Iets dat me op bokt opvalt:

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Iets dat me op bokt opvalt:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-02 20:01

Dat als er positieve reacties komen meestal de reacties daarna ook positief zijn en als er daarna negatief word gereageert ook dan meestal negatieve reacties komen.
Of als een aantal mensen iemand afkraken en je zeg er iets van doen die reactie's erna dat ook, echt heel vreemd.

Of hebben julie dat nog nooit gemerkt?


orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-02 20:03

Mensen zijn toch ook kuddedieren... hetzelfde als met schaapjes als er 1 over de dam is.... volgt de rest vanzelf...

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Chatelaine

Berichten: 9151
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-02 20:06

orri schreef:
Mensen zijn toch ook kuddedieren... hetzelfde als met schaapjes als er 1 over de dam is.... volgt de rest vanzelf...

daar ben iok het helmaal mee eens en je doet er niks aan .......

Your my world, my heart, my soul
If you ever leave..
Baby you would take away everything good in my life

Tindra
Berichten: 2226
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-02 20:07

Ja, valt me heel erg op.
Maar ja, als iedereen allemaal positieve reacties geeft, en je gaat daaronder een negatieve reactie plaatsen, dat wordt iedereen meteen boos.
Maar goed, als mensen alleen maar een positieve reactie plaatsen omdat de rest dat doet, kunnen ze beter niks zeggen..... denk ik.

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-02 20:12

Ja dat kan wel zo zijn maar eigenlijk is het belachelijk, ik erger me er bestwel aan je heb toch wel een eigen mening Verward

Tindra
Berichten: 2226
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-02 20:26

Tja, veel mensen schijnbaar niet.
Kijk maar eens rond.... erg veel mensen van mijn leeftijd roken, dragen dezelfde kleren, veel make-up, en zijn het altijd allemaal met elkaar eens...
Want als ze voor hun eigen mening uitkomen, staan ze ineens buiten de groep en dat willen ze niet.
Ik erger me daar altijd vreselijk aan, maar ja.... niks aan te doen.


jamylover

Berichten: 1462
Geregistreerd: 15-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-02 20:47

Als er 1 in de sloot springt,springt de rest erachteraan.

Zodra er 1 begonnen is volgen er meer,misschien omdat ze er bij willen horen,of omdat ze zich zekerder voelen voo zichzelf ofzo?Mensen durfen scheinbaar niet voor hun mening uit te komen,en zodra iemand dezelfde mening heeft moeten ze dit ook meteen plaatsen...*zucht*

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-02 20:57

uhm, je bent niet de enigste die dat merkt, maar ja, ik zeg niks Lips are sealed

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-02 21:00

Ik zal niet zo heel snel dezelfde mening verkondigen omdat iemand anders dat ook doet. Ik kijk dan nog eens goed en kijk dan wat ik er van vind. VAak is het wel zo dat je hetzelfde denkt als bepaalde mensen, en daardoor lijkt het zo dat iedereen hetzelfde reageert.

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-02 21:02

Bij dit topic reageert ook iedereen hetzelfde ... Knipoog

pmarena

Berichten: 47927
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-02 21:19

Zoals pas bij dat topic van Manda , over haar paard dat steeds zieker werd.
Iedereen draagde eventuele oplossingen aan en steunde haar.

Ik werd het zat en schreef dat ze nu eindelijk eens wat moest doen , was wel even een beetje bang dat ik meteen 101 reacties zou krijgen dat ik haar niet af mocht zeiken ofzo (alhoewel ik dat niet deed hoor Lachen ).

Maar toen kwamen ineens ook de reacties van anderen die er net zo over dachten als ik...

Je moet bij bokt toch wel een beetje oppassen , je kan nogal "aangevallen"worden omdat mensen een geschreven tekst soms niet helemaal vatten zoals het bedoeld is , en tja niemand wil graag afgezeken worden toch ?

Het valt mij ook erg op , ik vind het eerlijk gezegd ook altijd wel fijn dsat als ik als eerste mijn nek uitsteek, ik ineens steun krijg ...
Dat is heel wat prettiger dan door iedereen "aangevallen" te worden...

Marsje
Berichten: 8089
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-02 21:22

Ik denk dat als je gewoon je mening geeft met zinvolle argumenten erbij, je niet zo snel aangevallen wordt.

Geen onderschrift.

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-02 21:32

Dan durven ze mischien wel dan zijn ze niet de enige ofzo.

