken is niet of nauwelijks duurder dan een zadel van een (duurder) goed merk. En bovendien: een offerte kost (als het goed is!) niets, even bellen dus. Mag ik Daaleman aanbevelen?

Nulla tenaci invia est via


Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-02 22:14

Ainsley zadels "vallen" heel klein.. ik weet niet hoe je dat zegt precies!
ik heb een ainsley dressuur van 17 inch en daar zit ik prima in, maar ik merk wel dat mijn 17 inch zadel gewoon krapper is dan een 17 inch van een vriendin of andere zadels.. dat komt doordat ainsley een hele diepe zit heeft. ik zou eeerst gewoon eens een ander zadel 18 inch (of groter) proberen, of dat ruimer zit dan je ainsley.
ik heb nog nooit van een 19 inch gehoord, wel 18,5!

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-02 22:15

Een Ainsly, hoe zal ik het zeggen, 'valt' klein...de 18 inch van Ainsly lijkt gewoon niet op de 18 inch van stubben ofzo, de Ainsly pakt gewoon kleiner uit, je zit met een beetje billen al gauw klem in de Ainsly, terwijl je misschien de 18 inch van een ander merk (Kieffer?) prima 'aan' kan....

Ik zou niet van je Ainsly uitgaan kwa maatvoering.
Ik heb zelf ook behoorlijk dijen, en rijdt op een Kieffer maat 2 (dat is een grote 18 inch, ondanks wat ze bij Divoza beweren) en daar pas ik prima op, waar ik bij ainsly dus echt aan alle kanten uit dat kuipje puil....
Helaas maar waar...

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

pebblientje
Berichten: 631
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-02 22:17

ainsley hebben ze idd in 19 inch,20 inch heb ik nog nooit van gehoord!misschien kun je die wel laten maken hoor.als je in ainsley wilt blijven,kun je ff kijken op hun site:www.ainsley.com ofzo
en tjah,idd anders een minder diepe zit...ik heb eventueel een 18,5 inch ainsley(we hadden niet gekeken dat ie zoooo groot was!mooi zadel,2 jaar.)en ik pas er errug goed IN:)

my horse,my horse,my kingdom for my horse!

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-02 22:51

Er bestaan grotere zadels. Fryso zadels worden ook groter geleverd. En geloof het of niet.. ik heb eens een 21" zadel gezien. Merk is mij onbekend, maar het werd gebruikt voor iemand met een behoorlijk zitvlak. En je moet zeker weten van zeer grote huize komen wil je zo'n zadel nodig hebben. Verder ga ik inderdaad met Dees mee. Mijn zitvlak is ook behoorlijk en ook ik puil zo'n beetje aan alle kanten uit dat kuipje in zo'n Ainsley.. wat ik dan weer niet heb in een kieffer.

germie

Berichten: 25885
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 06:32

County heeft ook de competitor in 19 inch. Heb ik een keer tweedehands gekocht voor 25 gulden Haha!
en dat alleen omdat een hond een kniewrong had opgevreten. Dus laten repareren en klaar. Ik heb er heel wat pony's met plezier mee ingereden, dat zadel lag er altijd perfect op. Helaas is de zitting nu versleten.
En ik heb niet eens zo'n dikke kont, pas ook wel in een 17 inch. Als ik in een 16 inch ga zitten, dan zit ik voor en achter klem

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 10:23

Mijn vriendin heeft een tijd een 19 inch te koop gehad, een dressuurzadel.
Ze bestaan dus, haar moeder was ook nogal "breed" vanonder maar heb geen idee waar ze die hebben gekocht en ik zie haar ook nooit meer om het te kunnen vragen...
Zadelmaker bellen dus want ze zijn er.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 11:49

Voor Yorghos had ik als eerste zadel ook een 19". Merkloos zadel ooit gekocht op paard '99 geloof ik. Was een foutje, ik wilde een 18" maar had verkeerd gekeken.
Voor dat zadel heb ik geloof ik 500 gulden betaald toen en ik heb er zeker 3 jaar plezier van gehad. Ik heb het later weer verkocht.

