Volgens mij kom ik hier niet uit wanner aandrijven

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Volgens mij kom ik hier niet uit wanner aandrijven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-02 22:51

Nu op ponykamp zeiden ze weer als je gaat zitten, andere zeggen als je zit als iedereen er ander over denk hoe kan ik het dan goed aanleren.
Het heeft te maken met de achterbene dat je drijft als die naar voren gaan, maar wanneer is dat?

En volgens mij kan ik dat nooit meer goed aanleren zucht! Boos!

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-02 22:58

Lachen kop op!
niet altijd naar iedereen luisteren, gewoon 1 iemand kiezen die je fijn vindt en daar goed naar luisteren!

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-02 23:01

Nou op pony kam wewrden ze helemaal boos opdat ik niet aandreef als ik ging zitten maar gewoon als het me uit kwam Lachen Ik wil dat wel doen maar het lukt niet en ik wil het ok wel leren als sdat de goeie manier is, maar op de manege is er nooit wat van gezegt en nu rijd is dus al 2,5 jaar zo. Moeilijk te veraderen, weet iemand de goeie mannier?

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-02 23:09

Het is zo dat je pony/paard niet harder of zachter mag gaan, tenzij jij het aangeeft!
Als de pony dus echt goed naar je luistert hoef je niet of zelden aan te drijven, nou gaat dat voor de meeste manegeponys niet op, dus zodra je voelt dat hij weer wat langzamer gaat drijf je bij.
Normaal vinden de meeste mensen het het makkelijkst om dat te doen op het moment dat je net zit tijdens het lichtrijden.
Wanneer je het ook doet (tijdens zitten of staan) er gaat ten alle tijden 1 van de achterbenen naar voren. Dus daar hoef je eingelijk niet op te letten.

Of de pony zou zijn ene been iets minder ver naar voren zetten als zijn andere been, maar ik denk dat jij daar nog niet aan werkt.

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-02 23:17

Sjuimpje schreef:
Het is zo dat je pony/paard niet harder of zachter mag gaan, tenzij jij het aangeeft!
Als de pony dus echt goed naar je luistert hoef je niet of zelden aan te drijven, nou gaat dat voor de meeste manegeponys niet op, dus zodra je voelt dat hij weer wat langzamer gaat drijf je bij.
Normaal vinden de meeste mensen het het makkelijkst om dat te doen op het moment dat je net zit tijdens het lichtrijden.
Wanneer je het ook doet (tijdens zitten of staan) er gaat ten alle tijden 1 van de achterbenen naar voren. Dus daar hoef je eingelijk niet op te letten.

Of de pony zou zijn ene been iets minder ver naar voren zetten als zijn andere been, maar ik denk dat jij daar nog niet aan werkt.


Dank je wel ik ben ook weer gerust Haha! en de het dus toch goed! Haha! Ja je heb gelijk er zijn 2 achter benen en die gaan verschillend naar voren, ben ik ff blij dat ik dat niet op nieuw hoeft te leren! *LOL*