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-02 21:50

Ik heb er geen enkele moeite mee om mijn EIGEN mening te verkondigen. En als die niet strookt met die van anderen? Soit, dat zien we dan wel weer. Een mening die neerkomt op: ik ben het met de anderen eens zonder iets wezenlijk nieuws te zeggen zul je van mij niet snel zien, vind ik verspilde moeite, of ik moet een nieuw argument hebben waarmee ik aan kan tonen waarom ik er ook zo over denk.

Nulla tenaci invia est via

Aurora

Berichten: 523
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-02 22:10

Margreet schreef:
Ik heb er geen enkele moeite mee om mijn EIGEN mening te verkondigen. En als die niet strookt met die van anderen? Soit, dat zien we dan wel weer. Een mening die neerkomt op: ik ben het met de anderen eens zonder iets wezenlijk nieuws te zeggen zul je van mij niet snel zien, vind ik verspilde moeite, of ik moet een nieuw argument hebben waarmee ik aan kan tonen waarom ik er ook zo over denk.

zo denk ik er ook over...helaas ben ik meteen "afgestraft". Huilen en ik weet niet eens waarom Verward
maar uhhh..ik blijf lekker toch. Tong uitsteken
vrijheid van meningsuiting toch? Schijnheilig
eens kijken hoe lang deze mening blijft staan... Slapen
overigens..ik heb alweer leuke topics geplaatst hoor...ik heb altijd weer leuke ideeen! Haha!

Ik weet alleen dat ik niets weet.
Socrates

ghislaine

Berichten: 344
Geregistreerd: 11-03-02
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-02 22:12

Het is me al een beetje opgevallen maar dat het meestal ook bij de zelfde mensen is,,, of ligt aan mij kan ook hoor

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-02 22:20

ghislaine schreef:
Het is me al een beetje opgevallen maar dat het meestal ook bij de zelfde mensen is,,, of ligt aan mij kan ook hoor


Zo ik ben gelukkig niet de enige jij dus ook niet Knipoog welke mensen bedoel je dan?

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 08:40

bij dit soort topics krijg ik altijd het idee dat het nooit goed kan zijn. Er is altijd wat te klagen ofzo. No offence, maar veel mensen (gezien het aantal 'sfeertopics' op bokt) vinden dat de sfeer k*t is maar veranderen er niets aan.
Verbeter de wereld begin bij jezelf! Als iemand achter iemand anders aanloopt: laat ze lekker, jij hebt jouw mening, en als je het er niet mee eens bent zeg je dat gewoon. Als mensen dan zo laf zijn om je af te zeiken dan zijn ze het niet waard.
En namen noemen doen we hier niet openbaar. Dat is namelijk net zo laf als iemand afzeiken! Als iemand iets zegt/doet waar jij het niet mee eens bent dan kun je je schouders ook ophalen en zeggen dat je nu tenminste weet wat je aan diegene hebt (een oordeel wat je ook weer kan veranderen overigens).
Leven en laten leven. Iemand afzeiken en terugzeiken zijn nl. wel heel erg makkelijke dingen, getuigt niet van waardigheid.

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

ponymeid1
Berichten: 11472
Geregistreerd: 16-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 09:33

Ik ben het met Laui! eens... (oke, ik ga met iemands mening mee, maarja.. soms is het makkelijker, hoef je het niet zelf te typen!)

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-02 18:38

Laui! schreef:
bij dit soort topics krijg ik altijd het idee dat het nooit goed kan zijn. Er is altijd wat te klagen ofzo. No offence, maar veel mensen (gezien het aantal 'sfeertopics' op bokt) vinden dat de sfeer k*t is maar veranderen er niets aan.
Verbeter de wereld begin bij jezelf! Als iemand achter iemand anders aanloopt: laat ze lekker, jij hebt jouw mening, en als je het er niet mee eens bent zeg je dat gewoon. Als mensen dan zo laf zijn om je af te zeiken dan zijn ze het niet waard.
En namen noemen doen we hier niet openbaar. Dat is namelijk net zo laf als iemand afzeiken! Als iemand iets zegt/doet waar jij het niet mee eens bent dan kun je je schouders ook ophalen en zeggen dat je nu tenminste weet wat je aan diegene hebt (een oordeel wat je ook weer kan veranderen overigens).
Leven en laten leven. Iemand afzeiken en terugzeiken zijn nl. wel heel erg makkelijke dingen, getuigt niet van waardigheid.