Maar ze bestaan dus wel.

* To Belg, or not to Belg *

Daan1982

Berichten: 1756
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: loenhout, belgie net onder breda

zadel 19 en 20 inch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 15:26

Hoi

Je kunt zadels laten maken in de maat die je nodig hebt.
Dit hoeft geen probleem te zijn en ook niet echt duurder.


Groetjes,

Natasja

Ruitershop Bolsterbos: http://www.stalbolsterbos.be
Facebook: Boomloze zadels Belgiƫ
Ruitershop Bolsterbos

KiKaDay 2018 :
Op 2 Juni 2018 organiseren we de 3de editie van KiKaDay bij de Wolfshoeve training in Hoogerheide.
Een paardensportevenement voor het KiKa Kinderkankerfonds.

Een dag vol clinics, workshops, demonstraties, strodorp en de KiKa Battle

http://www.kikaday.com

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Bedankt voor jullie reacties!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-02 20:53

Ik heb Divoza en Hyporama gebeld, en zij hadden geen zadel van 18,5 ".Behalve Divoza, die alleen de Rossner Dressuur kon leveren in die maat.
De ruitersportzaak in de buurt kan ook geen groot zadel leveren.
Dan zit ik nog met mijn Ainsley, die ik ook weer kwijt moet,terwijl er nauwelijks op gereden is.De ruitersportzaak in de buurt wilde hem niet inruilen.
Iemand met een normaal postuur geintereseerd?? *LOL*

Bekijk Stal Doorstap bij De Hollandse nieuwe :
https://youtu.be/OD6m-gWbMvk

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Re: Bestaan er 19, 20 of zelfs grotere maten zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-02 20:59

T@nj@"]
[quote="Natasha schreef:
Ik ben nogal ruim bedeeld van achteren (Ik lag een keer te zonnen aan het strand
,en een Greenpeace-activist wou mij al terug naar de zee gaan rollen.......) Haha!
Weet iemand of je ook zadels in grotere inch maten kunt kopen/bestellen?Het liefst passend (gemaakt) voor mijn paard.


Woehaaa, meid, hoe je dat zegt!!
Ik heb ook zo'n achterkant! en daarbij ook nog zo'n voorkant en een setje bijpassende benen erbij en het hele zaakje is compleet!
Ik heb wel eens iemand horen zeggen dat ze een 19" zadel had maar ik heb ze nog nooit gezien.
Laten maken is natuurlijk altijd mogelijk maar gaat idd een behoorlijke smak Euro's kosten.
Ik heb op mijn vorige paard ook een Ainsly 18" gehad en daar zat ik ook behoorlijk "vast" in (afstijgen met een schoenlepel Haha! ) mijn ervaring daarmee is dat de Ainsly een behoorlijke diepe zit heeft, wat ik persoonlijk als erg prettig ervaar maar ik moet natuurlijk niet vast komen te zitten.
Alle zadels met een diepe zit geven bij mij het zelfde probleem, nu heb ik een Stubben Colombo, die heeft een minder diepe zit en lijkt ook groter dan de Ainsly, dat zit voor mij een stuk beter! (mijn bijrijdsters verzuipen er alleen in maar ja, moeten ze maar niet zo "mager" zijn)
Misschien is dat de oplossing voor je? Hoef je ook geen zadel te laten maken (kleine hint, die van mij is te koop, ik ga een Torsion kopen)

Groetjes, Tanja.
[/quote]
Hoi Tanja,
tja, en afvallen lukt me ook niet............ Frusty
Wat vraag je voor je Stubben Colombo?Hoe ziet het eruit?Heb je een foto?
Groetjes Natasha

Bekijk Stal Doorstap bij De Hollandse nieuwe :
https://youtu.be/OD6m-gWbMvk


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bytespider, Googlebot, Marjelle1992, N_B_N, Symke en 44 bezoekers