Ervaring met zeecontainer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Chantal173

Berichten: 1112
Geregistreerd: 29-06-02
Woonplaats: Leiden

Ervaring met zeecontainer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-02 19:11

Bij ons op de boerderij komt er een zeecontainer die omgebouwd wordt tot paardenboxen.Nu zei iemand tegen mij dat het 's winters heel koud kan worden in zo'n container klopt dat?Ik heb hem nog nooit een winterdeken om gedaan.Moet ik dat nu wel doen als ik hem in die container zet?Ik wil hem heel graag in die buitenstal[hij staat nu in een binnenstal,het is vroeger een koeienstal geweest] zetten,omdat er afgelopen winter heel veel zieke paarden op stal waren en er is nauwelijks ventilatie.


daan
Berichten: 661
Geregistreerd: 16-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-02 20:15

Wij hebben hem op de manege een tijdje gehad, s'winters geen problemen mee maar er stonden danook een fjord en een haf in en die hebben dus geen dek op gehad oid. Leek mij niet kouder dan in de rest van de buitenboxen. Wat bij ons wel een probleem was dat hij bij een beetje zon echt veel te warm wordt en dat begon dus bij ons al vroeg in het voorjaar. We hebben hem danook weer op laten halen. Verder hebben we er geen problemen mee gehad maar die hitte was echt niet leuk meer.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-02 23:42

Slechte ervaringen: condens in de winter en hitte in de zomer.

Nulla tenaci invia est via

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-02 18:19

Mijn pony staat nu ook tijdelijk in een container, persoonlijk ben ik er niet zo tevreden over.. als de zon erop schijnt wordt het bloedheet door het metaal. Gelukkig gaat Flair zodra de nieuwe stal af is daar naartoe dus heb ik er geen last van in de winter!

foto van de container:
Afbeelding

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-02 21:43

Hier is een tijdje terug ook een topic over geweest. Even de zoekfunctie gebruiken.

Ik vind die containers echt niet koud in de winter.


Chantal173

Berichten: 1112
Geregistreerd: 29-06-02
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-02 21:57

Je hebt helemaal gelijk manon,heb ik toch niet goed gekeken het is ook best wel vermoeiend om zoveel topics af te lopen Gaaaap

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-02 22:38

Margreet schreef:
Slechte ervaringen: condens in de winter en hitte in de zomer.


Yep, ik heb precies de zelfde slechte ervaringen en ook nog deze: de containers bij ons op stal zijn zo ondiep (ik weet niet of dat standaard is bij alle containers hoor) dat mijn paard er alleen maar diagonaal in kan staan, omdraaien wordt al een hele toer, daarbij zitten er per container bij ons zoveel boxen in geprakt dat ook de breedte niet echt prettig is maar dat verschilt natuurlijk bij iedereen.

Verder, als je paardje geen buitenbox gewend is zou ik gewoon een dun dekentje omdoen als het koud begint te worden, een container is niet kouder dan een gewone buitenstal maar ze hebben in ieder geval wel frisse lucht en dat is natuurlijk een stuk beter dan een ongeventileerde binnen stal!

Groetjes, Tanja.

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......

ruiterinrust
Berichten: 1012
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-02 23:54

het ligt er natuurlijk aan hoe je de zeecontainer plaatst. btje beschut of vol in de eventuele wind. wij hebben ze ook gehad en als ze niet van de gemeente hadden moeten verdwijnen dan hadden we ze waarschijnlijk nog gehad. die condens erin hadden wij echter ook.

"Idealisten houden het oog op de toekomst gericht: als zij één blik in het verleden sloegen waren zij geen idealisten meer."
- Eric van der Steen

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 00:01

Ik vind die condens dus echt een heel groot nadeel! Paard heeft nog geen maand in zo'n ding gestaan, maar in die tijd trok ik wel regelmatig een nat paard van stal, van de druppels die naar beneden vielen. Niet echt lekker! Misschien dat dat met een dubbel plafond te verhelpen is ofzo Verward Bovendien gaat van die condens op den duur alles kapot.

Nulla tenaci invia est via

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 01:25

Ik vind het kwa maat voor een pony nog kunnen, maar voor een paard echt te klein. Ze zijn (binnenmaten) 2.35 x2.85m niet erg groot dus.

Feel the fear and do it anyway
~Accept the things you cannot change and fight for everything else~

verania

Berichten: 2061
Geregistreerd: 09-04-02
Woonplaats: Zaltbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 09:06

Hoi,
Ik heb zelf ook jaren zeecontainers gehad en niet veel problemen gehad.
Ik raad je alleen aan geen houten vloer te nemen wij hebben die vloer eruit gehaald en er stenen neergelegd ivm doorzakken bij nat worden (pies)
Verder ging het prima ja het kan zomers warm worden wij hadden er ook een luifel boven geplaatst minder wind en regen binnen.
En de mijne was een paard van 1.65 en dat ging prima hoor kijk hoe groter hoe beter maar ze stond er best.

gr.

anne21

Berichten: 385
Geregistreerd: 07-10-01
Woonplaats: groet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 12:06

Wij hebben voor onze drie shetlanders ook een tijd een container gehad omdat onze andere stallen vol stonden, echter stond deze in het weiland als schuilstal en konden ze zelf kiezen of ze erin wilden staan.
Met condens heb ik geen probleem gehad, overigens zijn ze er ook in grotere maten dan 2,35 x 2,85, die van ons was toch zeker 5 meter diep.

ooit zal ik daar komen waar ik wil zijn, ik moet alleen nog weten waar dat is.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 12:12

Wij hebben ook een super container, deze heeft houten wanden en plafond.
In het dak zitten drie ventilatie luiken.

Ik heb nog nooit last van condens gehad, van de winter heeft mijn hengst er in gestaan en het Mondriaantje heeft er ook nog een maand naast gestaan.
Ze zijn idd niet al te groot, maar mijn hengst meet 1.70 en die had er alle ruimte! Ik zou mijn paard er geen 23 uur per dag in willen hebben, maar bij ons staan ze toch alleen maar snachts op stal.

snoocky

Berichten: 987
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: leiden

zeecontainer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 15:58

ik wil snoocky dus gewoon op haar oude stekkie laten staan, ik heb meer nadelen dan voordelen gehoord, al is snoocky een pony (welsh) toch maar niet in een container

«·´`·.(*·.¸(`·.¸ ¸.·´)«·´¨*·.¸.(Snoocky).¸.·*¨`·»(¸.·* *·.¸)`·.¸).·´`·»

repelsteeltje
Berichten: 41
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: leiden

hoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-02 17:19

ik heb zeer veel ervaringen met zeecontainers Cool erg onhandig vooral
zomers dat kan ik je mededelen }> ik ben weer terug van vacantie Clown dus vraag maar raak aan mij, ik weet alles over zeecontainers Sigaar


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 2misty2 en 105 bezoekers