Het was me geewoon op gevallen, betekend niet dat ik bojkt niet leuk vind hoor, intngendeel. Maar dat kan ik dat wel zeggen, en ik doe er absoluut niet aan mee, maar het is meestal wel zo ik vroeg me alleen af of dat meer mensen was opgevallen, nou ja dus en daar kunnen de moddies toch niets aan doen Verward Dus voel je niet zo aangevallen.

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 20:13

Ik denk dat veel negative antwoordjes komen omdat sommige mensen niet tegen de waarheid kunnen. Nu gebeurt het ook wel eens dat iemand een vraagje stelt of een reactie plaatst en dat sommigen het gewoon leuk vinden om er negatief op te reageren, wat dan ook een ander negatief antwoord op terug komt.
Soms is het goed om je ogen eventjes te sluiten en te lezen wat er eigenlijk wel echt staat. Soms schrijven mensen iets neer dat gemeen overkomt maar eigenlijk is het niet zo bedoeld. Als je het niet eens bent met een antwoordje, vind ik het toch belangrijk om positief te blijven. Wij zijn allemaal maar mensen en we hebben allemaal onze eigen meningen. Dus, ik denk als we allemaal een ander een beetje meer kunnen verdragen dat het wel beter wordt! Haha!

Some love last a lifetime...Some love last forever!!!
http://www.freewebs.com/martellstables
Profiel is weer aangepast!!

scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 20:17

Ik vind dit gewoon een ONZIN-topic!!!
Is ff kijken hoe nu de andere reageren Haha! :p
Meestal als iemand negatief heeft gereageerd, durven de ander pas hun mening te vertellen zodat niet heel bokt, over jouw heen komt.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 20:22

DiamondCheckers schreef:
Ik denk dat veel negative antwoordjes komen omdat sommige mensen niet tegen de waarheid kunnen. Nu gebeurt het ook wel eens dat iemand een vraagje stelt of een reactie plaatst en dat sommigen het gewoon leuk vinden om er negatief op te reageren, wat dan ook een ander negatief antwoord op terug komt.
Soms is het goed om je ogen eventjes te sluiten en te lezen wat er eigenlijk wel echt staat. Soms schrijven mensen iets neer dat gemeen overkomt maar eigenlijk is het niet zo bedoeld. Als je het niet eens bent met een antwoordje, vind ik het toch belangrijk om positief te blijven. Wij zijn allemaal maar mensen en we hebben allemaal onze eigen meningen. Dus, ik denk als we allemaal een ander een beetje meer kunnen verdragen dat het wel beter wordt! Haha!


Ik denk juist dat sommige berichten juist alleen positieve reacties krijgen omdat mensen de waarheid niet spreken....
Of omdat ze die persoon de gevoelens niet willen kwetsen.
Dan komen er negatieve reacties, of reacties als zodanig opgevat en dan inene durft de rest ook... Gaaaap
Of valt iedereen over die persoon heen.

Natuurlijk zijn er ook negatieve reacties door mensen die willen sarren, om een heel andere reden, steken onder water, berichten plaatsen waarvan ze weten dat anderen dat kwetsend zullen opvatten.

Het valt me op hoeveel mensen in deze wereld zichzelf vinden openstaan voor andere meningen en ideeen en niet zichzelf boven anderen stellen...
terwijl je diezelfde personen het tegenovergestelde ziet doen.
Met hand en tand vechten om hun eigen idee goed te praten, terwijl er heel veel andere ideeen geopperd worden.
Vervolgens dat niet eens doorhebben.

Hoeveel mensen kijken in de spiegel en zien zichzelf zoals ze werkelijk zijn? Hoeveel mensen zien zichzelf zoals ze zichzelf willen zien?
En hoeveel mensen zien zichzelf zoals anderen ze zien?

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 20:47

rithana schreef:
Ik ben het met Laui! eens... (oke, ik ga met iemands mening mee, maarja.. soms is het makkelijker, hoef je het niet zelf te typen!)


Ik vind niet dat het per definitie zwak of meelopen is als je iemand zijn mening volgt! Zolang je dat niet doet omdat je te bang bent om een andere mening te hebben zie ik niet in wat er mis mee is.
Het lijkt nu, in dit topic zo, alsof je bang bent voor de reacties van anderen als je je eigen mening geeft en daarom maar hetzelfde reageert als je voorgangers (positief of negatief).