Beetje aan het nadenken over Jamey

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jamylover

Berichten: 1462
Geregistreerd: 15-04-02

Beetje aan het nadenken over Jamey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-02 20:44

Vanmiddag kwam een stalgenoot van me aan met het idee NRPS.
Aangezien Jamey veel arabisch bloed voert zou ik haar door het NRPS
volgend jaar in Assendelft kunnen laten keuren.Als mijn verwachtingen goed zijn volgend jaar,en ze krijgt nadat ze is geregistreerd een 1e of 2e premie zitten we over een veulentje voor de verkoop na te denken.

Met Jamey op wedstrijd zit er waarschijnlijk niet in,het zal niet veel worden dan hogerop proberen te komen op de onderline wedstrijden op onze manege.Jamey is erg plaats-gebonden,gewoontedier.Ze heeft erg veel moeite met verhuizingen,ookal is het een wedstrijd.ALs ik 1 dag op een nieuwe plaats kom is ze niet te berijden...

Verder gaat het met mijn armpje redelijk,hij is op 2 plaatsen gebroken in/bij mijn schouder,maar het geneest relatief sneller dan mijn vorige breuk.Jamey wordt nu gereden door een goede vriendin van mij.Ze rijd haar erg netjes.

Ook zijn Jamey en ik bezig met Natural Horseman Ship.Ik heb het boek "Luister naar uw paard" gekocht van blablabla Maxwell.Ook wil ik het boek hebben van Klaus Ferdinand Hempfling (zie onderschrift).Ik heb erover nagedacht om Jamey naar zo'n centrum te doen waar ze je paard "herbeleren" maar dat doen we toch maar niet,aangezien zij er niet langer dan 7 dagen kon staan,en dit voor Jamey erg moeilijk is.
Ik ga me dus verder verdiepen in NH.Tips,hints en ideeƩn zijn welkom.Ook informatie over het NRPS is welkom.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-02 22:06

Weet je haar ouders Verward Anders kan ze bij het NRPS alleen in het hulpstamboek en met een onbekende merrielijn zou ik (voor de verkoop) geen veulen fokken...

Het is trouwens richard Maxwell Haha! En welk centrum heb je contact meegehad Verward Ik weet niet hoe groot ze is, maar ik weet in Noord-Holland misschien wel een paar adressen voor je

jamylover

Berichten: 1462
Geregistreerd: 15-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-02 11:37

Nope geen ouders,en dus wordt het voor jamey het hulpstamboek.Ook best leuk,en het is een mooie pony om een veulentje mee te fokken...

Ik weet niet precies meer met welk centrum ik contact heb gehad.